Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیرعامل منطقه آزاد کیش در نوشتاری جسورانه نکته با اهمیتی را درباره رونق گردشگری در مناطق آزاد عنوان کرده است.او خواستار تسامح و همدلی در موضوع فرهنگی مناطق آزاده شده است... چندی پیش فهرست پربازدید ترین شهرهای جهان منتشر شد که نام هیچ یک از شهرهای ایرانی در آن دیده نمی شد؟جزیره کیش یکی از زیباترین جزایر جهان است ، اما چرا ایرانی ها سواحل آنتالیا و دوبی را به آن ترجیح می دهند... این یادداشت جسورانه را بخوانید...

چرا سواحل ترکیه و امارات پر رونق تر از کیش ماست؟؟

ابراهیم انصاری لاری

سال گذشته 12میلیون ایرانی به خارج از مرزهای ایران سفر کردند. 95درصد از این جمعیت با هدف گردش و تفریح ایران را به قصد کشورهای دیگر ترک کردند و بخش قابل توجهی از ثروت ملی ما راهی بازارهای غربت شد؛ برای نمونه در فصل‌های عادی هر روز 20پرواز و در فصل‌های ویژه 40پرواز، ایران را فقط به مقصد استانبول ترک می‌کنند و همراه هر یک از این پروازها، میلیون‌ها تومان درآمد از کشور خارج و در جایی بیرون از مرزهای کشورمان هزینه می‌شود.  همانطور که می‌شود کالاهای مصرفی را به کالای داخلی و خارجی تقسیم بندی کرد، گردشگری و مقاصد گردشگری را هم می‌توان به کالای داخلی و خارجی تفکیک کرد. با این نگاه، مقاصد داخلی گردشگری که از کیفیت کافی برای پذیرایی از مسافران برخوردار هستند، نمونه عالی و با کیفیت محصولات داخلی هستند که با همدلی و همراهی باید از آنها در برابر کالاهای خارجی و مقاصد گردشگری بیرون از مرزها، حمایت کرد. این حمایت از کالای داخلی و تلاش برای جذب مسافران به مقاصد داخلی، به هیچ عنوان نافی اختیار و اراده مردم برای سفر به مقاصد دیگر نیست. در سال‌های اخیر که نگاهی سختگیرانه و همراه با سوءتفاهم وجود داشته است، بسیاری از مناطق گردشگری داخلی که شکل‌گیری آنها نتیجه سال‌ها تلاش و سرمایه‌گذاری هموطنان ما بوده است، جای خود را به مقاصد خارجی داده و از رونق افتاده است.

امروز که به‌ واسطه تأکید مقام معظم رهبری همه کشور متأثر از شعار «حمایت از کالای ایرانی» است، بهترین فرصت، پیش آمده تا با همدلی و همراهی بیشتر، شرایط حمایت از گردشگری داخلی را برای تحقق این شعار اساسی وکلیدی فراهم کنیم. با آمارهای قابل‌توجهی درباره خروج ارز از کشور به واسطه مسافران و گردشگران روبه‌رو هستیم. 12میلیون ایرانی در سال 96به سفرخارجی رفته‌اند که 95درصد از این جمعیت فقط به قصد خرید و سفر تفریحی از کشور خارج شده‌اند و قابل تأمل‌تر اینکه 90درصد از این جمعیت به کشورهای امارات و ترکیه سفر کرده‌اند. اگر ما بتوانیم فقط 20درصد از این مسافران را به مقاصد گردشگری داخلی جذب کنیم، در بازگرداندن بخش قابل توجهی از ثروت ملی به کشور موفق خواهیم شد.

برای جذب گردشگران به مقاصد داخلی نیازمند تسامح و تساهل درهمه حوزه‌ها هستیم؛ اگر قرار بر این باشد که در سختگیری و برخورد با مسافران به  مقاصد داخلی تجدیدنظر نشود، چطور می‌توانیم مردم کشورمان را از سفر به امارات و ترکیه منصرف کنیم. باید یک‌بار با تدبر و مدارا و از مقام تسامح به پاسخ این سؤال فکر کنیم که آیا سرازیر شدن مردم به کشورهای همسایه، آسیب اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بیشتری درپی ندارد و آیا نمی‌توان با قدری تسامح و همدلی این هموطنان را در مقاصد گردشگری داخلی جذب و از آسیب‌های معمول سفرهای خارجی دور نگه داشت. سال حمایت از تولید داخلی، بهترین فرصت برای تجدید‌نظر در حمایت از کالای ایرانی و برندهای مهم و معتبر گردشگری داخلی است. امیدواریم در سال حمایت از تولید داخلی شاهد تغییر رویکردها  به گردشگری داخلی باشیم.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24