Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

جبران زیان های وارد شده به سرمایه گذاران در بازارهای مالی و مواد خام به تحقق برخی شروط وابسته است و لازم است به این موضوع توجه شود که شرایط کلی بازار به شکلی نیست که تازه واردها بتوانند ..

سرمایه گذاران منتظر سوت پایان اصلاح بازارها هستند اما ..

بورس24 : هفته گذشته وضعیت بازارهای مختلف خوب نبود و مجموعه ای از عوامل از جمله رشد شاخص دلار و اقدام ترامپ در اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا به کاهش قیمت مواد خام و شاخص های مالی در بورس های بزرگ منجر شد.

هفته قبل شاخص های مالی در بورس آمریکا، قیمت نفت، فلزات گرانبها و فلزات پایه کاهش یافت و این در حالی بود که اخبار منفی از اقتصادهای بزرگ منتشر نشده بود. ابتدای هفته قبل پیش بینی شده بود شاخص دلار رشد خواهد کرد و این پیش بینی تحقق یافت. افزایش شاخص عامل مهم فشار بر قیمت مواد خام است. سال گذشته یک عامل اصلی رشد قیمت این مواد کاهش ۱۰ درصدی شاخص دلار بود.

این هفته پیش بینی شده شاخص دلار کاهش خواهد یافت. تحقق این پیش بینی و پایان احتمالی اصلاح قیمت مواد می تواند به رشد قیمت ها کمک کند. اما این هفته چه عواملی بر بازارها تاثیر خواهند گذاشت؟

روز دوشنبه وضعیت بخش خدمات در اقتصادهای بزرگ منطقه یورو و آمریکا در ماه گذشته میلادی اعلام می شود. در ماه های اخیر وضعیت بخش خدمات در اقتصادهای بزرگ مثبت بوده و انتظار می رود این روند امیدبخش ادامه یابد. در این روز همچنین شاخص کایکسین از وضعیت بخش خدمات چین اعلام خواهد شد و محتوای این گزارش بر بازار فلزات پایه موثر است. هفته گذشته قیمت فلزات پایه کاهش یافت زیرا از یک سو شاخص دلار رشد کرد و سوی دیگر درباره بروز جنگ تجاری بین آمریکا و شرکت های تجاری آن به ویژه چین و اتحادیه اروپا نگرانی ها شدت پیدا کرد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن مس در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز سه شنبه یکی از اعضای کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهد کرد. اعضای این کمیته عموماً معتقدند ضروری است نرخ های بهره هرچه سریعتر بالا رود. این باور به رشد ارزش دلار کمک کرده است و سبب فشار بر قیمت مواد خام شده است. آقای جروک پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا چند روز پیش در سخنان خود در کنگره این کشور بر لزوم محدود شدن برنامه های حمایتی بانک مرکزی تاکید کرد و از آن زمان، دلار تقویت شده است. در این روز همچنین تغییرات سفارش های کارخانه ای در ماه ژانویه در آمریکا و تغییرات ذخیره نفت این کشور در هفته گذشته اعلام می‌شود. هفته قبل قیمت نفت کاهش یافت و یک عامل آن، رشد ارزش دلار بود. کاهش قیمت نفت در هفته های اخیر منطقی به نظر نمی رسد زیرا شرایط بنیادی بازاری مثبت است: از این رو امسال رشد یک و نیم میلیون بشکه ای مصرف جهانی نفت وجود دارد و از سوی دیگر برنامه کاهش عرضه نفت با پایبندی کامل اعضاء اوپک و دیگر کشورها در حال اجراست. قیمت کنونی نفت برای عربستان و برخی دیگر تولیدکنندگان نفت رضایت‌بخش نیست در نتیجه احتمال دارد در نشست ماه ژوئن اوپک، تصمیم های جدید برای بالا بردن قیمت ها اتخاذ شود.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در هفته گذشته نشان داده شده است:

روز چهارشنبه یک عضو کمیته سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهد کرد و نرخ رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماهه پایانی سال گذشته اعلام خواهد شد. شرایط مثبت اقتصادی منطقه یورو به کاهش حمایت های بانک مرکزی اروپا منجر خواهد شد و این عامل رشد ارزش یورو را به دنبال دارد. در این روز همچنین اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تغییرات ذخیره نفت این کشور در هفته گذشته را اعلام می کند. برنامه کاهش عرضه نفت به سبب کاهش این ذخیره شده اما هنوز میزان آن بسیار بالاست.

روز پنجشنبه روزی مهم برای فعالان بازار فلزات پایه است زیرا تراز تجاری چین و تغییرات صادرات و واردات این کشور در ماه گذشته میلادی و وضعیت سفارش های کارخانه در آلمان اعلام می شود. بازار فلزات پایه سال گذشته عملکرد بسیار مثبت داشت و طبیعی است که امسال اگر محرک های جدید وجود نداشته باشد قیمت ها در سطوح کنونی یا اندکی بالاتر قرار خواهند کرد و رشد قابل ملاحظه ندارند. رشد قیمت ها در سال گذشته به افزایش ظرفیت تولید منجر شده و در ماه های آینده بر عرضه افزوده خواهد شد. روز پنجشنبه همچنین وزارت کار آمریکا گزارش وضعیت بازار کار این کشور در هفته قبل را منتشر می کند که به احتمال زیاد مثبت خواهد بود. تحقق این پیش بینی رشد ارزش دلار را در پی دارد.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز جمعه نرخ تورم در چین در ماه گذشته میلادی در مقیاس ماهانه و سالانه اعلام می شود و در ژاپن نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی برگزار خواهد شد. بانک مرکزی ژاپن قصد دارد از حمایت های خود به بکاهد زیرا شرایط اقتصادی بهتر شده و نیازی به اجرای سیاست های غیر متعارف حمایتی نیست. پپش بینی کاهش حمایت ها سبب رشد ارزش ین شده و این به زیان شرکت های ژاپنی است. روز جمعه همچنین وزارت کار آمریکا وضعیت بازار کار این کشور در ماه گذشته میلادی را اعلام می کند. بازار کار آمریکا در نزدیکی وضعیت اشتغال کامل قرار دارد و نرخ بیکاری 4.1 درصد بوده است. بدین ترتیب شرایط کلی به شکلی که می توان از حمایت های بانک مرکزی کاست.

اگر شاخص دلار در هفته پیش رو کاهش یابد که احتمال آن زیاد است بخشی از کاهش قیمت مواد خام جبران خواهد شد. در نظرسنجی این هفته کیتکو درباره تغییرات قیمت طلا در هفته پیش رو، پیش بینی شده قیمت ها افزایش خواهد یافت. در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در یک هفته گذشته نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24