Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آهن و فولاد ارفع با حضور بیش از ٩٠.۵٧ درصد سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی، در تاریخ ٩٧.٢.٣١ به منظور تصویب صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ٩۶.١٢.٢٩ در مجموعه‌ی تلاش واقع در خیابان ولیعصر، پایین‌تر از پارک‌وی تشکیل شد.

خبرهای خوش مجمع ارفع؛ عبور از ظرفیت اسمی تولید، تعیین تکلیف بدهی ارزی و تقسیم سود بالا

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آهن و فولاد ارفع با حضور بیش از 90.57 درصد سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی، در تاریخ 97.2.31 به منظور تصویب صورت‌های مالی سال مالی منتهی به 96.12.29 در مجموعه‌ی تلاش واقع در خیابان ولیعصر، پایین‌تر از پارک‌وی تشکیل شد.

در ابتدا جناب آقای علی‌اکبری به عنوان رئیس مجمع و جناب آقایان شعبانی و عظیمی به عنوان نظار و جناب آقای خیاط مدیرعامل محترم شرکت به عنوان منشی مجمع انتخاب شدند.

در ابتدای جلسه علیرضا خیاط اظهار داشت:در دو دو ماهه اول امسال روند تولید و فعالیت‌های شرکت خوب بوده است. ما موفق به تولید 145 هزار تن آهن اسفنجی و 120 هزار تن شمش فولادی شده‌ایم. همچنین 130 هزار تن فروش محقق شده است، که 50 درصد فروش صادراتی و 50 درصد فروش هم داخلی بوده است.

خیاط مدیر عامل آهن و فولاد و ارفع نیز در خصوص عملکرد یک سال مالی شرکت به مجمع گزارش داد و گفت:

درآمد عملیاتی شرکت در سال 95 مبلغی حدود 902 میلیارد تومان بوده است، که این میزان در سال 96 به 1339 میلیارد تومان افزایش داشت.

به گفته او همچنین بهای تمام شده در شرکت در سال 95 در محدوده 714 میلیارد تومان بود، که در سال مالی مورد گزارش به 1115میلیارد تومان ارتقا داشته است.

وی ادامه داد: همچنین سود خالص شرکت از 108 میلیارد تومان به 267 میلیارد تومان رسیده است.

خیاط درباره دستاوردهای مهم سال 96 اینگونه گفت: در سال 96 موفق شدیم، از ظرفیت اسمی عبور کنیم و 801 هزار تن تولید داشته باشیم.همچنین783 هزار تن فروش محقق کردیم، که 301 هزار تن از این فروش صادراتی بوده است.

به گفته او از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته شده تعیین تکلیف بدهی ارزی و تبدیل آن به ریالی بوده است، که تاثیر مثبتی در عملکرد مالی شرکت در سال مالی 96 داشته است.

مدیر عامل «ارفع» ادامه داد: در خصوص خریدهای سال 97 باید 1.5 میلیون تن گندله خریداری شود و 100 هزار تن قراضه و همچنین الکترود گرافیتی که با توجه به افزایش نرخ و کمبود آن در بازارهای جهانی با مشکلات خاص خود روبروست.

وی افزود: در برنامه داریم تا خرید هایمان به موقع انجام شود تا صرفه جویی های لازم در این بخش هم صورت پذیرد.

به گفته او همچنین، بخش دوم افزایش سرمایه شرکت به مبلغ 100 میلیارد تومان عملیاتی خواهد شد، تا سرمایه شرکت به 400 میلیارد تومان ارتفا یابد.

خیاط در ارائه گزارش خود در بخش عملکردی اعلام کرد: مبلغ فروش به نسبت سال 95 حدود 49 درصد افزایش داشت و تناژ فروش هم 9 درصد؛همچنین هزینه های اداری عمومی، 47 درصد به نسبت سال ما قبل افزایش داشته است.

این مقام مسئول در این شرکت تاکید کرد: هزینه های مالی، 6 درصد کاهش و سود خالص، 146 درصد افزایش داشته است.

او گفت: میزان تولید آهن اسفنجی به نسبت سال قبل، 1.5 درصد کاهش داشته و آن هم به دلیل تعمیراتی که داشته بوده است. شمش فولادی نیز 11 درصد و برکیت 17 درصد افزایش داشته است.

و اما شفاف سازی...

بندهای تاکید هم سوال خاصی را برای سهامداران ایجاد نکرد چرا که تمام بندها پیش‌تر شفاف سازی شده بود.

پرسش و پاسخ

سهامداران سوالاتی را در خصوص عملکرد صادراتی مجموعه داشتند که با توجه به دلار 4200 تومانی و معافیت مالیاتی شرکت و قیمت های داخلی آیا صادرات مقرون به صرفه خواهد بود یا خیر که مدیر عامل این طور پاسخ داد:

مباحثی که مطرح شد، درست است و شرکت به خود تکلیف نکرده است که حتما 50 درصد فروش را صادر کند.

به گفته او قطعا به اقتصادی بودن انتخاب بازار فروش توجه می شود، اما ظرفیت داخل محدود است و به دست آوردن بازارهای صادراتی سخت، برنامه ریزی هایی با سایر واحدهای تولید نیز در دست اقدام است که بازار داخل را با افزایش عرضه کاهش ندهند و شرایط را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: به هر حال به دست آوردن بازار صادراتی کار ساده ای نیست و باید این موضوع هم مد نظر قرار گیرد.

سوال دیگر در این خصوص بود، که آیا شایعه موجودی الکترود به نرخ 2000 دلار در انبار کارخانه صحیح است، که مدیر عامل پاسخ داد: با توجه به ریسک های موجود در این بخش شش ماه ذخیره الکترود داریم و با نرخ های 2500، 4000، 8000 ، 10 هزار و 13 هزار دلار الکترود خریداری شده است و در حال رایزنی هستیم تا مقادیری الکترود با نرخ های 15 هزار دلار بخریم.

سوالی هم در خصوص ظرفیت تولید شرکت پرسیده شد و پاسخ مدیر عامل به این شرح بود: ما 800 هزار تن ظرفیت داریم. امسال هم هدف گذاری 850 هزار تن است. در برنامه داریم، در صورت کفاف نقدینگی این ظرفیت را از طریق اجرای طرح های توسعه ای افزایش دهیم.

در ادامه سوالات سهامداران موضوع آب هم از مواری بود که در سوالات به آن پرداخته شد و مدیر عامل گفت: قاعدتا در سال جاری بخش مرکزی کشور با چالش آب روبرو است و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم.

او اضافه کرد: میزان آب تحویلی به کارخانه حدود 30 درصد کاهش داشته است، که با توجه به راه اندازی واحد تصفیه پساب حدود 15 درصد از این کاهش جبران خواهد شد و مابقی هم از طریق بهینه کردن مصرف آب و استفاده از چاه های موجود جبران می شود.

گفتنی است، مجمع ارفع عملکرد بسیار خوبی را در سال مالی 96 از خود بر جای گذاشت و هم سود نوسانات مثبت قیمت سهام عاید سهامداران شد و هم سود تقسیمی پایان سال سهامداران را خوشحال کرد.

به گزارش خبرنگار ما در نهایت سهامداران چانه زنی ای برای تقسیم سود نکردند و با رای قاطع تقسیم 90 تومان سود به ازای هر سهم تصویب شد.

منبع خبر: به سفارش شرکت آهن و فولاد ارفع

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24