Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

کمتر از سه هفته تا پایان سال جاری میلادی باقی مانده و رویدادهایی که این روزها در اقتصادهای بزرگ رخ می دهد تاثیری بزرگ بر رفتار سرمایه گذاران دارد. هفته پیش رو از چند جهت برای سرمایه گذاران بسیار مهم است و از فعالان بازار انتظار می رود ..

برای تحرک بازار آماده باشید؛ اصلاح سبد دارایی فراموش نشود!

بورس24 : هفته گذشته عملکرد برخی بازارها از جمله بازار طلا منفی بود و یک عامل این امر، تمایل سرمایه گذاران به انتظار برای انتشار گزارش های جدید از اقتصادهای بزرگ بود. در هفته پیش رو، نوسان در قیمت مواد خام، شاخص های مالی و ارزش ارزهای معتبر بویژه دلار، یورو و پوند بزرگ خواهد بود زیرا گزارش های تاثیر گذار بر بازارها منتشر خواهد شد و نیز نشست کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا برگزار می شود.

در هفته پیش رو فعالان بازارهای مختلف باید بر گزارش هایی که از اقتصاد چین، ژاپن، منطقه یورو و آمریکا منتشر می شود و نیز نشست کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا تمرکز کنند. داده هایی که از اقتصادهای یاد شده منتشر می شود نشان می دهد در هفته های اخیر وضعیت شاخص های مهم اقتصادی جهان به چه شکل بوده و جهت حرکت قیمت مواد خام و ارزش ارزهای معتبر به چه سمتی است.

روز گذشته دو گزارش از اقتصاد چین منتشر شد که نشان داد نرخ تورم در این کشور در ماه گذشته میلادی در مقیاس سالانه و ماهانه پایین تر از پیش بینی اقتصاددان ها بوده است. همچنین شاخص بهای تولیدکننده کمتر از انتظار بود. در هفته های اخیر درباره افق اقتصاد چین و تاثیر آن بر بازار مواد خام بویژه فلزات پایه و نفت نگرانی هایی پدید آمده و سبب کاهش قیمت برخی از این مواد خام شده است.

انتظار می رود نرخ رشد اقتصاد چین در سال آینده میلادی پایین تر از امسال باشد و دولت این کشور به اصلاح بخش های مختلف بویژه بخش ساخت و ساز که مصرف کننده بزرگ فلزات پایه است ادامه دهد. فعالان بازار معتقدند رشد تقاضا برای فلزات پایه و نفت در چین کند خواهد بود و دلیلی برای رشد قابل ملاحظه قیمت ها وجود ندارد. حتی ممکن است متوسط قیمت ها سال آینده پایین تر از ارقام کنونی باشد.

البته کاهش اخیر قیمت فلزات پایه تحت تاثیر عوامل دیگر از جمله رشد ارزش دلار و افزایش ذخیره این فلزات در بورس های فلزی نیز بوده است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن مس در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

فردا تغییرات میزان وام دهی ها در ماه گذشته میلادی در چین در مقیاس سالانه و تغییرات خرده فروشی در ایتالیا در ماه اکتبر در مقیاس ماهانه و سالانه منتشر می شود.

روز سه شنبه گزارش ها از وضعیت شاخص های اقتصادی انگلستان در ماه گذشته بر ارزش پوند موثر خواهد بود. در حال حاضر روند مذاکرات مربوط به خروج این کشور از اتحادیه اروپا مهمترین عامل موثر بر ارزش پوند و بورس لندن است. این مذاکرات اخیرا پیشرفت کرده و یک عامل رشد ارزش پوند همین است. روز سه شنبه همچنین چند گزارش از اقتصاد آلمان و منطقه یورو منتشر خواهد شد که بر ارزش یورو تاثیر خواهد داشت. ارزش یورو در برابر دلار هفته قبل کاهش یافت زیرا برخی گزارش های منفی از اقتصاد منطقه یورو منتشر شد. روز سه شنبه همچنین شاخص بهای تولیدکننده در ماه گذشته میلادی در آمریکا اعلام می شود.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه گزارش هایی از اقتصاد آلمان و منطقه یورو منتشر می شود و در آمریکا نرخ تورم در ماه گذشته میلادی در مقیاس ماهانه و سالانه اعلام خواهد شد. همچنین تغییرات ذخیره نفت این کشور در هفته قبل مشخص می شود. اما مهمترین رویداد روز چهارشنبه، مشخص شدن نتیجه نشست کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکاست.

در زیر نمودرا تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در هفته گذشته نشان داده شده است:

پیش بینی شده در این نشست نرخ های بهره بالا برده می شود. و این پیش بینی به رشد ارزش دلار منجر شده است. تحلیلگران بازار ارز در نظرسنجی ابتدای هفته پیش بینی کردند این هفته شاخص دلار افزایش خواهد یافت. بانک مرکزی آمریکا در سال جاری میلادی تاکنون 2 بار نرخ های بهره را بالا برده و قصد دارد این هفته نیز این اقدام را انجام دهد. البته شاخص دلار در سال جاری میلادی در مجموع کاهش یافته زیرا ارزش یورو و پوند رشد کرده است. اگر این هفته ارزش دلار رشد کند فشار بر قیمت طلا و مواد خام از جمله فلزات پایه و نفت افزایش خواهد یافت.

در زیر نمودرا تغییرات قیمت هر اونس طلا در هفته گذشته نشان داده شده است:

روز پنجشنبه روزی بسیار مهم برای فعالان بازارهای مختلف است زیرا گزارش های مهم از بخش تولید کارخانه ای و خدمات در فرانسه، آلمان، منطقه یورو، انگلستان و آمریکا در ماه جاری میلادی منتشر می شود. در این روز همچنین تغییرات تولید صنعتی، سرمایه گذاری ها و خرده فروشی در چین اعلام می شود. روز پنجشنبه تغییرات تولید صنعتی در ژاپن، تغییرات خرده فروشی در آمریکا و وضعیت بازار کار این کشور در هفته قبل مشخص می شود. روز پنجشنبه بانک مرکزی انگلستان نشست تعیین سیاست های پولی خواهد داشت. گزارش های روز پنجشنبه سرنخ های مهم از وضعیت شاخص های اقتصادی در چین، اروپا و آمریکا به سرمایه گذاران خواهد داد.

روز جمعه گزارش های زیادی از اقتصادهای بزرگ منتشر نمی شود و انتظار می رود بازارها تحت تاثیر گزارش های روزهای قبل و نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا باشند.

در زیر نمودار تغییرات شاخص استاندارد اند پورز در بورس آمریکا در هفته گذشته نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24