Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : رشد قیمت‌های در بازار آتی رکورد شکسته ، بازار فولاد و محصولات پتروشیمی با رشد نرخ روبه‌رو شده و همچنین نگرانی‌های جدیدی در بازارهای مشابه و مخصوصاً در بین خریداران مواد اولیه خودنمایی می‌کند. این وضعیت عمومی به معنای آن است که با بازارهایی ناپایدار ، پر نوسان و حتی نگران‌کننده روبه‌رو هستیم که می‌تواند به زیان مصرف‌کنندگان مواد اولیه تمام شود اگرچه شرکت‌های بزرگ غالباً در این نوسان قیمت‌ها منتفع می شوند. این وضعیت تاکنون به رشد شدید قیمت‌ها در بازار آتی سکه منتهی شده و قیمت‌های آتی را به سطوحی باورنکردنی افزایش داده است. رخدادی که در ماه‌ها و سال‌های اخیر برای اولین بار خودنمایی کرده است. قیمت نقدی سکه در بازار آزاد در روز شنبه به ١ میلیون و ٧٨٠ هزار تومان افزایش یافت که یک رشد مهم و یک قیمت اعجاب‌آور برای بازار سکه به شمار می‌آید. این وضعیت موجب شد تا سررسید دی‌ماه در بازار آتی به ٢ میلیون و ٢٣ هزار تومان برسد یعنی سقف قیمتی ٢ میلیون تومانی در بازار آتی فروریخته است. این شرایط پس از یک فاز افزایش نرخ ممتد به ثبت رسید و به معنای واقعی کلمه ، گویی آتش فشان بازار آتی فوران کرده و شعله‌های قیمتی آن به وضوح در حال مشاهده است تا جایی که برای معدود دفعات در تاریخچه بازار آتی شاهد صف خرید در سررسیدهای مختلف بودیم. این در حالی است که هنوز عرضه گسترده و پیش فروش سکه ادامه داشته و صف خرید دلار هم مشاهده می‌شود...

افسون دلار در بازارهای مختلف

بورس24 : رشد قیمت‌های در بازار آتی رکورد شکسته ، بازار فولاد و محصولات پتروشیمی با رشد نرخ روبه‌رو شده و همچنین نگرانی‌های جدیدی در بازارهای مشابه و مخصوصاً در بین خریداران مواد اولیه خودنمایی می‌کند. این وضعیت عمومی به معنای آن است که با بازارهایی ناپایدار ، پر نوسان و حتی نگران‌کننده روبه‌رو هستیم که می‌تواند به زیان مصرف‌کنندگان مواد اولیه تمام شود اگرچه شرکت‌های بزرگ غالباً در این نوسان قیمت‌ها منتفع می شوند. این وضعیت تاکنون به رشد شدید قیمت‌ها در بازار آتی سکه منتهی شده و قیمت‌های آتی را به سطوحی باورنکردنی افزایش داده است. رخدادی که در ماه‌ها و سال‌های اخیر برای اولین بار خودنمایی کرده است.

قیمت نقدی سکه در بازار آزاد در روز شنبه به 1 میلیون و 780 هزار تومان افزایش یافت که یک رشد مهم و یک قیمت اعجاب‌آور برای بازار سکه به شمار می‌آید. این وضعیت موجب شد تا سررسید دی‌ماه در بازار آتی به 2 میلیون و 23 هزار تومان برسد یعنی سقف قیمتی 2 میلیون تومانی در بازار آتی فروریخته است. این شرایط پس از یک فاز افزایش نرخ ممتد به ثبت رسید و به معنای واقعی کلمه ، گویی آتش فشان بازار آتی فوران کرده و شعله‌های قیمتی آن به وضوح در حال مشاهده است تا جایی که برای معدود دفعات در تاریخچه بازار آتی شاهد صف خرید در سررسیدهای مختلف بودیم. این در حالی است که هنوز عرضه گسترده و پیش فروش سکه ادامه داشته و صف خرید دلار هم مشاهده می‌شود.

