Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت شیمی دارویی داروپخش با حضور بیش از ٩٠.۶٣ درصد سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی، در تاریخ ٩٧.٢.١٩ به منظور تصویب صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ٩۶.١٢.٢٩ در سازمان مدیریت صنعتی واقع در خیابان ایرانشناسی تشکیل شد...

مجمع عمومی «دشیمی» / تقسیم سود ۴٧٠ ریالی همراه با خبر خوش صادرات دارو به هند

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت شیمی دارویی داروپخش با حضور بیش از 90.63 درصد سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی، در تاریخ 97.2.19 به منظور تصویب صورت‌های مالی سال مالی منتهی به 96.12.29 در سازمان مدیریت صنعتی واقع در خیابان ایرانشناسی تشکیل شد.

در این جلسه جناب آقای دکتر محمد رضوانی‌فرد به عنوان رئیس مجمع و جناب آقایان علی اصغری و علی آبانگاه به عنوان نظار و جناب آقای اشنه‌در به عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند.

در ابتدای این جلسه دکتر عبدالله‌پور مدیرعامل شرکت گزار شی از هیئت مدیره را قرائت کرد و گفت: با توجه به عملکرد مالی و فروش این مجموعه تا سال 96 تمام تلاش این مجموعه در سال مالی گذشته در این راستا بوده که بهای تمام شده‌ی کالای فروش‌رفته را پایین آورده به ترتیبی که هزینه‌های مالی شرکت از 78 درصد در سال 95 به 72.5 درصد در پایان سال 96 رسیده است و به همین جهت همانگونه که مشاهده می‌کنیم، سود خالص شرکت پس از کسر مالیات 42 درصد افزایش داشته است.

دکتر عبدالله‌پور همچنین به این نکته اشاره کرد که شرکت شیمی دارویی داروپخش، صادرات را از اهم فعالیت‌های خود قرار داده است. در سال 96 شرکت برنامه‌ی صادرات به میزان 1 میلیون و ششصد هزار دلار داشت که تاکنون 1 میلیون و 266 هزار دلار آن محقق شده است. از قراردادی که با شرکت خارجی منعقد شده سه الی چهار ماه باقی مانده و انتظار این می‌رود که سیصد هزار دلار مابقی به زودی اجرایی گردد. همچنین برنامه‌ی شرکت برای صادرات در سال 97، دو میلیون دلار است.

مطالبات وصول شده‌ی روز شرکت 12 میلیارد و 700 میلیون تومان است. که لازم است تاکید کنم این مقدار مطالبات وصول‌شده‌ی بروز شرکت است. مطالبات مدت‌دار شرکت نیز 27 میلیارد و 700 میلیون تومان است که از این مقدار 17 میلیارد و هفتصد میلیون تومان متعلق به شرکت‌های غیرگروه و 10 میلیارد آن نیز متعلق به شرکت های گروه است که همگی مطابق موعد وصول خواهند شد.

همچنین شرکت در بخش آموزش نیروی انسانی، توانسته به رقم 47 ساعت سرانه آموزشی دست یابد و با بکارگیری کارآموز از موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها رابطه‌ی صنعت و دانشگاه را مستحکم نموده.

با توجه به این‌که تولید محصولات جدید از برنامه‌های مهم شرکت است و همچنین شرکت‌های دارویی با توجه به نیاز بازار و نوع فعالیت‌شان باید مدام در حال بروزرسانی و تولید داروهای جدید باشند، شرکت مطالعات پایداری در خصوص محصولات جدید خود را به نتیجه رسانده است و مجوزهای فروش اخذ شده که انشاءالله تاثیر خود را در سال 97 خواهند گذاشت. همچنین تدوین ctd ها یکی از برنامه‌های روتین شرکت است که با توجه به api ساز بودن این مجموعه حتما می‌بایست تمام ctd ها به زبان انگلیسی در اختیار شرکت‌های فینیش فرمولیشن قرار بگیرد.

رقبای ما کمپانی‌های داروسازی چینی و هندی هستند و برای رقابت با این کمپانی‌ها می‌بایست کیفیت خوب داشت و بر همین اساس باید بحث‌های مربوط به GMP به درستی رعایت شده باشد. شرکت در حوزه تولید محصولات جدید، بیشتر روی آنتی‌بیوتیک‌ها و کاهنده‌های فشار خون و داروهای ضدافسردگی تمرکز کرده است. باید اذعان کرد که افتخار این مجموعه است که در هندوستان، ثبت محصول انجام داده است و در آینده‌ای نزدیک شاهد صادرات دارو به این کشور خواهیم بود. باید به این نکته نیز توجه داشت که در هر محصولی که شرکت ما آن را تولید می‌کند، تقریبا بی‌رقیب هستیم و چه از نظر کیفیت و چه از منظر تیراژ حرف اول را در آن محصول در سطح کشور می‌زنیم.

شرکت به دنبال طرح‌های افزایش سرمایه است. به طوریکه سال گذشته در مجمع افزایش سرمایه، افزایش 300 درصدی مصوب شد که از آن مقدار دویست درصد در سال 96 اجرایی شد و صد درصد مابقی امسال با تصمیم هیئت مدیره در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سپس با دستور دکتر رضوانی‌فرد رئیس مجمع، در ادامه جلسه گزارش حسابرس توسط بازرس قانونی (شرکت اصول پایه فراگیر) قرائت شد و اظهار نظر مقبول از تمام جهات حسابداری نسبت به صورت های مالی ارائه شد .

در این مرحله به دستور دکتر رضوانی‌فرد، سوالات سهامداران پرسیده شد. یکی از سهام‌داران از دلیل افت فروش و تولید شرکت در گزارش سه ماهه‌ی چهارم پرسید که دکتر عبدالله‌پور در پاسخ گفت که ما در ابتدای زنجیره تامین هستیم. طبیعتا ما اگر تقاضایی نداشته باشیم نمی‌توانیم فروش بی‌محابا انجام بدهیم. سه ماهه‌ی چهارم به دلیل اینکه اکثر شرکت‌های فینیش فرمولیشن به خاطر اینکه در بحث طرح تحول سلامت از طرف بیمه‌ها پولشان برنگشته بود تقاضایی برای خرید آنچنان وجود نداشت. همچنین با توجه به نامشخص بودن وضعیت دلار چندان تمایلی به فروش نبود.

همچنین عبدلله‌پور در پاسخ به پرسش مربوط به حذف داروهای دامی از سبد تولید شرکت گفت: این داروها به وفور از هند وارد می‌شد که ادامه‌ی تولید آن در این شرایط به نفع شرکت نبود. بر همین اساس تصمیم بر این است که از ظرفیت خالی کرمانشاه در زمینه داروهای دیگر استفاده گردد و به صورت موازی با واحد تهران داروهایی که بازار نیاز بیشتری به آن دارد را تولید نماید.

دکتر عبدالله‌پور در خصوص نگرانی‌ها بابت افزایش بهای تمام شده و هزینه‌های مالی شرکت به جهت افزایش نرخ دلار نیز پاسخ داد: تمام تلاش شرکت بر این است که تا آن‌جایی که ممکن است این اتفاق رخ ندهد و چه بسا شاهد کاهش بهای تمام شده باشیم.

در پایان نیز با تقسیم سود 470 ریالی به ازای هر سهم موافقت شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید .

همچنین حق حضور بابت برگزاری حداقل یک جلسه در ماه در سال جاری 16.5 میلیون ریال تعیین گردید. برای هیئت مدیره نیز در سال جاری پاداشی تصویب نشد.

منبع خبر: به سفارش شیمی دارویی داروپخش

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24