Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

جلساتی با سهامداران عمده داشتیم و به تحلیل وضعیت پرداختیم. در نهایت قرار شد روی وضعیت شرکت های کلیدی از جمله توکا ریل، حمل و نقل توکا و تاراز چهارمحال و میرکو کار شود. یقیناً بهبود وضعیت این شرکت ها به ارتقاء NAV و EPS توکا کمک خواهد کرد. به علاوه جهت بردن برخی شرکت های فرابورس برنامه ریزی شد از جمله تاراز و میرکو در خصوص بازار گردانی سهام نیز با سهامداران عمده مذاکراتی داشتیم که اقداماتی را برنامه ریزی کردیم.

خواستگار آمریکایی توکارنگ هنوز هست و بعضی وقت ها پیغام می دهد!/ گفت و گو با مدیرعامل «وتوکا» درخصوص آخرین وضعیت قراردادها و زیرمجموعه ها

بورس24 : با توجه به دستاورد های شرکت توکا فولاد، این هلدینگ با توجه به تعداد شرکت های زیر مجموعه در استراتژی های سالانه خود باید به همه شرکت های زیر مجموعه توجه کرده و در راستای اهداف اصلی هلدینگ برای این شرکت ها برنامه ریزی داشته باشد. در همین راستا احمد کارگهی، مدیر عامل هلدینگ توکا با اشاره به استراتژی های این هلدینگ به خبرنگار بورس24 توضیحاتی داد. 

*دلایل اصلی کاهش سود در حتوکا و پوشش ضعیف چیست؟ آیا چشم انداز برای سال 97و نیمه دوم سال 96به همین ترتیب خواهد بود؟

دلایل اصلی کاهش سود در حتوکا عمدتاً شرایط رکود اقتصادی است که باعث افت محسوس حمل و نقل بار در کشور، رقابت شدید و گرفتن کار به قیمت های غیر کارشناسی توسط رقبا، فرسوده بودن ناوگان شرکت که توقفات تعمیراتی را زیاد کرده است. در رابطه با مشکلات مذکور اقداماتی از طرف شرکت انجام گرفته است که می تواند چشم انداز سال 97 را بهتر از امسال نماید. از جمله اتمام برخی پروژه های زیان ده ، اصلاحات مدیریتی و بالاخره فروش تریلی های فرسوده چینی و خرید 50 (پنجاه) دستگاه تریلی ولوو جدید است.

*موضوع تخلفات مدیر قبلی ایران ذوب و خرید آن توسط توکا تولید اسپادان به کجا رسید و اختلافات مالی ایجاد شده در چه مرحله ای است؟

موضوع در دادگاه مطرح می باشد. ابتدا هیأت سه نفره کارشناسی گزارش خود را ارائه داد که مورد اعتراض هر دو طرف قرار گرفت و در حال حاضر هیأت پنج نفره در حال بررسی و ارائه گزارش کارشناسی است. فکر می کنم با ارائه این گزارش زمینه برای نهایی شدن موارد فراهم گردد و شرکت ایران ذوب بتواند به بخشی از ادعاهای خود دست پیدا کند که در سود شرکت اثر مثبت خواهد داشت.

*با توجه به خدمات دهی گروه توکا به فولاد مبارکه علی رغم طرح های توسعه ای و افزایش تولید در این غول فولادی شاهد کاهش درآمد و سود گروه هستیم علت چیست؟

علت اصلی به شرایط رکود اقتصادی و بیکاری شرکت ها بر می گردد. در این شرایط رکودی پیمانکاران قیمت های انجام خدمات را به شدت پائین آورده اند و این باعث شده که شرکت های توکا نیز جهت حفظ بازار مجبور هستند قیمت خود را در مناقصات پائین بیاورند تا برنده شوند وگرنه کار را از دست می دهند. این موضوع علت اصلی کاهش حاشیه سود شرکت های گروه می باشد. البته ما سعی کرده ایم با استفاده از توانایی های گروه به نحوی خدمات دهی کنیم که خیلی از رقبا از میدان رقابت حذف شوند ، از جمله با قرارداد های تأمین و اجرا در صنعت نسوز تحول بزرگی ایجاد کرده ایم. ضمناً هدف گذاری های سال آتی را در جهت اصلاح سبد کسب و کار و افزایش بهره وری قرار دادیم.