بورس انرژی هم یک روز خوب را آغاز کرده و ارزش معاملات آن بیش از 24 میلیارد تومان بوده و این هم به معنی آن است که یک هفته خوب در بازار فیزیکی بورس انرژی آغاز شده و این به معنی خوش‌یمن بودن رشد قیمت دلار برای بورس انرژی است. رخدادی که امیدواری‌ها به افزایش حجم معاملات در بازار فیزیکی را برجسته می‌سازد ولی این خوش‌بینی در شرایطی محقق خواهد شد که عرضه‌های کافی در این بازار وجود داشته باشد اما نمی‌توان به این ادعا مطمئن بود.

مهمترین معاملات امروز در بازار فیزیکی بورس انرژی

نام کالا

حجم کل معامله شده بر حسب واحد عرضه

واحد عرضه

متوسط قیمت معامله

قیمت پایه

واحد قیمت دهی

پنتان پلاس پتروشیمی پارس در رینگ داخلی

242

تن

21576

21576

ریال

حلال 503 پالایش نفت اصفهان در رینگ داخلی

30000

لیتر

18620

18620

ریال

حلال 400 پالایش نفت اصفهان در رینگ داخلی

12000

لیتر

17888

17888

ریال

حلال 402 پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی

4200000

لیتر

18732.54

17720

ریال

آیزوفید پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی

25

تن

16669

16669

ریال

آیزوفید پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی

75

تن

16669

16669

ریال

حلال 404 پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی

4200

مترمکعب

17395

17395

ریال

آیزوریسایکل پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی

0

تن

 

19850

ریال

گاز پروپان صنعتی پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی

0

تن

 

21515

ریال

گاز بوتان صنعتی پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی

0

تن

 

20843

ریال

گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی

1000

تن

20978.1

20978

ریال

برش سنگین پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی

286

تن

16123

16123

ریال

حلال 402 پالایش نفت کرمانشاه در رینگ داخلی.عمده

3000000

لیتر

18754

17720

ریال

صعود فولادی‌ها با اهرم‌های قیمتی مختلف

روزهای تعطیل پایان سال گذشته و اوایل سال جاری اگرچه حجم معاملات مهمی در بازار دیده نشد ولی رشد قیمت دلار و بیم و امید از رشد قیمت‌های پیش‌رو در بازار فولاد موجب شد تا جرقه‌های بزرگی در بازار فولاد به ثبت برسد تا جایی که می‌توان گفت قیمت‌های موجود به نسبت پایان سال گذشته بین 5 تا 8 درصد رشد نرخ را تجربه کرده است. رخدادی که خود به معنی افزایش نرخ و ورود بازار به یک فاز جدید است مخصوصاً در شرایطی که بازار ارز نیز محرک مهمی برای فولاد بوده و می‌تواند به تداوم رشد قیمت‌ها منجر شود. این در حالی است که حجم معاملات هفته گذشته در بازار آزاد محدود بوده و تازه از امروز شرایط کلی این بازار شفاف می شود بنابراین با افزایش حجم عرضه‌ها و تقویت حجم معاملات از یک سو از شتاب رشد قیمت‌ها کاسته شده و از سوی دیگر اصل توانایی رشد نرخ در این بازار مستهلک شده است. تجربه نشان داده که ماه‌هاست بازار فولاد دیگر با شرایط روانی تغییر فاز قیمتی نمی‌دهد و تکانه‌های رشد قیمت‌ها باید از مستندات بسیاری برخوردار باشد. با توجه به این شرایط و البته رشد قیمت‌ها در روزهای گذشته ، احتمالاً از شتاب رشد نرخ کاسته خواهد شد و البته در کنار آن حجم معاملات نیز افزایش می یابد بنابراین بازار به یک ثبات نسبی دست پیدا خواهد کرد. این وضعیت به معنی آن است که حتی خرید به امید رشد نرخ و کسب سود چندان هم جذاب نخواهد بود زیرا از یک سو حجم سودآوری تجاری پایین بوده و از سوی دیگر یقین ندارم که برای فروش محموله‌های خریدار شده ، خریداری دست به نقد پیدا شود. با توجه به این وضعیت صبر و نظاره اوضاع شاید بهترین گزینه باشد آن هم در وضعیتی که آینده روشنی را نمی‌توان رصد کرد زیرا دورنمای قیمت دلار مشخص نیست.

