Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع عادی سالانه شرکت تولید برق ماه تاب کهنوج روز دوشنبه ٢۴ اردیبهشت ماه ١٣٩٧ برگزار شد. در ابتدای جلسه علی اکبر عظیم زاده مدیرعامل شرکت گزارش عملکرد یکساله را برای سهامداران ارائه کرد.

روزهای خوب سهامداران «بکهنوج»

مجمع عادی سالانه شرکت تولید برق ماه تاب کهنوج روز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه 1397 برگزار شد. در ابتدای جلسه علی اکبر عظیم زاده مدیرعامل شرکت گزارش عملکرد یکساله را برای سهامداران ارائه کرد.

اعضای هیئت رئیسه

عظیم زاده در مورد عملکرد مالی شرکت در سال 96 گفت: شرکت در سال مالی 96 توانست، بیش از 220 میلیارد تومان در آمد خالص داشته باشد و سود عملیاتی 136 میلیارد تومانی را محقق کند. همچنین شرکت در سال مالی 96 توانسته حدود 87 میلیارد تومان سود خالص داشته باشد و این سود نسبت به سال گذشته رشد حدود 10 درصدی را تجربه کرده است.

وی تاکید کرد: شرکت در سال مالی 96 توانسته، 220 میلیارد تومان درآمد از محل فروش برق داشته باشد؛ آن هم با هزینه ای بالغ بر 133 میلیارد تومان.همان طور که می دانید.

عظیم زاده در مورد چالش های موجود گفت: انحصار نسبی در فروش برق به بخش های دولتی، کمبود نقدینگی و تاخیر در پرداخت مطالبات ناشی از فروش برق از چالش های اساسی پیش روی ما است. در خصوص ریسک ناشی از نرخ ارز همتعدیل نرخ فروش در قرارداد فروش ECA بر اساس دو عامل نرخ ارز و نرخ شاخص خرده فروشی CPI با ضریب 50 درصد برای هر یک تعدیل می شود.

او تاکید کرد: لذا افزایش نرخ در دوران باز پرداخت تسهیلات قابل پوشش است. همچنین در قرار داد ECA پرداخت هزینه سوخت بر عهده شرکت نیست و بر عهده خریدار می باشد.

نیروگاه شوباد

بنابر گفته مدیرعامل در سال 95 ، شرکت توانسته بزرگترین سرمایه گذاری منطقه جنوب کرمان، نیروگاه شوباد را با تکمیل بخش بخار به ظرفیت کامل برساند که با ضریب آمادگی، 97.41 درصد و تولید 157971 مگاوات ساعت انرژی سهم قابل توجهی از تولید برق کشور را در اختیار دارد.فروش تمام و یا بخشی از برق تولیدی نیروگاه شوباد از طریق انعقاد قرارداد خرید تضمیمنی E.C.A است. در خصوص زمان احداث و راه اندازی فاز دوم شوباد چون با ECA قدیم توجیه اقتصادی ندارد، فعلا منتظر اعلام نرخ هستیم.

برنامه های آتی شرکت

عظیم زاده در مورد برنامه های آتی شرکت گفت: با توجه به مشکل کمبود تولید برق در شبکه جنوب شرق و لزوم تامین بهینه برق مورد نیاز از یک طرف، موافقت اصولی مجوز های احداث 1000 مگاوات نیروگاه اخذ شده است. با توجه به اینکه 484 مگاوات در فاز اول نصب شده و فاز دوم این طرح نیز در دست پیگیری است، در صورتی که شرایط به نحوی باشد که صرفه اقتصادی برای شرکت متصور باشد، اقدامات لازم در خصوص احداث آن عملیاتی خواهد شد.

در ادامه اعضای مجمع به سوال سهامداران پاسخ دادند.

یکی از سوالات سهامداران پیرامون دستور العمل خرید 4 ماهه از نیروگاه های کوچک مقیاس بود، مدیر عامل شرکت گفت: بر اساس دستور العمل برق تولیدی نیروگاه های مقباس کوچک فقط 4 ماه خریداری می شود اما قیمت به شکلی است، که درآمد کل سال را پوشش می دهد.

عظیم زاده در مورد موضوع تهاتر بدهی ها با دولت گفت: بحث تهاتر بدهی بر مبنای حساب های تا سال مالی 95 بود که شامل حال «بکهنوج» نیست، اما برای دریافت اوراق دولتی اقدام کرده ایم، تا مطالبات خود را دریافت نماییم.

در پایان صورت های مالی منتهی به 30 دی 96 تصویب شد و مجمع با تقسیم سود 130 تومانی سهامداران را خوشحال کرد.

و در آخر اعضای هیئت مدیره جدید به شرح زیر انتخاب شدند

  • شرکت تولیدی آرین ماه تاب گستر
  • شرکت توسعه و مدیریت انرژی پارسیان
  • شرکت تجارت انرژی فردا
  • شرکت تولید برق ماه تاب سینا
  • شرکت تولید برق و گسترش برق امیر کبیر

منبع خبر: به سفارش تولید برق ماه تاب کهنوج

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24