Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سرمایه گذاران و فعالان بازار مواد خام از فلزات پایه گرفته تا نفت، فولاد و سنگ آهن، در هفته های گذشته دچار ابهام هایی درباره افق این بازارها بوده اند. این هفته بخشی بزرگ از این ابهام ها ..

آغاز هفته سرنوشت ساز برای سرمایه گذاران در بازار مواد خام

بورس24 : هفته گذشته عملکرد بازار طلا، نفت و فلزات پایه مثبت بود البته ارزش دلار کاهش یافت. این هفته تعدادی گزارش مهم از اقتصادهای بزرگ منتشر می شود اما به دلیل آغاز نوزدهمین نشست کنگره خلق چین و گزارش های مهمی که از اقتصاد این کشور در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد، توجه سرمایه گذاران در بازارهای مختلف به این کشور معطوف خواهد بود.

امروز نرخ تورم در چین در ماه گذشته میلادی در مقیاس سالانه و ماهانه اعلام می شود. رشد نرخ تورم علامتی مثبت است زیرا نشان می دهد بر مصرف افزوده شده و از وابستگی رشد اقتصاد به صادرات و سرمایه گذاری کاسته شده است. امروز همچنین تغییرات تولید صنعتی در ژاپن در ماه آگوست اعلام می شود. در آمریکا، شاخص فعالیت های کارخانه ای نیویورک در ماه جاری میلادی منتشر خواهد شد.

روز سه شنبه تعداد زیادی گزارش از اقتصاد انگلستان منتشر می شود. همچنین نرخ تورم در منطقه یورو در ماه گذشته میلادی در مقیاس سالانه و ماهانه نیز در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت. بانک مرکزی اروپا معتقد است روند بهبود شرایط اقتصادی در منطقه یورو ادامه پیدا خواهد کرد و به تدریج باید از میزان حمایت ها از اقتصاد این منطقه کاسته شود.

به همین دلیل و بر مبنای داده های مثبت از اقتصادهای بزرگ عضو این منطقه شاهد رشد ارزش یورو در برابر دلار و پوند انگلستان بوده ایم. در انگلستان، روند مذاکرات خروج این کشور از اتحادیه اروپا، عامل اصلی موثر بر ارزش پوند است. فردا در آمریکا شاخص قیمت صادرات و واردات در ماه گذشته میلادی اعلام می شود البته تغییرات تولید صنعتی در ماه گذشته نیز اعلام خواهد شد.

روز چهارشنبه روز بسیار مهمی برای سرمایه گذاران در بازار مواد خام بویژه فلزات پایه، نفت، سنگ آهن و فولاد خواهد بود. در این روز نشست کنگره خلق چین که هر پنج سال یکبار برگزار می شود آغاز خواهد شد. در این نشست برنامه های بلندمدت دولت چین در حوزه های اقتصادی و .. معرفی می شود.

اقتصاد چین در ماه های اخیر وضعیت مناسب داشته البته رشد برخی شاخص های اقتصادی کند شده اما این به معنای ضعف نیست. دولت چین برای اصلاح نقاط ضعف اقتصاد، برنامه هایی تدوین کرده و در حال اجرای آنهاست.

روز پنجشنبه نیز اهمیت بالایی دارد زیرا در این روز در چین، تغییرات خرده فروشی و تولید صنعتی در ماه گذشته میلادی، تغییرات سرمایه گذاری و تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم امسال در مقیاس سالانه و فصلی منتشر می شود. محتوای این گزارش ها نشان می دهد اقتصاد چین در ماه های اخیر چه وضعیتی داشته است. نکته مهم این است که سرمایه گذاران باید بدانند کند شدن رشد برخی شاخص های اقتصادی در چین نگران کننده نیست و دولت چین بر این روند کنترل دارد.

دولت چین برای سال جاری میلادی نرخ هدف رشد اقتصاد را 6.5 درصد تعیین کرده و در دو فصل نخست سال جاری، نرخ رشد بالاتر از این رقم بوده است.

کاهش وابستگی رشد اقتصاد به سرمایه گذاری و صادرات، افزایش مصرف داخلی، کاهش وام های مشکوک الوصول و جلوگیری از تشکیل حباب در بخش مسکن، از اهداف مهم دولت در برنامه اصلاحات اقتصادی است و صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود اعلام کرد دولت چین پیشرفت قابل ملاحظه ای در اجرای این برنامه داشته است.

روز پنجشنبه این هفته، مانند هفته های قبل گزارش وزارت کار آمریکا در باره وضعیت بازار کار این کشور در هفته قبل منتشر می شود. این گزارش ها در ماه های اخیر همواره مثبت بوده و اگر این هفته نیز چنین باشد دلار حمایت خواهد شد. هفته گذشته اعلام شد نرخ تورم در مقیاس ماهانه و سالانه پایین تر از پیش بینی اقتصاددان ها بوده و این عامل سبب شده شاخص دلار کاهش یابد.

بانک مرکزی آمریکا در سال جاری میلادی تاکنون دو بار نرخ های بهره را بالا برده و قصد دارد در پایان سال یک بار دیگر این اقدام را انجام دهد. البته اگر وضعیت شاخص های اقتصادی مناسب نباشد احتمال به تعویق افتادن این برنامه وجود دارد. بالا رفتن نرخ های بهره به رشد ارزش دلار منجر می شود و بر قیمت مواد خام فشار وارد می کند.

روز جمعه دو گزارش از بازار مسکن آمریکا منتشر می شود و جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهد کرد. این هفته همه توجهات به گزارش هایی است که از اقتصاد چین منتشر خواهد شد و انتظار می رود هیجان در بازار فلزات پایه، سنگ آهن و فولاد بیشتر شود.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24