Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

هفته گذشته عملکرد برخی بازارهای موجب تعجب و نگرانی سرمایه گذاران شد. در هفته پیش رو بعید نیست این وضعیت ادامه پیدا کند و به همین دلیل لازم است سرمایه گذاران با دقت بیشتری ..

محرک های بازار در هفته پیش رو، بسیار مراقب باشید

بورس24 : هفته گذشته اخبار منتشر شده از سفر دونالد ترامپ به چند کشور آسیایی و نیز خبرهایی که از عربستان و لبنان منتشر شد بر بازارهای مختلف بویژه بازار نفت تاثیر گذاشت. هفته پیش قیمت نفت رشد کرد اما شاخص های مالی در بورس آمریکا کاهش یافتند. همچنین قیمت برخی فلزات پایه پایین آمد و سرمایه گذاران با احتیاط رفتار کردند.

در هفته پیش رو، هم تحولات سیاسی در خاورمیانه و هم داده های اقتصادی از چین، منطقه یورو و آمریکا بر عملکرد بازارهای مختلف تاثیر خواهند گذاشت. در ادامه به مهمترین گزارش هایی که این هفته از اقتصادهای بزرگ منتشر می شود و تاثیری که بر بازارها خواهند داشت اشاره می کنیم.

روز دوشنبه، دو خبر از اقتصاد چین منتشر می شود و محتوای آنها بر بازارهای مالی آسیا موثر خواهد بود. وعده هایی که رییس جمهور چین در سخنرانی خود در نشست کمیته خلق داد امیدهای زیادی درباره افق اقتصاد این کشور ایجاد کرده البته ریسک هایی رونق اقتصاد چین را تهدید می کند که یکی از بزرگ ترین آنها، میزان بالای بدهی های مشکوک الوصول است.

سه شنبه سه گزارش مهم از اقتصاد چین منتشر می شود: تغییرات خرده فروشی و تولید صنعتی در ماه گذشته میلادی در مقیاس سالانه و تغییرات سرمایه گذاری در سال جاری میلادی تا ماه قبل نسبت به مدت مشابه سال گذشته. پیش بینی شده این گزارش ها حاوی داده های مثبت باشد و نشان دهد روند برقراری ثبات و رونق در اقتصاد چین ادامه پیدا کرده است. نگاه سرمایه گذاران به وضعیت اقتصاد چین مثبت است و یکی از دلایل نوسان قیمت فلزات پایه در سطوح بالاتر در هفته های اخیر، همین خوشبینی است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن روی در یک ماه اخیر در بورس فلزات لندن نشان داده شده است:

روز سه شنبه روزی مهم است زیرا در آن، نرخ رشد اقتصاد آلمان، ژاپن و منطقه یورو در سه ماهه سوم سال جاری میلادی در مقیاس سالانه و فصلی منتشر می شود. این اقتصادها نیز مصرف کننده بزرگ فلزات پایه هستند و اگر گزارش های یاد شده مثبت باشند بازار این فلزات این هفته وضعیت بهتری نسبت به هفته قبل خواهد داشت بویژه آنکه پیش بینی شده ارزش دلار این هفته کاهش می یابد. روز سه شنبه در آمریکا، نرخ تورم در بخش تولید در ماه گذشته میلادی در مقیاس سالانه اعلام می شود. هفته گذشته شاخص دلار یعنی ارزش این ارز در برابر سبدی از شش ارز معتبر کاهش یافت و پیش بینی شده این هفته ارزش دلار در برابر یورو کاهش پیدا می کند.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه تغییرات تولید صنعتی در ماه سپتامبر در ژاپن، نرخ تورم در فرانسه، تراز تجاری منطقه یورو، تغییرات خرده فروشی و نرخ تورم در آمریکا در ماه گذشته میلادی اعلام می شود. همچنین تغییرات ذخیره نفت آمریکا در هفته گذشته مشخص می شود. هفته گذشته عملکرد بازار نفت مثبت بود و قیمت ها افزایش یافت زیرا هم درباره اختلال در عرضه نفت نگرانی هایی پدید آمده و هم پیش بینی شده اوپک در نشست پایان ماه جاری میلادی خود، برنامه کاهش عرضه نفت را تا پایان سال آینده میلادی تمدید خواهد کرد. با آنکه پیش بینی شده تولید نفت شیل در آمریکا همچنان افزایش خواهد یافت اما هر گونه اختلال در تولید نفت خاورمیانه سبب برهم خوردن تعادل در بازار می شود. برنامه کاهش نفت از ابتدای سال جاری میلادی اجرا شده و تا ماه مارس سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد. طبق این برنامه، میزان عرضه نفت 1.8 میلیون بشکه پایین تر از قبل است. اکثر اعضاء اوپک و 11 کشور دیگر از جمله روسیه در این برنامه حضور دارند. میزان بالای پایبندی این کشور به برنامه یاد شده سبب شده قیمت نفت در ماه های اخیر بالا رود زیرا از مازاد عرضه کاسته شده است. رشد تقاضا سبب خواهد شد قیمت ها در هفته های آینده در مسیر رشد حرکت کنند.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنجشنبه گزارش هایی از اقتصاد انگلستان و آلمان منتشر می شود و در منطقه یورو نرخ تورم در ماه گذشته در مقیاس سالانه و ماهانه اعلام خواهد شد. افزایش نرخ تورم به بانک مرکزی اروپا امکان می دهد برنامه های حمایتی خود را محدود کند. هر خبر مثبت از اقتصاد منطقه یورو سبب رشد ارزش یورو می شود. بانک مرکزی اروپا در سال های اخیر تلاش کرده از طریق تزریق نقدینگی به اقتصاد منطقه یورو به رونق آن کمک کند و تا اندازه ای در این زمینه موفق بوده است.

روز پنجشنبه همچنین گزارش وزارت کار آمریکا در باره وضعیت بازار کار این کشور در هفته گذشته و شاخص قیمت صادرات و واردات در ماه قبل منتشر می شود. تغییرات تولید صنعتی گزارش دیگری است که روز پنجشنبه از اقتصاد آمریکا در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد. اخبار مثبت از اقتصاد آمریکا عاملی برای رشد ارزش دلار هستند و اگر دلار رشد کند قیمت طلا کاهش خواهد یافت. البته در نظرسنجی کیتکو درباره تغییرات قیمت طلا در هفته پیش رو پیش بینی شده این هفته قیمت طلا افزایش خواهد یافت. قیمت فلز زرد هفته گذشته 0.5 درصد رشد کرد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در هفته گذشته نشان داده شده است:

روز جمعه خبرهایی از بخش ساخت و ساز و مسکن آمریکا منتشر خواهد شد. رشد شاخص های مالی در بورس آمریکا در سال جاری میلادی عمدتا حاصل خوشبینی سرمایه گذاران به تحقق وعده های ترامپ است. او وعده داده از مقررات دست و پاگیر بکاهد، مالیات ها را کاهش دهد و هزار میلیارد دلار صرف توسعه زیرساخت ها کند. البته هنوز در این مسیر قدمی برداشته نشده است.

در زیر نمودار تغییرات شاخص استاندارد اند پورز در هفته گذشته نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24