Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

جانشین مدیرعامل و معاون امور شرکت های شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی آخرین وضعیت برنامه های این شرکت برای کسب سود سرمایه ای و واگذاری شرکت های این گروه را شفاف سازی کرد. عباس نعیمی در گفت و گو با بورس ٢۴ با بیان این که طبق ماده ١۶و١٧ قانون رفع موانع تولید بانک ها ملزم به خروج از بنگاه داری هستند و این موضوع که مورد تاکید وزیر محترم اقتصاد و مدیر عامل محترم بانک ملی نیز هست ابلاغ شده و برنامه خروج از بنگاه داری کلید خورده است ، گفته است : در حال حاضر اگر برای فروش هر شرکتی حتی خود گروه توسعه ملی مشتری داشته باشیم پس از اخذ قیمت کارشناسی و از طریق مزایده حاضر به واگذاری هستیم. گفت و گوی بورس ٢۴ با این مقام اجرایی در «وبانک» را در ادامه بخوانید...

سرنوشت واگذاری «وتوسم»؟؟ / بانک ملی از چه شرکت های دیگری خداحافظی می کند!؟

جانشین مدیرعامل و معاون امور شرکت های شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی آخرین وضعیت برنامه های این شرکت برای کسب سود سرمایه ای و واگذاری شرکت های این گروه را شفاف سازی کرد.

عباس نعیمی در گفت و گو با بورس24 با بیان این که طبق ماده 16و17 قانون رفع موانع تولید بانک ها ملزم به خروج از بنگاه داری هستند و این موضوع که مورد تاکید وزیر محترم اقتصاد و مدیر عامل محترم بانک ملی نیز هست ابلاغ شده و برنامه خروج از بنگاه داری کلید خورده است ، گفته است : در حال حاضر اگر برای  فروش هر شرکتی حتی خود گروه توسعه ملی مشتری داشته باشیم پس از اخذ قیمت کارشناسی و از طریق مزایده حاضر به واگذاری هستیم.

گفت و گوی بورس24 با این مقام اجرایی در «وبانک» را در ادامه بخوانید...

واگذاری سرمایه گذاری توسعه ملی به کجا رسید؟

برنامه واگذاری این شرکت در دستور کار است رایزنی ها با خریدار این شرکت انجام شده است و برنامه فروش سرمایه گذاری توسعه ملی جدی است، اما اخیرا رشد قیمت کومودیتی ها در بازار جهانی، رشد نرخ ارز و افزایش قیمت نفت و کاهش سود سپرده های بانکی منجر به رشد شاخص بورس شده است و شاخص بورس وارد کانال 98 هزار واحدی شده است.در این شرایط و با توجه به رشد NAV «وتوسم» گروه توسعه ملی با در نظر گرفتن صرفه و صلاح سهامداران و در راستای حفظ حقوق آن ها واگذاری را قدری با تاخیر عملیاتی می کند، قاعدتا واگذاری «وتوسم» در سال جاری نهایی خواهد شد.

فروش «وتوسم» چه میزان در ای پی اس پایان سال «وبانک» موثر است؟

در پیش بینی که داشتیم 250 میلیارد تومان سود سرمایه ای در نظر گرفته ایم که تاکنون 120 میلیارد تومان از آن محقق شده است و برای تحقق 130 میلیارد باقیمانده باید « وتوسم» را نیز واگذار کنیم و نتیجتا با واگذاری سهام این شرکت ای پی اس «وبانک» 8 تا 10 تومان رشد خواهد داشت. احتمالا تا یک ماه آینده برنامه واگذاری «وتوسم» نهایی خواهد شد و سهام این شرکت در سال جاری قطعا واگذار می شود.

پس از واگذاری «وتوسم» مدیریت دارایی های بورسی «وبانک» چه می شود؟

شرکتی به اسم مجموعه سرمایه گذاری توسعه مدار داریم که سهامی خاص است ، در حال حاضر  سهامی که «وتوسم» بابت بدهی به «وبانک» داشته است را به سرمایه گذاری توسعه مدار واگذار کرده است و این شرکت جایگزین « وتوسم» می شود، پس از تشکیل مجمع سهامی خاص از اسم این شرکت برداشته می شود و شرکت سهامی عام می شود.

برنامه شرکت برای ارج چیست؟

در شرکت ارج عمده نیروها در حال بازنشسته شدن هستند و برنامه انتقال ارج را داریم . در حال حاضر تولید شرکت هم برون سپاری شده است.پس از هماهنگی با وزارت صمت برنامه فروش شرکت را عملیاتی خواهیم کرد.

 یک شرکت زمانی  می تواند به فعالیت خود ادامه دهد که 70 درصد از دارایی های آن مولد باشد با ارزش کارشناسی ای که برای ارج انجام شده است ارزش زمین و ساختمان این مجموعه 190 میلیارد تومان است و ماشین آلات آن ارزشی بالغ بر 10 میلیارد تومان دارد  که این ماشین آلات متعلق به سال 1316 می باشد. قاعدتا از نظر اقتصادی با در نظر گرفتن هزینه فرصت، ارزش افزوده ای که فروش زمین این مجموعه برای تولید در محلی با قیمت مناسب تر ایجاد خواهد کرد بسیار بالا تر خواهد بود. برنامه فروش ارج در دستور کار است مراجعاتی بوده است و باید  اهلیت خریداران از سوی وزارت صمت تایید شود.

آیا پتروشیمی شازند هم در لیست فروش مجموعه قرار دارد؟

 با توجه به نوع خوراک پتروشیمی شازند این شرکت جز شرکت هایی است که حاشیه سود آن پایین است بنابراین در برنامه داریم تا از آن خارج شویم و برنامه های سرمایه گذاری در شرکت نفت نیک قشم را توسعه دهیم. مشتری هایی برای خرید شازند وجود دارد اما هنوز به توافق نرسیدیم.

از ابتدای سال برنامه های واگذاری به چه شکل بوده است؟

از ابتدای سال شرکت های غیر مدیریتی  را فروختیم. از جمله کارتن ایران، لامیران، دشت مرغاب و دوده صنعتی در حال مذاکره برای واگذاری است. احتمالا فقط «وتوسم» جز شرکت های مدیریتی بورسی خواهد بود که واگذار خواهد شد. البته شرکت صنعتی معدنی ما که در سنگان است را هم تا پایان سال واگذار خواهیم کرد، این شرکت مشتری هایی هم از جمله فولاد خوزستان و فولاد مبارکه دارد و با توجه به فعال شدن خط تولید کنسانتره آن و فعال بوده خط گندله فولاد مبارکه مشکلی از بابت فروش هم نخواهد داشت.دیگر سهامی که احتمالا سال جاری واگذار خواهد شد شفا دارو است که احتمالا بابت بدهی بانک ملی به صندوق بازنشستگی بانک ها به این مجموعه واگذار خواهد شد.

عرضه شرکت مدیریت صنعت شوینده به کجا رسید؟

مدیریت صنعت شوینده هم به زودی در بورس عرضه خواهد شد، شرکت های پاکسان، ساینا، گلتاش، هادی شیمی قم، مروارید هامون و پاکسان ارمنستان زیر مجموعه های این شرکت هستند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24