Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

رشد قیمت فولاد متوقف شد تا یکی از سناریوهای احتمالی بورس ٢۴ محقق شود آن هم در شرایطی که بازار گویی خود را برای یک تغییر فاز قیمتی جدید آماده می کند. امروز اگرچه بهای بسیاری از میلگردها از کارخانه ثابت اعلام شد و در بطن بازار شاهد کاهش نرخ بودیم و البته بهای شمش هم تغییر چندانی نداشت اما ٢٧٠٠ تن میلگرد فولاد آذربایجان با قیمت ٢٠٠٠ تومان مورد معامله قرار گرفت که نشان می دهد بازار هنوز هم تقاضا دارد. این در حالی است که ۶٠٠٠ تن شمش فولاد کاوه جنوب هم رشد قیمتی همراه با برخی انتقادات را تجربه کرد و در نهایت ١٨٠۵ تومان کشف نرخ شد که هنوز از نرخ های بازار آزاد کمی کمتر است...

هیجان فولادی!

بورس24 : روز 24.6 میلیاردی بورس انرژی اگرچه به صورت کلی از جذابیت این بازار خبر می دهد ولی رخدادهای جانبی آن از خودنمایی یک جذابیت جدید خبر می دهد که در روز گذشته به آن اشاره کرده بودیم و آن قدرتمندی معاملات فیزیکی در بازار برق بود. به صورت دقیق تر در روز سه شنبه دو عرضه بزرگ 150 و 200 هزار کیلوواتی در بازار فیزیکی بورس انرژی به ثبت رسید که 117 هزار کیلووات آن مورد معامله قرار گرفت که ارزش این قرارداد 855 میلیون تومان بود. اگرچه این رقم در مقایسه با ارزش معاملات بازار فیزیکی در بورس انرژی رقم بزرگی به شمار نمی رود ولی ذات این داد و ستد به معنی فاصله گرفتن از مکانیزم قیمت گذاری دولتی است و رقم کشف شده 43.5 تومان ( با فرض 7 تومان هزینه انتقال ) است که با نرخ های رسمی تناقضی آشکار دارد. در بازار فولاد شاهد آرامش نسبی قیمت ها هستیم اگرچه رشد بهای تیرآهن هنوز ادامه دارد و البته بهای شمش هم ثابت بود اگرچه در معاملات بورس کالا تغییراتی جدید حس می شود. در بازار پلیمرها شاهد بودیم که جذابیت عرضه در بورس کالا به مهاجرت تقاضا به این سمت منجر شد یعنی حجم خرید اصلی از بورس تأمین شده و بازار آزاد با کاهش نرخ رو به رو شده است.

انجام دومین عرضه و معامله متوالی برق در بازار فیزیکی

بازار برق بورس انرژی ایران، شاهد معامله 3 میلیون و 48 هزار قرارداد معادل 85 میلیون و 62 هزار کیلووات ساعت به ارزش 26 میلیارد و 923 میلیون ریال بود. شایان ذکر است در روز جاری، نمادهای بارپایه و میان‌باری با متوسط قیمت 310 و 330 ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.

خاطر نشان می‌گردد در آغاز جلسه معاملاتی نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 96/10/28 گشایش یافتند. نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 96/10/02 و بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی 96/10/02 در پایان جلسه معاملاتی امروز متوقف شده و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.

از نکات حائز اهمیت جلسه معاملاتی امروز می‌توان به عرضه و معامله برق با دوره تحویل هفتگی دی و دوره مصرف بارپایه توسط نیروگاه خرمشهر در بازار فیزیکی برای مصرف‌کنندگان بزرگ برق اشاره نمود. شایان ذکر است از 150,000 کیلووات در هر ساعت برق عرضه شده با دوره تحویل اولین هفته دی ماه 96، 117,000 کیلووات با قیمت 435 ریال بر کیلووات ساعت و ارزش 8 میلیارد و 550 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت. لازم به ذکر است امروز بزرگ‌ترین عرضه برق در بازار فیزیکی توسط نیروگاه دماوند برای دوره تحویل سالانه و دوره مصرف بارپایه به میزان 200 کیلووات در هر ساعت صورت پذیرفت.

