Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

خوشبختانه دیگر به سطوحی رسیدیم که بازار به راحتی منفی نمی شود. اگر هم در منفی سهم ها را بدهند کم حجم است و برای خرید با حجم بالا قاعدتا باید قیمت های بالاتری را پیشنهاد داد. به لحاظ نموداری هم تقریبا به اهداف مورد نظر چارتیست ها رسیدیم....

به نقطه «عطف» بازار نزدیک می شویم!

آنچه گذشت...

در نتیجه معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 68 واحد افزایش ، به محدوده 78700 واحد رسید. نمادهای همراه با 69 واحد ، آپ با 27 واحد و رمپنا با 19 واحد بیشترین اثر مثبت را به روی شاخص داشتند و در طرف مقابل شبندر با 22 واحد ، حکشتی با 21 واحد و وغدیر با 10 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند . در بازار فرابورس شاخص آیفکس  2 واحد افزایش داشت و به رقم 899 واحد رسید. ارزش معاملات در دو بازار بورس و فرابورس بالغ بر 336 میلیارد تومان بود که پس از کسر معاملات بلوکی و همچنین معاملات مربوط به اوراق و ... ارزش خالص معاملات رقمی در حدود 125 میلیارد تومان بود. وبیمه با 6 میلیارد و 400 میلیون تومان ، آپ با 5 میلیارد و 700 میلیون تومان و فباهنر با 4 میلیارد و 400 میلیون تومان بیشترین ارزش معاملات را داشتند. در پایان معاملات روز چهارشنبه ، نمادهای سهرمز ، همراه، برکت، والبر، شفارس، قزوین، خکمک، فنورد  نماد معاملاتی اوراق رهنی بانک مسکن، حبندر به تابلوی معاملات بازگشتند و در مقابل نمادهای معاملاتی تکشا، دکوثر، ونفت، جم، تابا، بپاس جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه ، کچاد جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی و تشکیل جلسه هیات مدیره به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شدند .

بورس تهران در آخرین روز کاری از هفته سر و شکل بهتری از خود نمایش گذاشت و در جریان معاملات این روز گروه های انبوه سازی ، قندی و تا حدودی سیمانی ها شرایط بهتری را تجربه کردند. با این حال نمادهای پتروشیمی ، پالایشی ، خودرویی و حتی فلزاتی ها در مدار منفی قرار داشتند.علیرغم اینکه در سال های گذاشته همواره با نزدیک شدن به فصل مجامع شاهد افزایش تقاضا و روشن شدن موتور بازار بودیم ، 1 – 2 سالی است که به دلیل تعلل شرکت ها در پرداخت سود نقدی و همچنین بالا بود نسبت P/E بازار نسبت به P/E سرمایه گذاری بدون ریسک (در حال حاضر نسبت P/E بازار سهام 6.9 واحد است) نه تنها خبری از ورود نقدینگی در این برهه نیست ، بلکه عده ای برای جلوگیری از بلوکه شدن نقدینگی و شرکت نکردن در مجامع دست به فروش می زنند و طرف عرضه را تقویت می کنند.

در گروه حمل و نقل حسیر همچنان در کانون توجهات قرار دارد. در پی افزایش تقاضا به روی نماد ، این شرکت طی شفاف سازی عنوان کرد که با توجه به تغییرات قیمت سهام شرکت در چند روز معاملاتی اخیر ضروری است به اطلاع اهالی بازار سرمایه برسد که تاکنون رویداد با اهمیتی که منجر به تغییر سود هر سهم این شرکت شود و یا مستلزم افشا باشد اتفاق نیفتاده و کماکان اطلاعات و برنامه های توسعه ای قبلی پیش بینی شده در حال انجام و مورد تایید شرکت است. با این حال بازار بدون توجه به این شفاف سازی همچنان برای خرید سهم عطش دارد. / در خبری دیگر ابوالقاسم سعیدی نایب رییس هیات مدیره، در مورد شایعه خرید واگن گفت : خرید واگن ، اجتناب ناپذیر بوده و از سال ها قبل در دستور کار شرکت قرار گرفته است. به منظور خرید واگن باری و مسافری هم با یک شرکت ایرانی و هم شرکت های خارجی مذاکراتی انجام شده که به سبب پاره ای مشکلات ، هنوز خرید واگن جدید محقق نشده است. امیدواریم با رفع این مشکلات ، امسال واگن های جدیدی به ناوگان حمل و نقل حسیر اضافه گردد. / به لحاظ تکنیکالی سهم از مقاومت مهمی در محدوده 355 – 360 تومان عبور کرد. به نظر می رسد با توجه به رشد 25 – 30 درصدی قیمت سهم حوالی 400 – 410 تومان متعادل می شود و پس از کمی دست به دست شدن (به قول چارتیست ها پولبک) به سمت 450 تومان حرکت می کند.

در گروه رایانه و انفورماتیک ، مداران که با شفاف سازی شرکت در خصوص مناقصه پشتیبانی سامانه هوشمند سوخت مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته بود ، در اواخر بازار چهارشنبه با تشدید عرضه ها همراه شد. مدارانی که به لحاظ نموداری پتانسیل رشد تا 460 و حتی 490 تومان را دارد. با این حال رشد 20 درصدی قیمت موجب شده تا احتمال اصلاح موقت طی روزهای آینده دور از ذهن نباشد. به نظر می رسد باند قیمتی 380 – 390 تومان می تواند سطح مناسبی برای خرید سهم باشد.

