Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

گزارش مجمع مس باهنر در این نوشتار از نظرتان می گذرد...

مس باهنر ، آرام ، مثبت و استوار...

پس از تلاوت قرآن با حضور هیات رئیسه مجمع مرکب از آقای سعید عبودی به عنوان رئیس مجمع و آقایانشکراله فائز و محمد رضا درخشنده به عنوان نظار و آقای علی اکبر امینی کافی آباد به عنوان دبیر مجمع و نمایندگان سازمان بورس اوراق بهادار و سازمان حسابرسی، جلسه تشکیل و گزیده ای از فعالیت های شرکت در سال مالی مورد گزارش به سمع و نظر حاضران رسید.

در این جلسه مدیر عامل شرکت صنایع مس شهید باهنر، آقای دکتر علی اکبر امینی ضمن اشاره به اهم اقدامات انجام شده، به تشریح عملکرد سال مالی 1395 پرداخت و ضمن قدردانی از کلیه مدیران، کارشناسان و کارگران شرکت، از اجرای کامل برنامه های پیش بینی شده شرکت خبر داد وی به این موضوع اشاره نمود که بیش از 85 تا 90 درصد از قیمت تمام شده محصولات را مواد اولیه در بهای تمام شده تشکیل می‌دهدکه از دو نوسان قیمت تاثیر می‌گیرد نخست نوسان قیمت ارز و دیگری نرخ‌هایLME، وی گفت: ازآنجایی که در دنیا شرکت‌ها برای کاهش ریسک قیمت مواد اولیه از هجینگ بهره می‌گیرند که این امکان در ایران وجودندارد،بنابراین ما درسیاست‌گذاری‌های فروش تمهیداتی مدنظر قرار دادیم که تغییرات مثبت و منفی آن به طور عمده توسط مشتریان تقبل گردیده و عملاً ریسک کاهش شدید قیمت مواد اولیه متوجه شرکت نشود.

مدیر عامل شرکت صنایع مس شهید باهنر تصریح کرد: این شرکت تولید کننده محصولات به صورت سفارشی بوده و در حال حاضر نیازهای 300 واحد صنعتی را تامین می ­نماید. این شرکت توانایی تولید حدود 3،000 نوع محصول براساس درخواست مشتریان را دارد. در سال گذشته تلاش شده است تا با شناسایی مشتریانی که نیاز به محصولات با ارزش افزوده بالاتر می­ باشند نسبت به اخذ سفارش ­های مناسب از کارخانجات بزرگ و نیروگاه ­ها و ... اقدام گردد.

مدیر عامل در مورد کارخانه لوله مسی بیان نمود که در سال­ های گذشته سرمایه­ گذاری بالایی برای ایجاد این کارخانه انجام پذیرفته و متاسفانه بعلت تحریم­ های بین­ المللی بهره ­برداری آن مطابق برنامه انجام نپذیرفته است. با تلاش ­های بعمل آمده جهت راه ­اندازی بخش ­های مختلف این کارخانه در سال 1394 و 1395 با استفاده از خدمات سازنده ماشین­ آلات اقدامات گسترده­ای انجام که خوشبختانه در حال حاضر کلیه خطوط تولیدی این کارخانه راه ­اندازی و به بهره ­برداری رسیده است. امید است در سال 1396 با اقدامات بعمل آمده فروش محصولات این کارخانه در بازارهای داخلی و خارجی افزایش یافته و به حد مطلوبی برسد. وی خاطر نشان ساخت که ظرفیت های موجود تولید لوله مسی در کشور به مراتب بیش از مصرف واقعی بوده و امید است با بهبود فضای بین المللی امکان صادرات این محصولات فراهم گردد.

ایشان همچنین از سرمایه گذاری های انجام شده برای افزایش ظرفیت واحد سکه زنی از 2500 تن به 5000 تن خبر داد، ایشان در خصوص کارخانه سکه زنی اعلام نمود که دستگاه های پولیش و کوره های آنیل در سال 1395 از سازندگان معتبر اروپایی خریداری شده و دستگاه های فوق در ماه های آینده تحویل شرکت خواهد شد، ضمن اینکه عملیات توسعه سالن سکه زنی نیز در حال حاضر در حال انجام می باشد که به محض دریافت دستگاه های خریداری شده عملیات نصب و راه اندازی آن ها شروع خواهد شد. همچنین به اجرای کامل پروژه تولید انگشتانه، شامل خرید و نصب تجهیزات و ماشین آلات و بهره برداری از خط تولید فوق در سال 1395 طبق برنامه زمانبندی صورت گرفته اشاره نمود.