همچنین امروز در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی ایران، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بالغ بر 8 میلیون و 127 هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش 27 میلیارد و 382 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

مهمترین معاملات امروز در بازار فیزیکی بورس انرژی

نام کالا

حجم کل معامله شده بر حسب واحد عرضه

واحد عرضه

متوسط قیمت معامله

قیمت پایه

واحد قیمت دهی

شرکت پالایش گاز فجر جم

تن

2500

-110

-110

پریمیوم دلاری(سنا)

شرکت پالایش گاز فجر جم

تن

2500

-110

-110

پریمیوم دلاری(سنا)

شرکت پتروشیمی زاگرس

تن

25

14393

14393

ریال

شرکت پتروشیمی شازند

تن

1104

14060

14060

ریال

شرکت پالایش نفت کرمانشاه

لیتر

465

19446

18439

ریال

شرکت پتروشیمی شیراز

تن

1452

15665.40

14393

ریال

شرکت پتروشیمی جم

تن

0

-

14060

ریال

شرکت تولید نیروی جنوب غرب صبا- نیروگاه خرمشهر

کیلو وات ساعت

-

435

450

ریال

شرکت پالایش نفت شیراز

لیتر

1162.5

16264

16264

ریال

شرکت پالایش نفت شیراز

تن

1000

19116

19116

ریال

شرکت پالایش نفت شیراز

تن

2400

19116

19116

ریال

شرکت تولید نیروی برق نیروگاه شهدای پاکدشت (دماوند)

کیلووات بر هر ساعت

-

-

450

-

دلار(سنا-مطابق مکانیسم مصوب هیئت مدیره بورس انرژی ایران مورخ 95/8/9 )

رفت و برگشت قیمت فولاد؛ دور یا نزدیک؟؟

رشد قیمت فولاد متوقف شد تا یکی از سناریوهای احتمالی بورس24 محقق شود آن هم در شرایطی که بازار گویی خود را برای یک تغییر فاز قیمتی جدید آماده می کند. امروز اگرچه بهای بسیاری از میلگردها از کارخانه ثابت اعلام شد و در بطن بازار شاهد کاهش نرخ بودیم و البته بهای شمش هم تغییر چندانی نداشت اما 2700 تن میلگرد فولاد آذربایجان با قیمت 2000 تومان مورد معامله قرار گرفت که نشان می دهد بازار هنوز هم تقاضا دارد. این در حالی است که 6000 تن شمش فولاد کاوه جنوب هم رشد قیمتی همراه با برخی انتقادات را تجربه کرد و در نهایت 1805 تومان کشف نرخ شد که هنوز از نرخ های بازار آزاد کمی کمتر است. این شرایط نشان می دهد که التهاب قیمتی در بازار فولاد اگرچه فرونشسته ولی آتش زیرخاکستری است که برای شعله ور شدن به یک نسیم نیاز دارد که این باد موافق می تواند از جانب بازار کالا وزیدن بگیرد. فردا شاهد عرضه شمش ذوب آهن اصفهان هستیم که البته برای این شرکت شاید عرضه شمش در بورس کالا به جای عرضه محصول نهایی چندان هم زیبنده نباشد ولی در ذات آزادی عمل در بازار ، سرزنش نخواهد شد. این نکته مهم تجربه رشد قیمت های پیشین را به یاد می آورد زیرا اگر شمش ذوبی در بورس کالا با رقابت مورد معامله قرار بگیرد سایر عرضه های شمش هم با پتانسیل رشد قیمتی رو به رو خواهند شد که به معنی شعله ور شدن مجدد بازار فولاد است که البته آغاز یک روند افزایشی جدید در این بازار به شمار می آید. تجربه های پیشین از التهاب قیمتی عرضه شمش ذوبی را نگران کننده جلوه می دهد آن هم در شرایطی که مهمترین خریدار آن از هم اکنون معلوم است و البته از توان مالی و بازاریابی بالایی نیز برخوردار بوده و هست. این شرایط نشان می دهد که پتانسیل رشد قیمت ها از منظری جدید وجود دارد و شاید باید نگران این شرایط بود زیرا رشد قیمت فولاد خود سیگنال مشخصی برای افزایش سهام برخی شرکت های خاص بوده و ممکن است سناریوی جدیدی در این بازار در مرحله آغازشدن باشد اگرچه در گذشته همین سریال با همین شرایط یک بار تجربه شده است. البته اختلاف شرایط فعلی با رشد قیمت های گذشته در این است که این بار روند افزایشی قیمت های جهانی به قدرتمندی دفعات پیشین نیست و سرمای هوا و مشکلات حمل و نقل و البته آگاهی فعالان بازار قدرت مانور چندانی را برای این بازار باقی نمی گذارد. با توجه به تمامی این موارد فردا را باید روز بسیار مهمی در بازار فولاد تلقی کرد. نکته جالب توجه آن که سایت چیلان هم نظر مشابهی از احتمال رشد قیمت ها با سیگنال معامله شمش در بورس دارد.