در گروه فلزی اصلاحیه اولین پیش بینی سود 96 فباهنر روی کدال نشست. شرکت در یک گزارش خیره کننده سود خود را از 415 ریال به 802 ریال تعدیل داده است. از تحولات گزارش جدید شرکت می توان به افزایش حاشیه سود شرکت به 14 درصد اشاره کرد. اما بخش عمده تعدیل فباهنر مربوط بخش غیرعملیاتی است. جایی که درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها از 22 میلیارد ریال به 258 میلیارد ریال افزایش داشته است. بدین ترتیب شرکت سود خود را بیش از 90 درصد تعدیل داده و قاعدتا نماد شرکت پیش از شروع بازار امروز متوقف می شود.

حواشی بازار

* خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه مدعی شد که آمریکا و روسیه درباره برقراری آتش‌بس در سوریه به توافق جدیدی دست یافته‌اند.  طبق این گزارش، سه مقام آمریکایی مدعی شده‌اند آمریکا و روسیه به توافقی جدید برای برقراری آتش‌بس در جنوب سوریه دست پیدا کرده‌اند. خبر این توافق در حالی اعلام شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در حال دیدار با یکدیگر در حاشیه نشست گروه 20 در شهر هامبورگ آلمان بودند.  با آنکه از جزئیات این توافق و نحوه اجرای آن خبری در دست نیست مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که آتش‌بس از ظهر یکشنبه به وقت دمشق آغاز خواهد شد. یک مقام آمریکایی مدعی شده که اردن و اسرائیل که با سوریه مرز مشترک دارند نیز جزو این توافق هستند. توافق آتش‌بس جدید با توافق مناطق کاهش تنش که قرار است بر اساس توافق روسیه، ترکیه و ایران ایجاد شوند، متفاوت است. آمریکا در ایجاد مناطق کاهش تنش دخالت ندارد و مذاکرات در هفته جاری در قزاقستان برای رسیدن به توافق بر سر این مناطق، ناکام ماند.

* یک فروند کشتی صیادی  سعودی که وارد آب های ایران شده بود توسط گشت دریایی سپاه در آبهای بوشهر توقیف شد. / مجید آقابابایی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور : ساعت ۲۰:۰۰ دیشب یک فروند لنج عربستانی با۴ نفرخدمه هندی در ۴ ‏مایلی غرب جزیره فارسی بدلیل تجاوز مرزی توسط گشتی های ندسا مورد توقیف و جهت سیر مراحل ‏قانونی به سمت آبهای ایران هدایت  و تحویل فرماندهی دریابانی می گردد.

* بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکومیت عملیات تروریستی در منطقه سینای مصر نسبت به موج تازه عملیات تروریستی کور توسط شکست خوردگان داعش در نقاط مختلف جهان هشدار داد. سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله تروریستی داعش در منطقه سینا در مصر را که به کشته و مجروح شدن چندین نفرانجامید محکوم و با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد. قاسمی هشدار داد: پراکندگی و فرار تروریست ها در پی شکست های سنگین آنها در عراق و سوریه خطری جدی برای کل منطقه و جهان است که هرگونه مماشات یا استفاده ابزاری از آنها موج تازه ای از تروریسم کور را در مناطق مختلف جهان در پی خواهد داشت.

پیش بینی بازار امروز

امروز شنبه در حالی به سراغ بازار می رویم که وارد نیمه دوم تیر ماه شدیم. همچنان بازار کم حجم و بی رمق کار خود را دنبال می کند. با این حال 1 – 2 روزی است که رگه هایی از امید به برگشت گاها در بازار مشاهده می شود. خوشبختانه دیگر به سطوحی رسیدیم که بازار به راحتی منفی نمی شود. اگر هم در منفی سهم ها را بدهند کم حجم است و برای خرید با حجم بالا قاعدتا باید قیمت های بالاتری را پیشنهاد داد. به لحاظ نموداری هم تقریبا به اهداف مورد نظر چارتیست ها رسیدیم. 78000 – 78500 واحد تقریبا کف بازار سهام است کما اینکه اغلب اسیلاتور ها هم محدوده اشباع از فروش را نشان می دهند. اما برای بازار امروز از یکسو روند معاملات امیدوار کننده چهارشنبه را داشتیم که گروه هایی چون انبوه سازی و آی تی در کنار تک سهم ها خوش درخشیدند. از دیگر سو عرضه برخی صفوف در دقایق پایانی بازار چهارشنبه را داشتیم و در کنار آن افت مجدد بهای نفت خام تا حوالی 46 - 47 دلار که خبر خوبی برای بازار نخواهد بود. البته جای شکرش باقیست که فلزات خصوصا مس و روی در همان سطوح قبلی باقی ماندند. روی هم رفته به نظر می رسد بازار امروز هم فرقی با روند بازار در چند هفته اخیر نداشته باشد. با قاطعیت می گوییم که این روزها نه تنها فرصت فروش در نمادهای بنیادی و پر پتانسیل نیست بلکه کم کم شرایط برای خریدهای پله ای مهیا می شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24