Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

دولت ایران تعهدات شفاف تری را برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بعنوان بخشی از برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی و اجتماعی تعیین کرده است. خبر خوب در ارتباط با بازار فروش کلان است که به دنبال قواعد شفاف تری برای دوران ارامش پس از تحریم ها میباشد. غول خفته بازار تلکام ایرانی در حال بیدار شدن است و مجلس قانونی را معرفی کرده است که وزارتخانه را به افزایش ظرفیت اینترنت کشور تا ٣٠ ترابیت بر ثانیه تا مارس ٢٠٢١ متعهد می کند.وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متعهد گردیده است تا ساختار شرکت زیرساخت مخابراتی دولتی ایران که ارائه دهنده پهنای باند به کمپانی های اینترنت کشور میباشد را تغییر دهد و همچنین متعهد گردیده است شبکه های خط ثابت را به ارائه دهندگان خدمات اینترنت اجاره دهد.

ایران و آینده تله کام...!؟

دولت ایران تعهدات شفاف تری را برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بعنوان بخشی از برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی و اجتماعی تعیین کرده است. خبر خوب در ارتباط با بازار فروش کلان است که به دنبال قواعد شفاف تری برای دوران ارامش پس از تحریم ها میباشد. غول خفته بازار تلکام ایرانی در حال بیدار شدن است و مجلس قانونی را معرفی کرده است که وزارتخانه را به افزایش ظرفیت اینترنت کشور تا 30 ترابیت بر ثانیه تا مارس 2021 متعهد می کند.وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متعهد گردیده است تا ساختار شرکت زیرساخت مخابراتی دولتی ایران که ارائه دهنده پهنای باند به کمپانی های اینترنت کشور میباشد را تغییر دهد و همچنین متعهد گردیده است شبکه های خط ثابت را به ارائه دهندگان خدمات اینترنت اجاره دهد.وزارتخانه تصمیم دارد که شرکت ارتباطات زیرساخت رابه سه شرکت مجزا تقسیم کند:

  1. شرکت انتقال دیتای بین المللی
  2. شرکت تحقیق و توسعه
  3. شرکت زیر مجموعه توسعه و هر سه توسط یک نهاد جدید نظارت خواهند شد.

جذب سرمایه گذار

از آنجاکه ایران به دنبال توسعه زیرساخت های مخابراتی خود است، مجلس ایران نیز وزارتخانه را برای جدب سرمایه گذار از بخش خصوصی و سازمان های خارجی به چالش کشیده است.قوانین رگولاتوری واضح تر نویدی برای بازار مخابراتی فروش کلان است که به دنبال قواعد واضح تر برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بازار تلکام ایران میباشد.در مذاکره سال گذشته در خصوص ظرفیت اوراسیا نمایندگان اتفاق نظر داشتند که قوانین شفاف تر به افزایش رشد بازار تلکام کشور کمک خواهد کرد.الکساندر تالوتا مدیر عامل شرکت سپارکل در این رویداد گفت:" دولت ایران چشم انداز روشنی برای پهنای باند و سرمایه گذاری در بخش ICT دارد و دسترسی بهتر به اینترنت و نتیجتا ICT در حال افزایش است."در ماه سپتامبر، sparkle اولین شریک بین المللی تراز اول شرکت ارتباطات زیر ساخت شد. این شرکت این قرارداد همکاری برای توسعه شبکه جهانی IP Seabone خود در ایران وگشایش یک نقطه جهت ارائه سرویس در تهران امضا کرد.برخی از نمایندگان گفته اند تقلیل تحریم ها به معنای افزایش درخواست شراکت از سوی فروشندگان سطح کلان به عاملین محلی نه تنها به منظور ورود به بازار ایران بلکه برای استفاده از زیرساخت های موجود در این کشور میباشد. زیرساختی که در آن قویا در مدل های خطوط زمینی سرمایه گذاری شده است.ایتالتل فروشنده تجهیزات ایتالیایی سال گذشته یک مسیر برای ساخت یک شبکه پهنای باند مافوق سریع در سراسر کشور ایران و مجازی سازی پهنای باند تلکام کشور تولید کرد.استفانو پیلری مدیر عامل این شرکت در یک کنفرانس در سال گذشته در تهران گفت:" ایتالتل به دنبال مشارکت در توسعه تکنولوژی ایران و نوآوری در راه حل ها میباشد. تغییر شبکه موجود و ایجاد زیرساخت پهنای باند مافوق سریع باید یک اولویت بالا قرار گیرد تا این اطمینان حاصل شود که مردم ایران واقعا از اینترنت بهره میبرند و سرویس های ضروری می توانند در این کشور توسعه یابند. ایتالتل گفت قصد دارد از تجربیاتش در ارائه پروژه های جهانی انتقال شبکه از TDM به IP استفاده کند.گزارشات در نوامبر ادعا می کنند کنسرسیوم کمپانی های ایرانی به دنبال ورود به بازار سویه برای رقابت با گروه MTN و گروه محلی syriatel هستند. رویترز مدعیست که دولت سوریه به همتای ایرانی خود اجازه خواهد داد که یکی از اپراتورهای ارائه دهنده سرویس موبایل در این کشور باشد و سرویس های خود را در سوریه ارائه دهد. زیرا به نظر میرسد این کار مراودات اقتصادی بین دو کشور را افزایش خواهد داد. در اوایل ماه ژانویه شرکت شاتل شکایت داشت که شرکت ارتباطات زیرساخت، ارتباط سرویس Voice مبتنی بر IP این شرکت را با خطوط تلفن ثابت SPNT مسدود کرده است. شکواییه ای مبنی بر نقض تعهد شرکت ارتباطات زیرساخت به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تنظیم شد. اما یک هفته بعد وزارتخانه وساطت کرد و متعاقبا شرکت ارتباطات زیرساخت با اتصال مجدد سرویس VoIP شاتل موافقت کرد.

توافقات قرارداد

گروه MTN که متعلق به آفریقای جنوبی است و سهامدار MTN ایرانسل میباشد تصمیم به انجام توافقاتی برای به دست آوردن 49درصد سهام این ISP ایرانی دارد. MTN ایرانسل بازاریابی LTE-A را آغاز کرده است و انجام آزمایشات LTE-A این شرکت با استفاده از دو حامل در باند 1800 مگاهرتز و دستیابی به حداکثر سرعت دانلود 1.2Gbps گزارش شده است.در داخل کشور، شبکه ملی اطلاعات (NIN)، که تنها محتوای تأیید شده اسلامی را میزبانی می کند، در حال گسترش است. ظرفیت شبکه ملی اطلاعات پس از تکمیل فاز نهایی(تلاش3) به 10Tbps خواهد رسید. این شبکه به منظور ارائه یک ارتباط با ظرفیت بالا و Latency پایین برای کاربران ایرانی در شبکه اترنت فیبر نوری در سراسر کشور میباشد.ایران همچنین به شدت پتانسیل اینترنت کشور را بررسی می کند و محمود واعظی، وزیر ارتباطات ایران، در اواسط ماه فوریه اعلام کرد که یک کمیته در وزارتخانه طی دو سال گذشته در توسعه ی IO فعالیت می کند و نشان می دهد که یک پروژه پایلوت در حال حاضر در تهران فعال است.

*گروه تحقیق و توسعه آسیاتک

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24