Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

پاکشو را همه با محصولات متنوع آن می شناسیم . این شرکت که در صنعت خود به نوعی یکه تاز بوده و با اراده ای قوی طی این سال ها از زمان ورود به بورس بازده مناسبی را هر ساله به سهامداران خود داده است ، برای بهبود در کیفیت و فعالیت سال جدید را با برنامه ها و استراتژی های متنوع تری آغاز کرده است ؛ کما این که در همین ابتدای کار عملکرد رضایت بخشی داشته است. در همین راستا با محمد عالمی مدیر عامل پاکشو گپ و گفتی داشتیم تا در خصوص برنامه ها و روند توسعه و تولید شرکت بیش از پیش جویا شویم...

شوینده ها ١۵ درصد افزایش نرخ گرفتند / پاکشو ٩۶ را مثبت بست ؛ ورود قدرتمندانه به سال ٩٧

بورس24 : پاکشو را همه با محصولات متنوع آن می شناسیم . این شرکت که در صنعت خود به نوعی یکه تاز بوده و با اراده ای قوی طی این سال ها از زمان ورود به بورس بازده مناسبی را هر ساله به سهامداران خود داده است ، برای بهبود در کیفیت و فعالیت سال جدید را با برنامه ها و استراتژی های متنوع تری آغاز کرده است ؛ کما این که در همین ابتدای کار عملکرد رضایت بخشی داشته است. در همین راستا با محمد عالمی مدیر عامل  پاکشو گپ و گفتی داشتیم تا در خصوص برنامه ها و روند توسعه و تولید شرکت بیش از پیش جویا شویم.

با توجه به سال حمایت از کالای  ایرانی برنامه شرکت در این خصوص چیست؟

تولید محصولات بهداشت فردی و خانواده، در داخل کشور از وضعیت خوبی برخوردار است، هر چند حجم واردات نیز زیاد بوده که در سال گذشته با توجه به ممنوعیت واردات انواع شامپو و مایع دستشوئی که نمونه آن در داخل تولید می شود، پتانسیل بازار برای جذب بیشتر محصولات تولید داخل بیشتر شده است. از طرف دیگر با توجه به وضعیت ارزی و تغییرات قابل ملاحظه در نرخ ارز، واردات هم از صرفه اقتصادی آنچنانی برخوردار نیست و به نظر می رسد در سال جاری، وضعیت خوبی را در صنعت مشاهده کنیم. تلاش ما هم این است که در مجموعه گروه صنعتی پاکشو، ضمن ارتقای کیفیت محصولات(که در حال حاظر هم از وضعیت خوبی برخوردار است و قابل رقابت با محصولات خارجی است)، تنوع محصولات نیز افزایش یابد.

میزان وابستگی تولید به مواد خام وارداتی چقدر است؟ از چه مواد اولیه ای استفاده می کنید که درایران تولید نمی شود؟

ما در تولید برخی از محصولات خود، بخش مواد خام وارداتی  داریم. حدود 40 درصد خرید ریالی پاکشو وارداتی است و مابقی از داخل تامین می شود. به طور مثال برخی از مایعات پرکربنات و یا برخی آنزیم ها و اسانس ها در داخل تولید نمی شوند و باید واردات داشته باشیم. اما نکته حائز اهمیت این است که تمام تولید به مواد خام وارداتی وابسته نیست و به همین دلیل مشکلی از این بابت وجود ندارد. البته پاکشو در بخش تحقیق و توسعه خود برنامه هایی برای کاهش هر چه بیشتر وابستگی به واردات مواد خام را دنبال می کند.

 این مواد از چه کشور هایی وارد می شوند؟

محصولات را از چین و یا کشور های اروپایی تهیه می کنیم . به طور خاص آنزیم فقط در  یک شرکت دانمارکی تولید می شود . اما به هر حال سیاست ما استفاده از کالای داخلی است و تا جایی که شده طبق همین سیاست پیش می رویم.

سال 96 را چگونه به پایان رساندید؟

بیش از 95درصد بودجه سال 96 را پوشش داده ایم. سال 96 به جهات مختلف سال سختی بوده است، ولی با وجود هزینه زیاد فروش ، به آنچه می خواستیم رسیده ایم. البته رشد فروش  سال گذشته روی مایعات لباس شویی و خمیر دندان محسوس تر  بوده است. در بخش شرکت های زیر مجموعه نیز رشد های خوبی را داشته ایم. خوشبختانه تفکر تکمیل زنجیره تولید و فروش در شرکت پاکشو و گروه صنعتی گلرنگ نهادینه شده و در مجموعه پاکشو زنجیره تامین تولید و شبکه توزیع و فروش به خوبی مدیریت شده است. شرکت گلپخش و افق کوروش، کمک بسیاری به پاکشو در توزیع گسترده محصولات به هموطنان عزیز داشته است و تقریبا درتمام نقاط کشور، محصولات پاکشو به خوبی توزیع می گردد.

 با توجه به ممنوعیت واردات فکر می کنید سال 97 چگونه سپری شود؟

به نظرم حجم واردات غیر مجاز در این بخش کاهش خواهد یافت و برای واردات محصولات هم نوع ما، محدودیت ایجاد شده و به همین دلیل کشش خوبی در خرید محصولات داخلی ایجاد گردیده است. سال 97 را بسیار خوب شروع کرده ایم و بازار آمادگی جذب محصولات را دارد.

افزایش نرخ خواهید داشت؟

قطعا خواهیم داشت، در حال حاضر همه این موارد در حال بررسی است ولی آنچه تا کنون تقریبا قطعی شده است افزایش 12 تا 15 درصدی در قیمت ها است که از خردادماه به تدریج اعمال خواهد شد.

 تنوع محصولات چطور؟

در برخی محصولات لیدر هستیم یا سهم خوبی  از جمله  درجرم گیر،سفید کننده، مایع لباس شویی و پودر داریم. البته برنامه تولید محصولات جدید در تولید خمیر دندان  (مریدنت) و مایع لباس شویی (سافتلن)در دستور کار است.

عرضه فروشگاه های افق کوروش به کجا رسید؟

خوشبختانه در اسفند ماه 96 شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در بورس پذیرش شده است و مراحل تبدیل آن به سهامی عام و عرضه آن به عموم در جریان می باشد و با توجه به وضعیت بازار سرمایه، عرضه صورت خواهد گرفت. پیش بینی می شود تا دو ماه آینده فروشگاه زنجیره ای افق کورش در بورس عرضه گردد.

البته ما علاوه بر افق کوروش، عرضه شرکت پدیده شیمی جم را هم در فرابورس خواهیم داشت. شرکت پدیده شیمی جم که در بخش تولید مواد خام صنعت شوینده فعالیت دارد، در سال گذشته در فرابورس پذیرش شده است و در اردیبهشت ماه به سهامی عام تبدیل شده است و در حال تکمیل اطلاعات جهت عرضه می باشد.

در ابتدای سال وضعیت تولید و فروش شرکت چگونه بوده است؟

باتوجه به این که دراواخر اریبهشت هستیم،  نسبت به زمان مشابه سال پیش فروش کارتنی شرکت بالغ بر 50 درصد رشد داشته است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24