Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

کاهش محدود بهای شمش فولادی پس از ٣ روز رشد ممتد آن ، دوگانه جدیدی را در بازار فولاد ایجاد کرده که از یک سو خوش بینی به رشد قیمت ها را محدود ساخته و از سوی دیگر به کاهش شکننده قیمت ها در بطن بازار و مخصوصاً برای تحویل از انبار منتهی شده که در نهایت نشان می دهد بازار فولاد نیز بین رشد قیمت ها و کاهش نرخ با یک دوگانگی مهم رو به رو است. از یک سو تأثیرگذاری رشد پیشین بهای شمش بر قیمت میلگر هنوز خودنمایی نکرده و از سوی دیگر عقب نشینی تقاضای مؤثر با نزدیکی به روزهای سرد سال و حتی ایام محرم جدی تر از قبل خودنمایی می کند...

دو راهی فولاد

بورس24 : کاهش محدود بهای شمش فولادی پس از 3 روز رشد ممتد آن ، دوگانه جدیدی را در بازار فولاد ایجاد کرده که از یک سو خوش بینی به رشد قیمت ها را محدود ساخته و از سوی دیگر به کاهش شکننده قیمت ها در بطن بازار و مخصوصاً برای تحویل از انبار منتهی شده که در نهایت نشان می دهد بازار فولاد نیز بین رشد قیمت ها و کاهش نرخ با یک دوگانگی مهم رو به رو است. از یک سو تأثیرگذاری رشد پیشین بهای شمش بر قیمت میلگر هنوز خودنمایی نکرده و از سوی دیگر عقب نشینی تقاضای مؤثر با نزدیکی به روزهای سرد سال و حتی ایام محرم جدی تر از قبل خودنمایی می کند. تمامی این موارد در کنار کم رمقی معاملات بورس کالا موجب شده تا حجم خوش بینی های پیشین به بازار فولاد تضعیف شود اگرچه رشد احتمالی قیمت های جهانی مخصوصاً در روزهای آینده شاید بتواند به حمایت از نرخ های داخلی برخیزد ولی این تنها یک احتمال است. در بازار پلیمرها هنوز هم شاهد تداوم روند افزایشی قیمت ها هستیم اگرچه رشد قیمت های پایه و افزایش نرخ های جهانی بر این بازار بیش از بازار فولاد تأثیرگذار بوده است.در هر حال شاگرد اول بازارهای کالایی را در ابتدا باید بازار پلیمرها به شمار آورد.

کف 7 میلیاردی بازار فیزیکی بورس انرژی

یک روز آرام دیگر در تاریخ معاملات بورس انرژی به ثبت رسید که نشان می دهد کف معاملاتی 7 میلیارد تومان در روز برای این بازار به عنوان حد آرامش این بازار پذیرفته شده است ولی هنوز هم انتظارات از این بازار بیش از چیزی است که به ثبت می رسد. این در حالی است که پتانسیل رشد حجم معاملات برای روزهای پیش رو وجود داد. حجم کل معاملات صورت‌گرفته طی امروز معادل 5،218 تن و به ارزش بیش از 70 میلیارد و 465 میلیون ریال بود. فردا 4000 تن قطران ذوب آهن اصفهان در رینگ داخلی بورس انرژی عرضه خواهد شد و البته عرضه های جذابی برای رینگ بین الملل نیز ثبت شده است.

در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای آیزوریسایکل پالایش نفت اصفهان، برش سنگین و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز، متانول پتروشیمی زاگرس و ریفورمیت پتروشیمی بوعلی سینا در رینگ داخلی و حلال 402، حلال 404 و حلال 410 پالایش نفت شیراز و حلال 402 پالایش نفت اصفهان در رینگ بین‌الملل عرضه شدند.

