Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

روز ابتدایی هفته همراه با بارندگی‌های پراکنده و فراز و فرود قیمت دلار موجب شد تا بازار جنب و جوش همیشگی خود را نداشته باشد مخصوصاً در وضعیتی که نقل و انتقال وجوه نیز با اما و اگرهای جدیدی رو به رو شده این وضعیت ناخودآگاه دشواری‌های تازه‌ای را در بازارهای کالایی به همراه داشته و دارد. این شرایط در کل موجب شد تا بازارهای مختلف روز مطلوبی را سپری نکنند و فعالیت‌ها به صورت کلی کمتر از حد انتظار بود... در بازار فولاد اگرچه ثبات نسبی قیمت‌ها در لیست‌های فروش مشاهده می‌شود ولی میل بازار به افت نرخ است مخصوصاً پس از مدتی همراه با رشد قیمت‌ها در هفته قبل که عقب‌نشینی خریداران و اعمال تخفیف بیشتر را در ذات خود نهفته دارد. بازار پلیمرها با نگرانی از کاهش قیمت دلار میل به افت نرخ را بیش از سایر بازارها از خود نشان داده که در نهایت دوره‌ای کاهشی در کارنامه این بازار به ثبت رسید. بورس انرژی هم وضعیتی نسبتاً مطلوب را تجربه می‌کند و در روز ابتدایی هفته جاری بیش از انتظارات ظاهر شد ولی مشخص نیست که در طول هفته نیز این وضعیت تداوم داشته باشد و یا خیر...

عقب‌گرد دلاری کالایی‌ها

بورس24 : روز ابتدایی هفته همراه با بارندگی‌های پراکنده و فراز و فرود قیمت دلار موجب شد تا بازار جنب و جوش همیشگی خود را نداشته باشد مخصوصاً در وضعیتی که نقل و انتقال وجوه نیز با اما و اگرهای جدیدی رو به رو شده این وضعیت ناخودآگاه دشواری‌های تازه‌ای را در بازارهای کالایی به همراه داشته و دارد. این شرایط در کل موجب شد تا بازارهای مختلف روز مطلوبی را سپری نکنند و فعالیت‌ها به صورت کلی کمتر از حد انتظار بود.

در بازار فولاد اگرچه ثبات نسبی قیمت‌ها در لیست‌های فروش مشاهده می‌شود ولی میل بازار به افت نرخ است مخصوصاً پس از مدتی همراه با رشد قیمت‌ها در هفته قبل که عقب‌نشینی خریداران و اعمال تخفیف بیشتر را در ذات خود نهفته دارد. بازار پلیمرها با نگرانی از کاهش قیمت دلار میل به افت نرخ را بیش از سایر بازارها از خود نشان داده که در نهایت دوره‌ای کاهشی در کارنامه این بازار به ثبت رسید. بورس انرژی هم وضعیتی نسبتاً مطلوب را تجربه می‌کند و در روز ابتدایی هفته جاری بیش از انتظارات ظاهر شد ولی مشخص نیست که در طول هفته نیز این وضعیت تداوم داشته باشد و یا خیر.

اما بازار آتی سکه در بورس کالا روز مهمی را تجربه کرد آن هم به دلیل کاهش نرخ دلار و مخصوصاً تضعیف بهای سکه در بازار نقدی ، میل خود به کاهش قیمت‌ها را به صراحت بروز داد تا جایی که تا اواخر روز جاری بازار کاهشی شد. این در حالی بود که در ساعات ابتدایی معاملات جرقه‌هایی از رشد قیمت‌ها ولی پراکنده به ثبت رسید ولی باز هم نتوانست در برابر روال کاهشی در این بازار مقاومت کند. این شرایط پس از کاهش نرخ در روزهای پایانی هفته گذشته نشان می‌دهد که روند نزولی قیمت‌ها هنوز هم در این بازار ادامه یافته است.

