Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در مورد قطعه سازان رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی از عملیاتی شدن اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به قطعه سازان خبر داد همچنین در بازار کامودیتی ها شاخص دلار نسبت به دیگر ارزها در انتهای هفته تضعیف شد این موضوع در کنار کاهش موجودی انبارهای LME باعث...

دوران پسا ابهام برای بورس چگونه خواهد بود؟

تیم بولتن 24 در طول هفته با بولتن بنیادی، بولتن تکنیکال بروز خواهد شد و در روز جمعه با مجموعه گزارشات هفتگی بازار به همراه اخبار، کدال و همچنین بولتن بنیادی و تکنیکال با دسترسی آزاد در خدمت خوانندگان محترم خواهد بود.

این گزارش ، در چند بخش اصلی ارائه خواهد شد و هر یک از این موارد شامل زیر مجموعه هایی ست که سرفصل های این شماره از بولتن به قرار زیر خواهد بود:

  • عملکرد بازار بورس
  • تحلیل بنیادی
  • صنعت لوازم خانگی (بخش دوم)
  • بررسی تکنیکال
    • وغدیر
  • هفته نامه کدال
    • آگهی مجامع
    • تصمیمات مجامع
  • مجله خبری
    • تحولات سیاسی
    • تحولات کلان اقتصادی
    • از دولت و مجلس چه خبر!!!
    • تحولات بورس

عملکرد بازار بورس

جزئیات بیشتر با زبان نموداری در زیر آورده شده است. ضمن آنکه در ادامه مقایسه شاخص شناور آزاد و شاخص کل آورده شده اند.

بررسی بنیادی

  • صنعت لوازم خانگی (بخش دوم)

صنعت لوازم خانگی اگرچه طی سال های اخیر تلاش های زیادی برای کاهش وابستگی به واردات داشته است اما حقیقت آن است که نمی توان این صنعت را هنوز خودکفا نامید و ولبستگی به واردات همچنان در شرکت های فعال به وضوح دیده می شود. تغییرات نرخ ارز بر همین اساس می تواند روی این صنعت و سهام شرکت های فعال تاثیر مستقیم داشته باشد و تامین ارز مورد نیاز با نرخ های پایین از جمله مواردی ست که این صنعت را پر پتانسیل خواهد کرد و برعکس در صورت تامین قطعات با نرخی بالاتر نسبت به سال گذشته، ریسک های صنعت افزایش خواهد یافت. به طور خلاصه به بررسی شرکت های این گروه و نقاط قوت و ضعف آنها خواهیم پرداخت.

در بررسی بنیادی زیر تلاش می شود شرکت های صنعت صرفا از بالا نگاه شوند تا مزایای کلی و شرایط بودجه این شرکت ها در مقایسه با یکدیگر با ابزاری یکسان ارزیابی شوند. در این جدول در قدم نخست تلاش شده است تا از سه فاکتور مهم حاشیه سود برای مقایسه استفاده شود. لازم به ذکر است که

  • هرچقدر حاشیه سود (ناخالص، عملیاتی و خالص) بیشتر باشد عموما بهره وری در شرکت بالاتر است.
  • از میانگین سه ساله اخیر برای مقایسه گزارش فعلی استفاده شده است تا برای هر شرکت ملاک درستی از قیاس در اختیار باشد.
  • هرچه اختلاف حاشیه سود های سه ساله با آنچه در جدول وجود دارد بیشتر باشد نشان از بودجه محتاطانه یا جسورانه شرکت است و در صورت نزدیک بودن این اعداد به یکدیگر عملا بودجه واقعی پیش بینی شده است.
  • شرکت های در حال توسعه که حاشیه سود کمی دارند می توانند با جهش سودآوری همراه گردند.