در جلسه معاملاتی فردا (سه ‌شنبه 14 شهریور ماه 96) کالاهای پروپان و آیزوریسایکل پالایش نفت تهران، متانول پتروشیمی شیراز، نفتای سبک پالایش نفت بندرعباس، برش سنگین پتروشیمی شازند و قطران ذوب آهن اصفهان در رینگ داخلی و هیدروکربن سبک حاصل از بلندینگ ساینا شیمی بهشت کد HHB1 در رینگ بین‌الملل عرضه خواهند شد. از نکات مهم عرضه های فردا می‌توان به عرضه 4000 تن قطران ذوب آهن اصفهان در رینگ داخلی اشاره نمود که در محموله‌های 1000 تنی عرضه خواهد شد.

نام کالا

حجم کل معامله شده بر حسب واحد عرضه

واحد عرضه

متوسط قیمت معامله (کیلوگرم - ریال)

قیمت پایه

واحد قیمت دهی

حلال 410 پالایش نفت شیراز در رینگ بین الملل

0

مترمکعب

-

437.46

دلار (بانک مرکزی)

حلال 404 پالایش نفت شیراز در رینگ بین الملل

0

مترمکعب

-

429.39

دلار (بانک مرکزی)

حلال 402 پالایش نفت شیراز در رینگ بین الملل

1500

مترمکعب

421.34

418

دلار (بانک مرکزی)

حلال 402 پالایش نفت اصفهان در رینگ بین الملل

342

مترمکعب

365.69

365.69

دلار(سنا)

ریفورمیت پتروشیمی بوعلی سینا در رینگ داخلی

0

تن

 

21581

ریال

متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی

375

تن

9555

9555

ریال

متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی

1550

تن

9555

9555

ریال

آیزوریسایکل پالایش نفت اصفهان در رینگ داخلی

1565

تن

14250

14250

ریال

سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز در رینگ داخلی

150

تن

15064

12554

ریال

برش سنگین پتروشیمی تبریز در رینگ داخلی

150

تن

10968

10968

ریال

پریمیوم دلاری(سنا-مطابق مکانیسم مصوب هیئت مدیره بورس انرژی ایران مورخ 95/8/9)

تشریح سازوکار معاملات مصرف کنندگان بزرگ برق در بورس انرژی

با حضور بیش از 30 شرکت تولید کننده برق عضو سندیکای شرکت های تولیدکننده برق، سازوکار معاملات مصرف کنندگان بزرگ برق در بورس انرژی ایران توسط سید علی حسینی، مدیرعامل شرکت بورس انرژی ایران تشریح گردید.

دکتر حسینی، در ابتدای این جلسه ضمن معرفی و بیان آمار معاملات بورس انرژی ایران، به بیان الزامات و بسترهای قانونی در زمینه معاملات مصرف‌کنندگان بزرگ برق در بورس انرژی ایران از جمله مصوبات مورخ 07/12/95 و 1/3/95 وزیر نیرو و مورخ10/11/94 هیئت وزیران، تعداد نیروگاه های مجاز به عرضه و نیروگاه های عرضه کننده در بازار برق، همچنین معرفی انواع بازارهای با قابلیت معامله برق در بورس انرژی ایران پرداخت.

ایشان در ادامه به بررسی و تشریح مزایای حضور مصرف‌کنندگان بزرگ در بازار برق بورس انرژی ایران پرداخت و عنوان کرد برخورداری تولیدکنندگان از 10 درصد معافیت مالیاتی، کاهش ریسک نکول تعهدات طرفین معامله با استفاده از خدمات اتاق پایاپای بورس، کاهش هزینه‎های معاملاتی برای مشتریان در مقایسه با هزینه‌های قراردادی معامله در خارج از بورس، شفافیت در قیمت قراردادها و برخورداری از چارچوب مقرراتی جامع در حوزه معاملات و تسویه معاملات، امکان انعقاد قراردادهای کوتاه مدت در مقایسه با قراردادهای دوجانبه خارج از بورس (که الزام به حداقل یکسال در آنها وجود دارد)، در اولویت قرار گرفتن تامین برق خریداران در بورس انرژی ایران و عدم قرار گیری آنها در برنامه مدیریت مصرف در دوران پیک بار سال، مشارکت مستقیم مصرف‌کنندگان بزرگ برق در فرآیند کشف قیمت برق و در نتیجه افزایش قابلیت برنامه‌ریزی و قدرت چانه‌زنی از مزایای کلی حضور مصرف‌کنندگان در بازار برق بورس انرژی ایران می‌باشد.

