Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

نگاهی به کارنامه صندوق ها در یک سال گذشته در مجموع اکثر صندوق های سرمایه گذاری در سهام عملکرد مثبت و ...

صندوق های برنده سال ٩۶

بورس24 : پس از گذران چند هفته سخت برای صندوق های سرمایه گذاری در سهام، عملکرد این گروه از صندوق ها در آخرین روزهای اسفندماه نیز متاثر از رکود و معاملات کم رمق بازار، چنگی به دل نمی زند. هفته منتهی به 25 اسفندماه نیز در حالی سپری شد که بیش از نیمی از صندوق ها با ثبت بازدهی منفی به کار خود پایان دادند و از میان معدود سبزنشنیان هفته تنها سپهر آتی خوارزمی، نیکوکاری میراث ماندگار پاسارگاد و سهم آشنا توانستند سود بیش از 1 درصد را در این مدت به ثبت رساندند. این روزها تقریبا تحرک خاصی در بین خریداران بازار مشاهده نمی شود و عدم اطمینان نسبت به مسائل سیاسی پیرامون برجام در کنار رونق اوراق بدهی به این فضای رکودی دامن زده است.

با نگاهی به کارنامه صندوق ها در یک سال گذشته در مجموع اکثر صندوق های سرمایه گذاری در سهام عملکرد مثبت و قابل قبولی داشته اند، در جدول زیر ده صندوق پربازده سال 96 مشاهده می شود.

با توجه به اینکه صندوق های سرمایه گذاری عموما برای افرادی با ریسک پذیری کمتر، که علم زیادی به روش های تحلیلی ندارند یا زمان کافی برای مدیریت سهام خود را در اختیار ندارند، مناسب می باشد، هر واحد صندوق از تقسیم کل ارزش دارایی بر سرمایه به دست می آید که آن را با NAV یا خالص ارزش دارایی ها می سنجیم. در جدول زیر این شاخص برای 5 صندوق با بیشترین NAV نشان داده شده است. این فاکتور لزوما بیانگر عملکرد بهتر در کوتاه مدت نمی باشد بلکه ملاک خوبی برای جذب نقدینگی در میان علاقه مندان به صندوق ها تلقی می شود.

برای بررسی دقیق تر، اطلاعات و روند بازدهی صندوق سرمایه گذاری در سهام در جدول زیر آورده شده است. لازم به ذکر است؛

دوره برتر بازدهی، درصد تعداد روزهای کاری از آغاز فعالیت هر صندوق است که در آن روزها بازدهی صندوق از بازدهی شاخص کل برتر بوده است.

در محاسبه بتا نرخ تغییرات روزانه NAV صندوق ونرخ تغییرات روزانه شاخص کل استفاده شده است.

منبع خبر: پایگاه خبری تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24