Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در اجرایِ مصوبۀ مورخ ٩٢.۵.١٢ هیئت مدیرهِ شرکت، مقرر شد، شرکت معدنی وصنعتی چادرملو با خرید ٢٠ درصد سهام شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس، جهت اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس به صنایع معدنی کشور از جمله چادرملو ، مشارکت نماید که در حال حاضر میزان این مشارکت معادل ٢٢.٢٢ درصد است و امیدواریم با اجرای آن بخش زیادی از مشکل کمبود آب صنایع بزرگ واقع در مسیر این خط انتقال از بندرعباس تا یزد برطرف شود...

تقسیم ٢٠٠ ریال سود نقدی در مجمع چادرملو

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ( سهامی عام ) صبح روز یک شنبه18تیر ماه با حضور اکثریت سهامداران حقیقی و حقوقی در سالن تلاش تهران برگزار شد.

در این مجمع ابتدا مهندس محمود نوریان مدیر عامل شرکت با اشاره به نقش چادرملو در تأمین مواد اولیۀ صنایع فولاد با هدف پیشبرد اهداف اقتصادی و صنعتی کشور گفت : ایـن شـرکت در سال 1395 تـوانسته است بـا اتخاذ تدابیر مناسب و مرتفع ساختن مشکلات پیش روی، علاوه بر محقق ساختن پوشش 117 درصدی درآمد هر سهم، گامهای موثری در اجرای برنامه ها توسعه بخش شرکت بردارد.

این مقام مسئول با برشمردن برخی فعالیت های رو به رشد شرکت افزود : درسال 1395 نیز مطابق روال سال هایِ قبل، پروژه های مطالعاتی، تحقیقـاتی و پـژوهشی بـا هدفِ کـاهشِ مصـارف و هزینه ها، بهینه سازی و کاهشِ مصرف انرژی، استفاده از فن آوری های جدید، انجام اصلاحات در خطوط تولید کماکان در دستور کار قرار گرفت. به نحوی که تنها در این سال بالغ بر 785 قلم، قطعات و لوازم مصرفی واحد ها تولیدی، در داخل کشور بومی سازی شد. و تاکنون 10,195 قلم قطعات و لوازم یدکی، از منابع داخلی تأمین و جایگزین قطعات مشابه ساخت خارج شده است.

وی کاهش مداوم مصرف انرژی (برق، آب و گاز) در مجتمع های معدنی و صنعتی چادرملو، نسبت به پیش بینی های انجام شده را از جمله اقدامات مثبت شرکت عنوان کرد . و در خصوص طرح های به بهره برداری رسیده چادرملو گفت : در اردیبهشت پارسال بهره برداری از واحد بخار نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی مجتمع صنعتی چادرملو در اردکان یزد آغاز شد و در حال حاضر با تمام ظرفیت (شامل 2 واحد گازی و 1 واحد بخار) در حال کار است و برق تولیدی را به مدار شبکه برق سراسری انتقال می دهد.

همچنین بهره برداری آزمایشی از کارخانه تولید شمش فولاد چادرملو با ظرفیت 1 میلیون تن قابل ارتقاء تا 1 میلیون و 300 هزار تن با تولید اولین شمش فولاد در بهمن ماه آغاز شد.

مدیر عامل چادرملو همچنین طرح های در دست تکمیل این شرکت را شامل: طـرح احداث کارخانۀ احیاء (آهن اسفنجی) با ظرفیت 1 میلیون و 550 هزار تن درسال و طرح تأمین آب از محل اجرای شبکه فاضلاب شهرستان اردکان با ظرفیت تصفیه2.9 میلیون مترمکعب در سال عنوان کرد و از دستور کار قرار گرفتن 2 طرح جدید توسعه این شرکت خبر داد . این طرح ها شامل : طرح احداث کارخانه گندله سازی جدید با ظرفیت 4 میلیون تن و طرح احداث کارخانه نورد با ظرفیت 1.2 میلیون تن در سال است.

وی با توجه به ذخیره باقیمانده معدن سنگ آهن چادرملو و ضرورت تامین منابع جدید سنگ آهن برای استمرار تولید کنسانتره در بلند مدت اظهار امیدواری کرد هر چه زودتر مجوز نهایی بهره برداری از پهنه معدنیD19 که دارای 100 میلیون تن ذخیره قابل برداشت می باشد از سوی سازمان محیط زیست صادر شود.

مهندس نوریان از سرمایه گذاری شرکت چادرملو در شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه به میزان 65% با هدف تکمیل زنجیره تولید نام برد و افزود : بهره برداری از واحد نورد این شرکت با ظرفیت 500 هزار تن انواع میلگرد از اواخر سال گذشته آغاز شده است و ساخت واحد فولاد این مجموعه نیز با ظرفیت تولید 600 هزارتن شمش فولاد هم اکنون در حال اجراست.

وی مشارکت در طرح تأمین و انتقال آب خلیج فارس به مناطق مرکزی ایران را هم یکی از سرمایه گذاری های مهم و زیر بنای چادرملو عنوان کرد و گفت : در اجرایِ مصوبۀ مورخ 92.5.12 هیئت مدیرهِ شرکت، مقرر شد، شرکت معدنی وصنعتی چادرملو با خرید 20 درصد سهام شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس، جهت اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس به صنایع معدنی کشوراز جمله چادرملو ، مشارکت نماید که در حال حاضر میزان این مشارکت معادل 22.22 درصد است و امیدواریم با اجرای آن بخش زیادی از مشکل کمبود آب صنایع بزرگ واقع در مسیر این خط انتقال از بندرعباس تا یزد برطرف شود.

نوریان با مثبت ارزیابی کردن عملکرد برنامه تولیدی شرکت گفت : در سال 1395 بالغ بر 10 میلیون و 5 هزار تن کنسـانتره سنگ آهن. 496 هزار تن سنگ آهن دانه بندی، و3 میلیون و 720 هزار تن گندله تولید شده که فراتر از برنامه پیش بینی بوده است .

و مجموعه این عملکرد موجب کسب کردن رتبۀ دوّم گروه اکتشاف ، استخراج و بهره برداری معادن در سال 1395 ، از سوی سازمان مدیریت صنعتی شد.

در ادامه این مجمع گزارش بازرسان و حسابرسان قانونی شرکت ارائه شد و پس از پرسش و پاسخ سهامدارن، صورتهای مالی سال 95 به تصویب حاضران رسید. از دیگر تصمیمات جلسه یادشده تقسیم سود سال مالی منتهی به 30 اسفندماه 1395، به ازای هر سهم 200 ریال بین سهامداران بود.

مروری بر عملکرد مالی و عملیاتی شرکت در سال جاری

ارائه گزارش عملکرد مالی شرکت در دو سال اخیر به صورت مقایسه‌ای همراه با درصد تغییرات نسبت به سال قبل و تشریح دلایل عمدۀ مرتبط :

1) اقلام صورت سود و زیان :

ارقام – میلیون ریال

تجزیه و تحلیل نوسان سود خالص عملکرد سال مالی منتهی به 95.12.30 با سود خالص عملکرد سال مالی منتهی به 94.12.29 :

الف) نوسان مبلغ کل فروش :

ب ) نوسان مبلغ کل بهای تمام شده کالای فروش رفته :

ج ) نوسان مبلغ کل سود خالص :

منبع خبر: به سفارش چادرملو

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24