Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت لیزینگ رایان ساپیا با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی تشکیل شد...

تقسیم سود ٢٠ تومانی در مجمع لیزینگ رایان سایپا

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت لیزینگ رایان ساپیا با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه گزارش خلاصه ای از فعالیت هیئت مدیره در سال مالی 95 به تصویر کشیده شد.در ادامه بازرس قانونی گزارش حسابرس را قرائت کرد و اظهار مشروط را نسبت به صورت های مالی ارائه کرد.

خانم طهماسب پور مدیر مالی شرکت در پاسخ به بند حسابرس مبنی بر ذخیره مطالبات مشکوک الوصول شرکت بیان داشت: طبق بخش نامه بانک مرکزی ما باید ذخیره لازم را برای شرکت لیزینک رایان ساپیا لحاظ می کردیم. طی صحبت های ما با بانک مرکزی مصوب شد تا شرکت لیزینگ رایان سایپا به جای در نظر گرفتن ذخیره در مدت یکسال این ذخیره را به مدت 4 سال و آرام آرام لحاظ نماید.

وی ادامه داد: طبق همین دستور العمل ما باید تا پایان سال 96 ذخیره مطالبات مشکوک الوصول خود را به میزان مورد نظر برسانیم. تا به اکنون ما معادل 90 درصد مطالبات ذخیره لحاظ کردیم.

وی در پاسخ به بند 8 مبنی بر زیان ناشی از عدم پرداخت به موقع به شرکت سایپا گفت: توافق ما با سایپا در راستای زیان 6 ماهه بوده که این زیان بالغ بر 20 میلیارد تومان بوده. با توافقات به عمل آمده این زیان حذف شده و در صورت های مالی شرکت لحاظ نخواهد شد.

وی در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص نرخ تسهیلات دریافتی و پرداختی عنوان کرد: نرخ تسهیلات دریافتی 25 درصد از بانک ها و تسهیلات ما 27 درصد بوده که 22 درصد از این 27 درصد بخشنامه بانک مرکزی و 5 درصد به علت خدمات به مشتریان لحاظ می شود.

در ادامه رضوان فر مدیرعامل شرکت لیزینگ رایان سایپا در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص بودجه شرکت توضیح داد: شرکت لیزینگ رایان سایپا در سه سال گذشته توانسته سود خود را به طور صعودی رشد دهد. این شرکت در سه ماهه ابتدای سال جاری حدود 80 درصد از پیش بینی سه ماهه خود جلو بوده و این به معنای تفاوت عملکرد شرکت رایان سایپا با سایر لیزینگی ها است.

وی در پاسخ به سوال سهامداران درباره کاهش نرخ سپرده های این لیزینگی گفت: زمانی که نرخ سود بانکی کاهش داشته پس شرکت های لیزینکی نیز باید به تبعیت از قانون بانک مرکزی این نرخ را کاهش می دادند.

رضوان فر در خصوص کاهش نرخ کامزد نمایندگی های فروش در پاسخ به شبهه سهامداران عنوان کرد: درامدهای شرکت های لیزینگ از یک محل نیست و نمی توان این کاهش را به معنای کاهش درامدهای شرکت ها دانست، سود سایپا از این محل تعدیل شده اما از سایر زوایا نیز تغییر کرده به گونه ای که ما شاهد افزایش درامدهای شرکت در سال گذشته بودیم.

طهماسب پور در پاسخ به این سوال که چرا هزینه های عمومی اداری در سال 95 افزایش یافته تصریح کرد: افزایش هزینه های عمومی اداری به علت خود هزینه ها نیست بلکه به دلیلی است که ابتدای جلسه برای گرفتن ذخیره مطالبات مشکوک الوصول طی مدت 5 سال عنوان شد.

در پایان جلسه نیز به ازای هر سهم 20 تومان سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

منبع خبر: به سفارش لیزینگ رایان سایپا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24