Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

هفته گذشته بخشی از زیان های سرمایه گذاران در بازارهای مختلف جبران شد و با توجه به پیش بینی هایی که درباره تغییرات ارزش دلار و .. شده، انتظار می رود

ملودی بازارها تغییر می کند، آماده باشید!

بورس24 : هفته گذشته نوسان هایی در شاخص های مالی و قیمت مواد خام مشاهده شد اما کاهش نگرانی سرمایه گذاران درباره سیاست های حمایت گرایانه دولت آمریکا و تنش های تجاری سبب شد وضعیت بازارهای مختلف ثبات داشته باشد. در هفته پیش رو، گزارش های مهم از اقتصاد چین، منطقه یورو و آمریکا منتشر می شود. پیش بینی شده نوسان در ارزش دلار اندک باشد.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در ماه گذشته میلادی نشان داده شده است:

روز دوشنبه بازارهای اروپا تعطیل هستند اما یک گزارش از بخش تولید کارخانه چین منتشر می شود که به ماه گذشته میلادی (مارس) مربوط است. فعالیت ها در بخش یاد شده در ماه های اخیر رشد کرده و انتظار می رود این روند در ماه های آینده ادامه یابد البته سرمایه گذاران درباره کاهش کلی فعالیت های اقتصادی در چین به ویژه در بخش ساخت و ساز نگرانند. تدابیری برای اصلاح قیمت ها در این بخش اتخاذ شده که سبب افت فعالیت ها خواهد شد اما به باور اکثر کارشناسان، نگرانی در این زمینه منطقی نیست. اگرچه ممکن است در کوتاه مدت تاثیر این اصلاحات و تدابیر منفی باشد اما رفع نقص ها در بلندمدت به ثبات اقتصادی چین کمک خواهد کرد.

روز دوشنبه همچنین شاخص فعالیت ها در بخش تولید کارخانه ای آمریکا در ماه گذشته و تغییرات بودجه ساخت و ساز در این کشور اعلام می شود. در ماه های اخیر بخش تولیدی کارخانه ای آمریکا وضعیت مناسب داشته و با توجه به قانون جدید مالیات ها، پیش بینی می شود این روند ادامه یابد. البته سرمایه گذاران در بورس آمریکا درباره تبعات تصمیم های ترامپ در حوزه های سیاسی و تجاری نگران هستند. هفته پیش شاخص های مالی در بورس آمریکا تغییرات بزرگی نداشتند.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

سه شنبه روزی مهم برای بازارهای مختلف است زیرا تغییرات خرده فروشی در آلمان در ماه فوریه و وضعیت تولید کارخانه ای در اقتصادهای بزرگ منطقه یورو و انگلستان در ماه گذشته میلادی مشخص می شود. شاخص های اقتصادی اروپا در ماه های گذشته مثبت بوده اما اخیرا به دلیل تصمیم های ترامپ و اثرات سیاست های آمریکا بر اقتصاد اروپا، بانک مرکزی اروپا با احتیاط رفتار کرده است. از ابتدای سال جاری میلادی، خرید اوراق قرضه کشورهای عضو منطقه یورو از سوی بانک مرکزی اروپا به نصف کاهش یافته و قرار بود به زودی نرخ های بهره بالا برده شود اما این برنامه به تعویق افتاده است در نتیجه ارزش یورو کاهش یافته و فشارهای بر قیمت مواد خام وارد شده است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز سه شنبه همچنین موسسه نفت آمریکا تغییرات ذخیره نفت این کشور در هفته قبل را اعلام می کند این ذخیره در هفته های اخیر تغییرات بزرگی نداشته است. قیمت نفت هفته قبل حدود یک دلار کاهش یافت اما در ماه گذشته میلادی که دیروز پایان یافت عملکرد بازار نفت مثبت بود. چند هفته دیگر ترامپ باید تعلیق تحریم های ایران را تمدید کند اما پیش بینی شده او چنین نخواهد کرد. در واقع احتمال خروج آمریکا از برنامه اقدام مشترک وجود دارد و یک عامل رشد قیمت نفت در دو هفته اخیر احتمال بروز اختلال در عرضه نفت ایران در آینده است. البته تاکید نهادهای بین المللی بر وضعیت خوب اقتصاد جهان و رشد تقاضا برای نفت نیز در رشد قیمت ها موثر بوده است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