رفتار دوگانه بازار مقاطع طویل فولادی در اولین هفته شروع کاری جدی و همه جانبه در حوزه فولاد کشور مشاهده می شود. تا هفته گذشته برخی از مبادی رسمی فروش بصورت جسته و گریخته در تعطیلات به سر میبردند؛ امروز اما به عنوان اولین روز از هفته شروع جدی و همه جانبه فعالیت بازار فولاد کشور؛ با بازگشایی برخی از مبادی این حوزه؛ دامنه پیشنهادها وسیع تر دیده می شود؛

به گزارش کانال تلگرامی گزارشگر بازار فولاد؛ مسئله قابل ملاحظه؛ بروز رفتار دوگانه بازار در روز جاری است؛ در حالیکه برخی مبادی رسمی تلاش می کنند تا با ادامه روند افزایشی، بازار را همچنان ملتهب جلوه دهند؛ کاهش زیر پوستی و گاها غیر رسمی قیمتها در برخی از مبادی، نشان از ضعف بالقوه تقاضا به خصوص از اواسط هفته گذشته دارد که به نوعی نشانه‌های آن در رفتار دوگانه امروز در بازار متبلور گردیده است؛ کما اینکه 1) توقف و یا حتی تعدیل حوزه شمش حوزه القایی در روز پنجشنبه 2) افزایش تدریجی شمار عرضه کنندگان و بازگشایی آنها پس از تعطیلات نوروزی 3) فروکش نمودن تدریجی التهاب بازار به واسطه تخلیه تقاضاهای پشت صف و بالاخره 4) غیر طبیعی بودن سطوح فعلی قیمتها به دلیل وجود حباب نسبی در مارجین حوزه شمش القایی با توجه به شاخص نرخ فعلی قراضه آهن از دلایل اصلی وضعیت دوگانه کنونی بازار است.

بطور حتم با مسلط شدن مجدد دولتمردان ما در حوزه دلار پس از تعطیلات نوروزی و فروکش نمودن تقاضاهای دلار مسافرتی و انتظار تعدیل پیش روی این بازار؛ و همچنین سیگنال‌های منفی ساتع شده از روند نزولی بازارهای فولاد جهانی؛ موضوعات تاثیرگذاری در تعیین سمت و سوی آتی بازارهای کالایی داخلی و پس از التهاب تعطیلات نوروزی را ایفا خواهند نمود؛ هر چند که قسمت عمده ای از این شرایط تحت تاثیر جو روانی تغییر سال و نوروزی بوده باشد. تا چه پیش آید.

استارت صعودی قیمت‌های فولاد در سال جدید

بازار محصولات فولادی در حالی فعالیت خود در سال 97 را آغاز کرده است که پس از تعطیلات نوروزی برخی کارخانه‌ها اعلام قیمت نکرده و برخی نیز قیمت‌های خود را با افزایش به بازار اعلام کردند.

به گزارش کارگزاری آبان؛ افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی آن یعنی ورود به کانال 5000 ریالی در تعطیلات نوروز، مهم‌ترین بازیگر این روزهای بازارهای کالایی از جمله فولاد است. از این رو پس از آنکه بازار فولاد به طور کامل بازگشایی شود و تمامی دست‌اندرکاران و فعالان بازار فعالیت خود را آغاز کنند به نظر می‌رسد از ابتدای هفته آینده باید شاهد شروع جدی معاملات در بازار فولاد با نقش‌آفرینی نوسانات نرخ ارز باشیم.

به گزارش کارگزاری آبان، در پایان هفته‌ای که گذشت در خصوص شمش بنا بر اطلاعات اعلامی از مبادی مختلف (اصفهان، یزد، ساوه، قزوین و…) قیمت این محصول با حدود 40 تا 60 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت‌های اعلامی، بین 2310 تا 2380 تومان به فروش رسید. سایر محصولات فولادی نیز یا با رشد نرخ یا با ثبات قیمتی به خریداران اعلام قیمت شدند.

