Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

رقابت برای خرید ۴٠٠ میلیارد تومان اوراق سلف استاندارد موازی برق در بورس انرژی موجب شد تا نزدیک به ٢ برابر عرضه ، تقاضا به ثبت برسد که نشان می دهد این تأمین مالی نه تنها موفق ، بلکه فراتر از حد انتظار ظاهر شده است تا جایی که برای خرید ۴٠٠ میلیارد تومان اوراق ، ٧۵٠ میلیارد تومان تقاضا به ثبت رسید. این شرایط یعنی ورود بازار به فاز رقابت هم به معنی رشد قیمت ها بود یعنی خریداران حاضر شدند برای در اختیار گرفتن این اوراق ، از بخشی از سود خود صرفنظر کنند. رخدادی که اگر نگوییم بی سابقه، ولی کم سابقه است. در بازار فولاد هنوز رکود پیشین ادامه داشته ولی در بازار پتروشیمی رشد قیمت های جذابی به ثبت رسید...

تامین مالی بزرگ برای بازار برق / ۴٠٠ میلیارد اوراق مپنا با ٧۵٠ میلیارد تقاضا فروخته شد!

بورس24 : رقابت برای خرید 400 میلیارد تومان اوراق سلف استاندارد موازی برق در بورس انرژی موجب شد تا نزدیک به 2 برابر عرضه ، تقاضا به ثبت برسد که نشان می دهد این تأمین مالی نه تنها موفق ، بلکه فراتر از حد انتظار ظاهر شده است تا جایی که برای خرید 400 میلیارد تومان اوراق ، 750 میلیارد تومان تقاضا به ثبت رسید. این شرایط یعنی ورود بازار به فاز رقابت هم به معنی رشد قیمت ها بود یعنی خریداران حاضر شدند برای در اختیار گرفتن این اوراق ، از بخشی از سود خود صرفنظر کنند. رخدادی که اگر نگوییم بی سابقه، ولی کم سابقه است. در بازار فولاد هنوز رکود پیشین ادامه داشته ولی در بازار پتروشیمی رشد قیمت های جذابی به ثبت رسید.

رقابت در بزرگترین تامین مالی با استفاده از قراردادهای سلف موازی استاندارد

در جریان معاملات روز جاری، در تابلو سلف موازی استاندارد بورس انرژی ایران، عرضه اولیه قرارداد‌های سلف موازی استاندارد کالای برق شرکت گروه مپنا در نماد سمپنا 971 با موفقیت صورت پذیرفت و در مجموع 1،413،358قرارداد با قیمت 2،842،000 ریال به ارزش 4،016 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بورس انرژی؛ قیمت پایه عرضه اولیه این اوراق 2،830،140 ریال بود که با توجه به رقابت خریداران در نهایت قیمت 2،842،000 ریال کشف شد.

سید علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی ایران با اشاره به این موضوع که این اوراق با هدف تامین بخشی از سرمایه در گردش و هزینه های سرمایه گذاری توسط شرکت گروه مپنا انتشار یافته است به بیان جزئیات تامین مالی 4،000 میلیاردی ریالی شرکت مذکور پرداخت. به گفته ایشان، دارایی پایه هر قرارداد بسته برق (انرژی الکتریکی) معادل یک "کیلووات" در هر ساعت از "دوره مصرف" در "دوره تحویل" می‌باشد و خریداران در صورت داشتن شرایط تحویل و اعلام آمادگی جهت تحویل، قادر خواهند بود دارایی پایه قرارداد را در نقطه مرجع داد و ستد (هاب) انرژی الکتریکی در شبکه سراسری برق کشور تحویل بگیرند. همچنین با توجه به قابلیت تسویه نقدی قراردادها، خریداران می‎توانند در طول دوره معاملاتی یا در تاریخ سررسید قرارداد نسبت به تسویه نقدی این قراردادها اقدام نمایند.

وی در ادامه تاکید کرد این قراردادها منضم به اختیار فروش تبعی و اختیار خرید تبعی به ترتیب با قیمت118% و 119% قیمت پایه عرضه اولیه در سررسید می‎باشند و همچنین بازارگردان این قرارداد در سقف تعهد روزانه خود ملزم به بازخرید قراردادهای مذکور با نرخ قیمت پایه عرضه اولیه به علاوه سود معادل 17.5 درصد سالانه می‎باشد.

