Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در بازار فولاد و حتی سنگ آهن تکانه های جدیدی از رشد قیمت ها ملاحظه می شود که می تواند نکته مثبتی به شمار بیاید ولی واقعیت های بازار در نرخ های اعلامی در پایان هفته میلادی جاری خودنمایی خواهد کرد بنابراین اوج تأثیرگذاری آن را باید در قیمت های اعلامی روز جمعه رصد کنیم...

تکانه های جدید برای رشد بازار

بورس24 : رشد نسبی قیمت ها در بازارهای کالایی خود سیگنالی مهم برای بازار داخلی بود تا شاید رخدادهایی مثبت در این بازار به ثبت برسد. در بازار پلیمرها شاهد تداوم رشد قیمت ها ولی با شتابی کمتر بودیم ولی بازار فولاد هنوز هم کاهش نرخ را در دستور کار خود قرار داده است اما این بازار هم با کاهش شتاب افت نرخ ها رو به رو بود. در بازارهای جهانی اگرچه مدتی رشد قیمتی میهمان بازارهای کالایی بود ولی در نهایت افزایش ارزش دلار آمریکا موجب شد تا این روند صعودی متوقف شود. با توجه به کاهش قیمت نفت خام ، بالابودن نسبی نرخ ها در اغلب بازارهای کالایی و همچنین افزایش محسوس ارزش دلار در بازارهای جهانی شاید زمانی برای توقف قیمتی در بازارهای کالایی فرا رسیده باشد اگرچه این رخداد موقتی خواهد بود.

در بازار فولاد و حتی سنگ آهن تکانه های جدیدی از رشد قیمت ها ملاحظه می شود که می تواند نکته مثبتی به شمار بیاید ولی واقعیت های بازار در نرخ های اعلامی در پایان هفته میلادی جاری خودنمایی خواهد کرد بنابراین اوج تأثیرگذاری آن را باید در قیمت های اعلامی روز جمعه رصد کنیم.

پس از یک فاز رشد قیمتی مهم در بازارهای جهانی مخصوصاً فلزات پایه شاهد هستیم که این روند افزایشی نسبتاً متوقف شده و بخش بزرگی از موفقیت های امروز و روز گذشته نیز به ناگاه از بین رفت. این در حالی است که برندگان روزهای گذشته اغلب به بازندگان روز چهارشنبه تبدیل شدند ولی نمی توان این گونه اظهارکرد که جریان کاهشی جدیدی در این بازار خودنمایی می کند. در بازار فرآورده های نفتی هنوز هم شاهد رشد بهای نفت کوره و بنزین هستیم تا جایی که بنزین در بازار آمریکا تا این لحظه 5.8 درصد افزایش داشته است همچنین نفت کوره هم تنها در روز جاری 2.2 درصد رشد نرخ را به ثبت رساند. البته بازار نفت هنوز کاهشی است و به نظر می رسد خیال تغییر روند قیمتی در این بازار چندان هم منطقی نباشد. بسته شدن بسیاری از پالایشگاه های نفت در نیمه جنوبی آمریکا مخصوصاً در سواحل خلیج مکزیک دلیل اصلی این امر به شمار می رود زیرا تقاضای نفت خام کاهش یافته ولی تولید فرآورده های نفتی هم افت جدی را تجربه می کند. تاکنون و تنها برای هفته جاری در بازار آمریکا بنزین 16.2 درصد رشد قیمت داشته ولی نفت خام سبک آمریکا 5 درصد افت نرخ را تجربه کرده است. این وضعیت چهره واقعی برخی از مهمترین بازارهای جهانی است.