شرایط سودآوری و حاشیه سود به شرح زیر قابل تفسیر است:


در نمودار زیر بازدهی حقوق صاحبان سهم (ROE)، نسبت (P/E)،(P/B) و (P/S)را مشاهده می نمایید. لازم به ذکر است که برای شرکت ها عموما هرچه حقوق صاحبان سهم بالاتر باشد عملا ریسک های سودآوری کمتر خواهد شد و برای سه نسبت دیگر هرچه کمتر باشند ـ بسته به شرایط هر شرکت ـ می تواند نشانه پتانسیل بالاتر در رشد قیمتی به واسطه فعالیت عملیاتی شرکت گردد.

بررسی تکنیکال

الف) وغدیر

سر.غدیر در یک روند حدودا 5 ساله مورد ارزیابی قرار گرفته است. این سهم پس از برگزاری مجمع سالانه و پرداخت سود در یک روند کند اصلاحی به 105 تومان که حمایت محکم سهم بوده برخورد کرد و با تکمیل پولبک به نظر می رسد آماده رشد قیمتی در میان مدت و بازه بلند مدت باشد.

همانگونه که مشاهده می شود با رعایت حد ضرر 102 تومان، وغدیر برای خریداران و علاقه مندان به سهم ریسک کمی خواهد داشت و نخستین مقاومت ماژور، قله قبلی معادل 125 تومان است که نحوه تقابل با آن می تواند اهداف ثانی را به همراه داشته باشد.

هفته نامه کدال

آگهی مجامع

مجامع عادی سالیانه برای شرکت ها عموما می تواند با تقسیم سود همراه باشد اما بسته به شرایط شرکت ممکن است هیئت مدیره به پرداخت سود اقدام نکند.

تصمیمات مجامع

مجله خبری

الف) سیاسی؛ دونالدترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا عصر سه‌شنبه در جریان سخنرانی که ۱۱ دقیقه طول کشید، اعلام کرد که کشورش از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی خارج می‌شود و تحریم‌هایی که در چهارچوب این توافق لغو شده بودند را بار دیگر علیه تهران به اجرا می‌گذارد. او همچنین افزود که آمریکا قصد دارد علاوه بر این تحریم‌ها، مجازاتهای اقتصادی سنگینی را علیه ایران وضع کند و چنانچه شرکتهای بین‌المللی این تحریم‌ها را نقض کنند با تنبیهات سخت آمریکا مواجه خواهند شد. دونالد ترامپ ایران را حامی تروریسم بین‌الملل و بی‌ثبات کنندۀ منطقۀ خاورمیانه توصیف کرد و افزود که برجام نتوانسته است از آمریکا در قبال جنون سلاح هسته‌ای ایران حمایت کند. تنها حامیان این تصمیم دونالد ترامپ، اسرائیل و عربستان سعودی بودند اما در مقابل، سران اتحادیه اروپا همچنین دیگر امضا کنندگان توافق هسته‌ای، ضمن ابراز تاسف در قبال این خبر، بر پایبندی خود بر برجام تاکید کردند.

رهبر معظم انقلاب در واکنش به خروج آمریکا از برجام گفتند: منتظر روزی باشید که ترامپ مُرده، جسدش خوراک «مار و مور» شده اما نظام جمهوری اسلامی مقتدر است. ایشان تاکید کردند: بدون اخذ تضمین‌های کافی از سه کشور اروپایی، تداوم برجام با آن‌ها منطقی نیست. ایشان با اشاره به استمرار عزت و عظمت ملت ایران و بی‌نتیجه ماندن توطئه‌های دشمنان تأکید کردند: بارها گفته بودیم «به امریکا اعتماد نکنید»، این هم نتیجه‌اش. درباره مذاکره با سه کشور اروپایی هم می‌گوییم به اینها هم نباید اعتماد کرد و برای هر قرارداد باید تضمین‌های واقعی و عملی بگیرید وگرنه نمی‌شود به این شکل حرکت را ادامه داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به نامه‌ای که ترامپ چند روز قبل برای حکام کشورهای خلیج فارس فرستاده است، افزودند: رئیس‌جمهور آمریکا در نامه به این کشورها دستور می‌دهد که این کارها را بکنید و آن کارها را نکنید، آنها می‌خواهند با نظام اسلامی همین گونه رفتار کنند اما نمی‌توانند چرا که جمهوری اسلامی ذلت ملت و کشور را در دوران قاجار و پهلوی به عزت و استقلال و ایستادگی تبدیل کرده و از منافع ملی خود کوتاه نمی‌آید.