آغاز به کار منطقی بورس انرژی

ارزش معاملات 26.6 میلیارد تومانی بازار فیزیکی بورس انرژی در اولین روز فعالیت در هفته جاری نشان می‌دهد که این بازار حتی از انتظارات خود نیز برتر عمل کرده و ممکن است هفته‌ای جذاب به ثبت برسد اگرچه حجم خوش‌بینی‌ها به این بازار به دلیل تجربیات پیشین ناخواسته محدود است. این در حالی است که وضعیت معاملات برق و قراردادهای سلف استاندارد موازی در این بازار بهتر ارزیابی می شود.

روز پر رونق بازار سلف استاندارد

در تابلوی قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر قراردادهای سلف موازی استاندارد نماد سنفت 971، 42 هزار قرارداد به ارزش بیش از 126 میلیارد ریال، نماد سمپنا971، 35 هزار قرارداد با ارزشی بالغ بر 104 میلیارد ریال و نیز گاز مایع پتروشیمی بندر امام در نماد "سبندر 971" با ارزش بیش از 26 میلیارد و 744 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفتند.

امروز بازار برق بورس انرژی ایران نیز شاهد معامله 400 هزار قرارداد معادل 6 میلیون و 900 هزار کیلووات ساعت به ارزش 1 میلیارد و 896 میلیون ریال بود. شایان ذکر است در روز جاری، نمادهای بارپایه و میان‌باری با متوسط قیمت 280، 272 ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.

خاطر نشان می‌گردد در آغاز جلسه معاملاتی امروز، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 96/11/26، 96/11/27و 96/11/28و بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی 97/01/25گشایش یافتند. همچنین نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 96/12/02پایان جلسه معاملاتی امروز متوقف شده و فرآیند تحویل آن ها آغاز گردید.

همچنین فردا (یکشنبه96/11/29) در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، 10،000 کیلووات در هر ساعت با دوره مصرف بارپایه و دوره تحویل هفتگی 96/12/05 توسط نیروگاه طوس عرضه خواهد گردید.

