Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

رشد قیمت های جهانی به ویژه در فلزاتی همچون فولاد، مس و روی؛ گزارشات قابل قبول سه ماهه از سوی شرکت ها، همچنین عرضه اولیه تازه وارد بازار سرمایه "به پرداخت ملت....

رشد صندوق ها با چاشنی رکوردزنی بورس

بورس24 : در نخستین هفته از مردادماه بورس با اتکا به رشد قیمت های جهانی به ویژه در فلزاتی همچون فولاد، مس و روی؛ گزارشات قابل قبول سه ماهه از سوی شرکت ها، همچنین عرضه اولیه  تازه وارد بازار سرمایه "به پرداخت ملت " رشد 1.7 درصدی را به ثبت رساند. بازار سهام که در هفته گذشته نیز به روند صعودی خود ادامه داد، شتاب بیشتری را در پیمودن این مسیر تجربه کرد تا به بهبود شرایط صندوق های سرمایه گذاری در سهام نیز کمک کرده و به ثبت بازدهی مثبت در اکثر قریب به اتفاق این صندوق ها طی این هفته منجر شود به طوریکه تعداد صندوق های منفی در این هفته انگشت شمار بودند. در این میان، صندوق های بانک اقتصاد نوین، یکم اکسیر فارابی، آتیه درخشان مس، آسمان یکم و یکم آبان در صدر برترین هفته قرار داشتند. در جداول پیوست جزئیات روند هفتگی و بازده صندوق های سرمایه گذاری در سهام به تفصیل آورده شده است.

درصد بازدهی صندوق هایی که از بازدهی شاخص کل در بازه های زمانی متفاوت بیش تر بوده است به رنگ سبز مشخص شده است. برای مثال همانگونه که در جدول فوق مشاهده می نمایید طی یک ماه گذشته بازده صندوق های سرمایه گذای بانک اقتصاد نوین، یکم اکسیر فارابی و .. از بازده بازار (3.6%) بالاتر بوده است.

لازم به ذکر است صندوق های سرمایه گذاری عموما برای افرادی با ریسک پذیری کمتر، که علم زیادی به روش های تحلیلی ندارند یا زمان کافی برای مدیریت سهام خود را در اختیار ندارند، مناسب می باشد، هر واحد صندوق از تقسیم کل ارزش دارایی بر سرمایه به دست می آید که آن را با NAV یا خالص ارزش دارایی ها می سنجیم. در جدول زیر این شاخص برای 10 صندوق با بیشترین NAV نشان داده شده است. لازم به ذکر است این فاکتور لزوما بیانگر عملکرد بهتر در کوتاه مدت نمی باشد بلکه ملاک خوبی برای جذب نقدینگی در میان علاقه مندان به صندوق ها تلقی می شود.

منبع خبر: پایگاه تحلیلی-خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24