در سال 97 هنوز در رینگ فولادی بورس کالای ایران شاهد عرضه هیچ محصولی نبوده‌ایم و به نظر می‌رسد فولادسازان برنامه‌های عرضه خود را به هفته جاری و هفته‌های پیش رو منتقل کرده‌اند.

اما در خصوص کلیت بازار فولاد در سال 96 باید گفت، طی این سال تلاش‌هایی که برای صادرات در سال 95 آغاز شده بود به بار نشست و از سوی رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام شد سال گذشته 8 میلیون تن فولاد در طی این سال به خارج از کشور صادر شده است. در همین حال در کنسانتره تا ۸۰ درصد و در گندله تا ۱۲۰ درصد رشد صادراتی به ثبت رسید و در حالی که ایران در آهن اسفنجی هیچگونه صادراتی به خارج از کشور نداشت، بیش از ۶۰۰ هزار تن صادرات در سال گذشته ثبت شد. در خصوص صادرات البته کارشناسان نکته‌ای مطرح می‌کنند که باید به آن توجه داشت. در حال حاضر صادرات در حوزه فولاد عمدتا متمرکز در فولاد خام بوده و محصول ورق روندی نزولی را طی می‌کند.

این مساله در حالی است که در تولید فولاد بیشترین ارزش افزوده در تولید ورق ایجاد می‌شود ولی به علت مساله دامپینگ سال گذشته صادرات ورق از ایران به شدت کاهش و بر خلاف آن صادرات اسلب افزایش یافت. البته کارشناسان این صنعت معتقدند این شرایط در سال 97 ادامه نخواهد یافت زیرا تغییر نرخ ارز عامل تحریک کننده و مشوق صادرات بوده و فولادسازی همچون فولاد مبارکه تمهیداتی برای افزایش سهم خود در بازارهای صادراتی خواهد اندیشید. این تولیدکننده سال96 به جای صدور ورق، قیمت آن را در بازار داخلی بالا برد و عمدتا اسلب را راهی بازارهای صادراتی کرد.

به تحولات بازار داخلی فولاد در سال 96 بازمی گردیم، در سال قبل رکود کماکان سایه سنگین خود را بر بازار معاملات فولاد افکنده بود اما روند صعودی نرخ ارز از یکسو و رشد قیمت‌های جهانی فولاد از سوی دیگر محرک قیمت‌ها در بازار داخل بود تا بدانجا که سطح قیمت‌ها در این بازار در انتهای سال 96 نسبت به انتهای سال 95 چند درصدی بالاتر رفت. به عنوان مثال میانگین قیمت میلگرد در پایان سال 95 حدود 16 هزار ریال بود که در پایان سال 96 به حدود 25 هزار ریال رسید. میانگین قیمت ورق گرم نیز در پایان سال 95 هر کیلو 23 هزار ریال بود که در پایان سال 96 به هر کیلو بیش از 28 هزار ریال رسید. همین روند قیمتی در خصوص سایر مصنوعات فولادی نیز قابل پیگیری و ارائه است.

فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند ساخت و سازهای جسته گریخته مسکونی در جای جای کشور و روند کم جان تزریق نقدینگی به پروژه‌های عمرانی جدید متاثر از تنگنای بودجه، توان رونق صنعت فولاد را در سال پیش رو نخواهد داشت و ریسک‌های سیستماتیکی که بر این بازار سایه افکنده اعم از امکان لغو برجام توسط رئیس‌جمهوری آمریکا و اعمال تحریم‌های بیشتر توسط این کشور و بعضا اتحادیه اروپا با تحت فشار قرار دادن منابع ارزی کشور و سایر مشکلاتی از این دست، دورنمای خاکستری را در این صنعت رقم خواهد زد. به هر ترتیب باید منتظر ماند و تحولات این صنعت را قدم به قدم، رصد و بررسی کرد.

آخرین تحولات فولاد و سنگ‌آهن در بازارهای جهانی

پس از چند روز روند صعودی قیمت‌ها از ابتدای ماه آوریل در بازار سنگ‌آهن، سنگ آهن وارداتی به چین نتوانست خود را بالا نگه دارد و مجددا ارزانتر شد و این بار با 1.6 دلار افت به 63.80 دلار در هر تن سی اف آر رسیده. قیمت قرارداد سواپ ماه مه نیز 1.2 دلار افت داشته و64.40 دلار در هر تن سی اف آر شد.