*در بازار صعودی، توکاریل و توکا فولاد نه تنها با رشد قیمتی همراه نشده اند بلکه شاهد کاهش قیمتی آنها نیز بوده ایم. آیا برنامه ای برای بهبود وضعیت این گروه نیست؟

بله . ما جلساتی با سهامداران عمده داشتیم و به تحلیل وضعیت پرداختیم. در نهایت قرار شد روی وضعیت شرکت های کلیدی از جمله توکا ریل، حمل و نقل توکا و تاراز چهارمحال و میرکو کار شود. یقیناً بهبود وضعیت این شرکت ها به ارتقاء NAV و EPS توکا کمک خواهد کرد. به علاوه جهت بردن برخی شرکت های فرابورس برنامه ریزی شد از جمله تاراز و میرکو  در خصوص بازار گردانی سهام نیز با سهامداران عمده مذاکراتی داشتیم که اقداماتی را برنامه ریزی کردیم.

در نهایت روی اصلاحات ساختاری در توکا و ادامه ادغام شرکت ها و یا خروج از برخی سرمایه گذاری ها و ورود به سرمایه گذاری های پر بازده برنامه ریزی شده است.

*فروش بلوکی سهام توکا رنگ به سهامدار خارجی به کجا رسید؟

سال قبل مذاکرات ما خیلی جدی پیش رفت اما با آمدن ترامپ و بحث سختگیری های جدید آمریکا موضوع فروکش کرده است. البته طرف خارجی ارتباط خود را با ما قطع نکرده و هنوز موضوع خاتمه نیافته است ، به علاوه اینکه برخی شرکت های خارجی جدیدی هم پیشنهاد همکاری به شرکت توکا رنگ داده اند که موضوع در حال بررسی است.همچنین محصولات جدید تولید شد که جهت بهره برداری به شرکت تاراز داده شده است. بعلاوه شرکت نمایندگی انحصاری یک شرکت خارجی را جهت تامین روغن محافظ اخذ نموده است که این دستاوردها اثر خود را در سود سال های آتی نشان خواهد داد.

*شرکت درگزارشات خود از سرمایه گذاری در یک نیروگاه خبر داده است. در این خصوص توضیحاتی ارائه می دهید؟

ما از سال گذشته پروژه نیروگاه را شروع کردیم. زمینی در شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان خریدیم که کار تسطیح آن تمام شد و سوله آن نصب شده است. تجهیزات مربوطه را هم با یک شرکت آلمانی قرارداد بستیم و LC باز کردیم اما با فشار های جدید شرکت آلمانی عذرخواهی کرد و ما ناچاراً از طریق دیگری تجهیزات را تأمین می کنیم که امیدواریم اولین ژنراتور ها ظرف یک ماه آینده به کارگاه برسد.

*برنامه هایی برای عرضه و فروش سهام به طرف خارجی مطرح بود و مذاکراتی هم شده بود ، چه شد ؟

در خصوص joint خارجی علیرغم مذاکرات خوب اولیه ولی با موضع گیری های ترامپ دچار مشکل شدیم و مدتی است مذاکرات فریز شده تا ببینند چه پیش می آید.

*برنامه شرکت برای تولیدات جدید و گسترش طیف تولیدات شرکت بود. این برنامه به کجا رسید؟

در خصوص محصولات جدید همچنان فعال هستیم و ان شاء الله به اهداف تعریف شده در بودجه خواهیم رسید ؛ به خصوص از طریق پوشش های کف تولیدی در شرکت.

*رشد قیمت ارز چه تأثیری بر روند شرکت دارد ؟

افزایش نرخ ارز با توجه به خرید برخی از مواد اولیه توسط ارز دولتی و از طرفی موجودی معقول مواد اولیه در انبار شرکت و همچنین لحاظ کردن نوسان مثبت قیمت ارز آزاد در قرارداد های شرکت و اخذ تعدیل مثبت به نفع عملیات جاری شرکت می باشد و در مجموع از نظر عملیات مالی ، مطابق با بودجه می باشیم.

ضمناً ارزش جایگزینی دارایی ها افزایش می یابد و باعث می شود، ارزش خالص دارایی ها افزایش می یابد و تاثیرات مثبت داشته باشد. بعلاوه برای اینکه شرکتهای مستعد گروه بتواند محصولات خود را صادر نماید برنامه ریزی شده است و به شرکتهای گروه ابلاغ شده که از مزیت صادرات استفاده کنند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24