Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

این هفته مجموعه از گزارش های مهم اقتصادی، نشست سیاستگذاری دو بانک مرکزی بزرگ و وضعیت بودجه دولت آمریکا بر بازارهای مختلف تاثیر دارند. همچنین از فردا تا روز جمعه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس برگزاری می شود و ..

این هفته منتظر نوسان های بزرگ در بازارها باشید

بورس24 : هفته گذشته عملکرد برخی بازارها از جمله بازار نفت و طلا منفی بود و شاخص دلار کاهش یافت اما با آنکه سنای آمریکا بودجه اضطراری دولت را تصویب نکرد و بار دیگر ثابت شد اختلافات عمیق بین دموکرات ها و دولت وجود دارد شاخص های مالی در این کشور رشد کردند.

این هفته سرنوشت بودجه دولت آمریکا، مجموعه ای از داده های اقتصادی از منطقه یورو و آمریکا و نشست های سیاست گذاری بانک مرکزی ژاپن و بانک مرکزی اروپا، بیشترین تاثیر را بر عملکرد بازارهای مختلف خواهند داشت.

امروز گزارش های اندکی از اقتصاد جهان منتشر می شود و عملکرد بازارها عموماً تحت تاثیر دیدگاه های سرمایه گذاران درباره وضعیت کلی اقتصاد جهان قرار خواهد داشت. تصویب نشدن بودجه اضطراری برای دولت آمریکا در مجلس سنای این کشور سبب می شود آمار و ارقامی از اقتصاد این کشور منتشر نشود. وضعیت شاخص های اقتصاد در آمریکا بهتر شده و انتظار می رود این روند ادامه یابد البته تنش های سیاسی در داخل آمریکا سبب احتیاط سرمایه گذاران می شود. نکته دیگر این است که برخی تحلیلگران به احتمال اصلاح شاخص های اقتصادی در بورس آمریکا در آینده نزدیک اشاره می کنند. از دید آنها، بخشی از رشد قیمت سهام حبابی بوده است.

روز سه شنبه نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی ژاپن برای تصمیم گیری درباره نرخ های بهره و بررسی شرایط اقتصادی این کشور برگزار می شود. بعید است در این نشست تغییری در سیاست های حمایتی اتخاذ شود اما پیش بینی شده امسال بانک مرکزی ژاپن در مسیر محدود کردن سیاست های حمایتی خود حرکت خواهد کرد و این اقدام به رشد بیش از پیش ارزش ین منجر می شود. اقتصاد ژاپن از رکود خارج شده و نشانه های مثبت، مقامات بانک مرکزی را به این نتیجه خواهد رساند که لزومی به اجرای سیاست های فراگیر انبساطی وجود ندارد.

روز سه شنبه همچنین چند گزارش از اقتصاد آلمان منتشر می شود. دولت آلمان در کمک به رونق اقتصاد این کشور موفق بوده و شرایط در سال جاری میلادی بهتر خواهد شد. پیشرفت در مذاکرات بر سر تشکیل دولت ائتلافی در آلمان سبب تقویت ارزش یورو در برابر دلار می شود. روز سه شنبه شاخص اعتماد اقتصادی در منطقه یورو اعلام می شود. بهبود وضعیت اقتصادی منطقه یورو عامل مهم رشد ارزش ارز واحد اروپایی است. بانک مرکزی اروپا از ماه جاری میلادی میزان خرید اوراق قرضه دولت های عضو منطقه یورو به نصف یعنی ۳۰ میلیارد یورو در ماه کاهش داده و قصد دارد محدودیت های بیشتری در سیاست های حمایتی خود ایجاد کند.

در زیر نمودار تغییرات نسبت یورو به دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه گزارش وضعیت بخش تولید کارخانه ای و خدمات در آلمان، فرانسه، ایتالیا، منطقه یورو و آمریکا در ماه جاری میلادی منتشر می شود. ارقام این گزارش ها تخمینی هستند. بخش های یاد شده در اقتصادهای توسعه یافته سال گذشته عملکرد خوبی داشتند و انتظار می رود این روند ادامه پیدا کند. روز چهارشنبه همچنین تغییرات ذخیره نفت آمریکا در هفته گذشته اعلام می شود. ذخیره نفت آمریکا در ماه های اخیر کاهش یافته و به نظر می رسد دو عامل یعنی رشد تقاضا و محدودیت عرضه به تداوم روند کاهش ذخیره نفت در اقتصادهای توسعه یافته و افزایش قیمت ها منجر شود. هفته قبل قیمت نفت کاهش یافت اما شرایط بازار به شکلی است که می توان انتظار داشت قیمت ها همچنان در محدوده های بالا نوسان کند.

برنامه کاهش عرضه نفت از سوی اوپک و چند کشور دیگر از جمله روسیه، تا پایان سال جاری اجرا می شود. وزیر نفت عربستان ابراز تمایل کرده که این برنامه سال آینده میلادی نیز ادامه یابد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنجشنبه چند گزارش از اقتصاد آلمان و ایتالیا منتشر می شود و بانک مرکزی اروپا نشست سیاست‌گذاری خواهد داشت. بعید است در این نشست تغییری در نرخ های بهره ایجاد شود اما سرمایه گذاران به سخنان ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا توجه ویژه خواهند داشت. احتمالاً از اواسط سال جاری میلادی به تدریج نرخ های بهره بالا برده می شود و این عاملی برای افزایش بیش از پیش ارزش یورو در برابر دلار است.

روز پنجشنبه همچنین گزارش وزارت کار آمریکا درباره وضعیت بازار کار این کشور در هفته قبل منتشر می شود. در ماه های اخیر وضعیت بازار کار آمریکا بهتر شده و نرخ بیکاری به 4.1 درصد یعنی پایین ترین میزان در چند سال اخیر رسیده است.

روز جمعه نرخ رشد اقتصاد انگلستان و آمریکا در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی منتشر می شود. پیش‌بینی شده امسال اقتصاد آمریکا 2.2 درصد رشد کند. گزارش های اقتصادی از آمریکا عموما مثبت بوده اند اما وجود برخی ریسک ها سبب شده شاخص دلار نه تنها رشد نکند بلکه کاهش یابد. این هفته همچنین جند گزارش از بازار مسکن آمریکا منتشر خواهد شد.

در زیر نمودار تغییرات شاخص استاندارد اند پورز در بورس آمریکا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24