مدیرعامل بورس انرژی ایران در پایان ضمن اشاره به جذابیت این اوراق برای شرکت‌های تولید نیروی برق بیان نمودند علاوه بر اوراق منتشره مذکور به زودی شاهد تامین مالی چندین نیروگاه به منظور پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای خود از طریق این ابزار تامین مالی در بورس انرژی ایران خواهیم بود.

نخستین مرحله تخصیص منابع مالی شرکت‏ های توزیع نیروی برق

در تابلو سلف موازی استاندارد، عرضه اولیه قرارداد‌های سلف موازی استاندارد کالای برق شرکت گروه مپنا در نماد سمپنا 971 با موفقیت صورت پذیرفت و در مجموع 1،413،358قرارداد با قیمت 2،842،000 ریال به ارزش 4،016 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

امروز در بازار برق بورس انرژی ایران نیز شاهد معامله 1 میلیون و 275 هزار قرارداد معادل 30 میلیون و 479 هزار کیلووات ساعت به ارزش 8 میلیارد و 475 میلیون ریال بود. شایان ذکر است در روز جاری، نمادهای بارپایه و میان باری با متوسط قیمت 278 و 321 ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.

از نکات حائز اهمیت امروز می توان به واریز منابع مالی جدید جهت انجام معاملات و تامین وجه شرکت‏های توزیع نیروی برق از طریق بورس انرژی ایران در آذر ماه که جمعاً به میزان 400 میلیارد ریال می باشد اشاره نمود.

خاطر نشان می‌گردد در آغاز جلسه معاملاتی امروز نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 96/10/09، 96/10/10 و 96/10/11 و بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی 96/11/07 گشایش یافتند. همچنین مادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 96/09/15 در پایان جلسه معاملاتی امروز متوقف شده و فرایند تحویل آنها آغاز شد.

همچنین امروز در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی ایران، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بالغ بر 489 هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش 1 میلیارد و 613 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

مهمترین معاملات امروز در بازار فیزیکی بورس انرژی

نام کالا

حجم کل معامله شده بر حسب واحد عرضه

واحد عرضه

متوسط قیمت معامله

قیمت پایه

واحد قیمت دهی

حلال 400 پالایش نفت اصفهان در رینگ داخلی

54000

لیتر

16724

16724

ریال

متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی

2425

تن

12293

12293

ریال

گاز پروپان صنعتی پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی

0

تن

 

22383

ریال

گاز بوتان صنعتی پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی

0

تن

 

22578

ریال

گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی

100

تن

22539

22539

ریال

برش سنگین پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی

0

تن

 

13900

ریال

نفتای سنگین پالایش نفت تهران در رینگ داخلی

4000

تن

18877

18877

ریال

آیزوریسایکل پالایش نفت تهران در رینگ داخلی

1500

تن

18807.66667

18439

ریال

آیزوفید پالایش نفت شیراز در رینگ داخلی

0

تن

 

15483

ریال

آیزوریسایکل پالایش نفت شیراز در رینگ داخلی

500

تن

18439

18439

ریال

حلال 402 پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی

2400000

لیتر

19317

17561

ریال

آیزوفید پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی

0

تن

 

15483

ریال

حلال 404 پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی

0

مترمکعب

 

