Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت تایدواتر خاورمیانه عصر روز چهارشنبه مورخ ٢١ تیرماه ٩۶ با حضور اکثریت صاحبان سهام (٧٢.۶ درصد) درسالن اجتماعات هتل سیمرغ تهران برگزار شد...

تقسیم ۴۵٠ میلیارد ریال سود بین سهامداران تایدواتر

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت تایدواتر خاورمیانه عصر روز چهارشنبه مورخ 21 تیرماه 96 با حضور اکثریت صاحبان سهام (72.6 درصد) درسالن اجتماعات هتل سیمرغ تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت تایدواتر خاورمیانه مجمع مزبور باریاست آقای سید مهدی عقدائی به نمایندگی از شرکت فراز انرژی دنا و نظارت آقای جمال میر شکرائی به نمایندگی از شرکت دریا بندر و آقای محسن مرادی جزء به نمایندگی از شرکت آینده نگر مهر و دبیری آقای مهرداد عالی مقدم برگزار گردید.

در این مجمع پس از ارائه گزارش هیات ‌مدیره شرکت در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به 30 اسفند 95، صورت‌های مالی شرکت به تصویب سهامداران رسید و مبلغ 450 ریال سود نقدی به ازای هر سهم و در مجموع 450 میلیارد ریال سود بین سهامداران شرکت تقسیم شود.

بنابر این گزارش مهدی اعتصام مدیرعامل تایدواتر در گزارشی به مجمع از خدمات یکپارچه بندری این شرکت در بندر امام(ره) و در چهار سایت مختلف خبر داد و گفت در سایت 1 این شرکت واقع دراراضی پشتیبانی مجتمع بندری؛ 7 باب انبار مسقف به متراژ 58000 مترمربع به ظرفیت انبارش بیش از 240 هزار تن غلات احداث و راه اندازی شده است.

وی در ادامه با سایت 2 شرکت واقع درجاده دسترسی به بندر اشاره کرد و گفت: در این سایت2 باب انبار مسقف چند منظوره به متراژ 15000 مترمربع با ظرفیت انبارش 60 هزار تن کالا به بهره برداری رسیده است همچنین در سایت 3 واقع درجاده ماهشهر- بندر امام (ره) نیز مجموعه ای با ظرفیت انبارش انواع کالا درمحوطه ای به وسعت 5 هکتار فعال شده است.

وی با بیان اینکه سایت 4 تایدواتر در بندر امام خمینی(ره) شامل یک زمین چند منظوره 15 هکتاری واقع در زون نفتی منطقه است همچنین به خرید تجهیزات بندری(مکنده غلات) برای فعال شدن تایدواتر در بخش اپراتوری غلات این بندر اشاره کرد و افزود: تایدواتر در بندر بندر امیرآباد نیز اقدام به احداث و بهره برداری سیلوی 41 هزارتنی غلات کرده است.

اعتصام در خصوص مشخصات این پروژه گفت: تایدواتر مجموعا 7000 متر مربع زمین برای احداث سیلو به ظرفیت انبارش 300 هزار تن غلات در سال طی یک قرارداد 15 ساله و به روش BOT در اختیار گرفته و مبلغ150 میلیارد ریال در این پروژه سرمایه گذاری صورت گرفته است.

به گفته مدیرعامل تایدواتر در این بندر همچنین بهره برداری 5 ساله ترمینال شماره 1 بندرامیر آباد نیز به این شرکت واگذار شده است.

وی در خصوص فعالیت های بندری تایدواتر در بندر انزلی نیز گفت : احداث انبار مسقف 5 هزار متر مربعی و قرارداد 10 ساله و 30 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این بندر به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت تایدواتر از دیگر فعالیت های بندری این شرکت را بهره برداری و نگهداری بندرخصوصی فریدونکنارذکر کرد و افزود: سال گذشته با پی گیری های صورت گرفته فعالیت در این بندر به عهده تایدواتر گذاشته شد.