مهمترین معاملات امروز در بازار فیزیکی بورس انرژی

نام کالا

حجم کل معامله شده بر حسب واحد عرضه

واحد عرضه

متوسط قیمت معامله

قیمت پایه

واحد قیمت دهی

متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی

975

تن

14179

14179

ریال

حلال 400 پالایش نفت اصفهان در رینگ داخلی

36000

لیتر

18321

18321

ریال

گاز پروپان صنعتی پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی

0

تن

-

24065

ریال

گاز بوتان صنعتی پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی

0

تن

-

23212

ریال

گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی

340

تن

23382

23382

ریال

برش سنگین پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی

506

تن

16133

16133

ریال

حلال 402 پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی

4182000

لیتر

18289

18289

ریال

آیزوفید پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی

24

تن

16782

16782

ریال

آیزوفید پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی

50

تن

16782

16782

ریال

حلال 404 پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی

4008

مترمکعب

17817

17817

ریال

آیزوریسایکل پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی

23

تن

19986

19986

ریال

آیزوریسایکل پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی

24

تن

19986

19986

ریال

سی اس او پالایش نفت شازند در رینگ داخلی

200

مترمکعب

14638

14638

ریال

نفتای سبک پالایش نفت بندر عباس در رینگ داخلی

4000

تن

20645

20645

ریال

میل به عقب‌نشینی در بازار فولاد

رشد قیمت فولاد در هفته گذشته موجب شد تا بخش اعظم پتانسیل رشد نرخ تخلیه شود و این به معنی آن است که بازار فولاد به کاهش قیمت‌ها ناخودآگاه و جبراً متمایل خواهد شد. این در حالی است که قیمت دلار به عنوان یکی از محرک‌های اصلی قیمتی فولادی‌ها در هفته گذشته نیز با کاهش رو به رو بوده یعنی محرک مهمی در بازار فولاد بالعکس عمل کرده است. این و ضعیت اگرچه به کاهش گسترده و فراگیر قیمت‌های پیشنهادی در لیست‌های فروش منتهی نشد ولی در نهایت اعمال تخفیف در حین فرآیند چانه زنی و یا حتی قبل از آن و تلاش برای جذب مشتری و تقویت حجم فروش در کنار نگرانی از کاهش بیشتر قیمت‌ها همگی مواردی بود که تمایل بازار را به سمت کاهش قیمت‌ها تغییر فاز داد. از سوی دیگر تقاضای پایان سال هنوز هم آن گونه که باید و شاید در بازار خودنمایی نکرده و همین نکته یک نگرانی جدید از کاهش قیمت‌ها را ایجاد می‌کند. در کنار این موارد تکانه‌های رشد قیمت‌های جهانی به قدری نیست که بتواند از کلیت بازار حمایت کند و این موارد در نهایت به معنی نگرانی گسترده از کاهش قیمت‌هاست مخصوصاً در شرایطی که شایعات از افزایش نرخ سود بانکی خبر داده و حتی اوج شایعات را می‌توان در سود 25 درصدی رصد کرد. در هر حال آغاز یک روند کاهشی در بازار فولاد چندان هم به معنی سقوط آزاد قیمتی تعبیر نخواهد شد ولی در هر حال تعدیل و تثبیت یکی از سناریوهای احتمالی برای کوتاه مدت خواهد بود.

شیب رشد قیمت فولاد تندتر شد

بازار فولاد معاملات هفته گذشته را در شرایطی پشت سر گذاشت که رشد نرخ ارز از یکسو و کمبود مواد اولیه تولید شمش از سوی دیگر قیمت شمش و دیگر مصنوعات فولادی موجود در بازار را تحت تاثیر قرار داد و موجب افزایش قیمت آن‌ها شد.

به گزارش کارگزاری آبان، در هفته معاملاتی منتهی به 27 بهمن‌ماه همسو با رشد قیمت فولاد در بازار آزاد در بورس کالای ایران نیز قیمت پایانی 8 کالا از 34 محصول عرضه‌شده، در جریان معاملات افزایش یافت.

در طول هفته‌های اخیر کمبود شدید آهن قراضه و افزایش قیمت آن و از دیگر سو محدودیت زیاد در عرضه آهن اسفنجی قیمت شمش را بر مدار صعود قرار داده است. این رشد قیمت در حالی آرام آرام شمش و دیگر مصنوعات فولادی را تحت تاثیر قرار داده که افزایش نرخ ارز نیز تنور این روند قیمتی را گرم‌تر از گذشته ساخته و فشار دیگری بر بازار فولاد تحمیل کرده است.

البته روی دیگه سکه افزایش نرخ ارز، در اختیار قرار دادن فرصت ویژه صادرات و کسب درآمد بیشتر برای فولادسازان بوده که بنابر برخی خبرها تنها یک کارخانه در عرض سه روز 85 هزار تن شمش فولادی را بارگیری کرد. این تخلیه انبارها از شمش البته موجب شد تا تولیدکنندگان شمش به خرید گندله و آهن اسفنجی روی آورند که عرضه آنها نیز محدود بود، در نتیجه در شرایط فعلی فضای تولید شمش به شدت در تنگنا قرار گرفته است.

به هر ترتیب هفته گذشته شاهد رشد قابل ملاحظه حجم عرضه و معامله محصولات فولادی در بورس کالا بودیم. به طوری که در مقایسه با هفته پیش از آن حجم عرضه و معامله انواع فولاد به ترتیب 208 و 196 درصد افزایش یافتند که در صورت تداوم آن برای هفته‌های پیش رو شاید بتوان این موضوع را یک پیش رونق برای خریدهای پایان سال در بازار فولاد قلمداد کرد.

