Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شرکت «خاهن» با افزایش سود ٢٨ % نسبت به سال مالی ١٣٩۴ زیان انباشته خود را پوشش داده است.

تاثیر قرارداد جدید بر صورت های مالی خاهن به زودی اعلام خواهد شد

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران برای سال مالی منتهی به 1395.12.30 در روز سه شنبه مورخ 96.04.27 ساعت 9 صبح در هتل اسپیناس پالاس با حضور حدود 85.5% سهامداران، اعضای هیئت رئیسه به ریاست آقای قندریز، ناظرین آقای مهندس پدرام باویلی تبریزی و آقای حیرت انگیز(مدیر عامل شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران) ، منشی مجمع آقای زراعتی ، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی تشکیل شد.

شرکت «خاهن» با افزایش سود 28 % نسبت به سال مالی 1394 زیان انباشته خود را پوشش داده است.

جناب آقای مهندس پدرام باویلی تبریزی به عنوان عضو موظف هیئت مدیره و قائم مقام مدیر عامل و همچنین نماینده سهامدار اصلی شرکت در ارائه گزارش عملکرد شرکت در سال مالی 1395 به رشد 28 درصدی در فروش و 11 درصدی در تولید نسبت به سال 1394 اشاره کرد و فرمود : شرکت در سال جاری به بالاترین میزان فروش نسبت به سال های گذشته دست یافته است و هم اکنون مشتری نزدیک به 97% محصولات شرکت، ساپکو می باشد. همچنین شرکت در زمینه های تولید مقداری، عملکرد وزنی، وضعیت فروش و سود قبل از مالیات رشد صعودی بسیار خوبی داشته است.

وی افزود :کارگاه قالب سازی شرکت، بزرگترین و مجهزترین در منطقه می باشد. شرکت تمام عملیات طراحی و ساخت و عملیات حرارتی را در خود شرکت انجام می دهد و این از مزیت های مهم شرکت می باشد.

همچنین ایشان فرمود: خط تولید پرس 8000 تن شرکت در خاورمیانه انحصاری می باشد و رقبای ما چین و هند می باشند. همچنین آزمایشگاه مهندسی شرکت و خطوط فنی مورد تایید پژو می باشد.

ایشان درمورد مصادیق عملکرد شرکت اظهار داشت : این شرکت اقدام به خرید و نصب و راه اندازی 12 دستگاه فرز High Speed آلمانی مدل 2016 کرده است که از این 12 دستگاه 5 دستگاه وارد شرکت شده و نصب و راه اندازی شده اند ، مابقی دستگاه ها نیز درحال ورود به شرکت می باشند.

هم اکنون نیز موفق به تعدادی از قالب های پژو 2008 شده ایم و قالب ها به شرکت ایران خودرو تحویل شده اند. شرکت از بابت تغییر سبد محصولات تولیدی شرکت های کارفرما، نگرانی ندارد و امکان تطبیق خود را دارد.شرکت در خصوص تولید قالب های دایکاست از شرکت ایتالیایی (به عنوان همکار) و از شرکت پژو (به عنوان کارفرما) تاییدیه اخذ کرده است.

پس از ارائه این گزارش ایشان درخصوص قراردادهای جدید اعلام کرد : قرارداد تولید میل لنگ نهایی شده در سال 96 تولید آن آغاز شده و به زودی نتایج سودآوری آن در صورت های مالی شرکت نمایان خواهد شد. همچنین قرارداد جدید با ایدم در سال 95 منعقد شد و تاثیرات مالی آن در سال 96 برای سهامداران مشخص خواهد شد. قرارداد با موتورسازان نیز که به درخواست این شرکت انجام شده است؛ و به زودی اعلام خواهد شد.

جناب آقای باویلی ابراز داشت : تا پیش از این ما در تلاش برای انعقاد قرارداد با مشتریان بودیم؛ اما اکنون درخواست ها برای انعقاد قرارداد به شرکت می آید. شرکت چرخشگر نیز هفته پیش برای انعقاد قرارداد با شرکت آهنگری مذاکرات جدی داشت و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد : قرارداد تولید قالب های دایکاست جهت تولید داخلی آنها به امضا رسیده است. کارگاه پروژه بر اساس طرح شرکت آلمانی آماده و تجهیز شده است و در این خصوص با نظارت شرکت ایتالیایی، قالب ها تولید می شود. همچنین شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران بعد از 2 سال در تولید این قالب ها خودکفا خواهد شد و همچنین اجازه صادرات قالب ها به بازارهای منطقه ای را با برند شرکت ایتالیایی خواهد داشت. و اینکه شرکت سرمایه گذاری بسیار بالایی (بیش از 300 میلیارد ریال) در پروژه ساخت قطعات دایکاست انجام داده است که از آنجا که قطعات دایکاست اولین بار در کشور تولید خواهند شد؛ به عنوان افتخاری برای کشور می باشد.