16264

ریال

آیزوریسایکل پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی

100

تن

18439

18439

ریال

آیزوریسایکل پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی

300

تن

18439

18439

ریال

آغاز به کار نیمه جان بازار فولاد

هنوز هم میل به افت قیمت ها در بازار فولاد دیده می شود اگرچه این موارد در هفته گذشته نیز مشاهده شد و تداوم این وضعیت در کنار تلاش برای حفظ سطوح قیمتی از سوی برخی از کارخانجات ، باز هم نتوانست جریان غالب قیمتی را تغییر دهد. این موارد در کنار کاهش دمای هوا و تداوم رکود در بازار می تواند نگرانی های موجود را تداوم بخشد اگرچه هنوز هم می توان به برخی جرقه های قیمتی در این بازار خوش بین بود آن هم در شرایطی که این جرقه های قیمتی به ندرت دیده می شود. مهمترین دلایل رشد قیمت ها را می توان در خوش بینی به بازارهای جهانی ، کاهش سودآوری واحدهای تولید شمش ، تقویت شکننده تقاضا و همچنین امید به تغییر فاز قیمتی پس از یک دوره نسبتاً طولانی از رکود به شمار آورد. این در حالی است که شواهد موجود و همچنین حجم معاملات شمش در بورس کالا از کاهش احتمالی صادرات و همچنین رشد عرضه در بازار داخلی خبر می دهد که این وضعیت خود به عدم رشد قیمت ها کمک خواهد کرد. با توجه به این شرایط به نظر می رسد روزهای آینده با ادامه رکود رو به رو باشیم ولی بازار به آرامی در حال ورود به یک فاز تغییر خواهد شد ولی این یک احتمال ساده است نه چیز دیگری.

نکته دیگری که از این به بعد در بازار خودنمایی خواهد کرد احتمال رشد عرضه قراضه خواهد بود زیرا آواربرداری در مناطق زلزله زده در حال پایان است و این نکته به معنی افزایش عرضه قراضه خواهد بود که می تواند در برابر رشد قیمت ها به مانعی جدی بدل شود. از سوی دیگر بازار با تعطیلی پایان هفته جاری رو به روست که می تواند سرعت گیر جدیدی در برابر رشد قیمت ها باشد. با توجه به تمامی این موارد چهره غالب در بازار فولاد احتمالاً تداوم کاهش قیمت هاست ولی این مطلب دوام چندانی نخواهد داشت زیرا جرقه های رشد قیمتی در بازارهای جهانی جدی تر ارزیابی می شود و می تواند در بازار داخلی نیز تأثیرگذار باشد. با توجه به تمامی این موارد باید در روزهای آینده با دقت بسیاری به بازار بنگریم زیرا جرقه های رشد قیمت ها تداوم یافته ولی نمی توان به صراحت در مورد تغییر فاز بازار اظهارنظر قاطعی در مورد زمان آن بیان داشت. بهتر است واقعیت های بازار با دقت بیشتری مورد رصد قرار گیرد زیرا برای تغییر جهت قیمتی به چند جرقه مهم نیاز داریم البته شاید هنوز برای بسترسازی این شرایط به تداوم کاهش قیمت بیشتری نیاز داشته باشیم.

بازار فولاد بر مدار ثبات و سکون

بازار محصولات فولادی هفته منتهی به دهم آذرماه را با ثبات قیمت‌ها در بازار آزاد و بورس کالای ایران پشت سر گذاشت که متاثر از رکود تقاضا در بازار مقاطع بود.

به گزارش کارگزاری آبان، همانطور که انتظار می‌رفت تعطیلات میانه هفته معاملاتی گذشته (دوشنبه 6 آذرماه) بازار را که خود از قبل به واسطه سرد شدن هوا و کاهش تقاضای فصلی فولاد، مستعد عقب‌نشینی خریداران بود با فشار مضاعفی رو به رو ساخت که در پی آن شاهد کاهش بیش از پیش استعلامات خرید برای اغلب مصنوعات فولادی و در نتیجه ثبات و در برخی موارد افت نامحسوس قیمتی بودیم.

هفته گذشته بازار شمش آرام و کم نوسان بود؛ زیرا کاهش تقاضای خرید مقاطع ساختمانی منجر به کاهش تقاضای شمش شده و در شرایطی که عرضه آهن قراضه با محدودیت روبه‌روست، عرضه آهن اسفنجی تکافوی نیاز تولیدکنندگان شمش را کرده و در نتیجه این محصول بازار آرام و کم تحرکی را سپری می‌کند.

هفته پیش فولاد خوزستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده شمش کشور در دو پارت مستقل در مجموع 24 هزار تن سلف شمش را عرضه کرد که کل این محصول خریداری شد. به گفته دست اندرکاران بازار با توجه به عرضه دو هفته پیش شمش از سوی این کارخانه و همچنین عرضه هفته گذشته نیاز بازار تامین شده و قیمت این محصول نوسان چندانی را در هفته پیش رو نیز که با تعطیلی یک روز دیگر (چهارشنبه 15 آذرماه) روبه‌روست تجربه نکند.

