Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

برای امروز هم پیش بینی می شود بازار کم نوسانی را شاهد باشیم. به خصوص که بازار به استقبال تعطیلات ۵ روزه می رود و این احتمال می رود که خریداران بیش از پیش در لاک دفاعی فرو روند...

بازار به «پیشواز تعطیلات» می رود!

روز گذشته همانطور که پیش بینی شده بود ، بازاری کم حجم و بی رمق مشابه 2 روز کاری قبل را شاهد بودیم. با این تفاوت که خریداران توجه نسبی به نمادهای گروه معدنی و فلزی داشتند و شاهد افزایش تقاضا در این گروه و بالطبع رشد قیمتی نمادهای مرتبط بودیم. البته در این بین نرخ قیمتی دلار هم بی تاثیر نبود  و به طور مثال اگر بازار از روی 3300 – 3400 دلاری مطمئن باشد ، با احتساب دلار 5000 – 5200 تومانی قطعا یک رالی دیگر را در گروه روی شاهد خواهیم بود. به هر حال همانطور که پیش تر هم در گزارشات هشت صبح عنوان کردیم ، فعلا ذهن بازار بیشتر درگیر مسائل سیاسی است. البته به نظر می رسد با جذاب شدن قیمت ها حداقل شاهد یک برگشت 10 – 15 درصدی در بازار باشیم و پس از آن هر چه به 22 اردیبهشت (موعد اظهار نظر ترامپ در خصوص برجام) نزدیک شویم بازار به یک کمای جدی فرو رود! اما روز سه شنبه شاخص بورس علیرغم رشد 100 واحدی به واسطه معاملات جم ، همچنان کم حجم بود به گونه ای که ارزش خالص معاملات در دو بازار بورس و فرابورس چیزی در حدود 80 میلیارد تومان بود!

کار را با گروه خودرویی آغاز می کنیم. جایی که لیدر این روزهای گروه یعنی خکاوه به محدوده حمایتی که دیروز اشاره کردیم واکنش نشان داد. صف فروش سهم در جریان معاملات روز سه شنبه جمع آوری شد و چیز در حدود 30 میلیون برگه سهم دست به دست شد. با احتساب پیک قیمتی 125 تومان باید گفت که سهم چیزی در حدود 30 درصد از ارزش خود را طی روزهای گذشته از دست داده. به نظر می رسد امروز سهم نیمچه مثبتی را تجربه کند و شاید اگر شرایط فراهم باشد قیمت یک برگشت تا 95 – 100 تومان را تجربه کند. اما تحلیل گران نموداری بر این عقیده هستند که خکاوه تا 1 – 2 ماه آینده پتانسیل شکست سقف قیمتی اخیر خود را ندارد. اما در نماد خزامیا ، به نظر سهم از یک فروشنده چغر و بد بدن خالی شد!!! دیروز 45 میلیون برگه سهم زامیاد در بازار دست به دست شد و شاهد یک واکنش نسبی به سطح حمایتی 70 تومان بودیم. به نظر خزامیا برای برگشت نیم نگاهی به معاملات خکاوه دارد.

یک پای ثابت گزارش این روزها نمادهای بانکی ، خصوصا صادرات است. انصافا حمایت خوبی را در این نماد از جناب گروه مالی سپهر صادرات شاهد هستیم. با این حالی حامی سهم نیز کمی فیتیله را پایین کشیده و بر خلاف رنج های مثبت و صفوف خرید متوالی ، ترجیح می دهد مدتی سهم در همین حوالی نوسان کند و از فشار فروش کاسته شود. اما بر خلاف پیش بینی ها تجارت راه صادرات را نرفت و دلیل اصلی آن به قیمت بازگشایی سهم مربوط می شود. شاید اگر تجارت هم حوالی 45 تومان قیمت می خورد ، امروز اقبال بیشتری را روی سهم شاهد بودیم.

در سرمایه گذاری ها وتوکا به محدوده قیمتی 100 تومان نفوذ کرد. همانطور که در شماره های قبلی اشاره کردیم ، مدتی است معاملات چشم نوازی را در این نماد شاهد هستیم. حجم های بالا ، نسبت های معاملاتی خوب و رنج های مثبت بی مهابا... پیش تر ذکر شد که خبرهایی در مورد انعقاد قرارداد جدید با فولاد و همچنین بهره برداری از نیروگاه 25 مگاواتی با حاشیه سود 50 درصد از مهمترین دلایل اقبال بازار به وتوکا است.حقیقت امر این است که در کوتاه مدت قیمت کمی پر شده و ممکن است مدتی در همین حوالی نوسان کند یا حتی گارد اصلاحی به خود بگیرد ، اما برای میان مدت به نظر وتوکا یکی از گزینه های کم ریسک و بی دردسر بازار می تواند باشد.