وی در این زمینه توضیح دارد: محوطه بندری این بندر 45 هکتار و شامل 3 پست اسلکه با آبخور 5 متر و قابلیت پهلودهی کشتی ها تا 6 هزارتن ظرفیت است که به بهره برداری از آن به مدت 6 سال به تایدواتر واگذار شده است.

وی در خصوص اقدامات تایدواتر در این بندر تا کنون گفت: اهم اقدامات صورت گرفته شامل لایروبی حوضچه بندر جهت دستیابی به آبخور مناسب، استقرار نرم افزارهای مورد نیازخدمات بندری، ساماندهی ارائه خدمات به کشتی ها و مشتریان ، تامین تجهیزات و ماشین آلات تخلیه و بارگیری و استقرار سیستم مدیریت HSE می باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت تایدواتر از جمله اقدامات و فعالیت های جدید تایدواتر در بندر شهید رجایی در کنار فعالیت های قبلی این شرکت به فعال سازی ترمینال فله خشک با مشارکت تایدواتر دربندرشهیدرجایی مربوط می شود.

وی در توضیخ آغاز فعالیت جدید تایدواتر در بندر شهید رجایی گفت: هم اکنون بیش از 106 هزار متر مربع از محوطه ها و 73 هزار متر مربع از انبارهای بندر شهید رجایی در اختیار قرار گرفته است وبرای شروع کار تا کنون عملیات بازسازی و نوسازی مکنده های غلات، عملیات بازسازی و نوسازی جرثقیل های 140 تنی ، بازاریابی و تخلیه ی کشتی شکر با ظرفیت 68000 تن و تخلیه نگله ها با تناژ بالا صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به خدمات دریایی و کشتیرانی تایدواتر و توسعه فعالیت های دریایی طی سال 1395 اشاره کرد و گفت: در طی سال گذشته شناورهای نگین تاید 1و2 به شرکتهای DCI- پرشیا کالا - IOECو شناورهای سامیت 1و2 به شرکت نفت فلات قاره و IOECاجاره داده شدو همچنین اروند تاید 1000 با شناورسازی مغروقه نصرالله و انعقاد قرارداد سالویج 6 فروند شناور در خورموسی درآمدزایی بالایی برای تایدواتر ایجاد کرد.

وی از خرید و اجاره 2 فروند شناور ASD به شرکت نفت فلات قاره و قرارداد راهبری ، تعمیرات و نگهداری شناورهای تجسس و نجات در بنادر امیر آبادو امام (ره) خبر داد و افزود:انعقاد قرارداد نگهداری و راهبری 4 دستگاه دیزل ژنراتور کاتر پیلار جهت تامین سکوی نفتی البرز به کارفرمایی شرکت نفت فلات قاره از دیگر فعالیت های تایدواتر در بخش توسعه فعالیت های دریایی بوده است.

اعتصام در خصوص قراردادهای لایروبی تایدواتر در بنادر کشور نیز گفت: انعقاد قرارداد لایروبی بنادر شمالی کشور به مدت 5 سال با سازمان بنادر و دریانوردی به میزان 4 میلیون مترمکعب، انعقاد قرارداد لایروبی بندر فریدون‌کناربه میزان 100.000 مترمکعب، برنده شدن در مزایده لایروبی بندر انزلی به میزان 1.000.000 مترمکعب و انجام عملیات لایروبی 200 هزارمترمکعبی در بندر جاسک از فعالیت های بارز تایدواتر در بخش لایروبی بنادر ایران در سال گذشته بوده است.

به گفته مدیرعامل تایدواتر در سال گذشته برای اجرایی کردن قراردادهای دریایی و بندری این شرکت بیش از 1000 میلیارد ریال سرمایه گذاری برای خرید 70 دستگاه انواع تجهیزات بندری و دریایی صورت گرفته است

اعتصام در پایان به فعالیت های این شرکت در حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود:طراحی و راه اندازی نرم افزار جامع ترمینال کانتینری Consol در15 پایانه بندری ، ارائه خدمات و پشتیبانی سامانه نرم افزاری جنرال کارگو (GCOMS) در تمامی بنادرکشور و تولید نرم افزار در حوزه های بانکی، بازی و ... از جمله فعالیت های درآمدزای تایدواتر در این بخش بوده است.

