Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس تهران در حالی کار خود را تا دقایقی دیگر آغاز خواهد کرد که در بازارهای جهانی قیمت مس و روی تا حدودی رشد داشته است....

شاخص آماده فتح قله «٨٧٠٠٠» می شود ؛ لیدرهای بازار را بشناسید!

تابلو معاملات

روز گذشته شاخص کل با رشد 127 واحدی وارد کانال 83 هزار تایی شد و در محدوده 83012 واحد آرام گرفت. کگل با 53 واحد ، فولاد با 44 واحد و فملی با 32 واحد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص داشتند. در طرف مقابل همراه با 44 واحد ، وبملت با 11 واحد و پارسان با 9 واحد بیشترین تاثیر منفی را به روی شاخص گذاشتند. مجموع ارزش معاملات در دو بازار بورس و فرابورس بالغ بر 519 میلیارد تومان بود که پس از کسر معاملات بلوکی ، اوراق و ... ارزش خالص معاملات به 150 میلیارد تومان رسید. نمادهای ذوب ، فملی ، فولاد و کگل 4 نمادی بودند که بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

مروری بر بازار دوشنبه

در گروه فلزی شاهد افزایش تقاضا  و بالطبع آن افزایش چشمگیر حجم معاملات در ذوب بودیم. زمزمه هایی از تعدیل مثبت عایدی در این نماد در کنار انتشار عملکرد ماهانه سبب توجه بازار به این نماد شد. ذوب در 5 ماه ابتدای سال جاری 15.070 میلیارد ریال فروش زده که 35 درصد آن در ماه گذشته محقق شده است. نکته مثبت دیگر در ذوب آهن اینکه نرخ فروش محصولات در مرداد ماه نه تنها از ماه های گذشته بلکه از بودجه هم بالاتر بوده و ادامه این وضعیت می تواند سبب خروج شرکت از ورطه زیاندهی شود. به لحاظ نموداری باند قیمتی 90 – 100 تومان باند مقاومتی مهمی در پیش روی قیمت است. در صورتیکه قیمت بتواند طی 2 – 3 روز کاری آینده پرحجم از این ناحیه عبور کند ، می توان به رشد قیمت تا حوالی 125 – 130 تومان امیدوار شد.

در گروه معدنی کمنگنز همچنان معاملات پرهیجانی را دنبال می کند. روز گذشته بالاخره قیمت وارد کانال 300 تومانی شد و همزمان فشار عرضه ها نیز در این سهم شدت گرفت. امروز به لحاظ نموداری سهم در محدوده مقاومتی خود قرار دارد و در صورتیکه موفق به عبور از این ناحیه مقاومتی شود انتظار یک رشد 15 درصدی دیگر در این سهم دور از ذهن نیست.

در قطعه سازها خرینگ 1 – 2 روزی است که مورد توجه است. ÷س از لمس محدوده 80 تومان سهم مورد توجه واقع شد و تا کنون یک رشد 10 درصدی را تجربه کرده است. به لحاظ نموداری سهم گارد شکست ترند نزولی خود را گرفته است. از دیگر سو مقاومت مهمی حوالی 91 – 92 تومان در پیش روی سهم قرار دارد که در صورت شکست آن پتانسیل یک رشد 15 – 20 درصدی در این نماد دور از ذهن نخواهد بود.

از دیگر نمادهای مورد توجه گروه قطعه سازی نماد خزر بود. مدتها بود که سهم در حال کف سازی حوالی 80 تومان بود. جو مثبت گروه باعث شد تا تقاضا روی این نماد هم افزایش یابد. جالب اینکه سهم تقریبا خالی از فروشنده بود و س از به صف نشستن خریداران ، عرضه خاص در این نماد نداشتیم. از نظر نموداری خزر یک مقاومت جزئی حوالی 90 تومان دارد و در صورت عبور از این محدوده می تواند تا سطوح 105 تومان رشد کند.