دکتر روحانی رئیس جکهور کشورمان همزمان با خروج ترامپ از برجام در نطق تلویزیونی خود اعلام کرد ایران همیشه به تعهدات خود عمل کرده است. برجام یک توافق چند جانبه و بین المللی بوده است. آمریکا رسماً اعلام کرد که به تعهدات بین المللی پایبند نخواهد بود.رفتار آمریکا سابقه دار است. تنها رژیمی که از مواضع ترامپ قدردانی کرد، رژیم صهیونیستی بود. رئیس جمهور تصریح کرد: برجام توافق بین ایران و آمریکا نبوده که آمریکا اعلام کند از آن خارج می شود. برجام توافق بین‌المللی و مورد تایید آژانس وشورای امنیت بوده و آمریکا رسما اعلام کرد که به تعهدات بین‌المللی توجهی نمی‌کند. ترامپ از تعهدات آب و هوایی و‌محیط زیست هم قبلا خارج شده بود. روحانی گفت: به وزارت خارجه دستور دادم ظرف هفته های آینده با 5 کشور مذاکرات را ادامه دهد اگر به این نتیجه رسیدیم با همه این کشورها به نتایج برجام می رسیم علی رغم خواسته امریکا برجام پایدار می ماند اما اگر ببینیم منافع ما تضمین نمی شود تصمیمات نظام را اعلام می کنم.

سخنگوی وزارت امور خارجه، حمله و تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را به شدت محکوم کرد. بهرام قاسمی ضمن محکومیت شدید حمله رژیم صهیونیستی به سوریه، اظهار کرد : حمله چندباره رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و نقض آشکار حاکمیت این کشور بخصوص در روزهای اخیر، اقدامی کاملا تجاوزکارانه و مصداق روشنی از ذات سلطه جویی و بحران طلب و دروغ مدار این رژیم است که نمی تواند ثبات، امنیت و آرامش منطقه را برتابد و امنیت خود را در ناامنی و هر چه بی ثبات تر بودن منطقه تعریف کرده است.

ب) اقتصاد از دیدگاه کلان؛ با روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در سال 2016 و مخالفت وی با برجام بسیاری از کارشناسان حضور وی را به عنوان خاتمه برجام قلمداد کردند و از همان روزهای ابتدایی هدف وی را در جهت فشار اقتصادی بر کشورمان می دانستند. این موضوع باعث شد تا روند صعودی بر روی نفت در بازار های جهانی و دلار در بازار داخلی شکل بگیرد و پس از حدود نزدیک به دو سال با اعلام فرمان خروج ترامپ از برجام شاهد رسیدن قیمت آنها به به بالای 70 دلار برای نفت و بالای 6000 تومان برای دلار باشیم. این اتفاق در حالی بود که البته در مدت این دو سال ایران توانست تا حدودی زیر ساخت های اقتصادی خود را از جمله تولید بنزین در پالایشگاهها را تقویت کند و بتوانیم تا در انتهای سال 97 به استقلال در تولید بنزین و حتی صادرات آن نیز برسیم. در همین زمینه وزیر نفت درباره تاثیر خروج آمریکا از برجام و این‌که چقدر روی صنعت نفت، درآمد و صادرات ما اثر می گذارد، گفت: معتقدم با خروج آمریکا از برجام اتفاق قابل ذکری برای صادرات نفت و میعانات گازی ما رخ نخواهد داد و درآمدهای ارزی کشور طبق آنچه در بودجه است، تامین خواهد شد. وزیر نفت با بیان این که تولید بنزین کشور در یکسال گذشته حدود ۲۵ میلیون لیتر اضافه و از حدود ۶۲ میلیون لیتر به حدود ۸۷ میلیون لیتر رسیده است، افزود: این تولید تحول بزرگی است که در ستاره خلیج فارس و پالایشگاه بندر عباس رخ داده و همزمان کیفیت بنزین را هم ارتقاء داده ایم. وی به طرح‌های پتروشیمی نیز اشاره کرد و با بیان این که تولید پتروشیمی پردیس از چند ماه پیش آغاز شده است، افزود: پتروشیمی متانول کاوه با هفت هزار تن بعنوان بزرگترین متانول دنیا، پتروشیمی الفین بوشهر، پتروشیمی مرجان و ایلام امسال به بهره برداری می رسند. وزیر نفت درباره قیمت نفت اظهار کرد: از نظر من قیمت خیلی بالا مناسب نیست، زیرا سبب می‌شود تولید شیل اویل افزایش پیدا کند و عرضه از تقاضا پیشی بگیرد که این در نهایت سبب سقوط قیمت می‌شود و کسی که دوباره باید تولیدش را کم کند اوپک است زیرا می‌خواهد قیمت را بالاتر نگه دارد.

مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به خروج آمریکا از برجام و تاثیر آن روی فرآیند صادرات نفت ایران گفت: دنیا به نفت نیاز دارد و ایران در حوزه تعاملات نفتی، نقش‌آفرینی می‌کند. ممکن است کاهش داشته باشیم اما کسی خروج ایران از بازارهای بین‌المللی نفت را نخواهد دید. این موضوع در حالی مطرح شد که گفته می شود از هم اکنون وزارت انرژی کره جنوبی بدنبال تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از برجام، اعلام کرد درصدد گرفتن معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران است. وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد ما بدنبال مذاکره با مقامات آمریکایی برای گرفتن معافیت از تحریم‌ها برای واردات نفت ایران هستیم.

اما در بررسی رشد بخش های مختلف سرمایه گذاری مردم در یکسال اخیر رشد یک سال اخیر سه بازار رقیب یعنی مسکن، سکه و بورس نشان می‌دهد با این‌که مسکن ۲۹.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش قیمت را تجربه کرده، رشد آن دقیقا به همین میزان پایین‌تر از سکه قرار دارد. بر این اساس در یکسال اخیر سکه توانسته رشدی 59 درصدی را نصیب دارندگان خود بکند. درهمین مدت بازار سرمایه نیز سود 24.5 درصدی نصیب سهامداران خود کرده است. این در حالی است که در حال حاضر بسیاری از کارشناسان سرمایه گذاری در بخش سکه را بسیار پر ریسک می دانند.

صنایع بورسی؛

در خودروسازی؛ شاخص این گروه در هفته اخیر تحت تاثیر جریانات سیاسی حاصل از فرمان ترامپ در مورد ماندن یا نماندن در برجام و شایعات ایجاد شده از آن روند متفاوتی را طی کرد و در حالی که در دو روز ابتدایی هفته روند منفی داشت در دو روز بعد از آن شاهد روندی مثبتی بود و رشد بیش از 200 واحدی را هم تجربه کرد تا اینکه این روند در انتها با اعلام فرمان خروج ترامپ از برجام با کاهش 142 واحدی به کار خود پایان داد.

در واقع برجام یکی از صنایعی را که تحت تاثیر قرار داد صنعت خودروسازی بود که باعث شد تا روند تولید آن که با مشکلات زیادی در تحریم ها مواجه بود را کاملا دگرگون بکند و این مهم در روزهای اخیر با توجه به این موضوع برای بسیاری از سهامداران نگران کننده شده است و بر همین اساس هم تاثیر زیادی بر نوسانات گروه گذاشته است و باید دید که دیگر کشورها در مورد حفظ برجام چه اقدامی انجام خواهند داد.

