Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

ویوک پاول مدیر عامل شرکت ویپرو تکنولوژیز بهترین پند زندگی خود را این گونه توضیح داده است: اجازه نده تجربیات گذشته ات بر توانایی های امروزت حکمرانی کند.اگر بگویم پند زندگی ام را از چه کسی گرفتم، شاید تعجب کنید. روزی به عنوان توریست در حال گردش در جنگل های بنگلور در هند بودم. کمی آن طرف تر، فیل های عظیم الجثه ای را دیدم. این فیل های عظیم الجثه به تخته چوب کوچکی بسته شده بودند و فی الواقع از این طریق افسار شده بودند. فیل ها هم اصلا حرکت نمی کردند. سپس مردی را هم دیدم که در کنار آن ها ایستاده بود.آن مرد، همان شخصی است که بهترین پند زندگی ام را به من داد.او کارش تربیت فیل بود.از او پرسیدم چه طور فیل های به این بزرگی ، با داشتن چنین افسارهای سبکی ، حرکت نمی­کنند. او گفت: زمانی که این فیل ها خیلی کوچک بودند ، آن ها را به همین تکه چوب ها می ­بستیم. خیلی تلاش می کردند تا بتوانند آن ها را تکان بدهند اما چون خیلی کوچک بودند، موفق نمی شدند. وقتی هم که بزرگ شده بودند، دیگر هیچ تلاشی نمی­کردند زیرا عادت و تجربه گذشته آن ها این باور را در آن ها ایجاد کرده بود که آن ها توانایی به حرکت در آوردن چوب ها را ندارند...

بروز باش!

بورس24 :  باز هم سخنان بزرگان و جملات زیبا که از راه تجربه به دست آمده اند.

ویوک پاول مدیر عامل شرکت ویپرو تکنولوژیز بهترین پند زندگی خود را این گونه توضیح داده است:

اجازه نده تجربیات گذشته ات بر توانایی های امروزت حکمرانی کند.

اگر بگویم پند زندگی ام را از چه کسی گرفتم، شاید تعجب کنید. روزی به عنوان توریست در حال گردش در جنگل های بنگلور در هند بودم. کمی آن طرف تر، فیل های عظیم الجثه ای را دیدم. این فیل های عظیم الجثه به تخته چوب کوچکی بسته شده بودند و فی الواقع از این طریق افسار شده بودند. فیل ها هم اصلا حرکت نمی کردند.

سپس مردی را هم دیدم که در کنار آن ها ایستاده بود.آن مرد، همان شخصی است که بهترین پند زندگی ام را به من داد.او کارش تربیت فیل بود.از او پرسیدم چه طور فیل های به این بزرگی ، با داشتن چنین افسارهای سبکی ، حرکت نمی ­کنند. او گفت: زمانی که این فیل ها خیلی کوچک بودند ، آن ها را به همین تکه چوب ها می ­بستیم. خیلی تلاش می کردند تا بتوانند آن ها را تکان بدهند اما چون خیلی کوچک بودند، موفق نمی شدند. وقتی هم که بزرگ شده بودند، دیگر هیچ تلاشی نمی­ کردند زیرا عادت و تجربه گذشته آن ها این باور را در آن ها ایجاد کرده بود که آن ها توانایی به حرکت در آوردن چوب ها را ندارند.

این داستان همیشه این موضوع را برایم تداعی می کند که ما باید به توانایی های فعلی خود فکر کنیم نه به توانایی های خود در گذشته. زمانی هم که تصدی شرکت ویپرو را در سال 1999 به دست گرفتم همین رویکرد را اعمال کردم و بعدها توانستیم جزء 10 شرکت برتر در هند شویم. موفقیتی که در سال 2004 هم مجددا تکرار شد. البته پند با ارزش دیگری از جک ولش گرفتم .

زمانی او به هند آمده بود و ملاقاتی با او داشتم. او می گفت هر روز که به سر کار می رود، تصور می کند که امروز اولین روز کاری او است.

بعد از خودش یکسری سوال می پرسد. مثلا از خود می پرسد: شرکت به چه تغییراتی نیاز دارد؟ چه کاری انجام دهم که مرا از مدیر قبلی متمایز کند؟ من هم ، هر روز تصور می کنم که امروز ، اولین روز کاری ام است و باید کاری مثبت انجام دهم.

بهترین پند زندگی مدیر عامل زیمنس : آینده را ببین

منبع خبر: برگرفته از کتاب بهترین پند زندگیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24