ﻫﯿﺎت ﻣﺪﯾﺮه اﻣﯿﺪوار اﺳﺖ ﺑﺎ اداﻣﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎى ﺳﺎزﻧﺪه ﺳﺎل95 و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎى ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﻰ ﺷﺪه ﺑﺮاى ﺳﺎل96 ﺑﻪ ﺷﺮح زﯾﺮ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﻣﻨﺎﺳﺒﻰ را در ﺳﺎل1396 در راﺳﺘﺎى ﺗﺪاوم ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎى ﺷﺮﮐﺖ و رﺿﺎﯾﺖ ﺳﻬﺎﻣﺪاران ﮔﺮاﻣﻰ اراﺋﻪ ﻧﻤﺎﯾﺪ:

  1. فروش و تولید بر اساس تناژ برنامه های پیش بینی شده بازار داخلی و خارجی.
  2. ارتقاء و بهبود ارتباط با مشتریان، بهبود شرایط تحویل به مشتری.
  3. ارتقاء کیفیت محصولات و کاهش ضایعات در خطوط تولید.
  4. مدیریت مناسب هزینه ها و نقدینگی شرکت و تداوم برنامه های کاهش موجودی ها.
  5. اجرایی شدن برنامه سرمایه گذاری های جدید با توجه به افق توسعه سه ساله.
  6. تداوم توسعه منابع انسانی با تاکید بر ارتقاء فرهنگ کار و رسیدن به استانداردهای بین المللی.
  7. تداوم افزایش تولید کارخانه لوله مسی و رسیدن به ظرفیت اسمی، با تکیه بر افزایش سهم بازار داخلی و خارجی و ارتقاء کیفیت.

بر اساس گزارشات عملکرد شرکت مقدار فروش در سال 1395 نسبت به سال قبل با رشد 19 درصدی روبرو بوده و علی رغم مشکلات موجود، شرکت صنایع مس شهید باهنر از بین شرکت های فعال در این صنعت، با فروش بالغ بر 34،654 تن از محصولات تولیدی همچنان رتبه اول را در بازار داخلی به خود اختصاص داده است. همچنین طی اظهارات معاونت مالی شرکت صنایع مس شهید باهنر جناب آقای سیدرضا سیدی زاده اقداماتی به شرح ذیل در سال 1395 صورت گرفته و یا در سال 1396 در دست اقدام می باشد.

  • افزایش 94 درصدی سود ناخالص نسبت به سال مشابه با توجه به افزایش تولید و فروش شرکت و کاهش هزینه های عملیاتی، اداری و عمومی، هزینه های مالی، در سال مورد گزارش.

  • تسویه و حل مسائل مالیاتی سنوات گذشته با اخذ آرای قطعی و مناسب و مختومه شدن پرونده های بیمه شرکت از سال 1381 لغایت 1392
  • خارج شدن شرکت از لیست صنایع آلاینده از سال 1393و حل وفصل پرونده های مربوطه سنوات قبل
  • ارتقاء رتبه شفافیت و قابل اتکاء بودن اطلاعات شرکت در بازار اول سازمان بورس اوراق بهادار و بازار کل
  • تولید و فروش محصولات با ارزش افزوده بالا شامل لوله های آلیاژی مورد استفاده در نیروگاهها و پیاله برنجی مورد استفاده در صنایع دفاعی
  • کاهش بهای تمام شده محصولات نسبت به سال گذشته (میلیون ریال)

هزینه های حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی و غیرتولیدی، نسبت به بودجه 14 درصد کاهش و نسبت به سال94، 11درصد افزایش داشته است که با مدیریت صورت گرفته در راستای بهینه سازی منابع انسانی و استفاده از خدمات پیمانکاری، درصد افزایش نسبت به افزایش قانونی کمتر بوده است.

همچنین در راستای کاهش هزینه های شرکت، هزینه سربار شامل تعمیر اتوانرژی...، نسبت به بودجه 4 درصد افزایش و نسبت به سال94، 1درصد کاهش داشته است که نسبت به تورم سالیانه و افزایش تولید مدیریت شده است.

همچنین نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تشکر از هیات مدیره، بابت عملکرد مناسب سال مورد نظر، درخواست افزایش سرمایه از محل سود انباشته سال 1395 را نمودند.

در ادامه جلسه با قرائت گزارش حسابرسی توسط نماینده سازمان حسابرسی، جناب آقای عبودی به عنوان رئیس مجمع و نماینده سهامدار عمده از مدیریت شرکت و معاونت مالی در خصوص اخذ گزارش مطلوب از سازمان حسابرسی برای 2 سال متوالی تقدیر و تشکر نمود، طبق دستور جلسه پس از تصویب صورت های مالی شرکت صنایع مس شهید باهنر، تقسیم مبلغ 330 ریال سود به ازای هر سهم میان صاحبان سهام به تصویب رسید.

عملکرد مقایسه ای فروش سال 95 به تفکیک گروه محصولات

پیام هیأت مدیره به سهامداران

با تشکر و قدردانی از حضور ارزشمند سهامداران محترم و نمایندگان ایشان، نمایندگان محترم حسابرس مستقل، بازرس قانونی و سازمان بورس در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع مس شهید باهنر.