د‌ر گروه پتروشیمی د‌یروز مد‌یرعامل شرکت پتروشیمی شیراز د‌رخصوص عد‌م شناسایی ذخیره مستمری و سایر مزایای کارکنان بازنشسته این شرکت د‌ر سال مالی منتهی به 30 اسفند‌ 1395 شفاف‌سازی کرد‌.شرکت پتروشیمی شیراز با ارسال نامه‌ای به اد‌اره نظارت بر ناشران بورسی د‌رخصوص آخرین وضعیت شناسایی ذخیره مستمری و سایر مزایای کارکنان بازنشسته عاد‌ی و پیش از موعد‌ توضیحاتی ارائه د‌اد‌ که به شرح زیر است: عطف به نامه شماره 3672580 تاریخ 2 مرد‌اد‌ 1396 د‌رخصوص عد‌م شناسایی ذخیره مستمری و سایر مزایای کارکنان بازنشسته این شرکت د‌ر سال مالی منتهی به 30 اسفند‌ 1395، به استحضار می‌رساند‌ هزینه‌های اعلامی از طرف صند‌وق بازنشستگی به‌صورت ماهانه پرد‌اخت و د‌ر هزینه‌های جاری هر د‌وره د‌ر د‌فاتر ثبت می‌شود‌. بر اساس این نامه، محاسبه ذخیره بازنشستگی نیازمند‌ جمع‌آوری سوابق و اطلاعات کامل پرسنل بازنشسته شرکت از ابتد‌ا تا کنون است که با توجه به قیمت شرکت پتروشیمی شیراز و بالا بود‌ن تعد‌اد‌ بازنشستگان، جمع‌آوری اطلاعات مزبور زمانبر است و تا کنون امکان‌پذیر نشد‌ه است. همچنین محاسبه ذخیره مذکور براساس محاسبات پیچید‌ه اکچوئری و بر مبنای مفروضاتی از قبیل امید‌ به زند‌گی، نرخ رشد‌ حقوق و نرخ تنزیل است. بد‌یهی است پس از گرد‌آوری اطلاعات کامل مورد‌ نیاز محاسبات مزبور انجام و هرگونه ذخیره احتمالی از این بابت پس از تایید‌ هیات مد‌یره شرکت د‌ر د‌فاتر منظور خواهد‌ شد‌.

پیش بینی بازار امروز

بورس تهران در حالی کار خود را تا دقایقی دیگر آغاز خواهد کرد که در بازارهای جهانی قیمت مس و روی تا حدودی رشد داشته است. روی بار دیگر بالاتر از 3.100 دلار قرار گرفته و مس نیز به 6.800 دلار نزدیک می شود. این مهم می تواند روند رو به رشد گروه فلزی را تدوام بخشد. از دیگر سو بازگشایی قریب الوقوع سایپا ، باعث افزایش جنب و جوش در گروه خودرویی و قطعه سازی شده است. توجه بازار به گروه پتروشیمی به واسطه رشد قیمتی اوره و متانول و همچنین حرکات خزنده دلار آزاد در کنار شرایط مطلوب نمادهای پالایشی باعث شده تا نماگر بازار سرمایه پس از چند سال رکود شکنی کند و به کانال 83000 واحدی نفوذ کند. به لحاظ نموداری باند 83500 – 83800 واحد مقاومتی مهمی در پیش روی نماگر بازار است که باید در روزهای آینده منتظر واکنش بازار این سطح باشیم. در صورتیکه دماسنج بازار سرمایه به هر ترتیب موفق به عبور از این ناحیه شود ، شهریور متفومتی برای بورس تهران رقم خواهد خورد و شاخص کل آماده رشد تا حوالی 87000 واحد خواهد شد. روی هم رفته امروز هم بازار می تواند مثبت باشد. با این حال به نظر می رسد هیجان خرید در بازار کمی فروکش کند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24