Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

رشد و افت شاخص های مالی و قیمت ها در بازار مواد خام سبب شده برخی سرمایه گذاران با احتیاط رفتار کنند. آنها به دنبال داده های جدید از شاخص های اقتصادی هستند و در روزهای آینده ..

سه روز سرنوشت ساز برای فعالان بازار در پیش است

بورس24 : هفته پیش رو، برای سرمایه گذاران در بازارهای مختلف پراهمیت است زیرا هم گزارش های بسیار مهم از اقتصادهای بزرگ در آسیا، اروپا و آمریکا منتشر می شود و هم نشست اوپک در روز پنجشنبه برگزار خواهد شد و قرار است در این نشست، تصمیم های مهم درباره بازار این ماده خام اتخاذ شود.

از سوی دیگر روز جمعه، ماه دسامبر آغاز می شود و در این ماه قرار است نرخ های بهره در آمریکا یک بار دیگر بازار برده شود. در ادامه به گزارش هایی که در روزهای آینده در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد و تاثیراتی که محتوای آنها بر بازارهای مختلف خواهد داشت اشاره می کنیم.

امروز تنها دو گزارش از بخش مسکن آمریکا منتشر می شود و مثبت بودن آن سبب خواهد شد دلار حمایت شود البته شاخص دلار یعنی ارزش این ارز در برابر سبدی از شش ارز معتبر، در دو هفته اخیر کاهش یافته زیرا برخی گزارش ها از اقتصاد آمریکا منفی بوده و نیز در اروپا، داده های مثبت به رشد ارزش یورو کمک کرده است.

در زیر نمودار تغییرات شاخص استاندارد اند پورز در بورس آمریکا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

فردا در انگلستان وضعیت بخش مسکن در ماه جاری میلادی، وضعیت وام دهی ها در منطقه یورو، ذخیره عمده فروشی در آمریکا در ماه گذشته میلادی و وضعیت قیمت مسکن در این کشور اعلام می شود. همچنین موسسه نفت آمریکا در گزارش خود تغییرات ذخیره نفت آمریکا در هفته گذشته را اعلام خواهد کرد.

قیمت نفت در روزهای اخیر در سطوح بالاتر از قبل نوسان کرده زیرا انتظار می رود اعضاء اوپک و برخی تولیدکنندگان نفت از جمله روسیه، برنامه کاهش عرضه نفت را تا پایان سال آینده میلادی تمدید کنند. طبق این برنامه عرضه نفت از ابتدای سال جاری میلادی 1.8 میلیون بشکه در روز کمتر از قبل بوده است. به دلیل افزایش تولید نفت شیل در آمریکا، رشد قیمت ها محدود بوده است. امروز قیمت نفت برنت و نفت آمریکا به ترتیب در سطح 63.6 دلار و 58.6 دلار در هر بشکه قرار داشته است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه روزی مهم برای سرمایه گذاران است زیرا در این روز، نرخ رشد اقتصاد آمریکا و منطقه یورو در سه ماهه سوم امسال در مقیاس سالانه و فصلی اعلام می شود. همچنین شاخص اعتماد مصرف کنندگان، بخش خدمات، تولید کارخانه ای و شاخص جو تجاری در منطقه یورو مشخص خواهد شد. در این روز همچنین اداره اطلاعات انرژی آمریکا تغییرات ذخیره نفت این کشور در هفته گذشته را اعلام می کند. داده هایی که روز چهارشنبه در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت بر رفتار آنها در بازارهای ارز و بازارهای مالی موثر است.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

اخیرا برخی تحلیلگران نسبت به اصلاح شاخص های مالی در بورس های بزرگ بویژه بورس آمریکا هشدار داده اند. بخشی از رشد شاخص های مالی در بازارهای بزرگ حاصل خوشبینی سرمایه گذاران به آینده بوده و اگر پیش بینی ها تحقق نیابد وضعیت بازارهای مالی تغییر خواهد کرد. البته رشد قیمت فلزات پایه و نفت در افزایش ریسک پذیری سرمایه گذاران موثر بوده است.

روز پنجشنبه برای فعالان بازار فلزات پایه بسیار مهم است زیرا دو خبر از اقتصاد چین منتشر خواهد شد. همچنین نرخ تورم و بیکاری در منطقه یورو در ماه جاری میلادی، تغییرات مصرف شخصی و درآمد شخصی در آمریکا، وضعیت بازار کار این کشور در هفته قبل و تعدادی گزارش مهم از اقتصاد ژاپن منتشر می شود.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن مس در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز جمعه اول دسامبر، شاخص کایکسین از وضعیت بخش تولید کارخانه ای چین و وضعیت بخش تولید کارخانه ای در منطقه یورو و آمریکا در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد. گزارش هایی که از اقتصاد چین منتشر شده عموما مثبت بوده و نشان داده اقتصاد این کشور به سمت ثبات در حرکت است البته سرمایه گذاران باید به این نکته توجه کنند که احتما کند شدن رشد اقتصاد چین وجود دارد.

در سه روز پایانی هفته گزارش هایی که از اقتصادهای بزرگ منتشر می شود تااندازه زیادی نشان می دهد اوضاع در این اقتصادها چگونه بوده است.

بانک مرکزی آمریکا در سال جاری میلادی تاکنون نرخ های بهره را دو بار بالا برده و قصد دارد در ماه آینده میلادی بار دیگر این اقدام را انجام دهد. مبنای تصمیم گیری بانک مرکزی آمریکا، داده های اقتصادی از این کشور و جهان است. اعضاء کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا نسبت به افق اقتصاد این کشور خوشبین هستند اما دلیلی برای افزایش سریع نرخ های بهره وجود ندارد.

به هر حال کارشناسان معتقدند حتی اگر نرخ های بهره بالا برده شود ارزش دلار رشد قابل ملاحظه نخواهد داشت زیرا از پیش، برنامه افزایش نرخ های بهره تاثیر خود را بر ارزش دلار گذاشته است. در سال جاری میلادی با آنکه نرخ ها بالا برده شده اما شاخص دلار کاهش یافته زیرا ارزش یورو و پوند در مسیر رشد حرکت کرده است.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24