همانطور که اشاره شد هفته پیش 34 محصول فولادی از سوی کارخانه‌های ذوب آهن، فولاد خوزستان، فولاد کرمان، تولیدی فولاد سپید فراب کویر، فولاد مبارکه و فولاد کاوه جنوب کیش به تابلو معاملات آمدند که 8 عرضه اعم از تیرآهن سایز 16، سبد تیرآهن، میلگرد و شمش فولادی با رشد قیمت پایانی روبه‌رو شدند. دامنه افزایش قیمت‌هایی که در جریان بازار رخ داد از 0.4 تا 7.5 درصد بود که بیشترین رشد قیمت نیز در خصوص تختال فولاد خوزستان رقم خورد.

نکته مهم دیگر در خصوص عرضه‌های هفته پیش ارائه تخفیف قیمت به خریداران ورق گرم B فولاد مبارکه است. این محصول که در 50 هزار و 50 تن با قیمت پایه 26 هزار و 230 ریال به تابلو آمد در حجم 36 هزار و 300 تن در زمان عادی معاملات و 7 هزار و 590 تن در زمان مچینگ با قیمت پایانی 25 هزار و 450 ریال به فروش رسید.

در پایان هفته‌ای که سپری شد با اتخاذ سه تصمیم مهم برای مهار بازار ارز از سوی بانک مرکزی، شاهد کاهش التهابات در این بازار بودیم که در پی آن انتظار می‌رود بازار فولاد از جانب این فاکتور در هفته پیش رو کمتر تحت تاثیر قرار گیرد مگر آنکه حجم معاملات و مشکلات مواد اولیه تولید شمش کماکان فشار قیمتی را بر محصولات فولادی تحمیل کند.

آخرین وضعیت فولاد و سنگ‌آهن در بازارهای جهانی

قیمت سنگ‌آهن عیار 62 درصد در بنادر چین هفته گذشته به روند رو به رشد خود ادامه داد و از مرز 78دلار عبور کرد. قیمت عیار 58 نیز به بیش از 61 دلار رسید. چشم انداز قیمت این ماده بعد از تعطیلات سال نو در چین و اتمام محدودیت زمستانه تولید کاملا مثبت است و تجار در حال انبارکردن بار کشتی‌ها هستند. در همین حال تحلیلگران معتقدند. بازار فولاد چین (به ویژه در خصوص شمش) نیز پس از تعطیلات سال نوی چینی، چشم‌انداز مثبتی دارد و بنظر می‌رسد روزهای درخشانی در انتظار این بازار است. دلیل تحلیلگران برای ارزیابی مثبت از بازار شمش چین بعد از تعطیلات افزایش تقاضای فصلی عنوان شده است.

برخی از مهمترین معاملات محصولات آهنی و فولادی در بورس کالای ایران

نام کالا

تولید کننده

نوع قرارداد

قیمت پایه عرضه ریال

قیمت پایانی میانگین ریال

عرضه تن

تقاضا تن

حجم معامله تن

آهن اسفنجی

فولاد سیرجان ایرانیان

سلف (مچینگ)

10,600

10,600

0

500

500

آهن اسفنجی

فولاد سیرجان ایرانیان

سلف

10,600

10,600

5000

5000

4500

عقبگرد دلاری پلیمرها

بهای پلیمرها شاید سریع‌تر و شدیدتر از سایر بازارهای کالایی با افت بهای دلار کاهشی شد آن هم در شرایطی است که حجم معاملات در بورس کالا در هفته قبل افزایش یافت که به افزایش تزریق کالا از بورس به بازار منتهی می‌شود. این شرایط تاکنون برتری عرضه بر تقاضا را موجب شده و خروجی آن کاهش قیمت‌ها بوده است. این در حالی است که با کاهش قیمت دلار میل به خرید نیز محدود شده و در نهایت به کاهش قیمت ها کمک کرده ولی باز هم نمی‌توان گفت که حجم تقاضا گستره بزرگی را شامل شده است. به صورت دقیق تر اگرچه حجم تقاضا به نسبت تقویت شده اما هنوز بر حجم عرضه‌ها برتری نداشته و تقاضای روزهای پایانی سال آن گونه که انتظار داریم خودنمایی نکرده است.

