Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مجمع هلدینگ نفت و گاز پتروشیمی تامین طی دو مجمع عمومی عادی و فوق العاده تقسیم سود ١٠٠ریالی و افزایش سرمایه ٨٧درصدی را از محل مطالبات و آورده نقدی تصویب کرد...

تقسیم سود ١٠٠ ریالی در مجمع هلدینگ نفت و گاز پتروشیمی تامین

مجمع هلدینگ نفت و گاز پتروشیمی تامین طی دو مجمع عمومی عادی و فوق العاده تقسیم سود 100ریالی و  افزایش سرمایه 87درصدی را از محل مطالبات و آورده نقدی تصویب نمود.

رئیس مجمع

بهروز خالق

ناظر اول

آقای رجبیان

ناظر دوم

آقای سمیعی

مدیر عامل

محمدحسن پیوندی ثانی

 

درابتدای مجمع کلیپ تبلیغاتی 20دقیقه ای پخش شد که کلیات وضعیت هلدینگ را مطرح نمود. در این فیلم کوتاه محمد حسن پیوندی ثانی گفت: فاز یک ستاره خلیج فارس اوایل سال 97 و فاز دو و سه این پالایشگاه تا پایان 97  و 98 به بهره برداری می رسد. اخذ ٥ درصد تخفیف در خوراک پروژه خلیج فارس را از دولت که یکی از برنامه های تاپیکو است به طور جد دنبال می کنم.

وی گفت: در پترو الفین فناوران با به تولید رسیدن پتروشیمی مرجان خوراک کامل  را در اختیار خواهیم داشت. به گفته وی، در مجمع  فوق العاده پیش رو، افزایش سرمایه تا سقف 3800میلیاردتومان خواهیم داشت که تاپیکو را به بزرگترین هلدینگ بورسی تبدیل می کند.

در ادامه این مجمع اسلام خسروی، معاون اقتصادی تاپیکو با ارائه گزارش گفت: تبدیل شدن به شرکت جهانی با بیشترین ارزش برای ذی نفعان در برنامه است. توسعه سرمایه گذاری درحوزه های جذاب، بهینه سازی سبد سرمایه گذاری در دستور کار است.

وی افزود: پروژه ستاره خلیج فارس، پتروشیمی مرجان، پتروشیمی ایلام(فاز2) به ترتیب در سال های ابتدای 97،پایان 96و پایان 97به بهره برداری می رسند.

به گفته وی، اگر افزایش سرمایه در شرکت انجام شود سود شرکت بالغ بر 2هزار میلیارد تومان خواهد شد.  سود هر سهم شرکت پس از این افزایش سرمایه از290ریال  به 245ریال می رسید که البته قیمت تئوریک هم پایین خواهد آمد و پی بر ای سهم به 5.4 می رسد. با افزایش سرمایه پیش رو p/e شرکت به 5.4 می رسد، که در حال حاضر رقم 6است.

مدیرعامل تاپیکو در ادامه به پاسخ سهامداری در مورد خروج از صنعت سلولزی گفت در راستای خروج از این صنعت در یکسال گذشته با اصلاح روش مدیریتی شرایط متفاوت تری را ایجاد کردیم که کیفیت را بالا ببریم.

وی در ادامه با اشاره به جلسه که با معاون ریاست جمهوری داشته است افزود، درخواست ١٠٠ میلیون دلار کمک از صندوق توسعه دولت جهت نوسازی این صنعت داریم تا بتوانیم بعد از نوسازی صنعت سلولزی را واگذار کنیم .

وی درخصوص فرصت ها و تهدید های صنعت سلولزی گفت: پایین بودن سهم ارزش افزوده صنعت سلولزی از مجمع صنایع در کشور، تداوم روند رشد پایین و نوسانات مصرف کارتن و کاغذ بسته بندی در 10سال گذشته،  تداوم سرانه پایین مصرف  کاغذ در کشور نسبت به متوسط جهانی،  مازاد عرضه در کاغذ تحریر کاغذ روزنامه ، تیشو و کاغذ بسته بندی در کشور ، تشدید رقابت در بازار کاغذ های بسته بندی با توجه به طرح های احداث  واحد های تولیدی با ظرفیت های بالا در کشور تهدید های شرکت است.

