Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعت روی زنگان برای سال مالی منتهی به ٩۵.١٢.٣٠ در روز دوشنبه مورخ ٩۶.٠٢.٢۵ ساعت ١۵:٠٠عصر در شرکت کارگزاری مهراقتصاد ایرانیان با حضوراعضای هیئت مدیره ،نماینده سازمان بورس، بازرس قانونی و سهامداران این شرکت تشکیل شد...

شرکت صنعت روی زنگان با راه اندازی کارخانه آهک هیدراته در سال ١٣٩۵ / از حالت خدمات محور به تولید محور تبدیل شد

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعت روی زنگان برای سال مالی منتهی به 95.12.30 در روز دوشنبه مورخ 96.02.25 ساعت 15:00عصر در شرکت کارگزاری مهراقتصاد ایرانیان با حضوراعضای هیئت مدیره ،نماینده سازمان بورس، بازرس قانونی و سهامداران این شرکت تشکیل شد.

گزیده ای از گزارشات هیات مدیره

آقای ابوالفضل امیری مدیر عامل شرکت صنعت روی زنگان در مورد تولید آهک هیدراته گفت:: شرکت در سال 95 با توجه به ظرفیت های موجود در شرکت اقدام به راه اندازی خط تولید کرده و همچنین تولید این محصول در 3 ماهه پایانی سال 1395 آغاز شده است. درآذر ماه 430 تن، دی ماه 1234 تن، بهمن ماه 1627 تن، اسفند ماه 1982 تن و در فروردین امسال به تولید 2600 تنی این محصول دست یافته است. نقطه سربه سر بودن تولید این محصول برای شرکت، 2100 تن در ماه می باشد که شرکت در فروردین ماه امسال توانسته به تولید اقتصادی محصول دست یابد و برای اردیبهشت ماه هم پیش بینی تولید 3000 تن را دارد.

اهم اقدامات وفعالیت های سال 1395

  • انعقاد قرارداد 10 ساله با معدن آهک با کیفیت مطلوب در کوتاه ترین مسافت تا این شرکت
  • خریداری 3 دستگاه بونکر جهت بهبود فرایندتوزیع آهک هیدراته
  • افزایش ظرفیت به میزان 100% با اصلاحاتی در خط تولید واحد هوی مدیا
  • افزایش ظرفیت واحد خردایش Ball mill خط 2 به میزان 100%
  • افزایش ظرفیت واحد خردایش ریموند به میزان 100%
  • پیشرفت استقرار سیستم های مدیریتی IMS به میزان 90%
  • راه اندازی خط تولید آهک هیدراته با حداقل هزینه در کوتاه ترین زمان ممکن

پس از صحبت های مدیر عامل، حسابرس شرکت اقدام به ایراد بندهای حسابرسی مرتبط با عملکرد شرکت در سال 1395 کرد.

یکی از مهمترین بندهای گزارش حسابرس که در سال های گذشته هم آمده بود و امسال هم تکرار شد مربوط به سرمایه گذاری غیر مستقیم انجام شده از سوی شرکت زنگان در خرید حق الامتیاز معدن شابین آسارجیک در کشور ترکیه بود. شرکت زنگان از طریق شرکت فرعی خود، در ابتدای سال 1393 اقدام به خرید معدن مذکور می کند که بهای تمام شده آن تا کنون بالغ بر 51 میلیارد ریال می باشد. طی سالیان گذشته تا کنون طرح توجیهی، فنی و اقتصادی در رابطه با چگونگی ادامه عملیات اجرایی در معدن فوق از سوی شرکت به حسابرس ارائه نگردیده است. در این رابطه مدیر عامل شرکت بیان داشت که در سالهای 93 و 94 به دلیل پایین بودن قیمت های جهانی کار خاصی در ارتباط با معدن مذکور صورت نگرفته است، اما در سال جاری و طی دو هفته آینده تا حدودی وضعیت فعالیت یا عدم فعالیت در این معدن مشخص خواهد شد.

در ادامه، اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران به عنوان نماینده سهامدار عمده در این ارتباط گفت: در حال حاضر 2 نفر کارشناس رسمی دادگستری متخصص در حوزه معادن، به معدن مذکور در کشور ترکیه، جهت قیمت گذاری معدن مذکور اعلام شده اند. معدن آسارجیک بواسطه قرار داشتن در همسایگی یک معدن دیگر، دچار مشکلاتی در تعیین محدوده بوده که پس از مذاکرات طولانی با اداره معادن ترکیه به نتیجه رسیده و محدوه آن به طور دقیق مشخص شده است.

معدن مذکور دارای عیار خاک روی 3.5% و سرب 3% است که در نتیجه بواسطه پایین بودن عیار، انتقال خاک به کشور، صرفه اقتصادی در برندارد.

سعد محمدی گفت: در حال حاضر مشتریانی برای خرید معدن اعلام آمادگی کرده اند و قیمتهای خرید بالاتر از هزینه های صورت گرفته تاکنون برای معدن فوق است و از این لحاظ در صورت فروش معدن هیچگونه ضرر و زیانی بر سهامداران وارد نیست.