در گروه روی ، فاسمین در قیمت های 640 تومان به تابلو معاملات برگشت. تحلیل گران بنیادی بر این باورند که کالسیمین پتانسیل تعدیل مجدد عایدی خود را برای سال 96 دارد و بعید نیست سود هر سهم شرکت به محدوده 120 تومان برسد. به لحاظ نموداری اما به نظر می رسد سهم در حال تشکیل یک ساختار Flat است و بعید به نظر می رسد بالای 700 تومان بتواند تثبیت شود و احتمالا یک بار دیگر به سمت 580 تومان عقب نشینی خواهد داشت.

به سراغ بازار امروز برویم... در هشتمین روز از فروردین ماه یا بهتر بگوییم سال 97 ، حقیقتا خودمان هم خسته شدم از بس در این بخش گفتیم در بازار خبری نیست و امروز هم احتمالا مشابه دیروز خواهد بود!!! ولی چه کنیم که روند حرکتی بازار واقعا تکراری و کم نوسان شده است. برای امروز هم پیش بینی می شود بازار کم نوسانی را شاهد باشیم.  به خصوص که بازار به استقبال تعطیلات 5 روزه می رود و این احتمال می رود که خریداران بیش از پیش در لاک دفاعی فرو روند. به نظر می رسد گروه فلزی و پتروشیمی تا حدودی مثبت باشند. در گروه خودرویی خصوصا زامیاد و خکاوه هم به نظر قیمت همین حوالی چکش کاری شود. روی هم رفته به نظر اگر امروز بازار را دنبال نکنید چیز خاصی را از دست ندادید.

چکیده ای از مهمترین اخبار روز... روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در روز 15 فروردین برای بررسی روند همکاری‌های 3 کشور در حوزه‌های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم، در پایتخت ترکیه گرد هم می‌آیند. پوتین در تماس تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود، در خصوص محورهای مورد بحث در نشست آتی آنکارا مذاکره کرده است. تاکنون 8 دوره نشست با حضور نمایندگان بلندپایه کشورهای منطقه در آستانه برگزار شده که ایجاد مناطق کاهش تنش ر سوریه برای گام برداشتن به سمت صلح فراگیر، یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای آن بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به اقدامات و اظهارات مقام های سعودی در سومین سالروز تجاوز به یمن گفت: سعودی ها با ایراد اتهامات واهی و بی اساس و مدرک به دیگران سعی دارند بر ناتوانی و شکست های پی در پی خود در کسب پیروزی میدانی در جنگ علیه مردم یمن با وجود دارا بودن امکانات و  کلکسیونی از سلاح های پیشرفته و خریدهای چند ده میلیاردی تسلیحاتی سرپوش بگذارند؛ اما واقعیت این است که سعودی ها و هم پیمانان آنها در این جنگ نابرابر فقط با مقاومت مردم یمن مواجه بوده و شکست مفتضحانه ای را تجربه کرده اند.  بهرام قاسمی همچنین در واکنش به اظهارات توام با تهدید یک سخنگوی نظامی سعودی گفت: بی تردید این اظهارات جنگ طلبانه و غیر مسئولانه قابل پیگیری حقوقی و بین المللی است. قاسمی افزود: اصولا عربستان در جایگاه، اندازه و شرایطی نیست که بتواند توهمات و تخیلات خود را عملی کند. حداقل درسی که انتظار می رفت حاکمان ریاض از جنگ با مردم بی دفاع یمن بیاموزند این بود که از این همه توهم خود بزرگ بینی و خیال پردازی تا حدی خارج شوند و درک کنند که با اتکای به خرید تسلیحات و امنیت وارداتی و پر هزینه نمی توانند قدرت و امنیت تولید کنند.

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد مسکو به هیچ عنوان گستاخی کشورهای غربی را تحمل نخواهد کرد و قطعا اخراج دیپلمات‌های روس را پاسخ خواهد داد. وی گفت: همه اطمینان داشته باشند که ما پاسخ خواهیم داد. دلیل آن این است که هیچ کس نمی‌خواهد چنین گستاخی را تحمل کند. ما نیز  تحمل نخواهیم کرد. وی افزود، تصمیم اتخاذ شده توسط برخی کشورهای غربی در اخراج دیپلمات‌های روس نتیجه باج خواهی و فشارهای زیاد آمریکا است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • رحیم علی مختاری
    رحیم علی مختاری

    چقدر آرزوی خرید تجارت 45 تومانی را داشتید!!!
    یک لحظه هم بفکر آنهایی باشید که غرق در زیانند بجای اینکه از بانک تجارت تشکر کنید مدام بفکر خط ونقاشی تحلیل هستید

    6 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24