Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در روزهای آینده تحولاتی که در بازارهای مختلف رخ می دهد بسیاری از ابهام را از میان خواهد برد و به نظر می رسد شرایطی که سهامداران مدت ها منتظر آن بودند فرا رسیده است البته از تمامی فعالان بازار درخواست می شود ..

هفته ای کم نظیر و مملو از رویداد در پیش است

بورس24 : هفته پیش رو از چند جهت برای سرمایه گذاران در بازارهای مختلف هفته ای بسیار پر اهمیت است. گزارش هایی که از اقتصاد چین، ژاپن، منطقه یورو، آلمان و آمریکا منتشر می شود و نیز معرفی رئیس جدید بانک مرکزی آمریکا طی هفته جاری، بر عملکرد بازارها تاثیر بزرگ خواهد داشت.

معرفی رییس جدید بانک مرکزی آمریکا، گزارش وضعیت فعالیت ها در بخش خدمات و تولید کارخانه ای اقتصادهای بزرگ در ماه جاری میلادی، گزارش وزارت کار آمریکا در باره وضعیت بازار کار این کشور در ماه جاری و نشست دو روزه کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا، مهمترین تاثیر را بر رفتار سرمایه گذاران و عملکرد بازارها خواهد داشت و انتظار می رود این تاثیرات بلندمدت باشد. در ادامه به گزارش هایی که در هفته جاری از اقتصادهای بزرگ منتشر می شود اشاره می کنیم.

امروز دوشنبه، تغییرات خرده فروشی در ماه گذشته میلادی در آلمان، شاخص اعتماد صنعتی، شاخص اعتماد تجاری، شاخص اعتماد بخش خدمات و شاخص اعتماد مصرف کنندگان در منطقه یورو در ماه جاری میلادی اعلام خواهد شد. همچنین تغییرات مصرف شخصی و درآمد شخصی در آمریکا در ماه گذشته میلادی مشخص می شود که انتظار می رود محتوای گزارش‌های مثبت باشد در نتیجه به احتمال زیاد شاخص های مالی در بازارهای بزرگ اروپا و آمریکا رشد خواهند کرد.

البته سرمایه‌گذاران در انتظار معرفی رئیس جدید بانک مرکزی آمریکا از سوی دونالد ترامپ هستند. پیش بینی شده آقای جروم پاول به عنوان جانشین خانم یلن معرفی شود. آقای پاول معتقد است نرخ های بهره باید به شکل تدریجی بالا برده شود و احتمالا مسیری که او در حوزه سیاست های پولی بانک مرکزی طی خواهد کرد مشابه مسیری است که خانم یلن در چهار سال اخیر پیموده است. گزینه مورد نظر ترامپ برای ریاست بر بانک مرکزی آمریکا بویژه بر ارزش دلار و قیمت طلا تاثیر خواهد داشت.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز سه شنبه دو گزارش از بخش خدمات و تولید کارخانه ای چین مربوط به ماه جاری میلادی منتشر می‌شود و بانک مرکزی ژاپن درباره سیاست های حمایتی پولی تصمیم‌گیری خواهد کرد. در این روز همچنین نرخ رشد اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه سوم سال جاری میلادی در مقیاس سالانه و فصلی اعلام می شود. نرخ بیکاری در ماه گذشته میلادی و نرخ تورم در ماه جاری میلادی دو شاخص دیگر هستند که از منطقه یورو در روز سه شنبه اعلام می شوند.

روز چهارشنبه شاخص کایکسین از فعالیت های تولید کارخانه ای چین مربوط به ماه جاری و در آمریکا شاخص مدیریت عرضه از فعالیت های کارخانه ای مربوط به ماه جاری میلادی، تغییرات هزینه ها در بخش ساخت و ساز و شاخص فعالیت های تولید کارخانه ای از سوی موسسه مارکیت اکونومیکس مشخص خواهد شد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در هفته گذشته نشان داده شده است:

روز چهارشنبه نشست دو روزه کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا با اعلام تصمیم درباره نرخ های بهره پایان می یابد و بیانیه ای منتشر خواهد شد. بعید است در این نشست نرخ های بهره بالا برده شود اما محتوای بیانیه و دیدگاه هایی که خانم یلن درباره وضعیت اقتصاد آمریکا مطرح می کند بر ارزش دلار و بازارهای مختلف تاثیر خواهد داشت.

بانک مرکزی آمریکا در سال جاری میلادی دو بار نرخ های بهره را بالا برده و قصد دارد در ماه دسامبر بار دیگر این اقدام را انجام دهد. نشست بعدی کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا اواسط ماه دسامبر یعنی یک ماه و نیم دیگر برگزار می شود.

روز پنجشنبه گزارش های موسسه مارکیت اکونومیکس درباره بخش تولید کارخانه ای در فرانسه، آلمان و منطقه یورو منتشر می شود. در این روز بانک مرکزی انگلستان نشست سیاست گذاری دارد و انتظار نمی رود تغییری در نرخ های بهره ایجاد شود. در آمریکا گزارش وزارت کار در باره شرایط بازار کار این کشور در هفته قبل در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

روز جمعه شاخص کایکسین از فعالیت های بخش خدمات چین در ماه جاری میلادی منتشر خواهد شد. روز جمعه برای سرمایه گذاران در بازارهای مختلف اهمیت ویژه دارد زیرا در این روز وزارت کار آمریکا گزارش خود از وضعیت بازار کار این کشور در ماه جاری میلادی (اکتبر) را منتشر می کند. در این گزارش نرخ بیکاری و تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه جاری در بخش غیرکشاورزی اعلام می شود.

گزارش های مهم دیگر از اقتصاد آمریکا که روز جمعه منتشر می شود عبارت هستند از: شاخص فعالیت ها در بخش خدمات در ماه اکتبر از سوی موسسه مارکیت اکونومیکس و تغییرات سفارش‌های کارخانه ای در ماه گذشته میلادی در مقیاس ماهانه.

هفته پیش رو به احتمال زیاد نوسان در شاخص‌های مالی، قیمت مواد خام و ارزش ارزهای معتبر بزرگ خواهد بود. در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در هفته گذشته نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24