ذوب آهن با توپ پر می آید

به گزارش چیلان در آخرین دقایق کاری امروز اطلاعیه عرضه ای اعلام شد که حکایت از توپ پر ذوب آهن اصفهان برای افزایش قیمت شمش دارد. 5 هزار تن شمش 150 میلیمتری در یک محموله با قیمت پایه 1940 تومان! با توجه به معامله امروز شمش فولاد کاوه جنوب در قیمت 1805 تومان و اعتراضات ذوبی ها و فولادسازان به قیمت پایه 1760 تومانی اعلامی آن، به نظر می رسد عرضه فردای شمش ذوب آهن اصفهان بیشتر به قصد کری خوانی و اثبات امکان افزایش قیمت شمش انجام شده تا به قصد فروش!

135 تومان افزایش قیمت نسبت به معامله شمش امروز کاوه و 105 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت معاملاتی شمش فولاد خوزستان در هفته گذشته نشان از عزم راسخ ذوب آهن اصفهان برای افزایش قیمت شمش دارد. البته تسویه اعتباری این عرضه و تحویل پایان دی ماه آن، کمی از هیجان غالب بر این عرضه کاسته است.

با توجه به تک محموله ای بودن این عرضه و قیمت پایه اعلامی، آن هم با تفاوت زیاد نسبت به معاملات اخیر و البته دارا بودن تسویه اعتباری، به نظر می رسد اقدامات و مذاکرات لازم برای موفقیت آن انجام شده است. بنابراین پیش بینی می شود پس از انجام معامله فردا و یا حتی قبل از آن، بازار فولاد وارد یک فاز افزایشی خواهد شد که ذوب آهن اصفهان پرچمدار آن خواهد بود!

برخی از مهمترین معاملات محصولات فولادی در بورس کالای ایران

نام کالا

تولید کننده

نوع قرارداد

قیمت پایه عرضه ریال

قیمت پایانی میانگین ریال

عرضه تن

تقاضا تن

حجم معامله تن

شمش بلوم (150*150)5SP

فولاد کاوه جنوب کیش

نقدی

17,600

18,052

6000

20500

6000

سبد میلگرد 12تا32-A3

فولاد آذربایجان

نقدی

20,000

20,000

2700

2700

2700

و حالا؛ ورود بازار داخلی به فاز تثبیت و نقش تعیین کننده المانهای تاثیر گذار بر این فاز از بازار

کانال تلگرامی گزارشگر بازار فولاد: همزمان با افت تقاضاهای هیجانی بازار از اواسط روز گذشته، امروز شاهد بازاری نسبتا آرام و ثابت بودیم؛ هر چند تعداد انگشت شماری از مبادی نورد برای تعدیل قیمت محصولات خود در مقایسه با سایر مبادی، برخی نوسانات افزایش و یا کاهشی را اعمال نمودند اما بنظر می رسد که این بار نمی توان این تغییرات را ملاکی برای تغییر روند بازار برشمرد؛ چرا که عواملی و سیگنالهایی در بطن بازار دیده میشود که تا حدودی اجازه عقب گرد در شرایط فعلی به تامین‌کنندگان این بازار را نخواهد داد.

