Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

صندوق های سرمایه گذاری به عنوان نوعی ابزارمالی در بازار سرمایه ایران فعالیت می کنند، این صندوق ها به انواع صندوق با درآمد ثابت، در سهام و مختلط تقسیم می شوند، تا پیش از این صندوق های سرمایه گذاری بیشتر از طریق شعب بانک ها اقدام به پذیرش سرمایه گذاران می نمودند اما به تازگی با ارائه راهکارهای نوآورانه الزام حضور فیزیکی برداشته شده است...

صدور و ابطال صندوق ها به صورت آنلاین امکان پذیر شد

بورس24 : صندوق های سرمایه گذاری به عنوان نوعی ابزارمالی در بازار سرمایه ایران فعالیت می کنند، این صندوق ها به انواع صندوق با درآمد ثابت، در سهام و مختلط تقسیم می شوند، تا پیش از این صندوق های سرمایه گذاری بیشتر از طریق شعب بانک ها اقدام به پذیرش سرمایه گذاران می نمودند اما به تازگی با ارائه راهکارهای نوآورانه الزام حضور فیزیکی برداشته شده است.
در نوشتارهای قبلی صحبت از سرمایه گذاری به روش آنلاین و شیوه آن در سایر کشورها شد، این که در ایران نیز کم کم گسترده تر شده و بازار بورس به عنوان یک نوع از سرمایه گذاری آنلاین رو به روز توسعه پیدا می کند. همچنین ذکر شد که سایر ابزارهای مالی در بازار سرمایه از قبیل قراردادهای آتی و صندوق های سرمایه گذاری وجود دارند که سرمایه گذاران خاص خود را می طلبد و هر شخصی با توجه به نوع و میزان بازدهی و ریسک اقدام به سرمایه گذاری در آن ها می کند؛ این سرمایه گذاری ها می توانند به صورت آنلاین باشند. قراردادهای آتی در بورس کالا به صورت آنلاین خرید و فروش می شوند و این بازار روز به روز در حال گسترش و پیشرفت می باشد و اما صندوق های سرمایه گذاری که با خرید واحد انواع آن ها، می توان اقدام به سرمایه گذاری کرد.
در گذشته باید به محل فیزیکی این صندوق ها به صورت حضوری مراجعه می شد و پس از طی مراحل اداری تعداد مشخصی از واحد های صندوق خریداری می شد و در پایان هر ماه سود مشخصی نیز برای فرد مورد نظر واریز می شد.
تامین سرمایه تمدن با شناسایی نیاز سرمایه گذاران به وجود سامانه سرمایه گذاری غیرحضوری که صدور و ابطال واحدهای صندوق را به صورت آنلاین پشتیبانی کند، حدوداً دو سال قبل اقدام به راه اندازی سامانه ibshop نمود.
این سامانه سرمایه گذاری آنلاین به خریداران و متقاضیان خرید واحدهای صندوق ها این امکان را می دهد که در هر زمان و در هر مکانی بدون نیاز به حضور در محل خاصی که قبلا شعبه بانک ها یا خود صندوق ها بود، اقدام به صدور واحد صندوق ها نمایند.
این سامانه در ابتدای کار با دو صندوق درآمد ثابت کار خود را آغاز کرد که در حال حاضر به 6 صندوق افزایش پیدا کرده است. هدف از تشکیل این سامانه، صدور و ابطال واحد ها بدون محدودیت زمانی و مکانی است.
پیش از راه اندازی این سامانه متقاضیان باید برای صدور و ابطال به شعبات بانک ها می رفتند و پس از تحویل مدارک مورد نظر واحد صندوق ها را در اختیار می گرفتند اما در حال حاضر با سامانه سرمایه گذاری آنلاین ibshop می توانند بدون محدودیت و صرف هزینه اضافه اقدام به سرمایه گذاری کنند.
این سامانه تا کنون حدود 200 هزار مشتری داشته و همه روزه به این تعداد افزوده می شود. افرادی که می خواهند اقدام به صدور آنلاین نمایند می توانند از طریق سامانه ibshop.ir ثبت نام کرده و پس از احراز هویت اقدام به صدور (خرید واحد صندوق ها) نمایند. از طرفی کسانی که قبلا سرمایه گذار صندوق های سرمایه گذاری تامین سرمایه تمدن بوده اند نیز می توانند از این پس از طریق سامانه معرفی شده و با استفاده از کد ملی خود وارد سامانه شوند و پس از آن نام کاربری و رمز عبور برای آن ها ارسال خواهد شد و درنهایت می توانند صدور مجدد و یا ابطال واحدهای خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند.
در ادامه باید گفت که برای ثبت نام هزینه ای به افراد تحمیل نمی شود و هر فردی با حداقل ارزش هر واحد از این صندوق ها می توانند اقدام به سرمایه گذاری کند، برای حداکثر میزان سرمایه گذاری هم محدودیتی وجود ندارد.
سامانه ibshop.ir صندوق های سرمایه گذاری تحت مدیریت تامین سرمایه تمدن را در خود جای داده که این صندوق ها عبارتند از صندوق های گنجینه زرین شهر و اندوخته توسعه صادرات آرمانی ( از نوع صندوق با درآمد ثابت با ضامن نقدشوندگی به ترتیب بانک شهر و بانک توسعه صادرات ایران)، صندوق مشترک آرمان (از نوع صندوق سرمایه گذاری در سهام)، صندوق سرمایه گذاری مشترک آرمان شهر (از نوع مختلط)، همچنین دو صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت سرآمد و صندوق سرمایه گذاری فیروزه موفقیت (از نوع صندوق سرمایه گذاری در سهام) هم از طریق این سامانه و به صورت آنلاین امکان صدور و ابطال دارند.
در نوشتارهای بعدی مطالب جدیدتری درباره سرمایه گذاری آنلاین از نظرتان می گذرد...

جایگاه ibshop در سرمایه گذاری های آنلاین کجا است؟

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24