Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در میان دارایی های متداول، کمترین میزان مالیات به سهام بورسی و فرابورسی تعلق خواهد گرفت اما در میان دارایی های بدون ریسک بیمه عمر را می توان از همه انواع دارایی مناسب تر توصیف کرد...

آینده نامعلوم را بیمه کنیم!

بورس24 : بیمه عمر نه قفط برای فرد بیمه گذار (بیمه شونده) بلکه برای خانواده وی می تواند یک پشتوانه باشد. در بخش های قبل به طور مبسوط در خصوص فایده و لزوم استفاده از آن صحبت شد اما در این مطلب به نکته ای پیرامون مزایای بیمه برای خانواده و آشنایان فرد بیمه شونده خواهیم پرداخت.

همواره برای سرپرست خانواده، چگونگی گذران زندگی فرزندان یا همسر به عنوان دغدغه مطرح بوده است. چه فرد در طول دوران بیمه به دلیل حادثه فوت کند یا به مرگ طبیعی در هر صورت وجود پس انداز و اندوخته برای بازماندگان دغدغه سرپرست خانواده خواهد بود. حال فرض کنید سرپرست خانواده دارای بیش از یک ملک (خانه، آپارتمان و...)، مقداری پس انداز و سرمایه گذاری باشد و در وصیت نامه همه آنها را به همسر یا فرزندان بخشیده باشد.

آیا پس از مرگ، دارایی های فرد به طور کامل به بازماندگان خواهد رسید و در واقع حکم این ارث برای بازماندگان چیست؟ آیا تکلیف دارایی ها پیش از فوت مشخص شده و مهم تر آنکه آیا متوفی از مالیاتی که برای دارایی ها وضع خواهد شد باخبر بوده است؟ دارایی هایی که در سال های متمادی با تلاش فراهم شده بود و به عنوان یک پشتوانه تلقی میشد در طول زمان ممکن است بی ارزش شود و پس از کسر مالیات بر ارث ، به بازماندگان خواهد رسید.

در میان دارایی های متداول، کمترین میزان مالیات به سهام بورسی و فرابورسی تعلق خواهد گرفت و حتی سپرده ها و ملک و غیره نیز مشمول مالیات بر ارث قابل توجه خواهد شد.اما در میان دارایی های بدون ریسک بیمه عمر را می توان از همه انواع دارایی مناسب تر توصیف کرد به طوریکه بیمه عمر، دارائیها را در مقابل مالیات بر ارث محافظت می کند و تنها سرمایه گذاری بدون مالیات به حساب می آید فقط کافی ست وارث یا وارثان خود را در زمان انعقاد قرارداد مشخص کنید.

این در حالی است که در زمان حیات نیز به دلیل سود پرداخت شده به بیمه ها، ارزش پول حفظ شده و مانند قلک بدون ریسک در زمان اضطرار می تواند ضمن حفظ ارزش پول، راهگشا باشد. در این میان سود پرداخت شده به سپرده بیمه نیز تماما بدون مالیات به حساب می آید.

در زمانی که اعتماد به شبکه بانکی به دلیل زیان ده شدن این بخش از اقتصاد با چالش هایی همراه شده است لازم نیست نگران حق بیمه های پرداخت شده بود، چرا که می توان آنها را هر زمان پس گرفت و یا اینکه پس از مدت معینی بدون پرداخت حق بیمه بیشتر تا آخر عمر زیر پوشش بیمه باقی ماند.

مطالب مرتبط:

چرا بیمه عمر؟

چرا بیمه از نان شب واجب تر است؟

منبع خبر: سازمان تحلیلی خبری بورس 24 - سیاوش صبور

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24