- افزایش نرخ قراضه آهن

- افزایش نرخ شمش بازارهای صادراتی فولادسازان بزرگ کشور

- مواجه با ماه های پایانی سال و افزایش میل به خرید به دلیل پالسهای مثبتی که از سوی بازارهای مختلفی مثل سوخت و یا بازار ارز و یا کالایی مخابره می شود.

اما مسئله مهمی که نمی توان به راحتی از آن عبور کرد، بحث مازاد عرضه داخلی است که این مسئله خود طی سالهای اخیر همواره مهمترین عامل و مانع برای ادامه جریان افزایشی در بازار داخلی بوده است.

بازار داخلی به واسطه مازاد عرضه از یک وضعیت سینوسی تبعیت می نماید بطوریکه تقاضای بازار در خلال روند افزایشی شدت پیدا میکند ولی تماما واقعی نیست و قسمت زیادی از آن روانه انبارها می گردد؛ این وضعیت ادامه پیدا کرده تا اینکه بازار وارد فاز تثبیت می گردد، در فاز تثبیت، حجم تقاضا بطور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده و همزمان کالاهای دپو شده به بازار مصرف تزریق می گردد که با عرضه مضاعف مبادی توام شده و این عرضه فزاینده خود باعث رقابت منفی و کمی عقب گرد بازار می گردد تا اینکه مجددا موجودی انبارها به صفر رسیده و در نهایت این چرخه مجددا تکرار خواهد شد.

در خلال این چرخه سینوسی، دورنمای تاثیرات نوسانات بازارهای برون مرزی و صادراتی و همچنین وضعیت نرخ قراضه آهن داخلی و بالاخره میزان گپ یا فضای پرت بین حوزه ای هر یک از سه حوزه های قراضه آهن؛ شمش و میلگرد، نقش به سزایی در نتیجه برآیند این چرخه ایفا می نمایند.

در فاز تثبیت هر چقدر تولیدکننده مقاومت بیشتری از خود نشان داده بطوریکه در برابر افت تقاضا واکنش کمتری از خود نشان دهد، شدت عقب‌نشینی قابل توجه برای شروع فاز بعدی کمتر خواهد بود.

هر چقدر فاصله قیمت های بازارهای جهانی از نرخ بازار داخلی بیشتر باشد؛ احتمال عقب‌نشینی در فاز تثبیت کمتر خواهد ‌بود و حتی ممکن است این عقب نشینی به صفر برسد چراکه نگاه فولادسازان بزرگ همواره به بازارهای صادراتی بوده است.

هر چقدر فضای بین لایه های مختلف زنجیره تامین شامل فاصله بین قراضه آهن و شمش و فاصله بین شمش و میلگرد منطقی تر باشد؛ احتمال عقب‌نشینی در فاز تثبیت کمتر خواهد بود چراکه فضای حبابی شکل وجود ندارد؛

و سرانجام اینکه نرخ قراضه آهن نقش به سزایی در شناسایی میزان حباب زنجیره تامین تامین ایفا می نماید؛ چراکه این کالای ویژه به عنوان مواد اولیه و نقطه آغازین زنجیره تامین فولاد بازار خصوصی محسوب شده و سنگ بنا و معیار اصلی در محاسبه میزان واقعی افزایش قیمت ها در بازار محسوب می گردد.

در حال حاضر و با توجه به مباحث مطرح شده بالا، بنظر میرسد که المان قیمت های جهانی شمش با نرخهایی بالاتر از 500 دلار/تن فوب و در مقایسه با قیمتهای داخلی؛ می تواند پشتیبانی و انگیزه لازم در خصوص حمایت از فاز تثبیت بازار داخلی را ایفا نماید؛ همچنین روند افزایشی قراضه آهن در بازار داخلی و بالاخره مهم تر از همه وجود تناسب و اعتدال در خصوص اختلاف قیمتهای بین سه حوزه قراضه آهن، شمش و میلگرد آجدار عوامل مهم دیگری در جهت حمایت از فاز تثبیت در بازار داخلی به شمار می آیند که می تواند مورد توجه قرار گیرد.

