Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در هفته های اخیر سرمایه گذاران و فعالان بازار فلزات پایه نگرانی هایی درباره رکود بازار این فلزات و تداوم کاهش قیمت ها داشته اند این درحالیستکه برای مثال در بازار مس شاهد احیای ..

خبرهای امیدبخش متال بولتن برای فعالان بازار فلزات پایه

بورس24 : در هفته های اخیر نوسان قیمت فلزات پایه بزرگ بوده و حرکت قیمت ها برای تمام این فلزات در یک جهت نبوده است. از ابتدای امسال درباره کاهش نرخ رشد اقتصاد چین که بزرگ ترین مصرف کننده فلزات پایه در جهان است نگرانی هایی وجود داشته و در هفته های اخیر احتمال بروز جنگ تجاری بین این کشور و آمریکا بر نگرانی ها افزوده است. همچنین رشد شاخص دلار یک عامل فشار بر قیمت فلزات پایه بوده است.

اما در شماره جدید نشریه معتبر متال بولتن، تحلیلگران پیش بینی کرده اند وضعیت بازار بهبود خواهد یافت. در ادامه به دیدگاه آنها درباره بازار سه فلز آلومینیوم، مس و سرب اشاره می کنیم.

آلومینیوم. در هفته های اخیر انتشار گزارش ها و اخبار متنوع در بازار آلومینیوم سبب نوسان های بزرگ در قیمت این فلز پایه شده است. نخستین عامل رشد قیمت ها اعلام خبر اعمال تعرفه از سوی آمریکا بر واردات آلومینیوم به این کشور بود. همچنین اعلام تحریم شرکت روسال روسیه که دومین تولیدکننده بزرگ آلومینیومی جهان است در رشد قیمت ها تأثیر داشت. اما افزایش قیمت ها به ۲۷۲۰ دلار در اواسط ماه گذشته میلادی پایدار نبود و چند روز بعد شاهد بازگشت قیمت این فلز به رقم 2200 دلار بودیم. به نظر می رسد در هفته های آینده نیز نوسان قیمت ها ادامه یابد و پیش بینی می شود در سه ماهه دوم امسال که اکنون در آن قرار داریم متوسط قیمت هر تن آلومینیوم ۲۳۰۰ دلار باشد. امروز قیمت ها تحت تاثیر انتشار اخبار مثبت از اقتصاد چین در حدود 2320 دلار نوسان کرده است

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن آلومینیوم از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در بورس فلزات لندن نشان داده شده است:

مس. قیمت مس در سه ماهه نخست سال جاری میلادی عملکرد مثبت نداشت و اواخر ماه مارس قیمت هر تن از این فلز مهم پایه به ۶۵۰۰ دلار رسید اما در هفته های اخیر بازار رونق پیدا کرده و قیمت ها به بالاتر ۶۸۰۰ دلار رسیده است. در سه ماهه نخست امسال، ضعف تقاضا، برخی نگرانی ها درباره کاهش نرخ رشد اقتصادی چین و نیز احتمال شروع جنگ تجاری بین چین و آمریکا سبب شده قیمت مس کاهش یابد. در سه ماهه نخست امسال افت قیمت ها به رغم کاهش شاخص دلار رخ داد. در هفته های اخیر برخی از این نگرانی ها کاهش یافته و نیز تقاضای فصلی افزایش یافته است. بدین ترتیب شاهد رشد قیمت ها هستیم. افزایش قیمت ها در هفته های گذشته به رغم رشد شاخص دلار رخ داده است و برخی تحلیل‌گران معتقدند اگر شاخص در مسیر کاهش حرکت کند قیمت مس بار دیگر به بالای ۷۰۰۰ دلار باز خواهد گشت. به باور تحلیلگران متال بولتن بولتن اصلاح قیمت مس در سه ماهه نخست امسال، به پایان رسیده و در آینده بازار رونق پیدا خواهد کرد. نکته مهم دیگر این است که الگوی عرضه و تقاضا نشان می دهد تا پایان سال بازار با کسری عرضه مواجه خواهد بود. پیش بینی می شود در سه ماهه کنونی متوسط قیمت هر تن مس 7090 دلار باشد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن مس از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در بورس فلزات لندن نشان داده شده است:

سرب. از اواسط ماه فوریه تا اوایل ماه مارس، قیمت سرب کاهش یافت اما از آن زمان تاکنون یعنی در دو ماه اخیر قیمت ها در محدوده ۲۳۵۰ دلار نوسان کرده است. اوایل ماه فوریه قیمت سرب به ۲۶۸۰ دلار یعنی بالاترین میزان در چند سال اخیر رسیده بود. از لحاظ تکنیکال، ثبات قیمت سرب در محدوده کنونی یک الگوی پایدار است که به کاهش قیمت ها منتهی خواهد شد اما از لحاظ بنیادی، به دلیل ذخیره پایین این فلز در انبارهای تحت نظارت بورس های فلزی و نیز کسری عرضه، انتظار می رود قیمت ها در مسیر رشد حرکت کند. به ویژه اگر شاخص دلار کاهش یابد سرعت افزایش قیمت ها بیشتر خواهد بود. از سوی دیگر ریسک پذیری سرمایه گذاران در حال افزایش است و اخیرا رونق بازار روی به افزایش قیمت سرب کمک کرده است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن سرب از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در بورس فلزات لندن نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24