Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیر عامل شرکت مدیریت انرژی تابان هور خبر داد: مصوبه جدید وزارت نیرو بر این اساس است که صنایعی که بالای ۵ مگاوات انرژی نیاز دارند، وزارت نیرو دیگر به آن‌ها حق انشعاب نمی‌دهد و آن‌ها ملزم به این هستند که یا گواهی ظرفیت را خریداری نمایند و یا اقدام به ساخت نیروگاه کنند که مسلما راه اول برای آن‌ها بهتر خواهد بود...

تقسیم سود جذاب در مجمع «وهور»

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری سپه با حضور بیش از 96.63 درصد سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی، در تاریخ 96.12.21 به منظور تصویب صورت‌های مالی سال مالی منتهی به 96.9.30 در سازمان مدیریت صنعتی واقع در خیابان ایرانشناسی تشکیل شد.

در ابتدا جناب آقای آخوندی (نماینده شرکت سرمایه‌گذاری امید) به عنوان رئیس مجمع و جناب آقایان سعید نخستین و مهرداد نعمتی به عنوان نظار و جناب آقای حسنعلی تقی زاده لنده مدیرعامل محترم شرکت به عنوان منشی مجمع انتخاب شدند.

در ابتدای این جلسه حسنعلی تقی زاده مدیرعامل شرکت گزار ش ی از هیئت مدیره را قرائت کرد و گفت: شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور در سال 96 اقدامات اساسی زیادی را اجرایی کرد که افزایش سرمایه این شرکت و شرکت در افزایش سرمایه شرکت های زیرمجموعه از جمله آن‌ها بود .

به گفته او این مجموعه طرح‌های توسعه زیادی دارد که یک به یک همه آن‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید. وی ادامه داد: از جمله طرح‌های توسعه این شرکت می‌توان به شرکت تدبیرسازان سرآمد اشاره کرد که طرح توسعه 3 واحد بخار این مجموعه با 30 درصد پیشرفت حرکت خود را ادامه می‌دهد .

به گفته او با بهره برداری از این طرح ظرفیت مجموعه به اندازه 1434 مگاوات خواهد رسید. طرح توسعه بعدی مربوط به شرکت مولد برق کاسپین است، که نیروگاه 25 مگاواتی CHP با پیشرفتی در حدود 70 درصد رو به رو است که در نیمه اول سال 97، این نیروگاه وارد مدار خواهد شد .

وی افزود: شرکت مولد نیروگاهی هریس نیز جزو طرح های توسعه ای بوده که واحد گازی آن در اواخر سال 97 وارد مدار می‌شود و بر اساس آخرین اطلاعات توربین‌های آن وارد مجموعه شده‌اند .

وی ادامه داد: شرکت گهر انرژی سیرجان نیز دارای 2 واحد گازی با ظرفیت 324 مگاوات بوده که در مدار قرار دارد و کار می‌کند، واحد بخار در دست اجرا بوده و در نیمه دوم سال 97 وارد مدار خواهد شد .

تقی زاده در ادامه در خصوص اقدامات سال 96 شرکت عنوان کرد: همان‌طور که گفته شد، شرکت در سال 96 افزایش سرمایه برای تابان هور ترتیب داده و همچنین در افزایش سرمایه شرکت‌های زیر مجموعه نیز شرکت کرده که مولد نیروگاهی هریس علاوه بر سال 96 در سال 97 هم باید افزایش سرمایه‌ای را داشته باشد .

وی ادامه داد: از جمله دیگر اقدامات مهم شرکت در مزایده فروش سهام شرکت تولید برق نیروگاه منجیل است، که با موفقیت روبه‌رو بود .

مدیر عامل شرکت مدیریت انرژی تابان هور خبر داد: مصوبه جدید وزارت نیرو بر این اساس است که صنایعی که بالای 5 مگاوات انرژی نیاز دارند، وزارت نیرو دیگر به آن‌ها حق انشعاب نمی‌دهد و آن‌ها ملزم به این هستند که یا گواهی ظرفیت را خریداری نمایند و یا اقدام به ساخت نیروگاه کنند که مسلما راه اول برای آن‌ها بهتر خواهد بود .

وی خاطر نشان کرد: قیمت پایه‌ی خرید هر مگاوات گواهی ظرفیت حدود 540 میلیون تومان است و تابان هور می‌تواند گواهی ظرفیت شرکت‌های زیرمجموعه را به فروش برساند.

وی تاکید کرد: نیروگاه هریس در ابتدا کلاس E بوده و بعد به کلاس F تبدیل شده، تبدیل کلاس E به F باعث افزایش راندمان از 48 به 58 خواهد شد و ضمن آن‌که حجم بیشتری از انرژی نیز تولید می‌گردد، نرخ فروش انرژی نیز 20 درصد افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول تصریح کرد: شرکت تابان هور به حوزه انرژی تجدید پذیر وارد شده و اقدام به خرید نیروگاه منجیل کرده است که این نیروگاه در سال های آینده برای مجموعه تابان هور سودسازی خواهد کرد .

