Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در حال حاضر شرکت هشت شرکت زیر مجموعه فعال دارد که ۴ شرکت از قبل بوده و ۴ شرکت در یکی دو سال اخیر فعال شده است، ١٢۵میلیارد تومان سرمایه گذاری های دوسال اخیر بوده است و در این وضعیت در تراز نامه شرکت بدهی سنگینی ایجاد شده و بدهی هم عمدتا مربوط به سهامداران عمده بوده است با توجه به شرایط موجود در خواست افزایش سرمایه ١٢٠٠ درصدی را به بورس ارائه دادیم که نهایتا با توجه به شرایط موجود بازار در مرحله اول با ٧۶۵ درصد از افزایش سرمایه موافقت شده است... این افزایش سرمایه از محل مطالبات وآورده نقدی سهامداران تامین خواهد شد. در حال حاضر سه شرکت سهامدار عمده هستند و در بحث افزایش سرمایه پذیره نویسی را تعهد کردند مجمع افزایش سرمایه ١۶ ام برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه ٧۶۵ درصد افزایش سرمایه رقم قابل توجهی است با توافق صورت گرفته با سهامداران عمده شرکت و سازمان برنامه داریم تا شرکت سهامداران خرد در افزایش سرمایه را تسهیل کنیم و به هر میزان که نقداً از حق تقدم استفاده کنند با توجه به شرایطی که در آگهی پذیره نویسی اعلام خواهد شد تسهیلات قرض الحسنه برای شرکت در افزایش سرمایه دریافت کنند.

گفت و گو با مدیرعامل شرکت بازارپایه ای «کوه نور» / سهامداران برای مشارکت در افزایش سرمایه وام قرض الحسنه می گیرند!

بورس24 : مشهد یکی از قطب های سرمایه گذاری کشور است که گردش مالی آن بسیار بالاست و همین شد که بسیاری از موسسات سرمایه گذاری در این منطقه ایجاد شدند، کوه نور یکی از هلدینگ های ساختمانی مشهد است که در بستر قانونی بازار سرمایه تشکیل شده و از ابزارهای جذاب بورس به منظور افزایش بازده سرمایه گذاری برای سهامداران استفاده می کند و این روزها در بازار پایه فرابورس با استقبال خوب سهامداران روبرو شده است ، این شرکت با توجه به برنامه هایی که دارد در آینده شفاف تر هم خواهد شد.

بورس24 در گفت و گو با محمد ملائی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری کوه نور به بررسی آخرین وضعیت مالی شرکت ، پروژه ها و برنامه های آتی آن پرداخته است.

شرکت کوه نور را معرفی می کنید؟

کوه نور یکی از شرکت های سهامی عام است که در سال 84 در مشهد ثبت و در سال 92 با نماد«ثنور» در بازار پایه فرابورس درج شده است. در حال حاضر سرمایه اسمی شرکت 10 میلیارد تومان است.

وضعیت مالی شرکت در چه شرایطی قرار دارد؟

در سال مالی 1396.03.31 جمع دارایی های شرکت 1387میلیارد ریال بوده است که بخش اعظم آن مربوط به سرمایه گذاری های دوسال اخیر است. در سال 96 عملکرد شرکت منجر به تحقق سود حدود 1.8 میلیارد تومان شده است و سود انباشته شرکت در این مدت 2.7 میلیارد تومان بوده است ،حدود 178 ریال به ازای هر سهم سود ناشی از عملکرد محقق شده است.

برنامه ای برای افزایش سرمایه دارید؟

در حال حاضر شرکت هشت شرکت زیر مجموعه فعال دارد که 4 شرکت از قبل بوده و 4 شرکت در یکی دو سال اخیر فعال شده است، 125میلیارد تومان سرمایه گذاری های دوسال اخیر بوده است و در این وضعیت در تراز نامه شرکت بدهی سنگینی ایجاد شده و بدهی هم عمدتا مربوط به سهامداران عمده بوده است با توجه به شرایط موجود در خواست افزایش سرمایه 1200 درصدی را به بورس ارائه دادیم که نهایتا با توجه به شرایط موجود بازار در مرحله اول با 765 درصد از افزایش سرمایه موافقت شده است. این افزایش سرمایه از محل مطالبات وآورده نقدی سهامداران تامین خواهد شد. در حال حاضر سه شرکت سهامدار عمده هستند و در بحث افزایش سرمایه پذیره نویسی را تعهد کردند مجمع افزایش سرمایه 16 ام برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه 765 درصد افزایش سرمایه رقم قابل توجهی است با توافق صورت گرفته با سهامداران عمده شرکت و سازمان برنامه داریم تا شرکت سهامداران خرد در افزایش سرمایه را تسهیل کنیم و به هر میزان که نقداً از حق تقدم استفاده کنند با توجه به شرایطی که در آگهی پذیره نویسی اعلام خواهد شد تسهیلات قرض الحسنه برای شرکت در افزایش سرمایه دریافت کنند.

برنامه واگذاری بلوک 31 درصدی آتیه پگاه چه شد؟

شرکت 4 سهامدار عمده داشته است که همگی خصوصی هستند به جز شرکت آتیه پگاه که قصد خروج از صنعت ساختمان را داشته است در روز چهارشنبه گذشته سهام خود را به سهامدار عمده دیگری واگذار کرد و جهاد تعاون سهام آتیه پگاه را خرید و در حال حاضر سهامداران عمده ما از چهار به سه رسیدند.