اما در این گروه ایران خودرو در یکماهه فروردین حدود 670میلیارد تومان درآمد شناسایی کرده است که حدود3 میلیارد نسبت به همین موقع در سال گذشته کمتر بوده است. در همین ارتباط خساپا شرایط بسیاری بهتری در فروردین داشته است و با 484 میلیارد فروش رشد 80 درصدی نسبت به سال قبل را شاهد بوده است. خزامیا هم در این مدت با رشد 143 درصدی درآمد 25 میلیارد تومانی را کسب کرده است.

در مورد قطعه سازان رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی از عملیاتی شدن اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به قطعه سازان خبر داد. حمدرضا نجفی منش با بیان این مطلب گفت: هر قطعه سازی در صورت ارایه درخواست خود مبنی بر استفاده از این ارزها، پس از طی شدن مراحل اداری به زودی موفق به دریافت دلار 4200 تومانی می شود و روند چندان دشواری برای این روند وجود ندارد.

در گروه خودروسازی بهمن مدیرعامل بهمن موتور از مذاکره با شرکت هاوال با هدف صادرات این محصول از ایران به کشورهای منطقه خبر داد. داودزاده درباره تاثیر تحریم ها بر ادامه همکاری با هاوال، تصریح کرد: با توجه به اینکه صنعت خودرو در لیست سه ماهه تحریم از نفت هم بالاتر قرار گرفته است، با طرف خارجی مذاکراتی صورت گرفته تا مشکلی در زمینه عمل به تعهدات وجود نداشته باشد.

در محصولات شیمیایی؛ معاملات نمادهای این گروه درچند وقته اخیر تحت تاثیر ارز تک نرخی روندی خنثی را طی کردند و با وجود افزایش قیمت محصولات در بازارهای جهانی رشد قیمتی آنچنانی را تجربه نکردند و افت قیمتی را نیز شاهد بودند. در همین زمینه قیمت پایین محصولات پتروشیمی به خصوص محصولات پلیمری در داخل نسبت به خارج از کشور زمینه قاچاق محصولات این گروه را هم در پی داشته است. قاچاق این محصولات به عراق و افغانستان سودی در حد 100 دلار بر روی هر تن برای آنها داشته است. از این رو قاچاقچیان تلاش می کنند با توجه به بخشنامه های ضعیف گمرک در این خصوص، از این سود باد آورده استفاده کنند. این موضوع با تک نرخی شدن ارز زمینه سود بیشتری را هم برای آنها فراهم آورده است. در همین زمینه اعلام شد که با توجه به سودآوری قاچاق محموله های پلی پروپیلن داخلی به کشورهای همسایه، رقابت تا سقف قیمت برای خریداران و دلالان بورسی به صرفه است. در رابطه با این موضوع پترو تحلیل هم اعلام کرد که کدهای معاملاتی خرید محصولات پتروشیمی از بورس کالا در دست عده ای خاص قرار گرفته که سودهای کلانی از خرید محصولات در بورس و فروش این کالاها به مصرف کنندگان واقعی در بازار آزاد به جیب می زنند. در همین زمینه اعلام شد که با توجه به سودآوری قاچاق محموله های پلی پروپیلن داخلی به کشورهای همسایه، رقابت تا سقف قیمت برای خریداران و دلالان بورسی به صرفه است.

این موارد نشان می دهد که همواره قشر سهامدار هیچ منفعتی از خرید سهام خود نمی برند و تنها بخشی از دلالان به واسطه روابط خود سود عظیمی را به جیب می زنند و بخشنامه هایی از جمله ارز تک نرخی به سود آنها بوده تا سهامدارن بورسی و این زمینه فرار سرمایه ها از بازار سرمایه به سمت دلار و بازار دلالی را فراهم می کند.

کود اوره پتروشیمی شیراز از طریق شرکت سامسونگ در اختیار دو مصرف کننده عمده کره جنوبی قرار گرفت و در سفر اخیر مدیرعامل پتروشیمی شیراز به کره جنوبی، بازخورد مثبتی از کیفیت محصول تولیدی شیراز توسط دو مصرف کننده کره ای، دریافت شد. بر همین اساس تفاهم نامه همکاری بلند مدت جهت فروش حداقل ۲۰۰ هزار تن اوره کشاورزی و صنعتی پتروشیمی شیراز به کره جنوبی از طریق شرکت سامسونگ بین دو شرکت منعقد شد.