به گزارش پلتس، جو بازار سنگ آهن چندان مطلوب نیست چرا که تقاضای بازار نقدی با توجه به افت قیمت فولاد و افزایش فشار مازاد عرضه نزولی شده است. در کل تقاضای فولاد در چین آن طور که انتظار می رفت نیست از این رو کارخانه‌ها فعالیت در بازار سنگ آهن را نیز کاهش داده‌اند.

دولت مرکزی چین به تازگی اما در راستای عزم خود برای اصلاح ساختار عرضه فولاد در چین و بالانس عرضه و تقاضا اقدام به پیاده سازی تمهیدات جدید کرده است. بر طبق اعلام جدید دولت مرکزی، فولادسازان منطقه هندان پس از سپری شدن ۱۵ روز محدودیت تولید، مجبور به کاهش ظرفیت ۲۵ درصدی تولید خود تا ۱۵ نوامبر شده اند. این خبر اواسط هفته قبل محرک قیمت در بازارهای فیزیکی و فیوچرز چین شده بود.

رشد قیمت پلیمرها ، دور یا نزدیک

افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر موجب شد تا بهای اغلب محصولات پتروشیمی پس از رکود نسبی پایان سال گذشته وارد یک فاز رونق قیمتی شود و جرقه‌های رشد نرخ بزرگی به ثبت برسد. این شرایط تاکنون ذهنیت بازار را برای افزایش نرخ نشان می‌دهد اگرچه هنوز حجم اصلی از تأثیرگذاری آن مغفول مانده است. به صورت دقیق‌تر قیمت‌های پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا به صورت رسمی اعلام نشده یعنی رشد قیمت دلار هنوز تأثیر خود را بر قیمت محصولات پتروشیمی بر جای نگذاشته است. این وضعیت در کنار افزایش قیمت ها در بازار آزاد به معنی آن است که معامله‌گران از هم‌اکنون افزایش نرخ در بورس کالا را پذیرفته اند و حتی منتظر اجرایی شدن آن هستند. خروجی این شرایط انتظار برای جرقه‌های بزرگی از رشد قیمت‌ها را برجسته می سازد.

سودای دلاری بازار پتروشیمی

روزهای پایانی اسفندماه و ابتدای فرودین‌ماه سال جاری زمان چندان جذابی برای بازار محصولات پتروشیمی نبود مخصوصاً در وضعیتی که اغلب فعالان این بازار تمایلی به معامله از خود نشان نداده و حتی بسیاری از آن‌ها تا پایان هفته گذشته بر سر فعالیت‌های تجاری خود نیز حاضر نبودند. به گزارش کارگزاری آبان؛ این وضعیت در نهایت به بازاری نیمه تعطیل ختم شد که خبر چندانی برای مخابره نداشت ولی داده‌های جانبی بسیاری بر این بازار تأثیرگذار بوده‌اند که در روزهای آینده اوج تأثیرگذاری آن را شاهد خواهیم بود.

در روزهای گذشته یعنی از ابتدای سال 97 تا 16 فرودین‌ماه یعنی زمانی بیش از دو هفته شاهد معاملات محدودی در بورس کالا بودیم اگرچه بسیاری از خریداران نیز تمایل چندانی به خرید از خود نشان نداده و همین شرایط به نسبت در خصوص عرضه‌ها نیز به ذهن خطور می‌کند. در این بازه زمانی شاهد داد و ستد 54 هزار و 321 تن از انواع پلیمرها در بورس کالا و همچنین 18 هزار و 882 تن از انواع محصولات شیمیایی بودیم. بازار پلیمرها در فاصله زمانی ابتدای سال تا پایان هفته گذشته به نسبت هفته پایانی فعالیت بازار در اسفندماه ( 19 تا 24 اسفند سال 96 ) با 19.3 درصد کاهش حجم معاملات و بازار شیمیایی‌ها نیز در همین مدت با 19.43 درصد کاهش حجم رو به رو شدند. این وضعیت کلی نشان می‌دهد که بازار چندان جذابی پیش روی ما حاضر نبوده ولی در هر حال باز هم برخی از جرقه‌های قیمتی نیز در این خصوص ایفای نقش کرد ولی به بررسی بیشتری نیاز دارد. در بازه زمانی ذکر شده حجم عرضه پلیمرها با 12.27 درصد کاهش رو به رو شد ولی تقاضا 4.3 درصد رشد کرد. این شرایط نشان دهنده آن بود که برخی از خریداران با رصد رخدادهای قیمتی در بازارهای دیگر احتمال رشد قیمت‌ها در بازار پلیمرها را در نظر گرفته و تلاش کردند حتی در شرایطی که عرضه‌ها کاهش داشته ، حجم خرید و تقاضای خود را افزایش دهند. این سیگنال خود معرفی از دورنمای احتمالی بازار از بستر طرزفکر برخی از فعالان بازار است که شائبه رشد تقاضا و افزایش نرخ در روزهای آینده را برجسته‌تر می‌سازد.