شرکت جهاد تعاون خراسان متعلق به ٦٠٠٠ هزارسهامدار است که عمدتا از کارکنان سازمان جهاد کشاورزی هستند و شرکت شهرسازان دشت توس که 51 درصد آن متعلق به جهاد تعاون والباقی متعلق به ٨٠٠٠ نفر از پرسنل شهردارى مشهد می باشد همچنین سرمایه گذاری توسعه صنعت و معدن خراسان ٨٠ درصد سهام متعلق به شرکت جهاد تعاون خراسان و الباقى متعلق به 300 شخص حقیقی است.

در حال حاضر برنامه شرکت چیست؟

در حال حاضر پروژه های ساختمانی ای را در دست ساخت داریم و یکسری املاک آماده فروش، یکی از بزرگترین پروژه ها پروژه ای است به نام " برج های مسکونى سبز کوثر" که درقالب صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان به ثبت رسیده این پروژه در زمینی به مساحت10500 متر در دو بلوک به عنوان برج سبز احداث خواهد شد. این سازه اولین برج های سبز استاندارد در حد شاخص های بین المللی در کشور است که طراحی شده و در مرحله فونداسیون است و برای این پروژه سال گذشته با همکاری شرکت تامین سرمایه بانک مسکن صندوق زمین و ساختمان با نام همین پروژه پس از اخذ مجوز از سازمان بورس به ثبت رسید، برای تامین منابع آن تا 37.5 میلیارد تومان قرار بود پذیره نویسی انجام دهیم ارزش زمین و پروانه تا کنون حدود 111 میلیارد تومان به قیمت روز کارشناسی شده است و با 107 میلیارد تومان به صندوق منتقل می گردد. تامین سرمایه بانک مسکن با توجه به تغییر برنامه های بانک مسکن این تامین سرمایه از ادامه فعالیت انصراف دادو منجر به توقف کار شد، نهایتا تامین سرمایه تمدن اعلام آمادگی کرده است و توافقات تقریبا تمام شده و به زودی تامین سرمایه تمدن جایگزین تامین سرمایه بانک مسکن خواهد شد . با برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم در آینده نزدیک پذیره نویسی برای صندوق را آغاز کنیم و این اولین صندوق زمین و ساختمان است که توسط بخش خصوصی ایجاد شده و بزرگترین صندوق در بین صندوق های زمین و ساختمانی است که وجود دارد و همگی مربوط به بانک مسکن است.بهای تمام شده این پروژه حدود 300 میلیارد تومان است و بزرگترین صندوق زمین و مسکن است که پذیره نویسی را آغاز خواهدکرد.

از طرفی املاکی آماده فروش داریم که با توجه به شرایط بازار در تلاشیم تا وارد تهاتر شویم با زمین های آماده ساخت برای پروژه های مسکونی و صندوق های دیگری را ایجاد کنیم. در برنامه داریم تا تمام پروژه ها را در قالب صندوق های زمین و ساختمان اجرایی کنیم . به این ابزار نوین مالی معتقد هستیم و اعتقاد داریم که ابزار خوبی است. شفاف است و جذب منابع مطمئنی را برای سرمایه گذار فراهم می کند. سرمایه گذاران خرد همچنین در بحث سود آوری سهیم می شوند و از همان محل می توانند نسبت به خرید واحد های مورد علاقه خودشان اقدام کنند.

بنابراین در حال پیگیری هستیم تا سایر پروژه ها در قالب صندوق زمین و ساختمان انجام شود که هم برای شرکت و هم برای سهامداران جذابیت داشته باشد.

برنامه های دیگری برای افزایش سرمایه و انتقال به بازار بالاتر هم دارید؟

پس از ثبت مرحله اول افزایش سرمایه، درخواست افزایش سرمایه به 130 میلیاردتومان را به سازمان ارائه خواهیم داد و پس از افزایش سرمایه تا 130 میلیارد تومان برنامه داریم ظرف مدت سه سال سرمایه شرکت را به 300 میلیارد تومان افزایش دهیم. همچنین اقدامات در حال اجراست تا بتوانیم هم از بازار سرمایه جذب سرمایه داشته باشیم و هم از سهامداران عمده. یکی دیگر از برنامه های آتی شرکت درخواست برای انتقال به تابلوی اصلی فرابورس است تا از بازار پایه خارج شویم و در تابلو اصلی فرابورس درج شویم و روند فعالیت شرکت را شفاف تر سازیم.

با توجه به وجود شرکت هایی که سرمایه سهامداران را با مشکل روبرو کردند مانند پدیده مشکلی در تجهیز منابع ندارید؟

با توجه به تجربه ناخوشایند پدیده برخی شایعه ها در خصوص ارتباط شرکت با این مجموعه وجود دارد اما همانطور که مشخص است کوه نور ضمن اینکه هیچگونه ارتباطی کاری با مجموعه مذکور ندارد در یکی از بسترهای شفاف قانونی و قابل اعتماد فعالیت می کند و از طریق ابزارهای بازار سرمایه و تحت نظارت همین سازمان اقدام به جذب سرمایه هامی نماید بنابراین نگرانی از این بابت نداریم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24