در ادامه محمدحسین عسگری، مدیرعملیات بازار برق بورس انرژی، به معرفی رویه‌ها و مراحل لازم به منظور حضور در بازار برق بورس انرژی ایران از قبیل مراحل دریافت کد معاملاتی و نحوه انجام معاملات پرداخت. همچنین در پایان این نشست سئوالات اعضای سندیکای حاضر در جلسه درخصوص هر بخش مطرح شد و حضار به بحث و تبادل نظر در زمینه گسترش معاملات برق در بورس انرژی پرداختند.

عقب نشینی قیمتی / دو راهی بازار فولاد

مقاومت روزهای اخیر بازار فولاد در برابر کاهش قیمت از سوی بدنه این بازار در کنار میل به افت نرخ از سوی واحدهای تولیدی در کنار رفت و برگشت قیمت شمش وضعیت شکننده ای را در بازار فولاد ایجاد کرد اگرچه باز هم جرقه های رشد قیمتی دیده می شود. این در حالی است که بهای شمش در روز دوشنبه اندکی کاهش یافت که پس از سه روز رشد قیمتی آن چندان هم غیرمنطقی نبود. در هر حال بازار فولاد بیش از گذشته به سمت تبعیت از تقاضا حرکت می کند و البته با آغاز روزهای سرد سال و آغاز ماه محرم این شرایط شدیدتر خواهد شد.

وضعیت بازار فولاد شاید غیرقابل پیش بینی شده باشد یعنی رشد قیمت شمش در روزهای گذشته تأثیری بر روند کلی معاملات بر جای نگذاشته و نگرانی از عقب نشینی جدی تقاضا همگام با نگرانی های ذاتی بازار فولاد چندان هم فضایی برای رشد قیمت ها پدید نیاورده اگرچه هنوز رشد روزهای پیش بهای شمش هم در مکانیزم بازار تأثیر چندانی نداشته است. از سوی دیگر بازارهای جهانی به سمت رشد قیمت هایی جدید میل کرده اند اگرچه تأثیرگذاری اصلی آن را باید در پایان هفته و یا هفته آینده جستجو کرد زیرا امروز تازه بازارهای جهانی آغاز به کار کرده اند. با فرض دو روز کاری باقی مانده تا پایان هفته نمی توان چندان هم به رشد قیمت ها خوش بین بود اگرچه سیگنال هایی مبنی بر حمایت بازار از نرخ های موجود نیز وجود دارد ولی همان گونه که روز گذشته نیز به آن اشاره کردیم ، واقعیت های قیمتی روز دوشنبه اهمییت بیشتری برای بازار فولاد داشته و می تواند هفته جاری را متأثر از روند فعلی سازد. در هر حال اگرچه قیمت ها در بازار فولاد تغییر چندانی نداشته ولی میل به کاهش نرخ بیش از روزهای گذشته خودنمایی کرده که می تواند احتمال کاهش قیمت ها را برجسته سازد ولی باز هم نمی توان اظهارنظر قاطعی در این خصوص داشت.