در نهایت اینطور می توان نتیجه گیری نمود که اگر زنجیره تامین‌کنندگان بخش خصوصی در فاز تثبیت اقدام به خودزنی ننموده و به المان های موجود اعتماد نمایند؛ با توجه به بستر فعلی و شرایط حاکم بر بازار میتوان به گذر از فاز تثبیت با حداقل آسیب خوش بین بود.

دومین روز کاهش بهای پلیمرها

افزایش عرضه های دو روز اخیر در بورس کالا موجب شده تا بازار پلیمرها از روند افزایشی پیشین فاصله بگیرد آن هم در شرایطی که می توان رشد عرضه PVC را مشاهده کرد که پس از بازار پلی پروپیلن ها و حتی پلی اتیلن ترفتالات بطری می تواند آرامشی جدید را در این بازار ایجاد کند. این در حالی است که هنوز بازار به ثبات کلی دست پیدا نکرده و ممکن است برای اواخر هفته جاری و ابتدای هفته آینده باز هم شاهد رشد قیمت ها باشیم ولی این احتمال چندان قوی نیست زیرا با ورود عرضه های جدید به بازار داخلی از مبدأ بورس کالا بخشی از التهاب قیمتی در این بازار کاسته می شود. از سوی دیگر نرخ های فعلی در بازار به نسبت بالاست و همین نکته به عقب نشینی برخی از خریداران منجر شده که باز هم سیگنال مضاعفی از تثبیت بازار به شمار می رود. با توجه به این شرایط باید با دقت بیشتری به معاملات پلیمرها در بورس کالا نگریست آن هم در شرایطی که در پایان هفته آمارهای قطعی از معاملات بورس کالا مخابره می شود و می توان نگاه دقیق تری به اوضاع معاملاتی داشت.