در پایان این مجمع موارد زیر به تصویب رسید:

  • تصویب صورتهای مالی شرکت منتهی به پایان سال 95
  • تقسیم مبلغ ۴۵۰ ریال سود به ازای هر سهم
  • تخصیص مبلغ یک میلیارد ریال به عنوان پاداش هیات مدیره شرکت
  • تصویب حق حضور أعضاء هیات مدیره در ماه ده میلیون ریال به ازاء تشکیل دوجلسه در ماه
  • انتخاب موسسه حسابرسی أرقام نگر آریا به عنوان بازرس اصلی و حسابرس مستقل
  • موسسه حسابرسی سامان پندار به عنوان بازرس علی البدل
  • روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی شرکت اعلام گردید

مصوبه مجمع فوق العاده شرکت

در مجمع فوق العاده تایدواتر نیز که پیش از این مجمع و با حضور 72.6 درصد سهامداران برگزار شد؛ موضوع فعالیت اساسنامه درخصوص تامین نیروی انسانی وخدمات مرتبط به منظور اخذ مجوز صلاحیت ایمنی از اداره کار اصلاح شد.

آخرین ترکیب سهامداران

نام سهامدار

تعداد سهام

درصد

شرکت فراز انرژی دنا

639.062.347

63.9

سایر اشخاص حقوقی و حقیقی

302.664.125

33.5

صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر

41.773.528

1.6

صندوق سرمایه گذاری کوثریکم

16.500.000

1

جمع کل

1.000.000.000

100

چشم انداز و ماموریت شرکت

شرکت تایدواتر خاورمیانه پیشرو درعملیات بندری و دریایی ، حمل و نقل دریایی و خدمات وابسته درسطح ملی و با قابلیت رقابت منطقه ای و اهتمام برحضور جدی دربازارهای فرامنطقه ای مبتنی بر ارائه خدمات برتر و با تکیه بر ارزش های مشترک (عملکرد رقابتی ، تعهد به تعالی سازمانی ، کارتیمی، ایمنی و حفظ محیط زیست ) حداکثر منافع را برای سهامداران و کارکنان تامین خواهد نمود.

اهداف و برنامه های شرکت

  1. حفظ و تثبیت موقعیت فعلی شرکت در بازار داخلی و توسعه آن در حوزه‌های اصلی فعالیت شرکت‌
  2.  
  3. حفظ و توسعه تعاملات مثبت و سازنده با سازمان بنادر به عنوان کارفرمای اصلی شرکت
  4. تقویت هم‌افزایی و همگرایی شرکت ها و فعالیت‌ها در راستای ماموریت اصلی شرکت‌
  5. ساماندهی فعالیت ها و تعیین تکلیف شرکت ها و قراردادهای زیان ده
  6. بازسازی و نوسازی تجهیزات و ماشین آلات بندری
  7. توسعه فعالیتهای حوزه ریلی و اقدامات لازم جهت اقتصادی نمودن آن
  8. پیگیری به منظور اصلاح و بهبود تعرفه های خدمات بندری مربوط به ترمینال متفرقه
  9. برنامه ریزی جهت آماده سازی و بهره برداری اراضی 6 هکتاری در بندر شهید رجائی و پانزده هکتاری بندر امام ره
  10. توسعه فعالیتهای سالویج در مناقصه های جدید
  11. افزایش سرمایه شرکتهای اقماری در شرایط توجیه پذیر
  12. دردسترس بودن حوزه های ذیربط و پاسخگویی به سهامداران
  13. حضور درانجمن ها و تشکل های تخصصی و فعال نمودن آنها درراستان منافع شرکت درمجامع قانونی و صنفی

ترازنامه :

صورت سود و زیان :

منبع خبر: به سفارش شرکت تایدواتر خاورمیانه

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24