قیمت ریال بر هر کیلوگرم

کارخانه تولیدی / انبار تهران

نوع کالا

22,800

قزوین

میلگرد 8 آجدار A2

22,300

قزوین

میلگرد 10 آجدار A2

22,300

قزوین

میلگرد 12 آجدار A2

23,000

میلگرد نیشابور

میلگرد 14 آجدار A3

23,000

میلگرد نیشابور

میلگرد 16 آجدار A3

توافقی

میلگرد نیشابور

میلگرد 18 آجدار A3

23,200

میلگرد نیشابور

میلگرد 20 آجدار A3

توافقی

میلگرد نیشابور

میلگرد 22 آجدار A3

23,000

میلگرد نیشابور

میلگرد 25 آجدار A3

4,430,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 14

5,180,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 16

6,570,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 18

8,140,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 20

9,470,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 22

11,450,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 24

13,220,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 27

معاملات روز دوشنبه فولاد در بورس کالا نکته مهمی به شمار می رود زیرا از یک سو بازار از قیمت 2150 تومانی شمش استقبال چندانی نکرده و از سوی دیگر ورق نورد گرم B مبارکه هم عرضه نشده است که به احتمالات بسیاری در این بازار منتهی شد. این در حالی است که تختال 1910 تومانی مبارکه که در مقایسه با شمش قیمت های بهتری داشته با رقابت رو به رو شده و در برابر 20 هزار تن عرضه ، 32 هزار تن تقاضا به ثبت رسیده که نشان می دهد بازار پذیرای برخی عرضه ها هست ولی قیمت برای بازار از ویژگی های دیگر معاملاتی مهم تر ارزیابی می شود. اصفهانی گزارشگر بازار فولاد معتقد است: عرضه شمش 2150 تومانی در شرایطی صورت میگیرد که حدود 40 هزار تن میلگرد ذوب آهن اصفهان با میانگین قیمتی 2230 تومان در بورس کالا پیشنهاد گردیده است؛ که این اختلاف 80 تومانی یا 3.6 درصدی شمش با میلگرد با توجه به حداقل نرخ 12 درصدی اختلاف قیمت متعارف بین شمش و میلگرد؛ کاملا غیر منطقی بنظر رسیده بطوریکه به اصطلاح فنی به آن دامپینگ میلگرد گفته می شود.

با توجه به تمامی این موارد بازار فولاد در یک دوگانگی مهم و دقیق تر بر سر یک دو راهی تأثیرگذار قرار دارد که از یک سو از احتمال رشد قیمت ها خبر داده و از سوی دیگر پتانسیل افت نرخ را برجسته می سازد. حال اگر اما و اگرهای ماه های اخیر کنار گذاشته شده و بازار تنها با فرض تقابل واقعی عرضه از سوی واحدهای تولیدی و تقاضا از طرف مصرف کننده نهایی مورد توجه قرار گرفته و همچنین ماه ها رکود نسبی در بازار فولاد را پیش چشم قرار دهیم ، متوجه خواهیم شد که قیمت های داخلی می تواند از نرخ های جهانی هم کمتر باشد همان گونه که مدت ها با این واقعیت دست و پنجه نرم کرده ایم که خروجی آن چیزی جز رکود بازار و ضعف قیمت ها نبوده است.

با توجه به تمامی این موارد و مخصوصاً معاملات بورس کالا و انبارهایی که هنوز هم از اجناس ارزان خرید برخوردار است شاید نتوان رشد مجدد قیمت ها را تخمین زد اگرچه افزایش بهای شمش هنوز در بطن بازار خودنمایی نکرده است. تمامی این موارد باز هم بحث دوراهی بازار فولاد را برجسته می سازد که شاید توان اظهارنظر قاطعی برای آن ابراز کرد اگرچه نخریدن گسترده در بازار فولاد در نهایت به کاهش نرخ منجر خواهد شد اگرچه باز هم بازارسازی های جدید می تواند چندگانگی های جدیدی را برای این بازار رقم بزند.

احتمالاً فولاد خراسان هم شمش عرضه خواهد کرد که نشان می دهد فروش میلگرد در شرایط فعلی سخت شده است. این در حالی است که دلار نیز به آرامی در حال فاصله گرفتن از رکوردهای پیشین خود است یعنی نمی توان با صراحت از افزایش قیمت دلار سخن گفت.

