Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

برای امروز بازار چند نکته را مد نظر دارد. اولین و مهمترین آنها تحولات کدال و گزارشات ماهانه شرکت هاست. مورد دوم تند شدن شیب حرکتی دلار است که می تواند گروه های صادرات محور را در کانون توجهات قرار دهد...

آماده باش شاخص به کانال «٨٣ هزارتایی»

تابلو معاملات

بورس24 : در پایان معاملات روز گذشته شاخص کل با جهش 355 واحدی در ارتفاع 82897 واحد به کار خود پایان داد. فملی با 119 واحد ، فولاد با 93 واحد و کگل با 84 واحد بیشترین تاثیر مثبت را به روی شاخص داشتند و در طرف مقابل رمپنا با 42 واحد ، وامید با 25 واحد و وبملت با 24 واحد تا حدودی از بار مثبت شاخص کاستند. در بازار فرابوس آیفکس با جهش 8 واحدی به 948 واحد رسید. مجموع ارزش معاملات در دو بازار بورس و فرابورس رقمی در حدود 530 میلیارد تومان بود که پس از کسر اوراق و معاملات بلوکی این رقم به 175 میلیارد تومان رسید که رشد قابل توجهی نسبت به روزهای قبل داشت.

مروری بر بازار شنبه

در جریان معاملات روز شنبه شاهد تحرکات مثبت در نمادهای وابسته به گروه شیمیایی بودیم. رشد قیمتی متانول و اوره از مهمترین دلایل توجه بازار به نمادهای این گروه بود. در حال حاضر قیمت متانول 320 دلار و قیمت اوره 210 دلار گزارش شده است. در این گروه زاگرس یکی از غول های متانول سازی دنیا بالاخره موفق به شکست سقف نموداری خود و تثبیت بالای این محدوده مقاومتی شد. به نظر می رسد این سهم جای یک رشد 8 تا 10 دیگر را خواهد داشت. بازگشایی شپدیس با رشد قیمتی را داشتیم. شازند هم پس از پولبک به حوالی 200 تومان و برخورد با محدوده تبدیل سطح با افزایش تقاضا مواجه شد. شازندی که حوالی 240 تومان مقاومت مهمی خواهد داشت.

در گروه تجهیزاتی بازگشایی مپنا را داشتیم. پس از تقسیم سود 16 تومانی سهم با افت 3 – 4 درصدی به تابلو معاملات بازگشت. در مورد مپنا زمزمه هایی از ساخت 5 نیروگاه در شهر حلب به گوش می رسد. به لحاظ نموداری در سال های گذشته سهم حرکات ریتمیکی داشته و تحت تاثیر ترند صعودی خود بوده است. در حال حاضر نزدیک ترین مقاومت سهم محدوده 650 تومان است.

در گروه خودرویی و در نماد سایپا اظهار نظر حسابرس مستقل درخصوص اصلاحات اعمال شده در صورتهای مالی تلفیقی سال مالی منتهی به 95  روی خروجی کدال نشست تا  زمزمه  بازگشایی سایپا و وساپا در این  هفته  قوت  گیرد. در صورتهای مالی تلفیقی قبلی که بدون تلفیق  سرمایه گذاری کارکنان سایپا و رنا ارائه شده بود سود خالص تلفیق ۳۰۸ میلیارد تومان و سود انباشته تلفیق ۵ میلیارد تومان بود که پس از تلفیق شرکتهای یاد شده، سود خالص ۳۰۸ میلیارد تومانی به زیان ۳۴۰ میلیارد تومانی و سود انباشته ۵ میلیارد تومانی به زیان انباشته ۳۵۵۴ میلیارد تومانی تبدیل شده است!

در گروه انبوه سازی و در نماد عمران و توسعه فارس شاهد آگهی عرضه بلوک 17.1 درصدی سهام این شرکت بودیم. این عرضه عمده شامل 171 میلیون سهم است که 19 شهریور به قیمت پایه هر سهم 320 تومان ، به صورت نقد و یا 50 درصد نقد باقی اقساط از طریق کارگزاری اردیبهشت ایرانیان انجام خواهد شد.

اما در بازار پایه معاملات عجیبی را در نماد لکما شاهد بودیم. به گونه ای که سهم از محدوده منفی کار خود را آغاز کرد و در نهایت با صف خرید پر حجم به کار خود پایان داد. تحلیل گران نموداری بر این باورند که لکما در حال تشکیل آرایش سر و شانه ادامه دهنده است و در صورتیکه موفق شود در روزهای آتی بر محدوده 75 تومان غلبه کند ، می توان انتظار رشد سهم تا قیمت های بالای 100 تومان را داشت.

پیش بینی بازار امروز

در حالی در دومین روز از هفته بازار بورس کار خود را آغاز می کند که در بازارهای جهانی قیمت ها تا حدودی به پوسته سخت مقاومتی برخورد کردند. با این حال افزایش زیر پوستی نرخ دلار باعث شده تا همچنان نمادهای وابسته به بازارهای جهانی در بورس تهران جذاب باشند. جدی شدن بحث کاهش نرخ بهره بانکی از دیگر عواملی است که می تواند باعث افزایش توجه به بازار بورس شود. در کنار همه این موارد تغییرات ساختاری در بورس تهران از جمله روند توقف سهم ها ، دامنه نوسان و حجم مبنا از دیگر عواملی است که بر جذابیت های بازار فعلی می افزاید. البته در این بین ریسک هایی چون بحث تسویه اعتبارها و تنش های سیاسی مربوط به برجام بر سر بازار سایه افکنده است.

برای امروز بازار چند نکته را مد نظر دارد. اولین و مهمترین آنها تحولات کدال و گزارشات ماهانه شرکت هاست. مورد دوم تند شدن شیب حرکتی دلار است که می تواند گروه های صادرات محور را در کانون توجهات قرار دهد. مورد سوم هم مطابق معمول قیمت های جهانی است. هر چند عقب نشینی مختصری هم داشتیم ، با این حال باید اذعان کرد که همچنان قیمت ها در سطوح خوبی قرار دارند. روی هم رفته به نظر امروز هم بازار مثبتی را خواهیم داشت. با این حال انتظار داریم بر فشار عرضه ها در محدوده مثبت افزوده شود. این اتفاق خصوصا در نیمه دوم تایم معاملاتی می تواند اوج بگیرد!

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24