رشد تقاضا در بازار پلیمرها

تقویت بازار محصولات پتروشیمی از سمت پلیمرها و محصولات شیمیایی آن هم در روزهایی نزدیک به عید نوروز موجب شده تا این بازار چهره جدیدی به خود بگیرد اگرچه قیمت‌های موجود بسیار بالاست.

به گزارش کارگزاری آبان؛ رشد حجم معامله پلیمرها در بورس کالا و رسیدن به بیشترین رقم در 9 هفته اخیر به رغم کاهش عرضه‌ها خود نشان می‌دهد که بازار با تکانه‌های مثبت مهمی از سوی تقاضا رو به رو شده که این روند تاکنون برای بازار خوش‌یمن بوده است اگرچه قیمت‌های بالای فعلی؛ داده محدود‌کننده قدرتمندی است که گویی از رشد بیشتر حجم معاملات جلوگیری کرده است. به صورت دقیق‌تر قیمت‌های فعلی مواد اولیه به قدری بالاست که برخی از تولیدکنندگان در واحدهای پایین‌دستی توان خرید خود را تا حد زیادی از دست داده‌اند و خرید خود را نه در حد نیاز بلکه در سطح ضرورت و توان محدود کرده‌اند. با وجود این شرایط باز هم حجم معاملات به نزدیکی 61 هزار تن رسیده است که در نوع خود موفقیتی مهم برای این بازار محسوب می شود.

نوسان قیمت دلار در هفته گذشته و حتی هفته‌های قبل از آن را می‌توان مهمترین رخداد تأثیرگذار در بازار پتروشیمی‌ها به شمار آورد. این در حالی است که تأثیرگذاری این داده در این بازار به نسبت سایر بازارهای کالایی بیشتر است زیرا قیمت دلار به صورت مستقیم در نرخ‌های پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا اثرگذار است و با توجه به پراکندگی و گستردگی تولید و مصرف این گروه کالایی تأثیر بیشتری بر بازار بر جای می‌گذارد. این شرایط مستقیماً در بازار پلیمرها حس شد و با رشد قیمت دلار تمامی بخش‌های این بازار به سمت رشد قیمت‌هایی جدید متمایل شدند اگرچه جذابیت خرید در بورس کالا و بازار داخلی نیز افزایش یافت. این در حالی است که روزهای پایانی سال نزدیک شده و بسیاری از مواد اولیه‌ای که هم‌اکنون خریداری می‌شود به منظور تولید محصولات مورد نیاز در پایان سال بوده بنابراین حجم تقاضای فصلی مواد اولیه از هم‌اکنون در این بازار خودنمایی کرده است. از سوی دیگر قیمت‌های پایه در هفته گذشته اعلام نشد بنابراین ناخودآگاه پتانسیل رشد قیمت‌ها در هفته پیش‌رو بیش از شرایط عادی است بنابراین انتظار جهش نرخ‌ها در بورس کالا در بین اهالی بازار چندان هم غیرمنطقی نبوده و نیست.

در هفته گذشته حجم معامله ترکیبات شیمیایی در بورس کالا به نزدیکی 25 هزار تن رسید که نشان می‌دهد شرایط معاملاتی در این بازار هم وضعیت مطلوبی داشته و باز هم نشان‌دهنده روند افزایشی و ممتد حجم معاملات در این گروه کالایی است که پس از بازار پلیمرها ، یک سیگنال مثبت برای کل بازار پتروشیمی‌ها محسوب می‌شود. هنوز التهاب در بازار دی اتیل هگزانول و رشد قیمت‌ آن ادامه دارد و به جز این ترکیب، دی اتیلن گلایکول، اسیدترفتالیک و کریستال ملامین نیز با رشد قیمتی و رقابت رو به رو شدند. همچون بازار پلیمرها رشد جدی قیمت دلار را باید مهمترین دلیل رشد نرخ در بازار به شمار آورد زیرا خرید با قیمت‌های فعلی از بورس کالا با فرض احتمال رشد قیمت‌های پایه در هفته آینده خود به اندازه کافی جذابیت خرید را ایجاد می‌کند.

