Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مهدی گلستانه تهیه کننده سریال عاشقانه از فروش حدود ١٩ میلیارد تومانی این سریال پرمخاطب سال ٩۶ خبر داده است.او در حاشیه برگزاری کیش اینوکس چهارم در گفت و گو با بورس ٢۴ از برنامه ورود به بورس «توسعه بین الملل مانترا تصویر کیش» شرکت سازنده این سریال به بازار سهام خبر می دهد تا به این ترتیب پای صنعت سینما هم به بورس باز شود...

شرکت سازنده سریال عاشقانه وارد بورس می شود / تکذیب شایعه فروش ٢۵ میلیارد تومانی این سریال ؛ عدد صحیح حدود ١٩ میلیارد تومان است!

بورس24 : علیرضا باغانی

سریال عاشقانه که به عنوان یکی از محبوبترین سریال های ایرانی در سال جاری ظاهر شد و رقابت سنگینی با سریال شهرزاد داشت ، به خوبی در خاطر بیشتر مخاطبان حک شده است. مهدی گلستانه تهیه کننده این سریال پرمخاطب بود که آثار سینمایی همچون فیلم «دردسر بزرگ»، فیلم سینمایی «نقطه کور» و فیلم سینمایی «نازنین» را روانه سینماها و ویدئو کلوپ ها کرده است و چند اثر دیگری را هم در دست ساخت دارد.

این تهیه کننده و کارگردان که در نمایشگاه کیش اینوکس در غرفه شرکت توسعه بین الملل مانترا تصویر کیش شرکت سازنده سریال عاشقانه به عنوان یکی از سرمایه گذاران صنعت سینما حضور داشت ، در تلاش است که صنعت هنر و سینما را به خوبی به بازار های مالی کشور بشناساند تا گامی عظیم به سوی ایجاد بستری برای شکوفایی اقتصاد هنری برداشته شود.در همین راستا بورس24 با این تهیه کننده و کارگردان گپ و گفتی داشته تا از روند فعالیت در صنعت هنر و سینما و برنامه ورود شرکت مانترا به بازار سهام باخبر شویم....

کمی از خودتان و شرکت توسعه بین الملل مانترا تصویر کیش بگویید.

ما به عنوان اولین سیستم تولید محتوا هستیم ، که هم در حوزه تولید و هم حوزه محتوا بصری دستی بر آتش دارند. از نظر ما سینما هنر و صنعت است و صرفاً هنر نیست.

یعنی این صنعت درآمد زایی  هم دارد؟

پولسازترین صنعت دنیا و در جایگاه دوم سریال سازی است؛ ولی این مهم در ایران چندان جایگاه ندارد. متاسفانه به دلیل این که فرهنگ ناله بسیار جدی تر از سایر موارد و دغدغه هاست.

فرهنگ ناله...؟

بله.  تمام صنوفی که گردش مالی بالایی دارند و در شرایط سود سازی به سر می برند به همین نسبت صنعت سینما «به دلیل جایگاه دیداری بیشتر و در چشم بودن» فرهنگ ناله بیشتری دارد. با وجود این که پتانسیل ۵۰ فیلم در ایران پیش بینی می شود سالانه ۲۳۰ فیلم اکران می شود با این وجود همیشه مشکل این که ما سود ده نیستیم و ما درآمد نداریم شنیده و البته می شود.

این موارد با آمار هم قابل دفاع است؟

بله . سیستم سینما اول این که یک صنعت است دوم این که پول ساز است و سوم این که اگر فارغ از شنیده ها از روی نمودار حرف بزنیم بهترین صنعت محسوب می شود.

نمایشگاه کیش اینوکس را چطور ارزیابی کرده اید؟

کیش اینوکس چهارم فرصتی برای جذب سرمایه گذاری بود ، به طوری که با توجه به جمع کثیری از غرفه های مختلف اقتصادی همه چیز مشخص است و همه می دانند که در چه حوزه‌ای باید سرمایه گذاری نمایند و به سودآوری برسند.

با توجه به این شما در این زمینه هدف گذاری کرده اید؟

 این نمایشگاه عمومی نیست بلکه نمایشگاه خواص است و ما نیز کاملاً هدف گذاری درستی کرده ایم این نکته بسیار حائز اهمیت است ما به دنبال جذب سرمایه گذار و اسپانسر مالی نیستیم.