برخی از مهمترین معاملات پلیمرها در بورس کالای ایران

نام کالا

تولید کننده

نوع قرارداد

قیمت پایه عرضه ریال

قیمت پایانی میانگین ریال

عرضه تن

تقاضا تن

حجم معامله تن

پلی پروپیلن فیلم HP525J

پلی پروپیلن جم

سلف

44,856

49,340

2002

3564

2002

پلی اتیلن سبک خطی 0209AA

پتروشیمی امیرکبیر

نقدی

44,637

45,848

4400

6666

4400

پلی وینیل کلراید S65

پتروشیمی بندرامام

نقدی

34,097

37,715

3014

4510

3014

پلی وینیل کلراید S65

پتروشیمی اروند

سلف

34,097

34,322

3014

3828

3014

پلی پروپیلن نساجی RG1102XK

پتروشیمی رجال

نقدی

44,458

49,613

483

3024

483

پلی اتیلن ترفتالات بطری BG821

پتروشیمی تندگویان

سلف

46,732

47,093

2376

2849

2376

پلی وینیل کلراید S65

پتروشیمی بندرامام

سلف

34,097

35,039

1012

2508

1012

پلی وینیل کلراید S65

پتروشیمی غدیر

نقدی

34,097

38,183

990

2508

990

پلی وینیل کلراید S65

پتروشیمی غدیر

سلف

34,097

35,188

1000

2460

1000

پلی اتیلن ترفتالات بطری BG781

پتروشیمی تندگویان

سلف

44,533

44,940

1804

2244

1804

پلی اتیلن سنگین اکستروژن 6366M

پتروشیمی ایلام

نقدی

51,250

53,967

440

2134

440

پلی اتیلن سنگین اکستروژن EX3

پتروشیمی امیرکبیر

نقدی

54,566

54,566

2800

2090

1890

پلی اتیلن سبک فیلم 0075

پتروشیمی بندرامام

سلف

47,649

49,080

1000

1710

1000

پلی اتیلن سبک فیلم 0190

پتروشیمی آریا ساسول

نقدی

47,649

48,036

990

1474

990

پلی اتیلن سبک فیلم 2420H

پتروشیمی امیرکبیر

نقدی

47,649

47,649

2200

1430

814

پلی اتیلن سنگین تزریقی 52518

پتروشیمی جم

نقدی

42,075

42,075

2002

1364

1254

پلی وینیل کلراید S65

پتروشیمی اروند

سلف

33,415

33,828

500

1260

500

پلی وینیل کلراید S57

پتروشیمی آبادان

سلف

37,507

41,250

500

1060

500

پلی اتیلن سبک فیلم 0200

پتروشیمی بندرامام

سلف

47,649

47,649

1000

1050

860

پلی اتیلن سنگین بادی BL3

پتروشیمی جم

سلف

46,202

46,202

1012

957

935

پلی اتیلن سبک فیلم 2102TX00

پتروشیمی لاله

نقدی

47,649

47,649

1012

792

506

پلی اتیلن سنگین تزریقی HI0500

پتروشیمی بندرامام

سلف

42,075

42,075

2000

620

60

پلی اتیلن ترفتالات بطری BG825

پتروشیمی تندگویان

سلف

45,352

45,352

506

550

484

پلی اتیلن سنگین دورانی 3840UA

پتروشیمی تبریز

نقدی

43,968

43,968

750

540

440

پلی استایرن مقاوم 7240

پتروشیمی تبریز

نقدی

62,868

62,868

750

490

440

پلی اتیلن سنگین فیلم F7000

پتروشیمی مهر

نقدی

46,859

46,859

3564

473

319

افزایش حجم عرضه پی وی سی ها

حجم معاملات محصولات پلیمری امروز به ۳۳ هزار و ۷۸ تن رسید. به گزارش پایگاه خبری بورس کالا؛ حجم عرضه ها ۴۵ هزار و ۱۶۶ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۵۱ هزار و ۹۳۲ تن رقم خورد. به این ترتیب در گروه محصولات پلیمری پلی پروپیلن ها، پی وی سی ها و برخی از گریدهای پلی اتیلن ترفتالات بطری با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند.

البته در این روز حجم عرضه پی وی سی ها با رشد نسبت به هفته گذشته به محدوده ۹ هزارتن رسید و از این رو اندکی از رقابت برای این کالاها کاسته شد.

در گروه پلی اتیلن ها؛ پلی پروپیلن نساجیRG۱۱۰۲XKپتروشیمی رجال با رقابت از سوی معامله گران خریداری شد، به طوری که عرضه ۴۸۳ تنی این محصول ۳۰۲۴ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۴۴۵ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۹۶۱ تومان رقم خورد.

همچنین در گروه پی وی سی ها؛ پلی وینیل کلرایدS۶۵پتروشیمی بندرامام با ۳۰۱۴ تن عرضه ۴۵۱۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۴۰۹ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۷۷۱ تومان رقم خورد.

همچنین پلی وینیل کلرایدS۶۵پتروشیمی غدیر با ۹۹۰ تن عرضه ۲۵۰۸ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۴۰۹ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۸۱۸ تومان بود.

پلی وینیل کلرایدS۵۷پتروشیمی آبادان که به صورت سلف عرضه شده بود با ۵۰۰ تن عرضه ۱۰۶۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۷۵۰ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۱۲۵ تومان رقم خورد.

در گروه پلی اتیلن های ترفتالات بطری هم پلی اتیلن ترفتالات بطریBG۸۲۵پتروشیمی تندگویان با ۵۰۶ تن عرضه ۵۵۰ تن تقاضا داشت، این کالا نهایتا با قیمت پایه ۴ هزار و ۵۳۵ تومان خریداری شد.

پلی اتیلن ترفتالات بطریBG۷۸۱این مجتمع هم با ۱۸۰۴ تن عرضه ۲۲۴۴ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۴۵۳ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۴۹۴ تومان بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24