اقای مهندس باویلی در خصوص توضیحات بیشتر در ارتباط با اقدامات مربوطه با صورت های مالی فرمود : بدهی ارزی مربوط به سال 90 در سال 95 و بدهی راکد با دو شرکت طرف قرارداد نیز تسویه شد و همچنین تسویه تسهیلات اخذ شده از بانک تجارت، صنعت و معدن و مهر اقتصاد نیز انجام شد.

وی بیان داشت :در این هفته اطلاعات 3 ماهه شرکت منتشر خواهد شد ، در آن گزارش خواهید دید که سود سه ماه سال 96 نسبت به دوره سه ماه سال 95 بیش از 75 % رشد داشته و همچنین شرکت 30% بودجه را پوشش داده است و در پایان 3 ماهه، زیان انباشته به صفر رسیده است.

وی اظهار داشت : شرکت در زمان واگذاری به «خانواده باویلی» دارای تعداد فراوانی چک برگشتی و نیز مبلغ 240 میلیارد ریال مالیات سنواتی بود ولی اکنون شرکت هیچ گونه بدهی مالیاتی ندارد و نیز از شرکت های خوش حساب در پرتال بانک مرکزی می باشد.

سپس نماینده سازمان حسابرسی، گزارش حسابرس و بازرس قانونی را قرائت فرمودند و وضعیت صورت های مالی سال 95 شرکت را به نحوی مطلوب تایید کرد.

هیئت رئیسه با حوصله به سوالات سهامداران پاسخ دادند که به اهم نکات آن می پردازیم :

  • رنو سیکل پیچیده ای جهت ارائه تاییدیه به شرکت های تامین کننده دارد. با این حال توانستیم تاییدیه شرکت را بگیریم.
  • رنو برخلاف پژو، علاقه به یکپارچه سازی تامین کنندگان اختصاصی و عدم داخلی سازی فرآیندهای خود دارد. لیکن این شرکت به دنبال ماشین کاری قطعات تولیدی خود در کشور می باشد.
  • بعد از واگذاری شرکت، تغییرات قیمت مواد اولیه به جهت شکل حقوقی قراردادهای منعقد شده، بر شرکت تاثیرگذار نمی باشد. در واقع مشتریان متعهد به تامین مواد اولیه به قیمت معین می باشند.
  • شرکت آهنگری هم اکنون هیچ رقیب داخلی ندارد.
  • شرکت هیچ الزامی به انعقاد قرارداد بیش از 90% تولید خود با ساپکو ندارد و ممکن است در طول سال های آتی بر حسب کسب بیشترین منفعت برای سهامداران، ترکیب مشتریان شرکت تغییر کند. لذا به طور کلی سودآوری حداکثری ملاک انعقاد قراردادهای شرکت می باشد.
  • شرکت در بودجه سال 96، پیش بینی آثار مالی هیچ یک از قراردادهای مطرح شده در جلسه مجمع عمومی عادی امروز را ندیده است.
  • درخصوص فروش حق تقدم های استفاده نشده سهامداران در طی افزایش سرمایه، هیچ گونه هزینه مالی از بایت تامین نقدینگی توسط شرکت های تامین سرمایه به شرکت وارد نشده است و حق تقدم ها زودتر از موعد به فروش رسید.

در این مجمع اعلام شد شرکت با شرکای خارجی قرارداد جدید بسته که این موضوع با واکنش نماینده بورس مواجه شد. نماینده بورس به مدیران شرکت گفت در صورت عقد قرارداد جدید، باید اعلام تعدیل کنید و در غیر این صورت نماد بازگشایی نخواهد شد. مدیران شرکت هم مخالفتی با این موضوع نکردند و اعلام شد که تاثیر قرارداد جدید بر صورت های مالی خاهن به زودی اعلام خواهد شد.

در ادامه صورتهای مالی شرکت و گزارش فعالیت هیأت مدیره مورد تصویب مجمع عمومی صاحبان سهام قرار گرفت. همچنین تصمیماتی درخصوص انتخاب بازرس قانونی و حسابرس، روزنامه کثیر الانتشار و حق حضور و پاداش اعضای هیأت مدیره اتخاد شد.

صورت های مالی

صورت سود و زیان

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24