همانطور که اشاره شد در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم بازار مقاطع ساختمانی درگیر رکود و عقب‌گرد تقاضا بود که همین موضوع منجر به ارائه برخی تخفیفات از سوی عرضه‌کنندگان و فروشندگان آهن و فولاد شد.

در بورس کالای ایران نیز شاهد به تابلو رفتن 67 هزار و 488 تن فولاد بودیم که حجم معامله نیز در همین میزان به ثبت رسید. به غیر از فولاد خوزستان که شمش و تختال را در تالار صنعتی عرضه کرد، کارخانه‌های تولیدی فولاد سپید فراب کویر، و فولاد کرمان نیز دیگر عرضه‌کنندگان رینگ فولاد بودند که به ترتیب سلف و نقدی سبد میلگرد و میلگرد A3 سایز 10 را به تابلو آوردند. همچنین فولاد مبارکه ورق گرم B و C را که معاملات آن‌ها خارج از بورس انجام شده بود در سیستم معاملات مچینگ توسط کارگزاران ثبت کرد.

در این میان در طول هفته‌های گذشته قیمت ورق گرم B فولاد مبارکه با افزایش چند درصدی در بورس کالا روبه‌رو شده بود که فعالان بازار معتقدند بازارسازی بوده و در بازار این محصول رونقی دیده نمی‌شود، بنابراین رکود بازار میدان بازی را در اختیار برخی که در تلاش برای افزایش قیمت این کالا به خصوص ضخامت‌های زیر 10 میلی‌متر بودند نخواهد گذاشت.

برخی فعالان و کارشناسان بازار فولاد با اشاره به شکست داعش در کشورهای عراق و سوریه پیش‌بینی می‌کنند به علت رقابتی بودن فولادهای تولیدی کشورمان، ایران توان به دست گرفتن بازارهای صادراتی این کشورها را که به منظور بازسازی زیرساخت‌ها و بازار مسکن صورت می‌گیرد، خواهد داشت. از این رو انتظار بر این است آینده روشنی انتظار فولاد ایران را بکشد. از سوی دیگر بازار خرید و فروش مسکن نیز در چند وقت اخیر به ویژه در برخی مناطق تهران با رشد و رونق روبه رو شده که در صورت ادامه این روند و تسری آن به کل مناطق تهران و سایر شهرها -با یک فاز تاخیر که ممکن است بعضا تا دو سال به طول بی انجامد- انتظار رونق خرید و فروش مصنوعات فولادی را می‌توان داشت.

آخرین وضعیت فولاد و سنگ‌آهن در بازارهای جهانی

در طول چند روز گذشته بازار سنگ‌آهن در چین بر مدار صعودی قرار داشت. قیمت‌ها در یک‌ماه اخیر 16.42 درصد رشد داشته و پیش‌بینی می‌شود این روند بنا بر نیاز بازار فولاد ادامه بیابد. در همین حال در بازار فولاد چین نیز پیش‌بینی کارشناسان از تداوم روند صعودی قیمت‌ها حکایت می‌کند. بنا بر آمارها، موجودی انبارهای بیلت تانگشان در مقیاس هفتگی کاهش 17 درصدی داشته و موجودی میلگرد 6 درصد و ورق گرم نیز 5 درصد افت هفتگی را تجربه کرده‌اند که همین موضوع از ادامه رشد قیمت‌ها در هفته پیش رو خبر می‌دهد.

آغاز افزایشی بازار پتروشیمی

خوش بینی به رشد قیمت های پایه در بورس کالا در کنار رقابت های هفته پیش در بازار پتروشیمی های بورس کالا در کنار رشد تقاضا موجب شد تا بازار داخلی این گروه کالایی با رشد نرخ رو به رو شود. این در حالی است که این رشد قیمتی را می توان آماده شدن بازار برای اعلام قیمت های پایه جدید به شمار آورد یعنی از هم اکنون ممکن است قیمت های پایه با افزایش نرخ اعلام شود اگرچه این ادعای قیمتی بازار است. با توجه به رشد قیمت های جهانی نفت خام شاید چنین رویکردی حتی منطقی به نظر برسد ولی تا زمان اعلام قیمت ها به صورت رسمی نمی توان اظهارنظر قاطعی در این خصوص داشت.