او گفت: در حال حاضر شرکت منتظر دریافت گزارش کارشناسان مذکور است و دو حالت برای فعالیت معدن فوق وجود دارد. در صورتیکه شرکت به این نتیجه برسد که هزینه های اکتشاف، استخراج و فلوتاسیون مواد معدنی در محل خود کارخانه در نهایت منجر به سودآوری اقتصادی بیشتری برای شرکت به نسبت حالتی که معدن به فروش برسد خواهد شد، اقدام به انتقال دستگاه های فلوتاسیون بصورت موبایل به محل مربوطه جهت کاهش ریسک های اقتصادی و سیاسی احتمالی در آینده، و تولید خاک پرعیار در محل مذکور و سپس ارسال به ایران خواهد کرد. در صورت عدم به صرفه بودن این طرح، معدن مذکور به فروش خواهد رسید. تکلیف این معدن نهایتاً در 6 ماه ابتدایی امسال مشخص خواهد شد.

بیشتر بندهای دیگر گزارش حسابرس به طور مستقیم و غیر مستقیم مربوط به عدم وجود یک سیستم جامع حسابداری صنعتی متناسب با فعالیت شرکتهای مذکور بود که در ادامه سعدمحمدی اظهار داشت که این مشکل تمام شرکتهای هلدینگ توسعه معادن روی ایران است و برنامه داریم تا در سال جاری با خرید نرم افزار مناسب و یکپارچه برای تمام شرکتهای هلدینگ، مشکل مذکور را حل نماییم.

در مورد شرکت زرمتال که شرکت زیرمجموعه زنگان و واقع در کشور ترکیه بود تکلیف شد که یک حسابرس بین المللی، انتخاب و اقدام به حسابرسی صورتهای مالی شرکت مذکور نماید.

در ادامه سعدمحمدی به بیان نقاط مثبت و منفی عملکرد مدیرعامل و هیئت مدیره در سال 1395 پرداخت. به گفته وی علت اصلی زیاندهی شرکت در این سال، تمرکز بر راه اندازی واحد آهک هیدراته و تولید با تناژ پایین در سال قبل بوده است. تولید این محصول در 4 ماهه پایانی سال آغاز شده و در هر 4 ماه این تولید زیر نقطه سربه سر (2100 تن در ماه) بوده است و به هیئت مدیره تکلیف نمود که در ادامه سال جاری تولید این واحد کمتر از 3000 تن در ماه نباشد.

وی همچینن در ارتباط با نکات مثبت عملکرد مدیران شرکت، به افزایش ظرفیت فعالیت واحد هوی مدیا از 320 تن به 700 تن در سال جاری و همچنین راه اندازی واحد آهک هیدراته با هزینه ای بسیار پایین از محل موجودی تجهیزات در کارخانه، اشاره داشت.

با توجه به وجود واحدهای متعدد فعال در بخش روی در استان زنجان، شرکت با تولید آهک هیدراته و فروش به واحدهای مذکور مشکلی در تقاضا برای خرید نخواهد داشت. در حال حاضر این ماده از استانهای مجاور تامین می گردد و زنگان اولین تولید کننده آهک هیدراته در استان زنجان است. همچنین در حال حاضر شرکت برای سال 96 برنامه تولید و فروش 40.000 تن آهک هیدراته را دارد که سعدمحمدی از هیئت مدیره خواست که جهت صادرات بخشی از این تولید برنامه ریزی لازم را به انجام برسانند. شرکت جهت صادرات این محصول احتیاج به کسب مجوزهای مخصوص آنالیز(SGS) از کشور مقصد دارد. همچنین این محصول باید در بسته بندی های 25 کیلویی صادر گردد که شرکت قرارداد تامین بسته بندی های 25 کیلویی را منعقد نموده است. وی همچنین درخواست کرد که با توجه به تفاوت نرخ صادراتی این محصول با نرخ داخلی، زیاندهی سال 95 در سال 96 تا حدودی جبران گردد.

اهم برنامه های شرکت برای سال 1396

  • برنامه تولید کربنات کلسیم رسوبی (p.c.c) از گازهای CO2 خروجی کارخانه آهک هیدراته
  • تکمیل زنجیره واحد هوی مدیا
  • سرویس ادواری Bag filters
  • اجرای برنامه های نظام یکپارچه (مدیریت کیفیت، محیط زیست، انرژی، ایمنی، بهداشت و تعمیر و نگهداری
  • هوی مدیای مواد معدنی برای عناصر دیگر به غیر از فلز روی

در انتهای جلسه سهامداران با توجه به زیاندهی شرکت و احتمال افت قیمت سهم از سهامدار عمده درخواست حمایت را داشتند که وی قول حمایت از سهم در درازمدت (چند ماه آینده) دادند.

خاطر نشان می سازد در سال 1395 ارزش سهام نسبت به سال 1394 بهمیزان 135 % افزایش داشت.

در پایان با توجه به عملکرد منجر به زیان شرکت در سال 1395 ، تقسیم سودی صورت نگرفت.

حق حضور اعضای غیرموظف هیئت مدیره در جلسات هیئت مدیره مبلغ 600 هزار تومان تعیین گردید.

موسسه حسابرسی کوشا منش به عنوان حسابرس شرکت برای سال جدید انتحاب شد.

گزیده اطلاعات حسابرسی شده

صورت سود و زیان

منبع خبر: به سفارش صنعت روی زنگان

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24