رشد ارزش دلار در بازارهای جهانی جدی شده تا جایی که روز جاری ( تا لحظه تنظیم این گزارش ) شاهد تغییر فاز دلار و ورود به یک فاز افزایشی قدرتمند هستیم که رخدادهای سیاسی و ژئوپلتیک شبه جزیره کره را باید دلیل اصلی این وضعیت به شمار آورد اگرچه نگرانی ها از برخی رخدادهای غیرسیاسی همچون توفان هانوی نیز به این وضعیت دامن زده است. این رشد ارزش دلار سیگنال مهمی برای بازارهای کالایی بود تا جایی که بسیاری از فلزات پایه که به سرعت در بورس های جهانی مورد معامله قرار می گیرد ، تغییر فاز داده و از روند افزایشی خود به یک فاز کاهشی وارد شدند اما ممکن است این تغییر مسیر موقتی باشد. در لحظه تنظیم این گزارش بهای هر دلار آمریکا در مقایسه با سبدی از ارزهای معتبر به 92.82 واحد افزایش یافته که از کف قیمتی روزهای اخیر یعنی 91.62 رشد قیمتی مهمی را تجربه می کند. این احتمال وجود دارد که روند تغییر فاز در بازار ارز به تداوم افزایش ارزش دلار منجر شود.

چهارشنبه آرام بورس انرژی

داد و ستد 7.3 میلیارد تومان از انواع حامل های انرژی در بازار فیزیکی موجب شد تا روز آرام در کارنامه بورس انرژی به ثبت برسد هرچند 5000 تن از انواع فرآورده ها مورد معامله قرار گرفت. این وضعیت نشان دهنده آرامش نسبی در پایان هفته جاری است اگرچه هفته ای نسبتاً آرام در کارنامه این بازار مالی به ثبت رسید. با توجه به رخدادهای موجود در بازار جهانی فرآورده های نفتی و حامل های انرژی ، به احتمال قوی قیمت های کشف شده که در پایان هفته جاری میلادی مخابره خواهد شد با تغییرات جدی رو به رو است که می تواند محرکی مهم برای تغییر در وضعیت معاملات بورس انرژی در هفته پیش رو به شمار رود.

در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای حلال 402 و 410 پالایش نفت شیراز، حلال 410 پالایش نفت آبادان، سی اس او پالایش نفت شازند، آیزوریسایکل و پروپان پالایش نفت تهران و میعانات گازی اس500 پالایش گاز خانگیران در رینگ داخلی عرضه شدند. همچنین رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران طی روز کاری جاری میزبان عرضه 800،1 مترمکعب حلال 402 پالایش نفت بندرعباس بود. از نکات مهم عرضه‌های امروز می‌توان به رقابت خریداران آیزوریسایکل پالایش نفت اصفهان و معامله سی‌اس‌او پالایش نفت شازند و بیش از سه هزار تن میعانات گازی پالایش گاز خانگیران در رینگ داخلی اشاره کرد.

حجم کل معاملات صورت‌گرفته طی امروز معادل 5,080 تن و به ارزش بیش از 73 میلیارد و 340 میلیون ریال است. بازار فیزیکی بورس انرژی ایران طی هفته جاری میزبان معامله 58،000 تن انواع فرآورده‌های هیدروکربوری به ارزش بالغ بر 810 میلیارد ریال بود. گفتنی است ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس انرژی ایران از ابتدای سال جاری تا کنون نسبت به مدت مشابه سال 95 از رشد 138 درصدی برخوردار بوده است.

در جلسه معاملاتی روز کاری آتی (شنبه 11 شهریور ماه 96) کالاهای گاز مایع صنعتی، گاز بوتان، گاز پروپان و برش سنگین پتروشیمی بندرامام و آیزوفید پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی عرضه خواهند شد. همچنین رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران طی روز کاری آتی میزبان عرضه 2،000 تن گازمایع پالایش گاز فجر جم خواهد بود.