افزایش قیمت دلار در ابتدای سال 97 خود به عنوان یک سیگنال بسیار مهم در خصوص بازار پلیمرها و محصولات شیمیایی مطرح بوده و هست زیرا قیمت‌های پایه بر اساس دلار آزاد قیمت‌گذاری شده و این نوسان نرخ به صراحت بر قیمت‌ها در بورس کالا مؤثر خواهد بود. این در حالی بود که سقف قیمتی 5000 تومان در روزهای تعطیل به سادگی شکسته شد ولی پس از آن باز هم بازار وارد یک فاز مبهم شد اگرچه پایان هفته گذشته باز هم جرقه‌هایی از رشد قیمت دلار را مشاهده کردیم. این وضعیت به معنی آن است که دلار نزدیک به 5 هزار و 90 تومان سرنوشت قیمتی در پایان هفته گذشته بود ؛ گویی این قیمت‌ها را باید برای دورنمای نرخ در آینده مورد توجه قرار دهیم.

در بازارهای جهانی شاهد آرامش نسبی قیمت‌ نفت خام و محصولات پتروشیمی هستیم اگرچه میل به کاهش قیمت‌ها را باید جدی گرفت زیرا نرخ‌های جهانی هم‌اکنون هم بالاست و تکانه‌هایی از کاهش قیمت‌ها را می‌توان ملاحظه کرد. این شرایط داده مطلوبی برای کاهش قیمت‌های پایه است ولی او‌ج‌گیری قیمت دلار موجب شده تا این سیگنال را بتوان به فراموشی سپرد زیرا وزن نوسان قیمت دلار بر قیمت پایه ، سنگین‌تر از داده‌های جهانی خواهد بود یعنی احتمال افزایش قیمت‌های پایه پیش‌رو را باید جدی گرفت. از سوی دیگر تلاش برخی از خریداران در روزهای نیمه تعطیل پیشین برای خرید از بورس کالا نیز خود دلیل دیگری از احتمال افزایش نرخ است بنابراین از هم‌اکنون باید منتظر بازاری افزایشی باشیم.

نکته دیگر آن‌که بازار داخلی در روزهای پایانی سال گذشته و اوایل سال جاری وضعیت معاملاتی مهمی را تجربه نکردند اگرچه دو روز در هفته گذشته ( پس از پایان تعطیلات – سه‌شنبه و چهارشنبه ) معاملات نسبتاً متعادلی تجربه شد ولی واقعیت‌های بازار را باید از اوایل هفته جاری مورد توجه قرار داد. هم‌اکنون بازار پس از یک وقفه زمانی به فکر آغاز به کار واقعی خود است ولی این شرایط با فرض بسیاری از ابهامات پیشین و داده‌های مبهم پیش رو ، با کمی نگرانی آغاز خواهد شد زیرا بازار از واقعیت‌های قیمتی اطلاع چندانی نداشته و همچنین نسبت به آینده مردد است. این شرایط کلی موجب خواهد شد تا روزهای ابتدایی هفته و تا زمان اعلام قیمت‌های پایه جدید تا حدودی ابهام و نابسامانی در بازار دیده شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24