در فلزات اساسی؛ در بازار کامودیتی ها شاخص دلار نسبت به دیگر ارزها در انتهای هفته تضعیف شد این موضوع در کنار کاهش موجودی انبارهای LME باعث رشد قیمت کامودیتی ها در این هفته شد. در این باره در زیرگروههای مختلف در مورد فولادی ها کاهش موجودی انبارهای چین چشم انداز مثبتی را در میان مدت پیش روی این فلز قرار داده است. در همین باره باید گفت آمار تولید سنگ آهن در چین نشان ازکاهش تولید و رسیدن به کمترین میزان در 9 سال گذشته را دارد که بیشتر به علت تمرکز فولادسازان به مصرف ماده معدنی پر عیار و کاهش ظرفیت تولید غیر اقتصادی با هدف حفظ بازار رقابت پذیر می باشد.

در معاملات این گروه معامله بلوک 4.06 درصدی فولاد مبارکه در قیمت 2857 ریال به ارزش 870 میلیارد در نماد فولاد4 صورت پذیرفت.(فولاد مبارکه دراین هفته در بورس کالا توانست محصولات تولیدی خود را 10 درصد بالاتر از قیمت عرضه به بازار بفروشد) همچنین فولاد ارفع توانست پرونده سود سال ٩۶ خود را با تعدیل مثبت و رشد ١١ درصدی سود به پایان برساند. در رابطه با این زیر مجموعه و تحریم های ایجاد شده پس از برجام، ایران سرمایه گذاری زیادی در بخش فولاد برای رسیدن به تولید 55 میلیون تن در سال 1404 داشته است که تا کنون به تولید 22 میلیون تن رسیده ایم. این موضوع با توجه به اعمال تحریم های آمریکا می تواند در تهیه تجهیزات مشکلاتی را ایجاد کند. اما در بخش صادرات با توجه به کاهش ارزش دلار رقابت پذیری خوبی را از سوی کشور می تواند شاهد باشد و این موضوع یک فرصت می باشد.

در دارویی ها؛ در سال گذشته کمبود نقدینگی در این گروه باعث بالا رفتن هزینه های این شرکتها با توجه به اجبار به استفاده از تسهیلات با هزینه بهره بالا شد. این موضوع در سال 97 با تک نرخی شدن ارز و رسیدن آن به 4200 تومان مشکلات این بخش را بیشتر می کند. در واقع با توجه به آنکه بخش عمده بهای تمام شده تولید دارو به مواد اولیه وابسته می باشد، افزایش نرخ ارز بهای تمام شده دارو را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. در همین زمینه تخصیص یارانه دولتی از تفاوت بین قیمت دلار در بودجه سال 97 و ارز تک نرخی 4200 تومان می تواند بخش عمده ای از مشکلات این گروه را در زمینه تفاوت قیمت ارز 3800 تومان با 4200 تومان فعلی را پوشش بدهد.

در فراورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای؛ علی کاردُر، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی در خصوص عرضه نفت در بورس انرژی گفت که: "زیرساخت لازم برای عرضه نفت خام در بورس انرژی وجود ندارد. معتقدم باید ابتدا عرضه فرآورده ها به طور کامل و سپس عرضه میعانات گازی انجام شود. در حال عرضه میعانات گازی با مقادیر پایین در بورس انرژی هستیم و اگر این اقدامات انجام شود می توان انتظار عرضه نفت خام در بورس را داشت. عرضه نفت خام نیازمند حضور پالایشگاه ها است و بورس انرژی باید مدل هجینگ وجود داشته باشد که اگر تغییرات نرخ اتفاق افتاد، بتوانند آن را مدیریت کند."

منبع خبر: سازمان تحلیلی خبری بورس 24 - تیم بولتن 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24