مهمترین رخدادها در بازار محصولات پتروشیمی در هفته گذشته:

  • تقویت حجم تقاضا و معامله پلیمرها در بورس کالا در هفته گذشته با اهرم دلار و بیم و امید از افزایش نر‌خ‌های پایه که در نهایت به رشد حجم داد و ستد در هفته گذشته منتهی شد.
  • کاهش 2.22 درصدی حجم عرضه پلیمرها در بورس کالا و ثبت رقم 68 هزار و 785.5 تن که کمترین حد در 4 هفته اخیر است.
  • رشد 10.4 درصدی حجم تقاضای پلیمرها و ثبت رقم 128 هزار و 159.44 تن که بیشترین حد در 3 هفته اخیر است.
  • رشد 4.98 درصدی حجم معامله پلیمرها و ثبت رقم 60 هزار و 697.44 تن که بیشترین حجم معامله در 9 هفته اخیر است.
  • ثبت 1.86 برابری تقاضا در برابر عرضه‌ها که رقم بالایی بوده و بیشترین حد در 3 هفته اخیر بوده است.
  • داد و ستد 88.24 درصدی عرضه پلیمرها در بورس کالا که بالاترین حد در 9 هفته اخیر بوده و به صراحت از جذابیت خرید و تلاش برای خرید حداکثری حکایت دارد.
  • تداوم جذابیت خرید گریدهایی همچون پلی پروپیلن‌ها و اضافه شدن گریدهایی همچون سنگین تزریقی ، برخی انواع PVC و حتی 0209 پتروشیمی امیرکبیر
  • ثبت بیش از 10 هزار تن تقاضا برای پلی پروپیلن نساجی HP510L به عنوان جذاب‌ترین گرید محصولات پلیمری در هفته گذشته
  • روند افزایشی و آرام بسیاری از گریدهای پلیمری در بازار داخلی همگام با رشد قیمت دلار
  • انتظار برای اعلام قیمت‌های پایه جدید در بورس کالا در روزهای پیش‌رو با این پیش فرض که در هفته گذشته قیمت‌های پایه اعلام نشد و احتمال تأثیرگذاری جدی قیمت دلار بر نرخ‌های رسمی وجود دارد.
  • رشد حجم معامله ترکیبات شیمیایی در بورس کالا به رغم کاهش عرضه و افت تقاضا که یک داده غیرمنطقی محسوب می‌شود آن هم در شرایطی که برای چندمین هفته پیاپی حجم عرضه از حجم معاملات بیشتر بود.
  • کاهش 0.75 درصدی حجم عرضه ترکیبات شیمیایی در بورس کالا و ثبت رقم 38 هزار و 370.9 تن که کمترین حد در 3 هفته اخیر است.
  • کاهش 1.64 درصدی حجم تقاضای ترکیبات شیمیایی و ثبت رقم 27 هزار و 450 تن که کمترین حد در 6 هفته اخیر است.
  • افزایش 3.73 درصدی حجم معامله ترکیبات شیمیایی در بورس کالا و ثبت رقم 24 هزار و 998 تن که بیشترین حد از ابتدای آذرماه تاکنون است و نشان می‌دهد روند افزایشی حجم معاملات در مسیری صعودی قرار داشته و دارد.
  • معامله 65.15 درصدی حجم عرضه ترکیبات شیمیایی در بورس کالا که در بیشترین حد خود در 9 هفته اخیر قرار دارد.
  • تداوم التهاب در بازار دی اتیل هگزانول برای چندمین هفته پیاپی تا جایی که قیمت‌ها از نرخ‌های پایه 4542 تومان در نهایت تا 5615 تومان نیز رشد نرخ داشت.
  • رقابت بر سر خرید دی اتیلن گلایکول، اسیدترفتالیک، کریستال ملامین ودی اتیل هگزانول در بازار محصولات شیمیایی.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24