برخی از مهمترین معاملات محصولات صنعتی در بورس کالای ایران

نام کالا

تولید کننده

نوع قرارداد

قیمت پایه عرضه ریال

قیمت پایانی میانگین ریال

عرضه تن

تقاضا تن

حجم معامله تن

ورق گرم C

فولاد مبارکه اصفهان

سلف (مچینگ(

23,492

23,492

0

7040

7040

ورق گرم C

فولاد مبارکه اصفهان

سلف

23,492

23,492

33000

27280

25960

تختال SM

فولاد مبارکه اصفهان

سلف

19,100

19,210

20000

32000

20000

ورق سرد B

فولاد مبارکه اصفهان

سلف

27,977

27,977

2600

2600

2600

ورق گالوانیزه G

فولاد مبارکه اصفهان

سلف

30,219

33,240

3500

11350

3500

سبد میلگرد و تیرآهن

ذوب آهن اصفهان

سلف

22,200

22,200

30000

30000

30000

سبد میلگرد و تیرآهن

ذوب آهن اصفهان

سلف

22,600

22,600

10000

10000

10000

ورق قلع اندود

فولاد مبارکه اصفهان

سلف

38,102

39,561

450

1150

450

شمش بلوم (150*150)5SP

فولاد خوزستان

سلف

21,500

21,500

5000

4400

4400

تداوم خوش بینی های پلیمری ها

رشد قیمت های پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا گویی جان مضاعفی به بازار پلیمرها بخشیده تا جایی که رشد ممتد قیمت ها را که بیش از 10 روز میهمان این بازار بوده را تداوم بخشیده است. به نظر می رسد تاکنون برنده اصلی سیل آمریکا بازار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بوده زیرا رشد قیمت هایی مطلوب را به ثبت رسانده و ممکن است این روند افزایشی در بازارهای جهانی را باز هم ادامه دهد. این وضعیت در بازار داخلی نیز تأثیرگذار بوده و هست ولی شاید عقب نشینی محدود قیمت دلار بتواند بخشی از پتانسیل رشد قیمت ها را محدود سازد ولی باز هم معاملات روز سه شنبه است که تکلیف این بازار را تعیین خواهد کرد.

رشد قیمت ها در بازار آزاد موجب شد تا جذابیت پیشین برخی از گریدهای جذاب در بورس کالا مضاعف شود تا جایی که باز هم معاملاتی مهم و پر رونق در روز دوشنبه به ثبت رسیده که نشان می دهد تقاضا در بدنه بازار وجود دارد. همین معاملات که البته نشان می دهد بازار به عرضه های بیشتری نیاز دارد خود چراغ راهنمای مهمی برای معاملات جذاب روز آینده خواهد بود بنابراین ممکن است حجم معاملات هفته جاری باز هم به نسبت هفته های قبل افزایش یابد که سیگنالی مطلوب برای کل بازار به شمار می رود. این در حالی است که خوش بینی به خرید از سوی مصرف کنندگان نهایی هم وجود دارد که امیدواری به کاهش واسطه گری را در بر دارد اگرچه برخی از معاملات گویا از سوی سفته بازها و واسطه ها صورت گرفته که می تواند در فرآیند کشف نرخ نهایی در بازار آزاد تشکیک کند زیرا عرضه در دست افراد خاصی قرار خواهد گرفت.