او گفت: به همین دلیل انتظار می رود سال مالی آتی سال مناسبی برای سوددهی باشد، چرا که واحد بخار سیرجان وارد مدار می شود، فروش گواهی ظرفیت سیرجان نیز برای شرکت درآمدزائی خواهد کرد، واحد گاری هریس وارد مدار می‌شود و نیروگاه بادی منجیل کمک بسیاری به EPS شرکت در سال های آتی خواهد کرد .

به گفته او به همین دلیل در سنوات آتی حدود 40 تا 50 میلیارد تومان سود از محل نیروگاه بادی منجیل به شرکت وارد می‌شود .

تقی زاده تاکید کرد: شرکت مدیریت انرژی تابان هور پتانسیل و توانایی وصول مطالبات خود را دارد، این مجموعه تمامی مطالبات خود از نیروگاه گیلان را به صفر رسانده و در نظر دارد تا مطالبات نیروگاه ارومیه را نیز وصول نماید .

وی تصریح کرد: نیروگاه هایی که از بخش خصوصی خریداری شده نیز اغلب به آخرین قسط خودشان رسیده اند، به عنوان مثال اقساط نیروگاه گیلان و ارومیه به پایان رسیده و از اقساط نیروگاه سمنان فقط یک قسط باقی مانده است .

پاسخ به سوالات سهامداران

در ادامه جلسه تقی پور مدیر عامل شرکت در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص تاثیر از نوسانات نرخ ارز گفت: معمولا نیروگاه ها از قرارداد ECA استفاده می کنند که این قرارداد با وزارت نیرو منعقد می شود، نرخ این قرارداد و فروش تابعی از نوسانات نرخ ارز است، که معمولا 80 درصد از افزایش نرخ ارز را پوشش می دهد .

وی افزود: ضمن اینکه منابعی که نیروگاه ها با آن ساخته می شوند، باید ارزان باشند و از آنجایی که ریال ایران گران است، پس باید از فاینانس خارجی استفاده شود و یا از صندوق ذخیره ارزی وام اخذ شود که آن هم هزینه های مالی زیادی دارد اما همان طور که گفته شد، قرارداد با وزارت نفت از تاثیر این نوسانات کم می کند .

وی در پاسخ به این سوال که نرخ فروش چه میزان است، گفت: فروش در بازار برق از دو مولفه‌ی آمادگی و انرژی تشکیل می‌شود. نرخ آمادگی به ازای هر کیلووات ساعت 185 ریال و نرخ فروش انرژی به ازای هر کیلووات ساعت حداکثر 380 ریال می‌باشد.

مدیر عامل شرکت مدیریت انرژی تابان هور در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص کلاس نیروگاه ها گفت: کلاس نیروگاه سیرجان E ، نیروگاه هریس F و کاسپین CHP است، از قرار داد نیروگاه سیرجان با وزارت نیرو یکسال گذشته و 4 سال دیگر باقی مانده و کار نیروگاه هریس و کاسپین هنوز آغاز نشده است .

تقی‌زاده در پاسخ به این سوال که آینده صنعت برق را چطور ارزیابی می کنید، عنوان کرد: سرمایه گذاری در این صنعت مثبت است، چرا که مصرف صنایع و خانگی رو افزایش بوده و به همین دلیل از این بخش از انرژی نمی توان گذشت، به نظر می رسد که دولت آرام آرام باید از دو بخش تولید و توزیع کنار رفته و فقط بخش انتقال را در دست بگیرد تا حرکت رو به جلوی این صنعت ادامه یابد .

وی در خصوص فروش گواهی ظرفیت گفت: چنانچه بازار گواهی ظرفیت اجرایی شود، مجموعه تابان هور جزو اولین فروشندگان خواهد بود .

قرائت گزارش حسابرس

در ادامه جلسه گزارش حسابرس توسط بازرس قانونی قرائت شد و اظهار نظر مقبول نسبت به صورت های مالی ارائه شد .

مدیر مالی شرکت در پاسخ به بند حسابرس در خصوص افزایش سهام شناور توضیح داد: به دلیل حمایت سهامدار عمده از سهم درصد شناوری سهامدار عمده به همین دلیل تغییر می کند .

آخوندی نماینده سهامدار عمده و رئیس مجمع ادامه داد: سهامدار عمده در نظر دارد تا برای سال آینده بازارگردان برای سهام خود در نظر بگیرد و سهام زیر مجموعه سرمایه گذاری امید با افت قیمت های هیجانی رو به رو نباشند .

در پایان نیز با تقسیم سود 200 ریالی به ازای هر سهم موافقت شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید .

گفتنی است، سود هر سهم شرکت 168 ریال بوده که این مجمع از انباشته نیز تقسیم کرد .

همچنین حق حضور بابت برگزاری حداقل یک جلسه در ماه در سال جاری 12 میلیون ریال تعیین گردید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24