Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

خبر مهم برای بازار آگهی‌های عرضه اولیه سخاب است. رئیس سازمان بورس با اعلام حجم ۱۰ هزار میلیارد تومانی "سخاب" گفت: با عرضه این اوراق ...

«نوسانات» محدود بازار...

تابلو معاملات

در پایان معاملات روز سه شنبه شاخص بورس تهران با رشد 281 واحدی در محدوده 83.733 واحد به کار خود پایان داد. این در حالی بود که باز هم شاخص هم وزن کاهشی بود! فملی با 102 واحد ، فولاد با 52 واحد و کگل با 46 واحد بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص داشتند و در طرف مقابل تاپیکو با 10 واحد ، فارس با 8 واحد و فخاس با 7 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. در بازار فرابورس آیفکس با کاهش 2 واحدی در محدوده 951 واحد به کار خود پایان داد. مجموع ارزش معاملات در دو بازار بورس و فرابورس رقمی در حدود 298 میلیارد تومان بود. ارزش خالص معاملا نیز در حدود 140 میلیارد تومان بود. کگوثر با 6.6 میلیارد تومان ، فملی با 6.5 میلیارد تومان و ذوب با 6.2 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را داشتند. نمودار روزانه شاخص کل هم از ابتدا تا انتها صعودی بود.

مروری بر بازار سه شنبه

میهمان تازه وارد فرابورس یعنی گکوثر امروز هم معاملات پر حجمی را پشت سر گذاشت و بیش از 5 میلیون برگه سهم داد و ستد شد و در نهایت خریداران برای خرید سهم صف بستند. مجموع حجم معاملات روز دوشنبه و سه شنبه حاکی از این است که تقریبا سهم به طور کامل دست به دست شده مضاف بر اینکه در این دو روز چیزی در حدود 6 میلیون برگه سهم توسط حقوقی ها از بازار جمع شد. با این تفاسیر بعید نیست گکوثر امروز هم در محدوده مثبت داد و ستد کند.

از دیگر تازه واردهای فرابورس می توان به نماد اوان اشاره کرد. سهمی که از بدو ورود بیش از 150 درصد بازدهی برای سهامدارانش به ارمغان آورده! بعید به نظر می رسد تا زمانی که سعامداران عمده وارد گود شود اوان به تعادل برسد. در بازار زمزمه هایی به گوش می رسد که احتمالا به زودی شاهد اقداماتی جهت روان سازی معاملات سهم خواهیم بود که با توجه به نزدیک شدن قیمت به مقاومت روانی 1000 تومان چندان هم دور از ذهن نیست.

در گروه بانکی طبق اعلام قبلی ، امروز شرکت خدمات پشتیبانی مهر 1.63 درصد از سهام بانک ملت را در بورس عرضه می کند. این بلوک شامل 683 میلیون و 923 هزار و 757 سهم وبملت است که به قیمت پایه هر سهم 123 تومان، توسط کارگزاری بانک کشاورزی روانه میز فروش می شود.

با نزدیک شدن قیمت مس جهانی به محدوده 7000 دلار ، روز گذشته فملی هم مورد توجه واقع شد. البته باید توجه داشت که در نمودار تعدیل شده محدوده 240 تومان سقف تاریخی فملی است که برای گذر از آن نیاز به انرژی بالایی دارد. فباهنر هم روز گذشت با تقاضای خوبی همراه بود. با این حال این نماد هم به مشابه فملی فاصله ای با محدوده مقاومتی مهم خود ندارد.

در ذغالسنگی ها کشرق از روز بازگشایی با فشار فروش و منفی های پی در پی همراه بوده. زمزمه هایی از توقف نماد به جهت تعدیل مثبت عایدی به گوش می رسد. گفته می شود این شرکت قصد دارد که سود خود را تا حوالی 15 – 20 تومان افزایش دهد که باز هم دردی را دوا نمی کند! با این حال از منظر نموداری باند قیمتی 550 – 600 تومان سطح حمایتی خوبی برای کشرق است.

در بازار پایه انرژی3 پس از یک رشد 60 – 70 درصدی با افزایش عرضه ها به دامنه منفی کشیده شد. پیش تر گفتیم که قیمت موفق به شست ترند نزولی بلند مدتی خود شده است. به نظر می رسد گام اصلاحی فعلی می تواند پولبک به ناحیه شکسته شده باشد. محدوده 430 – 450 تومان بار دیگر می تواند سطح مناسبی برای خرید سهم باشد.

در شپاس ، معاون شرکت نفت پاسارگاد از صادرات بزرگترین محموله قیر تاریخ کشور برای چهارمین بار متوالی توسط این شرکت خبرداد. سید امیرحسین آریا  گفت: این محموله ۳۴ هزار تنی با ارز آوری ۳۰میلیارد تومانی چهارمین محموله بزرگ تاریخ صادرات قیر ایران است که از بندر امام خمینی (ره) به بازارهای جهانی صادر شد. قائم مقام مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد در امور مناطق با تاکید بر کیفیت قیر صادراتی این شرکت گفت:کیفیت این محموله نسبت به استانداردهای جهانی قیر بالاتر بوده و مورد تائید مشتریان صادراتی آن می باشد. آریا افزود: کیفیت بالای قیر صادراتی شرکت نفت پاسارگاد به همراه ارائه خدمات ویژه به مشتریان صادراتی با درنظر گرفتن قیمت مناسب سبب شده است تا رکورد زنی صادراتی شرکت نفت پاسارگاد برای چهارمین بار در اندازه بزرگترین محموله قیر صادراتی تکرار گردد.

پیش بینی بازار امروز

بورس تهران در حالی کار خود را در آخرین روز کاری از هفته آغاز می کند که ریزش قیمت فلزات در بازارهای جهانی کار را کمی سخت کرده است. در کنار این عامل تعطیلات سه روزه یش رو هم می تواند عاملی برای رخوت بازار در جریان معاملات روز جاری باشد. در گروه فلز عقب نشینی قیمت ها می تواند باعث افزایش فشار فروش در نمادهای مرتبط شود. خصوصا اینکه اغلب این نمادها در ناحیه مقاومتی قرار دارند و برای عبور از سطح فعلی نیاز به انرژی بالایی دارند. جالب اینکه دیروز دلار هم کمی کاهشی شد! اما در طرف مقابل خودرویی ها را داریم که در این چند روز و پس از بازگشایی نماد سایپا فشار فروش را تجربه کردند. به نظر می رسد یکبار دیگر خودرویی ها به سطوح جذابی (حداقل برای یک نوسان) رسیدند و می توانند امروز کم و بیش مورد توجه قرار گیرند. اما یک خبر مهم برای بازار آگهی‌های عرضه اولیه سخاب است. رئیس سازمان بورس با اعلام حجم ۱۰ هزار میلیارد تومانی "سخاب" گفت: با عرضه این اوراق در فرابورس ، نرخ سود تا حد زیادی متعادل می شود. شاپور محمدی درباره عرضه اسناد خزانه بانکی معروف به "سخاب" که روز چهارشنبه 15 شهریور در فرابورس انجام می شود به ایرنا گفت: میزان اوراق "سخاب" حدود 10 هزار میلیارد تومان است که بخشی از این اوراق در بانک ها معامله شده اند. وی با اعلام اینکه بیشتر این اوراق تا 6 ماه آینده سررسید می شود، ادامه داد: پیش بینی می شود این اوراق به ایجاد نظم در بازار کمک کرده و نرخ سود را تا حد زیادی متعادل کند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24