Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در گروه خودرویی یکبار دیگر شاهد افزایش تقاضا و رشد قیمت ها بودیم. در خبرهای مرتبط با این گروه شرکت ایران خودرو از نهایی شدن با مرسدس بنز آلمان برای ایجاد شرکت مشترک در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای تجاری خبر داد...

روزنه هایی از «امید»...

تابلو معاملات

در پایان معاملات روز گذشته شاخص کل به لطف تاثیر 53 واحدی فارس ، 28 واحدی فولاد و 17 واحدی شپنا با رشد 100 واحدی در محدوده 83469 واحد به کار خود پایان داد. در طرف مقابل پاکشو با 15 واحد ، وبملت و حفاری هر کدام با 7 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. در بازار فرابورس شاخص آیفکس تقریبا بدون تغییر در محدوده 943 واحد به کار خود پایان داد. مجموع ارزش معاملات در دو بازار بورس و فرابورس رقمی در حدود 418 میلیارد تومان بود. چدن با 15.6 میلیارد تومان ، اوان با 10.7 میلیارد تومان و خساپا با 6.6 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را داشتند. نمودار روزانه شاخص هم از ابتدا تا انتها صعودی بود.

مروری بر بازار سه شنبه

روز گذشته 80 میلیون برگه سهم در نماد چدن برای اولین بار در قیمت حداکثری (195 تومان) در بازار بورس عرضه شد که سهم هر کد تنها 533 سهم بود. به نظر می رسد به مرور شاهد رشد قیمتی سهم تا حوالی 300 – 320 تومان در بازار خواهیم بود. البته احتمال اینکه پیش از رسیدن به هدف مذکور سهم متعادل شود دور از ذهن نیست.

در گروه خودرویی یکبار دیگر شاهد افزایش تقاضا و رشد قیمت ها بودیم. در خبرهای مرتبط با این گروه شرکت ایران خودرو از نهایی شدن با مرسدس بنز آلمان برای ایجاد شرکت مشترک در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای تجاری خبر داد و اعلام کرد قرارداد دو شرکت مشترک دیگر نیز در ماه های آینده نهایی می شود.  این قرارداد بین ایران خودرو دیزل به نمایندگی از ایران خودرو و شرکت بنز، در مقر اصلی مرسدس بنز (سایت تولید وورث) و با حضور علی ماجدی سفیر ایران در آلمان، محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت،هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو و ... امضا شد. در این رابطه یکه زارع با اشاره به امضای قرار داد و تفاهم نامه با شرکت بنز در تولید و فروش محصول سواری، ابراز امیدواری کرد با توجه به همکاری های دو شرکت در حوزه خودروهای تجاری همکاری طرفین در خصوص تفاهم نامه و قرار داد سال گذشته نیز به همین منوال پیگیری شود. قرار داد خودروهای تجاری که امضا شد شامل ایجاد شرکت مشترک در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای تجاری است.این شرکت، به صورت انحصاری مسئولیت فروش محصولات تجاری مرسدس بنز را بر عهده خواهد داشت. همچنین شرکت دوم که قرار داد آن در ماه آینده نهایی می شود، مسئولیت تولید را برعهده دارد و نسل فعلی و آینده کامیون آکتروس از جمله تولیدات این شرکت خواهد بود نسل فعلی آکتروس تا سال 2019 تولید شده و نسل جدید این کامیون نیز از سال 2019 به بعد بر اساس استانداردهای روز اروپا تولید خواهد شد. در فاز بعدی نیز خط تولیدی جدید دیگری پیش بینی شده است. بر اساس برنامه، ساخت داخل شرکت مشترک تولیدی در سال نخست به 20 درصد خواهد رسید و این میزان در صورت صرفه اقتصادی می تواند به 30 تا 50 درصد افزایش پیدا کند. نیازسنجی و تولید محصولات جدید و جایگزینی با محصولات فعلی نیز در برنامه شرکت مشترک تولیدی ایران خودرو و دایملر پیش بینی شده است. همچنین شرکت دیگر در حال مذاکره، در خصوص تولید موتور میان شرکت ایران خودرو دیزل و دایملر بوده که وظیفه آن تولید موتورهای جدید بر اساس نیاز بازار در شرکت مشترک جدید است.

