Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

همان طور که در نوشتار گذشته از نظرتان گذشت سامانه سرمایه گذاری آنلاین در ایران برای اولین بار دو سال پیش با هدف برآورده نمودن نیاز سرمایه گذاران طراحی شد. این سامانه سرمایه گذاری آنلاین مشابه بازارهای بورس است به گونه ای که در آن می توان سرمایه خود را به طور آنلاین سرمایه گذاری نمود. البته در این سامانه استفاده از واژه خرید و فروش صحیح نمی باشد و بهتر است از واژه صدور و ابطال به جای آن استفاده کرد...

چقدر با سرمایه گذاری آنلاین آشنا هستید؟

بورس24 : همان طور که در نوشتار گذشته از نظرتان گذشت سامانه سرمایه گذاری آنلاین در ایران برای اولین بار دو سال پیش با هدف برآورده نمودن نیاز سرمایه گذاران طراحی شد.

این سامانه سرمایه گذاری آنلاین مشابه بازارهای بورس است به گونه ای که در آن می توان سرمایه خود را به طور آنلاین سرمایه گذاری نمود. البته در این سامانه استفاده از واژه خرید و فروش صحیح نمی باشد و بهتر است از واژه صدور و ابطال به جای آن استفاده کرد.

این شیوه سرمایه گذاری در سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز وجود دارد و گستردگی این شیوه به گونه ای است که معاملات و شیوه های سرمایه گذاری به روش فیزیکی از بین رفته و هر فرد در هر جا و هر زمانی می تواند اقداماتی را در راستای سرمایه گذاری با هدف سودآوری انجام دهد. سودسازی در دنیای مدرن به معنی کسب بازدهی بیشتر درمقابل ریسک کمتر است.

مردم به دنبال شیوه های سرمایه گذاری ای می گردند که بیشترین بازدهی را در قبال پذیرش کمترین ریسک به آن ها بدهد و در عین حال به ساده ترین شکل ممکن قابل اجرا باشد. بازار بورس ابزارهای سرمایه گذاری بسیاری دارد که هریک نیز ریسک های مختلفی دارند. معامله سهام در ایران به گونه ای است که اگر چه می تواند بازدهی های مناسبی را نصیب سرمایه گذاران نماید، در عوض سرمایه گذاران ریسک های متفاوتی را می پذیرند به عبارت دیگر همواره ریسک و بازده با هم رابطه مستقیم دارند.

بازار بورس بخشی از بازار سرمایه به حساب می آید و ابزارهای دیگری همچون قراردادهای آتی و صندوق های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران وجود دارد که می توان گفت نسبت به بازار بورس ریسک کمتری را به سرمایه گذار تحمیل می کنند و در مقابل بازدهی مطلوبی را به بار می آورد. قرار دادهای آتی ریسک سرمایه گذاری را به آینده موکول می کنند و سرمایه گذار می تواند با سرمایه گذاری در قراردادهای آتی خود را از ضرر و زیان در آینده ایمن سازد این شیوه سرمایه گذاری بیشتر در بورس کالای ایران و روی قراردادهای سکه طلا انجام می پذیرد و همچنان جای رشد و توسعه بیشتری در بازار سرمایه دارد و اما صندوق های سرمایه گذاری که عمدتاً توسط تامین سرمایه ها مدیریت می شوند بازدهی خوبی را به دارندگان واحد های خود می دهد و سرمایه گذار بسته به میزان پذیرش ریسک خود می توانند در انواع صندوق ها اعم از صندوق های سهامی، صندوق های با درآمد ثابت، صندوق های مختلط و ... سرمایه گذاری نمایند.

صندوق های سرمایه گذاری در دنیا و اقتصادهای پیشرفته به شیوه آنلاین معامله می شوند یعنی صدور و ابطال واحدهای صندوق ها به صورت آنلاین صورت می گیرد و هر فرد در هر زمان و مکانی می تواند اقدام به صدور و یا ابطال واحد های صندوق خود نماید ، ایران برای اولین بار این شیوه را راه اندازی و طراحی کرده است.
در نوشتار بعدی جزئیات بیشتری از این موضوع از نظرتان می گذرد...

مطالب قبل : یک سرمایه گذاری بلند مدت

مطلب بعد : سرمایه گذاری پرسود اما کم ریسک

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24