برخی از مهمترین معاملات پلیمرها در بورس کالای ایران

نام کالا

تولید کننده

نوع قرارداد

قیمت پایه عرضه ریال

قیمت پایانی میانگین ریال

عرضه تن

تقاضا تن

حجم معامله تن

پلی پروپیلن شیمیایی ZR230C

نوید زرشیمی

نقدی

44,221

48,643

630

17493

630

پلی پروپیلن شیمیایی MR230C

پتروشیمی مارون

نقدی

44,221

48,643

330

8206

330

پلی پروپیلن نساجی HP510L

پلی پروپیلن جم

نقدی

39,017

42,918

550

4686

550

پلی پروپیلن نساجی HP552R

پتروشیمی مارون

نقدی

39,017

42,523

1100

4268

1100

پلی پروپیلن نساجی Z30S

پتروشیمی مارون

نقدی

39,017

42,918

968

3872

968

پلی پروپیلن نساجی SF060

پتروشیمی پلی نار

نقدی

39,017

42,918

903

3591

903

پلی اتیلن سنگین فیلم EX5

پتروشیمی مارون

نقدی

40,335

40,374

2200

2332

2200

پلی پروپیلن نساجی RG1102XK

پتروشیمی رجال

نقدی

39,017

42,703

399

2079

399

پلی پروپیلن شیمیایی EP548R

پلی پروپیلن جم

نقدی

44,221

45,080

660

1408

660

پلی پروپیلن نساجی HP550J

پلی پروپیلن جم

نقدی

39,017

42,918

220

1056

220

پلی پروپیلن شیمیایی EP440L

پلی پروپیلن جم

نقدی

44,221

44,396

660

770

660

پلی اتیلن سبک خطی 22B01

پتروشیمی مهاباد

نقدی

40,526

39,687

480

720

480

پلی پروپیلن نساجی ZH510L

نوید زرشیمی

نقدی

39,017

42,918

105

651

105

پلی پروپیلن فیلم HP525J

پلی پروپیلن جم

نقدی

39,384

43,322

110

550

110

پلی پروپیلن شیمیایی ZH515MA

نوید زرشیمی

نقدی

41,399

42,680

168

231

168

پلی اتیلن سنگین بادی BL3

پلیمر کرمانشاه

نقدی

39,923

39,923

960

216

216

رقابت برای پلی پروپیلن های نساجی

حجم معاملات محصولات پلیمری امروز ۱۰ هزار و ۳۴۷ تن رقم خورد. به گزارش پایگاه خبری بورس کالا؛ عرضه محصولات ۱۱ هزار و ۶۵۷ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۵۳ هزار و ۱۱۱ تن بود.

به این ترتیب در گروه محصولات پلیمری، پلی پروپیلن نساجیHP۵۱۰Lجم با ۵۵۰ تن عرضه ۴۶۸۶ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۹۰۱ تومان و نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۲۹۱ تومان رقم خورد.

پلی پروپیلن نساجیHP۵۵۰Jجم با ۲۲۰ تن عرضه ۱۰۵۶ تن تقاضا داشت، قیمت خرید این کالا ۴ هزار و ۲۹۱ تومان رقم خورد. پلی پروپیلن نساجیZ۳۰Sپتروشیمی مارون با۹۶۸ تومان عرضه ۳۷۸۲ تن تقاضا داشت، قیمت خرید این کالا هم ۴ هزار و ۲۹۱ تومان رقم خورد.

پلی پروپیلن نساجیHP۵۵۲Rاین مجتمع هم با ۱۱۰۰ تن عرضه ۴۲۶۸ تن تقاضا داشت، میانگین قیمت خرید این کالا هم ۴ هزار و ۲۵۲ تومان بود. پلی پروپیلن نساجیSF۰۶۰پتروشیمی پلی نار هم با ۹۰۳ تن عرضه ۳۵۹۱ تن تقاضا داشت، معامله گران این کالا را با قیمت ۴ هزارو ۲۹۱ تومان خریداری کردند. همچنین پلی پروپیلن نساجیZH۵۱۰Lنویدزرشیمی با ۱۰۵ تن عرضه ۶۵۱ تن تقاضا داشت، این کالا با قیمت ۴ هزارو ۲۹۱ تومان داد و ستد شد.

در گروه پلی پروپیلن های شیمیایی، پلی پروپیلن شیمیاییEP۴۴۰Lجم با ۶۶۰ تن عرضه ۷۷۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۴۲۲ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزارو ۴۳۹ تومان رقم خورد.

پلی پروپیلن شیمیاییEP۵۴۸Rجم هم با ۶۶۰ تن عرضه ۱۴۰۸ تن تقاضا داشت، این کالا با میانگین نرخ ۴ هزار و ۵۰۸ تومان مورد معامله قرار گرفت.

پلی پروپیلن شیمیاییZH۵۱۵MAنویدزرشیمی هم با ۱۶۸ تن عرضه ۲۳۱ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۱۳۹ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۲۶۸ تومان رقم خورد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24