نام کالا

حجم کل معامله شده بر حسب واحد عرضه

واحد عرضه

متوسط قیمت معامله

قیمت پایه

واحد قیمت دهی

آیزوفید پالایش نفت تبریز در رینگ داخلی

127

تن

11966

11966

ریال بر کیلوگرم

آیزوریسایکل پالایش نفت اصفهان در رینگ داخلی

485

تن

14250

14250

ریال بر کیلوگرم

متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی

25

تن

9000

9000

ریال بر کیلوگرم

حلال 410 پالایش نفت اصفهان در رینگ داخلی

60000

لیتر

13763

13763

ریال بر کیلوگرم

حلال 402 پالایش نفت بندرعباس در رینگ بین الملل

0

مترمکعب

-

465

دلار (بانک مرکزی)

پروپان پالایش نفت تهران در رینگ داخلی

0

تن

-

13585

ریال بر کیلوگرم

آیزوریسایکل پالایش نفت تهران در رینگ داخلی

495

تن

14650.15

14250

ریال بر کیلوگرم

میعانات گازی پالایش گاز خانگیران در رینگ داخلی (S-500)

3014

تن

13800

13800

ریال بر کیلوگرم

حلال 410 پالایش نفت آبادان در رینگ داخلی

0

لیتر

 

13763

ریال بر کیلوگرم

حلال 402 پالایش نفت شیراز در رینگ داخلی

1000000

لیتر

13859

13859

ریال بر کیلوگرم

حلال 410 پالایش نفت شیراز در رینگ داخلی

0

لیتر

-

13763

ریال بر کیلوگرم

سی اس او پالایش نفت شازند در رینگ داخلی

6

تن

10308

10308

ریال بر کیلوگرم

سی اس او پالایش نفت شازند در رینگ داخلی

106

تن

10308

10308

ریال بر کیلوگرم

کاهش شتاب افت قیمت فولاد

کاهش قیمت ها هنوز در بازار فولاد ادامه دارد که نشان می دهد پیش بینی روز گذشته بورس24 محقق شده اگرچه انتظار برای ادامه کاهش قیمت ها در بطن بازار وجود داشت. این در حالی است که اغلب واحدهای فولادی کاهش نرخ را در دستور کار خود قرار داده و تعداد محدودی از کارخانجات از قیمت های روز گذشته خود دفاع کردند تا در نهایت یک روز کاهشی در کارنامه بازار فولاد به ثبت برسد. در روز چهارشنبه شاهد بودیم که یک محموله 5000 تنی اسلب فولاد خوزستان در بورس کالا عرضه شد که تنها 2000 تن آن با قیمت 2050 تومان مورد معامله قرار گرفت. این وضعیت نشان می دهد خوش بینی به بازار فولاد چندان هم منطقی نیست و نرخ های موجود هم حتی از پشتوانه تقاضای مؤثر چندانی برخوردار نیستند. به عبارت دقیق تر بازار منتظر کاهش قیمت هاست تا خرید خود را انجام دهد یعنی وارد یک فاز تعویق تقاضا شده ایم که جو روانی کاهشی موجود را قوی تر نشان می دهد.

بهای شمش در برخی از مبادی فروش هم اکنون وارد فاز 1800 تومانی شده اگرچه هنوز هم بسیاری از عرضه کنندگان ، قیمت های بالاتری را پیشنهاد می کنند یعنی تنها می توان گفت که پتانسیل خرید شمش در پایه قیمتی 1800 تومان وجود دارد. همین نکته ساده می تواند آغاز هفته آینده را باز هم با کاهش قیمت ها همراه سازد ولی این تنها یک احتمال است. به نظر می رسد بازار فولاد باز هم کاهش قیمت ها را رها نخواهد کرد ولی باید گفت که شاهد هستیم در بازارهای جهانی یک روند افزایشی جدید روی داده که می تواند تأثیری نسبی بر بازار داخلی داشته باشد. در هر حال با توجه به سقوط آزاد بهای شمش در روز گذشته ، کاهش قیمت این کالا بسیار کمتر از روز گذشته بوده است.