در گروه فلزی معاملات پرحجم و مثبتی را در ذوب داشتیم. روز گذشته تولید انبوه ریل ملی همزمان با حضور فعالان بازار سرمایه در نورد 650 ذوب آهن اصفهان آغاز شد . تولید آزمایشی ریل ملی در ذوب آهن اصفهان آغاز شده اما هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده بود به همین علت بسیاری از پروژه های ریل گذاری متوقف شده بود. خیرالله خادمی معاون وزیر راه در اردیبهشت سال جاری از آمادگی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و راه آهن برای خرید تمام ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان خبر داده بود.

در سرمایه گذاری ها وتوسم مجوز افزایش سرمایه 33 درصدی را از سازمان بورس گرفت تا سرمایه فعلی را به 600 میلیارد تومان برساند. تامین مالی وتوسم از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با 3 هدف اصلاح ساختار مالی،حفظ جایگاه شرکت در بازار سرمایه و افزایش نقد شوندگی سهام صورت می گیرد.

در گروه غذایی، بهپاک در اطلاعیه شفاف‌سازی بر روند سودسازی شرکت تایید کرد. شرکت بهپاک در نامه‌ای خطاب به رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی بر سود سال مالی منتهی به پایان آذر 96 تاکید کرد. علیرضا شرفی، مدیر عامل شرکت بهپاک در این نامه تاکید کرده است طبق صورت‌های مالی حسابرسی شده 6 ماهه منتهی به پایان خرداد امسال، 45 درصد پیش‌بینی سود یکساله منتهی به پایان آذرماه 96 این شرکت محقق شده است. بر اساس بررسی‌های به عمل آمده کماکان پیش‌بینی سود هر سهم این شرکت 509 ریال است. همچنین در این نامه تاکید شده است در حال حاضر هیچ‌گونه اطلاعات با اهمیت تاثیرگذاری بر قیمت سهام وجود ندارد که در کدال قرار نگرفته باشد و به نظر می‌رسد افزایش و کاهش ارزش بازار سهام این شرکت ناشی از مکانیزم عرضه و تقاضای بازار بوده و عملکرد شرکت نسبت به آخرین پیش‌بینی ارائه شده تغییری نداشته است.

پیش بینی بازار امروز

چهارشنبه بیست و دومین روز از شهریور ماه را در حالی آغاز می کنیم که تنها یک هفته تا پایان تابستان و نیمه نخست سال زمان باقیست و آخرین مهلت تسویه اعتبارها روز یکشنبه هفته آینده خواهد بود. خوشبختانه این موضوع در سال جاری همانند سال های گذشته روی بازار تاثیرگذار نبود و امیدواریم 2 – 3 روز کاری باقی مانده هم ختم بخیر شود! برای امروز عرضه اولیه های وب یکی از مهمترین اتفاقات بازار خواهد بود. امروز 10 درصد شرکت های وب معادل 400 میلیون برگه سهم در بازار عرضه می شود که از این تعداد 1 درصد شرکت معادل 40 میلیون برگه سهم به کارکنان شرکت اختصاص می یابد. محدوده قیمتی هر سهم برای سفارش هم بین 2715 تا 2850 ریال تعیین شده و حداکثر سهمی هر کد حقیقی و حقوقی 5 هزار سهم خواهد بود. به نظر عرضه موفقی باشد. در گروه خودرویی قرارداد ایران خودرو و بنز می تواند باعث توجه بازار به نمادهای این گروه شود. در بازارهای جهانی هم تغییر و تحول خاصی نداشتیم و قیمت فلزات کماکان در محدوده قبلی در حال نوسان است. روی هم رفته به نظر بازار بدی نخواهیم داشت با این حال به خاطر داشته باشید همچنان در محدوده مثبت برخی جهت تسویه اعتبار دست به فروش خواهند زد. ضمن اینکه معمولا در روزهای پایانی هفته خریدار ترجیح می دهد رو به بالا خرید نکند!

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24