هدف اصلی شما چیست؟

ما به دنبال مشارکت در زمینه های مختلف هستیم با توجه به نمودارها و نرخ رشد مشخصی که در این صنعت وجود دارد و با توجه به هزینه ها در نقطه سر به سر همه چیز کاملا مشخص است. نرخ رشد سود سینما در سال ۹۵ برابر ۴۷ درصد بود در حالی که نرخ رشد بورس  در سال گذشته منفی سه درصد بوده است. این موارد کاملا با نمودار های ساده و قابل دسترسی مشخص است ؛ نکته جالب این است که در شش ماهه اول ۹۶ نرخ رشد سود سینما نسبت به سال ۹۵ معادل ۲۱ درصد افزایش داشته است.

پیشنهادی به شرکت ها در زمین همکاری دارید؟

ما به دنبال حامی مالی و تبلیغاتی نیستیم، بلکه به دنبال یک سبد سرمایه‌گذاری هستیم و درخواست ما این است که به جای این که سرمایه گذاران در سبد خود سرمایه گذاری در ملک یا موارد بدون بازده داشته باشند، در صنعت هنر و سینما سرمایه گذاری کنند.

شما نیز به دنبال سرمایه گذاری هستید؟

 البته این اتفاق دو طرفه خواهد بود و ما نیز به این سمت حرکت می‌کنیم .در این زمینه در نمایشگاه مذاکراتی نیز انجام داده ایم. به هر حال تامین سرمایه‌ها به دنبال سرمایه گذاری در جای  سود ده هستند  به همین دلیل انتظار می رود که به این صنعت بیشتر توجه شود.

آیا شما برای سال های آینده نیز در نمایشگاه کیش اینوکس حضور خواهید داشت؟

 ما فقط امسال وارد نمایشگاه نشده ایم امیدواریم که این موضوع ادامه دار باشد، ما آمده ایم که بمانیم.

سریال عاشقانه به عنوان یکی از سریال های پخش خانگی جذب مخاطب خوبی داشته. میزان فروش سریال چقدر بود...؟

سریال عاشقانه 18میلیارد و 470میلیون تومان فروش داشته است. که به نظر می رسد می تواند شروع خوبی برای سریال های بعدی ما باشد.

پس شایعه فروش 25 میلیارد تومانی عاشقانه درست نبود؟

نه!درست نبود و سریال تا به این لحظه حدود 19 میلیارد تومان فروخته...

از برنامه های بعدی تان در سینما  بگویید...

سریال «رقص روی شیشه» دومین سریالی است که پس از عاشقانه آغاز کرده‌ایم و به نظر می رسد برای ما سریال عاشقانه دستگرمی بوده است. در این سریال محمد رضا گلزار، الناز شاکردوست، هومن سیدی، مهناز افشار، مهرداد صدیقیان و سایر بازیگران حضور خواهند داشت.

شما تاکنون خرید و فروش سهام کرده اید؟

بنده کد معاملاتی ندارم. اما امیدوارم که به زودی در حوزه بورس فعالیت های داشته باشیم. حتی چشم انداز شرکت توسعه بین الملل مانترا تصویر کیش این است که وارد بورس شود. در این زمینه مقدمات هم چیده شده اظهارنامه مالیاتی نشان‌دهنده سوددهی شرکت است و امیدواریم دو سال آینده نیز این سود دهی ادامه دار باشد و بتوانیم به زودی وارد بورس یا فرابورس شویم.

به نظر شما ورود به بورس برای فیلمسازان کمی محدودیت نمی آورد؟

البته در این زمینه ۹۰% از همکاران از این می ترسند که بخواهیم شفاف عمل کنیم. ولی به هر حال این صنعت باید شفاف شود هنر در حقیقت یک صنعت است در حال حاضر سریال سازی نیز به عنوان یک صنعت شناخته شده است و جای کار زیادی دارد.

آیا مشابه شرکت های فیلمساز که در دنیا وارد بورس شوند، وجود دارد؟

بله. آمازون و اچ بی او از جمله شرکت های فیلمسازی هستند که سهامشان در بورس معامله می شود؛ این اتفاق در ایران نیز باید رخ دهد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24