Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در هفته پیش رو، حجم بالای داده های اقتصادی و پیش بینی هایی که درباره تغییرات شاخص دلار مطرح شده زمینه را برای نوسان های قابل ملاحظه در شاخص های مالی و .. فراهم خواهد کرد. به سرمایه گذاران توصیه می شود رویدادهای این هفته را ..

فعالان بازار برای افت و خیزهای بزرگ در بازارها آماده باشند!

بورس24 : هفته گذشته قیمت فلزات گرانبها نوسان های محدود داشت و قیمت طلا بیش از یک درصد کاهش یافت. در بازار فلزات پایه نیز تغییرات بزرگی در قیمت ها مشاهده نشد زیرا بازارهای چین تا روز پنجشنبه تعطیل بودند البته در آمریکا و برخی کشورهای آسیایی و اروپایی، بازارهای سهام رونق نسبی داشتند. رشد شاخص دلار عامل مهم فشار بر قیمت مواد خام بود البته قیمت نفت هفته گذشته رشد کرد. اما شرایط در هفته پیش‌رو چگونه خواهد بود؟

این هفته مجموعه از گزارش های مهم از اقتصادهای بزرگ آسیایی، اروپایی و آمریکا منتشر می شود و پیش‌ بینی شده تحرک بازارهای مالی، مواد خام و ارزش ارزهای معتبر بیشتر از هفته گذشته باشد زیرا از یک سو بازارهای چین باز هستند و از سوی دیگر داده های مهم از اقتصاد اروپا، آمریکا و چین در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت و برخی اعضای کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهد کرد.

در ادامه به تقویم اقتصادی هفته و برخی پیش بینی ها که از سوی کارشناسان و در نظرسنجی ها انجام شده اشاره می کنیم.

فردا روزی آرام خواهد بود زیرا تنها دو گزارش از بازار مسکن آمریکا و شاخص بخش تولید دالاس منتشر می‌شود. البته یک عضو کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهد کرد. بانک مرکزی آمریکا در مسیر محدود کردن برنامه های حمایتی خود حرکت خواهد کرد و این سیاست عاملی برای افزایش ارزش دلار در برابر یورو و دیگر ارزهای معتبر است. البته دولت آمریکا مایل نیست ارزش دلار بالا رود زیرا این افزایش از رقابت پذیری شرکت های این کشور خواهد کاست. آقای جروم پاول از ابتدای ماه جاری میلادی فعالیت خود را به عنوان رئیس جدید بانک مرکزی آمریکا آغاز کرده و پیش بینی می شود او نیز مانند خانم یلن به لزوم افزایش نرخ های بهره اعتقاد داشته باشد.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز سه شنبه چند خبر مهم از اقتصاد منطقه یورو و آلمان منتشر می شود که به ماه جاری میلادی مربوط است. احتمالا محتوای گزارش مثبت است در نتیجه می توان انتظار داشت ارزش یورو حمایت شود. در این روز همچنین یک عضو کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا سخنرانی می کند و گزارش وضعیت سفارش کالاهای بادوام در این کشور منتشر خواهد شد. هرگونه تاکید بر لزوم افزایش نرخ های بهره به رشد ارزش دلار و عملکرد منفی بورس آمریکا کمک خواهد کرد.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز سه شنبه همچنین موسسه نفت آمریکا تغییرات ذخیره نفت این کشور در هفته گذشته را اعلام می کند. قیمت نفت هفته گذشته رشد کرد و اوپک تداوم همکاری با روسیه برای بالا بردن قیمت ها تاکید کرده است. امسال تولید نفت شیل در آمریکا حدود یک 1.3 میلیون بشکه افزایش خواهد یافت. این عامل افزایش قیمت نفت را با موانعی مواجه خواهد کرد. اکثر کارشناسان معتقدند پیش بینی قیمت ها کار آسانی نیست زیرا بازار نفت تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد و قطعیتی درباره آنها وجود ندارد. برای مثال پیش بینی شده شاخص دلار امسال نیز کاهش خواهد یافت. تحقق این پیش بینی به رشد قیمت مواد خام از جمله نفت کمک می کند. اما میزان کاهش شاخص دلار مشخص نیست. همچنین رشد تقاضای جهانی برای نفت و میزان پایبندی اوپک و روسیه به برنامه کاهش عرضه دو عامل مهم در بازار نفت هستند اما درباره این دو عامل حدس های مختلف مطرح شده است.

اگر اوپک و روسیه به همکاری خود ادامه دهند که احتمال آن بسیار زیاد است قیمت ها به زودی بالاتر خواهد رفت. در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه دو گزارش از بخش خدمات و تولید کارخانه ای چین منتشر می شود که بر قیمت فلزات پایه موثر خواهد بود. هفته پیش قیمت این فلزات نوسان های محدود داشت زیرا از یک سو افزایش شاخص دلار عاملی برای فشار بر قیمت ها بود و از سوی دیگر ذخیره این فلزات در انبارهای تحت نظارت بورس لندن کاهش یافت که عاملی برای حمایت از قیمت هاست. واقعیت این است که دلیلی برای افزایش نیافتن قیمت فلزات پایه وجود ندارد. اواسط ماه آینده میلادی که فعالیت های ساخت و ساز در چین شروع به رشد می کند روند رشد قیمت این فلزات از سر گرفته خواهد شد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن مس در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه همچنین نرخ رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه پایانی سال قبل اعلام شود و تغییرات مصرف شخصی در این کشور در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی اعلام خواهد شد. از سوی دیگر تغییرات ذخیره نفت آمریکا در هفته قبل از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا مشخص خواهد شد.

روز پنجشنبه شاخص کایکسین از فعالیت بخش تولید کارخانه ای در چین در ماه جاری، وضعیت بخش‌های خدمات و تولید کارخانه در اقتصادهای بزرگ اروپایی، منطقه یورو و آمریکا در ماه جاری و وضعیت بازار کار آمریکا در هفته قبل مشخص می شود. حجم داده ها در روز پنجشنبه بسیار زیاد است و باید منتظر نوسان های بزرگ در قیمت مواد خام، ارزش دلار و یورو و شاخص های مالی باشیم.

روز جمعه دو خبر از اقتصاد آلمان و منطقه یورو منتشر می شود و انتظار می رود آرامش در بازارهای مختلف حاکم باشد. پیش بینی شده این هفته شاخص دلار افزایش خواهد یافت. اگر چنین شود فشار بر قیمت مواد خام بیشتر می شود و نباید منتظر رشد قیمت مواد خام باشیم. در ابتدای هفته در نظرسنجی کیتکو سرمایه‌گذاران و تحلیلگران پیش‌بینی کردند این هفته قیمت طلا افزایش می یابد اما تعداد کسانی که چنین باوری داشتند خیلی بیشتر از کسانی که دیدگاه منفی داشتند نبود. هفته قبل نیز پیش بینی شده بود قیمت طلا رشد می‌کند اما افزایش شاخص دلار و رونق در بازارهای مالی اجازه نداد این پیش بینی تحقق یابد. برای هفته پیش‌رو سرمایه‌گذاران باید آماده نوسان های بزرگ در بازارهای مختلف باشند البته بعید نیست قیمت مواد خام و شاخص های مالی رشد کنند. هرچه باشد وضعیت کلی اقتصاد جهان نسبت به قبل بهتر شده است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24