Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل «فرآور» درخصوص وارادات خاک از ترکیه گفت: فشارهای لازم در خصوص واردات خاک انجام شده است و بخش هایی از این خاک وارد شده است و مابقی خاک نیز در چند هفته اخیر وارد خواهد شد عیار خاک وارداتی در حدود ١٨ درصد است و در صورتی که این میزان عیار کاهشی باشد نرخ خرید نیز کاهش خواهد داشت...

تصویب تقسیم سود ٧٠٠ریالی در مجمع عملکرد سال مالی ١٣٩۵ فرآوری مواد معدنی

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فرآوری مواد معدنی ایران برای سال مالی منتهی به 95.12.30 در روز شنبه مورخ 96.02.23 ساعت 15:00عصر در سازمان مدیریت صنعتی با حضوراعضای هیئت مدیره ،نماینده سازمان بورس، بازرس قانونی و بیش از 69% از سهامداران این شرکت تشکیل شد.

سود تقسیمی پیشنهادی این شرکت با رضایت سهامداران مجمع برای هرسهم 700ریال تقسیم شد که با توجه به جدول زمانبندی این شرکت توزیع خواهد گردید.

گزیده ای از گزارشات هیات مدیره

حمید علاماتی مدیر عامل شرکت فرآوری مواد معدنی ایران گفت: در سال ٩٥ قیمت های بین المللی برای هر تن شمش روی از حدود ١٧٤٢ تا٢٩٧١ دلار در نوسان بوده است و میانگین قیمت فروش هر کیلو گرم شمش در سال مورد گزارش به ازای هرتن برای فروش داخلی و صادراتی در حدود ٨٨٦٣٤٠٠ تومان بوده است.

وی ادامه داد: میزان فروش شمش روی در سال ٩٥ بیش از٥ میلیون ٢٠٠ هزار تن بوده است که بیش از ١٤٥ درصد افزایش داشته است، اما شمش روی صادراتی با کاهش فروش ٤٧ درصدی روبرو بوده است.

علاماتی گفت: مبلغ فروش در سال٩٥ در مقایسه با سال قبل٦١ درصد افزایش یافته است. دلیل این امرناشی از افزایش در مقدار فروش محصول به میزان ١٤ درصدو افزایش در نرخ فروش به میزان ٤٧ درصد بوده است.

وی درخصوص وارادات خاک از ترکیه گفت: فشارهای لازم در خصوص واردات خاک انجام شده است و بخش هایی از این خاک وارد شده است و مابقی خاک نیز در چند هفته اخیر وارد خواهد شد عیار خاک وارداتی در حدود ١٨ درصد است و در صورتی که این میزان عیار کاهشی باشد نرخ خرید نیز کاهش خواهد داشت.

مدیر عامل فرآور در خصوص اهم اقدامات واحد های شرکت گفت: در واحد تولید افزایش تولید ورق روی با ارتقا سهم هیدروکسید روی تولیدی، ارتقا میزان تولید هیدروکسید روی تولیدی با افزایش دمای فیلتراسیون محلول کیک شویی، انجام اقدامات اصلاحی در قسمت انتقال محلول کیک شوئی در مخازن لیچینگ با تعبیه لندر و صافی از خروجی تانک پالپ به لیچ ها به منظور کاهش توقفات محلول سازی و ... انجام شده است.

وی در خصوص کاهش تولید اسفند هم گفت: این اقدام به صورت هدفدار صورت گرفت و با توجه به عملکرد خوب سال ترجیح داده شد تا برنامه های تعمیراتی در این ماه از سال عملیاتی شود.

علاماتی همچنین در خصوص اینکه آیا پیش بینی سال ٩٦ عملیاتی خواهد شد گفت: تا ٢٢ اردیبهشت ٩٦ در حدود ١٢٤٠تن شمش روی تولید شده است که این میزان نسبت به مشابه سال قبل ١٠٤٢ تن بوده است و این امر حاکی از برنامه های افزایش تولید است برای سال٩٦ در برنامه داریم تا ١٥ درصد رشد تولید روی عملیاتی شود.

علاماتی گفت: با توجه به کاهش عیار روی ماده مصرفی و کاهش مواد مصرفی شاهد افزایش تولید نسبت به سال گذشته بودیم که این امر ناشی از به بهره برداری رسیدن و توسعه طرح های تولیدی بوده است. که بخشی از این افزایش تولید ناشی از به کار گیری طرح های جدید بوده است به طوری که میزان روی باطله ها به ٢.٥ کاهش داشته است و انتظار داریم این میزان را به ١.٥ کاهش دهیم.

وی ادامه: در حال حاضر حدود ١ میلیون تن باطله موجود است که با توجه به توسعه تکنولوژی بخشی از این میزان برای استحصال روی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که در سال ٩٥ شرکت از آن استفاده نموده است.

همچنین شرکت توانسته است در مصرف انرژی نیز صرفه جویی نموده و بهره وری افزایش دهد.

در پایان این مجمع به ازای هر سهم ٧٠ تومان سود نقدی تقسیم شد.

اهم اقدامات وفعالیت های فنی- مهندسی

  • تعمیرات اساسی سازه های پلتفرم و تفکیک خطوط انتقال برق قدرت در بخش الکترولیز
  • استفاده از فرآیند پیش درمان PRE-TREATMENT برای آندهای سربی با ایجاد لایه مقاوم دی اکسیدمنگنز
  • اصلاح و بازسازی کف و دیواره برج های خنک کنندخ شامل بتن ریزی به مساحت 600مترمربع برای خنک کاری دمای محلولوارده به الکترولیزدر فصول گرم سال
  • نوسازی واحد الکترولیز به دلیل خوردگی شدید سوله ناشی از تصاعد گازهای اسیدی حین فرآیند تولید
  • خرید و بازسازی 6عدد فیلترپرس با صفحات 1 در 1 مترمربع برای افزایش ابعادی و تعدادی فیلتر های واحد فیلتراسیون و کاهش روی باقیمانده در پسماند نهایی
  • تقویت زیر ساخت واحد تولید بازیافت مانند بازسازی بویلر و عایق کاری مسیرانتقال بخار آب
  • نصب و راه اندازی جرثقیل 5تنی واحد فیلتراسیون برای جابجایی تجهیزات سنگین وتسریع در فعالیت نگهداری و تعمیرات این واحد
  • نصب مخزن 45مترمکعبی انحلال برای کاهش هدررفتن کیک انحلال
  • نصب و راه اندازی 2عدد کشتی (دوغاب سازی) و حذف نوار نقاله در بخش محلول سازی برای انتقال خوراک ماده معدنی
  • بازسازی کامل 5 عدد از مخازن تصفیه شامل آجرچینی ضد اسید

گزیده اطلاعات حسابرسی شده

صورت سود و زیان

منبع خبر: به سفارش فرآوری مواد معدنی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24