عقب نشینی معاملات در بازار محصولات شیمیایی

در هفته گذشته شاهد رشد حجم معاملات پلیمرها در بورس کالا و عقب نشینی داد و ستد ترکیبات شیمیایی بودیم که سیگنال منفی مهمی در این بازار به شمار می رود. به نظر می رسد می توان به افزایش حجم معاملات در گروه پلیمرها خوش بین بود ولی این خوش بینی عمق چندانی نخواهد داشت.

به گزارش کارگزاری آبان؛ وضعیت کلی در بازار پلیمرها از احتمال تقویت حجم معاملات و رونق تولید و مصرف در صنایع بالادستی و پایین دستی محصولات پتروشیمی حکایت دارد. در صورت تقویت حجم عرضه ها می توان به دستاوردهای بهتری در این بازار دست یافت. این مطلب اگرچه از شواهد بنیادین مطلوبی برخوردار است ولی با یک پاشنه آشیل مهم رو به رو شده و آن عقب نشینی تقاضا در بازار محصولات شیمیایی است. به صورت دقیق تر بازار ترکیبات شیمیایی شرایط مطلوبی ندارد و این شرایط می تواند به مانعی جدی در برابر تقویت بازار محصولات پتروشیمی با محوریت مصرف در صنایع پایین دستی بدل شود. این در حالی است که آمارها نشان می دهد حجم معامله ترکیبات شیمیایی در بورس کالا به پایین ترین رقم از فرودین ماه سال جاری تاکنون رسیده که سیگنال منفی مهمی در این بازار به شمار می رود. با توجه به این شرایط نمی توان با صراحت بالایی از بهبود حجم معاملات در صنایع پتروشیمی و پلیمرها سخن گفت اگرچه خوش بینی ها هنوز هم ادامه داشته ولی چندان قدرتمند نیست.

جذاب ترین گریدهای معاملاتی پلیمرها در بازار PVC به ثبت رسید تا جایی که حتی گرید S70 با رشدی نزدیک به 16 درصد رو به رو شد آن هم در شرایطی که در برابر 66 تن عرضه این کالا ، 484 تن تقاضا به ثبت رسید. التهاب در بازار PVC وارد چهارمین هفته خود شده و البته با وجود عرضه های نسبتاً متنوع ، هنوز این بازار به ثبت نرسیده و با این حال به نظر می رسد در هفته گذشته تقاضای این گروه کالایی با وجود رشد نسبی عرضه ها، تقویت شده است. هم اکنون زمان اوج تقاضای فصلی PVC است ولی با توجه به پراکندگی عرضه ها ، به نظر می رسد این بازار وارد فاز مدیریت عرضه ها و حمایت از معاملات شده است. با توجه به 2000 تن عرضه سلف پتروشیمی غدیر ، شاید این بازار به آرامی وارد یک فاز از آرامش بیشتر با تغذیه بیشتر مواد اولیه شود ولی واقعیت های معاملاتی را باید در هفته جاری جستجو کرد زیرا تداوم عرضه های جذاب می تواند به حمایت از بازار و کاهش جذابیت خرید منتهی شود.

مهمترین رخدادها در بازار محصولات پتروشیمی در هفته گذشته:

  • بهبود نسبی معاملات پلیمرها در بورس کالا و بازار داخلی با اعلام قیمت های پایه جدید با جهت گیری افزایشی
  • رشد 0.81 درصدی عرضه پلیمرها در بورس کالا و ثبت عرضه 72 هزار و 576.7 تن که بیشترین رقم در 3 هفته اخیر بود.
  • رشد 13.96 درصد تقاضا و ثبت رقم 117 هزار و 82.06 تن که بیشترین حد در 4 هفته اخیر بوده و نشان دهنده جذابیت خرید در بورس کالاست.
  • افزایش 8.59 درصدی حجم معاملات پلیمرها و ثبت رقم 55 هزار و 586.86 تن که بیشترین حد در 3 هفته اخیر بوده و خوش بینی به تقویت بیشتر حجم معاملات در هفته های آینده و احتمال ورود بازار به یک فاز افزایش حجم معاملات را تقویت کرده اگرچه با سرعت گیرهای مهمی رو به روست.
  • ثبت 1.61 برابری تقاضا به نسبت عرضه ها که بیشترین حد در 5 هفته اخیر بوده و نشان می دهد که میل به خرید مخصوصاً در گریدهای جذاب افزایش یافته است.
  • معامله 76.59 درصدی حجم عرضه ها در بورس کالا که بیشترین حد در دو هفته اخیر است.
  • تداوم خودنمایی التهاب در بازار PVC تا جایی که تمامی عرضه های این کالا با رشد قیمت رو به رو شده حتی PVC-S70 بندرامام با 16 درصد رقابت قیمتی در تالار مورد معامله قرار گرفت.
  • خودنمایی مجدد جذابیت خرید در گروه پلی پروپیلن های نساجی و شیمیایی اگرچه هنوز تا التهاب قبل از آزادسازی سقف مجاز قیمت این کالا در هفته های قبل فاصله داریم.
  • ثبت دو رقابت برای خرید سلف پلی اتیلن ترفتالات بطری گریدهای BG781 و BG821 پتروشیمی تندگویان
  • حجم بالای معاملات نقدی – مچینگ در بورس کالا که موجب شد بخشی از بازار ( اغلب گریدهایی که از آرامش معاملاتی برخوردار هستند ) به این شیوه معاملاتی متمایل شوند.
  • آرامش معاملات در بازار گریدهای سنگین اکستروژن با محوریت EX3 اگرچه هنوز هم CRP100 با جذابیت خرید و رشد قیمت ها رو به رو است.
  • آرامش در بازار پلی استایرن های انبساطی پتروشیمی تبریز که با واقعیت های معاملاتی ماه های قبل در تضادی آشکار قرار دارد.
  • افزایش قیمت ها در بازار آزاد در ابتدای هفته گذشته و سپس عقب نشینی نسبی نرخ که در نهایت به هفته ای افزایشی در بازار پلیمرها منجر شد.
  • تداوم جرقه های رشد قیمت در بازار پلیمرها مخصوصاً در اواخر فعالیت آن در هفته گذشته که خود نکته مهمی برای حمایت از بازار بوده و نشان دهنده وجود تقاضا از سوی صنایع پایین دستی است.
  • کاهش 1.69 درصدی عرضه ترکیبات شیمیایی در بورس کالا در هفته گذشته و ثبت رقم 34 هزار و 925.9 تن که کمترین حد در 6 هفته اخیر بود.
  • کاهش 14.35 درصدی تقاضای محصولات شیمیایی و ثبت رقم 19 هزارو 161.9 تن که کمترین رقم تقاضا از ابتدای سال جاری تاکنون به شمار می آید.
  • کاهش 14.41 درصدی حجم معاملات محصولات شیمیایی در بورس کالا و ثبت رقم 16 هزار و 960 تن که کمترین رقم از اواسط فروردین ماه سال جاری تاکنون است.
  • معامله 48.56 درصدی عرضه ترکیبات شیمیایی در بورس کالا که کمترین حد از اواخر اسفندماه سال گذشته تاکنون محسوب می شود.
  • بی توجهی جدی بازار به معاملات محصولات شیمیایی که ضعف این بازار در آینده می تواند به پاشنه آشیل بازار پلیمرها و صنایع پایین دستی مرتبط تمام شود.
  • کاهش محسوس تقاضا در بازار محصولات شیمیایی که در نهایت به ضعف بنیادین این بازار منجر شده و همچنین تأثیر خود بر بازار را با کاهش حجم معاملات بر جای گذاشته است.
  • رشد نزدیک به 35 درصدی قیمت دی اتیل هگزانول در هفته گذشته در بازار محصولات شیمیایی که رکورد بیشترین رشد قیمتی در بازار پتروشیمی ها را به خود اختصاص داد اگرچه یک استثنا به شمار می رود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24