موارد فوق در حالی است که حجم کاهش قیمت های روز چهارشنبه به نسبت روز قبل از آن از کاهشی نسبی حکایت دارد یعنی قیمت های با سرعت کمتری کاهش می یابد که همین نکته پتانسیل تثبیت نرخ آتی را تقویت می کند.

اگرجه نمی توان به صراحت عنوان کرد ولی جرقه های بسیار کوچکی از رشد قیمت ها در بازار پدید آمده که نه می توان آن ها را مخابره کرد و نه می توان از کنار آن ها به سادگی عبور کرد. در هر حال ذات جرقه های قیمتی در یک روند کلی مطلبی عادی است ولی تداوم آن می تواند به تغییر فاز قیمت ها در بازار آزاد کمک کند. این در حالی است که خرید شمش با قیمت هایی پایین و البته در پایه 1800 تومان در اواخر فعالیت بازار تا حدودی دشوار به نظر می رسد که همین سیگنال از احتمال تثبیت نرخ در بازار فولاد خبر می دهد.

اصفهانی در کانال گزارشگر بازار فولاد عنوان کرد: در خصوص خبرهای شنیده شده از بازار در خصوص شمش القایی و نرخ اعلامی نرخ باکس با مدیر محترم نرخ باکس تماس گرفته و از اوضاع و احوال حوزه شمش جویا شدیم؛ عنوان شد نرخ باکس آخرین نرخی را که امروز معامله شده و به ثبت رسیده است؛ منتشر نموده اما خبرها درست است؛ فروش آخر وقت حوزه شمش القایی بسته شده و ظاهرا فردا قیمتهای این حوزه با افزایش قیمت توام خواهد بود. کما اینکه امروز آخر وقت هم برخی از مبادی این حوزه افزایش داشتند؛ اما از آنجاییکه که ساعات پایانی بازار بود، کشف نرخ واقعی به روز بعد موکول گردید.

سوال کردیم که علت کاهش بیش از اندازه دو روز گذشته چه بوده است ؟

عنوان شد بیشتر مربوط به تسویه حساب ها و به تراز نمودن نقدینگی مورد نیاز برخی واحدهای ذوب القایی برمیگردد که موجب می شود تا شیب کاهشی کاهی شتاب بگیرد.

در خصوص افزایش اختلاف قیمت نرخ متوسط بین حوزه های میلگرد و شمش تبادل نظر کردیم؛ که هر دو در خصوص اینکه احتمال اینکه این فاصله تا اندازه ای با افزایش نرخ حوزه شمش به زودی جبران خواهد شد؛ موافق بودیم.

هرچند این رویکرد قیمتی می تواند پاسخی به رخدادهای بازار باشد ولی خبرها حکایت از آن دارد که احتمال کاهش تعرفه شمش فولاد تا تحقق فاصله چندانی ندارد. این رخداد می تواند جریانی جدید را در بازار فولاد آغاز کند.

قیمت ریال بر هر کیلوگرم

کارخانه تولیدی / انبار تهران

نوع کالا

23,000

قزوین

میلگرد 8 آجدار A2

22,500

قزوین

میلگرد 10 آجدار A2

22,500

قزوین

میلگرد 12 آجدار A2

22,500

میلگرد نیشابور

میلگرد 14 آجدار A3

22,500

میلگرد نیشابور

میلگرد 16 آجدار A3

23,500

میلگرد نیشابور

میلگرد 18 آجدار A3

22,500

میلگرد نیشابور

میلگرد 20 آجدار A3

23,500

میلگرد نیشابور

میلگرد 22 آجدار A3

22,500

میلگرد نیشابور

میلگرد 25 آجدار A3

4,430,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 14

5,180,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 16

6,570,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 18

8,140,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 20

9,470,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 22

11,450,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 24

13,220,000

ذوب آهن اصفهان

تیرآهن شاخه 27

یک خبر مهم فولادی

پیشنهاد کاهش حقوق ورودی شمش برای تنظیم قیمت به هیأت دولت ارایه شد

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به روند افزایشی قیمت جهانی فولاد در چند ماه گذشته، گفت: جهت تنظیم قیمت و تعادل عرضه و تقاضا پیشنهاد کاهش حقوق ورودی شمش به هیأت دولت ارایه شده است.