درباره آنچه پس از خروج احتمالی آمریکا از برجام رخ خواهد داد دیدگاه های مختلفی مطرح شده است. عده زیادی از کارشناسان نسبت به زیان های خروج آمریکا از این برنامه هشدار داده اند و معتقدند آمریکا در انزوا قرار خواهد گرفت. در هر حال پیش بینی کاهش صادرات نفت ایران به رشد قیمت نفت کمک کرده است.

روز چهارشنبه شاخص کایکسین از فعالیت ها در بخش خدمات چین در ماه جاری میلادی اعلام می شود. وضعیت بخش خدمات چین بهتر از بخش تولید کارخانه ای این کشور است و بر همین مبنا هرگونه نگرانی درباره کاهش مصرف مواد خام و افت نرخ رشد اقتصادی چین منطقی نیست. در این روز نرخ بیکاری و نرخ تورم در منطقه یورو در ماه گذشته میلادی اعلام می شود و در آمریکا شاخص فعالیت ها در بخش خدمات و تغییرات سفارش های کارخانه ای در ماه فوریه اعلام خواهد شد. همچنین اداره اطلاعات انرژی آمریکا تغییرات ذخیره نفت این کشور در هفته قبل را اعلام می کند. نرخ رشد اقتصادی آمریکا امسال بالای ۲ درصد خواهد بود اما ریسک هایی وجود دارد که رونق اقتصادی این کشور را تهدید می کند. حمایت گرایی که در دستور کار دولت آمریکا قرار گرفته هم برای اقتصاد این کشور و هم اقتصادی جهان تبعاتی دارد. البته به نظر می‌رسد دولت آمریکا از اعلام این سیاست ها برای بالا بردن قدرت چانه زنی خود با شرکای تجاری استفاده می کند.

روز پنجشنبه وضعیت بخش خدمات در اقتصاد های بزرگ منطقه یورو و انگلستان مشخص می شود. همچنین وزارت کار آمریکا وضعیت بازار کار این کشور در هفته قبل را اعلام خواهد کرد. وضعیت بازار کار در دو سال اخیر مثبت بوده و انتظار می رود شرایط امیدبخش باقی بماند. بانک مرکزی آمریکا در بیانیه پایانی نشست اخیر خود بر ادامه برنامه بالا بردن نرخ های بهره تاکید کرد اما پیش بینی شده تا پایان سال تنها دو بار نرخ های برای بالا برده شود در حالی که قبلا تصور می شد سه بار این اقدام انجام شود به این ترتیب احتمال کاهش ارزش دلار زیاد است و این به نفع بازار فلزات پایه و نفت است. هفته پیش قیمت فلزات پایه اندکی رشد کرد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن مس در بورس فلزات لندن در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز جمعه وضعیت بخش تولید صنعتی در آلمان و شرایط بازار کار آمریکا در ماه گذشته میلادی اعلام می شود. وضعیت بازار کار و تغییرات سطح دستمزدها در این کشور معیاری مهم از شرایط اقتصادی است و بانک مرکزی بر مبنای داده های یاد شده در باره سیاست های پولی تصمیم گیری می کند.

با توجه به احتمال کاهش ارزش دلار و کمتر شدن نگرانی ها درباره تنش های سیاسی و تجاری، انتظار می رود بخشی از کاهش شاخص های مالی و قیمت مواد خام در هفته های پیش، این هفته جبران شود. همچنین گزارش های مثبت از عملکرد شرکت های بورسی به رشد شاخص های مالی کمک خواهد کرد.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24