به گفته وی ، پتانسیل های صادراتی در حوزه تیشو و کاغذ بسته بندی، پیش بینی رشد پایدار و رشد جهانی مطلوب در صنعت کارتن و کاغذ بسته بندی، امکان واردات اولیه با توجه به ثبات قیمت جهانی آنها   از فرصت های هلدینگ در صنعت است.

وی درخصوص عرضه های پیش روی هلدینگ نفت و گاز تامین گفت: پاییز امسال گروه صنعت سلولوزی تامین گستر تامین و پتروشیمی غدیر در بازار دوم فرابورس عرضه می شوند.

هزینه های مالی با تصویب افزایش سرمایه آب رفت

خسروی همچینن در خصوص افزایش سرمایه 3800میلیاردتومانی شرکت گفت: این افزایش سرمایه که از محل مطالبات و آورده نقدی سهامدران انجام می شود برای کاهش هزینه های شرکت بسیار موثر بوده و ٧٣٥ میلیارد تومان از هزینه های این هلدینگ را کاهش می دهد. 

در ادامه این مجمع پیوندی ثانی اعلام کرد: تلاش می کنم که تخفیف 5درصد مازاد برای خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس دریافت کنیم.

وی همچنین گفت: ما تمام سعی خود را کرده ایم که مشکلات شرکتهای زیر مجموعه تاپیکو حل و فصل گردد . اما در  برخی مواقع مجبور به خروج  هستیم . تاپیکو در حال تلاش برای خروج از پتروشیمی آناهیتا است، که ممکن است این روند به صورت تدریجی انجام شود  .

پیوندی ثانی افزود: در خصوص پالایشگاه سیراف هم تصمیماتی اتخاذ کرده ایم که منافع سهامداران را حفظ نماییم و به همین دلیل به دنبال غیر محصول این پالایشگاه هستیم که به احتمال زیاد تولید بنزین یورو 5 جای نفتا را می گیرد.

همچنین در طی مجمع امروز انتخاب اعضای هیات مدیره انجام شد که طی آن اعضای حقوقی مشخص شدند که به ترتیب دارویی تامین، صبا تامین، سیمان تامین ، صدر تامین  و تامین اجتماعی(شستا)  به عنوان اعضای هیات مدیره معرفی شدند و باید اعضای حقیقی خود را معرفی نمایند.

مهندس پیوندی ثانی در جمع خبرنگاران حاضر در نشست خبری 1 مهرماه پیرامون تشریح دستآوردهای مجمع عمومی تاپیکو گفت: در افزایش سرمایه پروژه مرجان از 460 به 860 میلیارد تومان شرکت کردیم.

وی در ادامه افزود، سال 97 و 98 بهترین سالهای برای صادرات متانول است از این حیث تاپیکو بصورت مستقیم و غیرمستقیم مالک 33 درصد مرجان است که با بهره برداری متانول مرجان در پایان سال، به یکباره ظرفیت تولید تاپیکو به میزان 500 هزار تن به روند تناژ تولیدی مجموعه اضافه می شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با بیان اینکه «کار بزرگی در این شرکت انجام شد»، تصریح کرد: یک تهدید را تبدیل به یک فرصت بسیار بزرگ کردیم.

مهندس محمدحسن پیوندی ثانی با اشاره به روند و سابقه ورود خود به تاپیکو گفت: من می‌دانستم به لحاظ ساختار مشکلات زیادی در تاپیکو وجود دارد؛ اما با توجه به اینکه ۴۱ میلیون نفر سهامدار این شرکت هستند،  مدیریت تاپیکو را پذیرفتم.

وی با تاکید بر اینکه «تلاش تاپیکو باید در راستای توسعه پتروشیمی باشد»، گفت: یکی از پالایشگاه‌های سیراف برای تاپیکو است و ما مطالعه می‌کنیم که نفتا را تبدیل  به بنزین یورو ۵  کنیم. شرکت یو او پی انگلیس هم برای تولید یورو ۵ اعلام مشارکت کرده و تفاهم‌های لازم را اخذ کرده است.

وی افزود: پس از آن بلافاصله پروژه پترو الفین فناوران را آغاز می‌کنیم. این پروژه باید در کنار دریا اجرا شود. تولید pp از گاز کار درستی است؛ اما باید آب فراهم باشد. بنابراین، در قشم حضور خواهیم داشت.

منبع خبر: به سفارش شرکت تاپیکو

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24