به گزارش شاتا، جعفر سرقینی در خصوص برخی مطالب مبنی بر گران فروشی 50 دلاری فولاد خام به تولیدکنندگان داخلی، گفت: قیمت فولاد همواره تحت تأثیر شرایط بازار جهانی است و در چند ماه گذشته نیز قیمت این محصول معدنی در جهان روند افزایشی داشته به طوری که در سه ماهه گذشته تغییرات قابل توجهی در قیمت جهانی فولاد اتفاق افتاده است.

وی افزایش قیمت شمش در بازار چین از 395 دلار در اردیبهشت ماه سال جاری به 570 دلار در حال حاضر را به عنوان نمونه‌ای از روند افزایشی قیمت فولاد در بازارهای جهانی برشمرد و افزود: این افزایش دلایل مختلفی از جمله کاهش تولید درکشورهای بزرگ تولید کننده فولاد، افزایش تقاضا و افزایش نهاده های تاثیرگذار بر بهای تمام شده فولاد در سطح جهانی مانند الکترود، نسوزها، فرو آلیاژها داشته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت مسایل روانی بازار بر اثر این افزایش قیمت را موجب رونق بخشیدن به بازار مصرف در داخل دانست و ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت جلساتی را با ذینفعان برگزار کرد که در آن جلسات مقرر شد واحدهای ذوبی تأمین داخل 50 درصد از تولیدات خود را در بورس کالا جهت مصرف داخل عرضه و قیمت آن را براساس میانگین 15 روزگذشته از چهارسایت معتبرجهانی استخراج کنند.

سرقینی در پایان مسؤول تعیین قیمت را انجمن فولاد و بورس اعلام کرد و افزود: جهت تنظیم قیمت وتعادل عرضه و تقاضا پیشنهاد کاهش حقوق ورودی شمش به هیأت دولت جهت تصمیم گیری ارایه شده است.

یک گام به سمت تثبیت بازار پلیمرها

پس از چند روز رشد قیمت پلیمرها در بازار آزاد که امیدواری به افزایش تقاضا را جدی تر ترسیم می کند شاهد هستیم که این روند رو به رشد برای برخی از گریدها متوقف شده ولی هنوز این بازار در مسیر رشد نسبی قیمت ها حرکت می کند که موجب شده تا هفته ای رؤیایی را برای بازار آزاد پلیمرها ترسیم کند. این وضعیت که به بهبود نسبی حجم معاملات برخی گروه های کالایی در بورس کالا نیز انجامید هم اکنون شتاب پیشین خود را از دست داده و ممکن است وارد یک فاز تثبیت شود. این در حالی است که روز یکشنبه هفته آینده زمان اعلام نرخ های پایه فرا می رسد و این سیگنال مهم می تواند جهت گیری کلی در این بازار را تعیین کند اگرچه رشد قیمت ها دیگر رمق سابق را از دست داده است.

در بازار محصولات شیمیایی شرایط مشابهی حکمفرماست ولی در کل موفقیت های بازار پلیمرها در بازار محصولات شیمیایی خودنمایی نکرده و این بازار مهم هنوز روند آرام و پیشین خود را حفظ می کند اگرچه خوش بینی به این بازار را نمی توان نادیده گرفت. با توجه به بهبود نسبی بازار پلیمرها انتظار برای تقویت تقاضا در این گروه کالایی نیز چندان دور از ذهن نخواهد بود که در نهایت به تقویت بنیادین بازار محصولات پتروشیمی منجر خواهد شد.

برخی از مهمترین معاملات انواع پلیمرها در بورس کالای ایران

نام کالا

تولید کننده

نوع قرارداد

قیمت پایه عرضه ریال

قیمت پایانی میانگین ریال

عرضه تن

تقاضا تن

حجم معامله تن

پلی پروپیلن شیمیایی MR230C

پتروشیمی مارون

نقدی

43,524

47,876

440

18634

440

ارتوزایلن

پتروشیمی برزویه

سلف

23,776

26,153

800

5080

800

استایرن منومر

پتروشیمی پارس

نقدی

42,036

42,036

4008

3432

3432

دی اتیل هگزانول

پتروشیمی شازند

سلف

34,552

38,358

1100

1727

1100

اسید ترفتالیک

پتروشیمی تندگویان

نقدی

24,996

27,495

200

1570

200

اسید استیک

پتروشیمی فن آوران

نقدی

15,036

15,053

1104

1150

1104

زایلین مخلوط

پتروشیمی بندرامام

سلف

23,754

26,033

500

1100

500

ایزوبوتانول

پتروشیمی شازند

نقدی

27,824

30,606

110

1023

110

منو اتیلن گلایکول

پتروشیمی شازند

نقدی

30,242

30,242

1100

770

770

الکیل بنزن خطی

پتروشیمی بیستون

نقدی

40,300

40,300

2000

500

500

کریستال ملامین

پتروشیمی خراسان

نقدی

50,010

50,398

250

320

250

منومر وینیل استات

پتروشیمی شازند

سلف

33,500

33,500

660

297

297

دی اتانول آمین

پتروشیمی شازند

نقدی

38,371

38,371

220

220

220

منو اتیلن گلایکول

پتروشیمی مارون

نقدی

30,242

30,242

154

154

22

منو اتیلن گلایکول

پتروشیمی مروارید

نقدی

30,242

30,242

506

154

110

دی اتیلن گلایکول

پتروشیمی شازند

نقدی

27,333

27,570

110

132

110

رقابت برای ۵ ماده شیمیایی

حجم معاملات محصولات شیمیایی امروز ۱۰ هزار و ۴۹۳ تن رقم خورد. به گزارش پایگاه خبری بورس کالا؛ عرضه محصولات ۱۶ هزار و ۱۸ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۱۸ هزار و ۷۷۳ تن بود. به این ترتیب در گروه محصولات شیمیایی، دی اتیل هگزانول، اورتوزایلین، اسیداستیک، زایلین مخلوط و ایزوبوتانول ازسوی کارگزاران با رقابت خریداری شدند.

دی اتیل هگزانول پتروشیمی شازند با ۱۱۰۰ تن عرضه ۱۷۲۷ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۴۵۵ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۸۳۵ تومان بود. همچنین اورتوزایلین پتروشیمی برزویه با ۸۰۰ تن عرضه ۵۰۸۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۳۷۷ تومان و نرخ خرید آن هم ۲ هزار و ۶۱۵ تومان بود. این کالا به صورت سلف عرضه شد.

اسیداستیک پتروشیمی فن آوران هم با ۱۱۰۴ تن عرضه ۱۱۵۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا یک هزار و ۵۰۳ تومان بود، بیشترین قیمت ثبت شده برای خرید اسیداستیک فن آوران یک هزار و ۵۱۵ تومان بود. زایلین مخلوط پتروشیمی بندرامام هم با ۱۱۰۴ تن عرضه ۱۱۵۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزارو ۳۷۵ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۲ هزار و ۶۰۳ تومان رقم خورد.

همچنین ایزوبوتانول پتروشیمی شازند با ۱۱۰ تن عرضه ۱۰۲۳ تن تقاضا داشت،قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۷۸۲ تومان و نرخ خرید آن هم ۳هزار و ۶۰ تومان رقم خورد. در همین حال آروماتیک سنگین پتروشیمی برزویه، استایرن منومر پتروشیمی پارس و منواتیلن گلایکول پتروشیمی شازند نیز وارد سیستم مچینگ شدند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24