از درگاه احدیت سپاسگزاریم که برای یک سال دیگر توفیق خدمت گذاری به یکی از صنایع مهم و زیربنایی کشور را به ما عنایت فرمود. هیأت مدیره تمام تلاش خود را در راستای اجرای اهداف شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در چارچوب برنامه و بودجه مصوب سال 1395 بعمل آورد و خوشبختانه با تلاش کلیه مدیران ، متخصصان و کارشناسان و کارگران موفق گردید، ضمن اجرای کامل برنامه­ های پیش بینی شده و علیرغم رکود حاکم بر اقتصاد کشور با افزایش مناسب حجم فروش، رکورد جدیدی در عملکرد 5 ساله گذشته شرکت ثبت نماید.

نتایج عملکرد شرکت در سال 1395 توانست پاسخ مناسبی بر سیاست ­های اعلام شده مقام معظم رهبری و دولت محترم تدبیر و امید در تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.امید است با عنایت الهی و با بهبود شرایط کاری در سال 1396 و افزایش تقاضای مشتریان شرکت، در گروه ­های عمده شامل صنایع لوازم خانگی، صنایع ساختمان، صنایع خودرو و صنایع برق عملکرد بهتری را پیش رو داشته باشد. شرکت در سال مورد اشاره ضمن تحقق سود قابل توجه توانست با کسب 615 ریال سود هر سهم رکورد جدیدی در پاسخگویی مطلوب ­تر به سهامداران در تاریخ عملکرد شرکت ثبت نماید.

درﺳﺎلﮔﺬ ﺷﺘﻪ ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎى زﯾﺮ ﻣﺤﻘﻖ ﮔﺮدﯾﺪه اﺳﺖ:

  • دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ به ﻓﺮوش ﺑﺎ ارزش ﺑﺎﻟﻎ ﺑﺮ5,514,682ﻣﯿﻠﯿﻮن رﯾﺎل
  • ﺳﻮد ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ ﺷﺮﮐﺖ 616,285ﻣﯿﻠﯿﻮن رﯾﺎل
  • ﺣﻔﻆ ﺟﺎﯾﮕﺎه اول ﺻﻨﻌﺖ در ﺑﺎزار ﻧﻮرد
  • ﺗﻮﻟﯿﺪ33،990 ﺗﻦدر سال 1395
  • حل و فصل پرونده های مالیاتی مربوط به کلیه دوره های قبل از سال 1388و سال های 1390 تا 1393 به صورت کامل و اخذ مفاصا حساب مالیاتی برای دوره های مذکور ،همچنین حل و فصل پرونده های بیمه ای شرکت تا پایان سال 1392 .
  • مدیریت نقدینگی و انجام به موقع تعهدات طی سال 95 و کاهش هزینه های مالی نسبت به سنوات قبل خصوصا نسبت به سال 94.
  • ارتقاء رتبه شرکت در بورس اوراق بهادار از نظر کیفیت افشاء و اطلاع رسانی.
  • بهبودوتوسعه سیستم های اطلاعاتی.
  • افزایش ظرفیت تولید و فروش مطلس در سال 1395 و انجام تعهدات معوق قرارداد تامین مطلس به بانک مرکزی که خوشبختانه نسبت به تعهدات قراردادی با انحراف 20%+ انجام پذیرفته است.
  • اجرای کامل پروژه تولید انگشتانه ( خرید و نصب تجهیزات و ماشین آلات و بهره برداری بر اساس برنامه زمانبندی)
  • تولید محصولات در صنایع پایین دستی از جمله ایجاد کارخانه تولید انگشتانه برنجی از ورق برای صنایع دفاع
  • بررسی و تصویب طرح توسعه کارگاه مطلس برای توسعه ظرفیت تا دو برابر در سال 1396
  • ثبت اختراع آلیاژ ECO BRASSو تولید آزمایشی آلیاژ ( آلیاژ ECO BRASS از نظر زیست محیطی با توجه به نداشتن سرب در مصرف شیر آلات آبی از نظر بهداشتی مورد تایید اداره استاندارد و اداره آب و فاضلاب می باشد)
  • بهبود و ارتقاء تکنولوژی ( اجرای بیش از 30 مورد برنامه های بهبود، بازسازی و نو سازی ماشین آلات و تجهیزات )
  • بهبود فرایندهای تولید کارخانه لوله مسی
  • تولید لوله های آلیاژی سیستم خنک کننده نیروگاهی و ایجاد بازار جدید با ارزش افزوده مناسب
  • کسب رتبه زرین از مرکز رتبه بندی اتاق بازرگانی ایران (توضیحا رتبه قبلی شرکت سیمین بوده است)
  • بهبود عملکرد کمیته های تصمیم سازی و عملیاتی جهت مشارکت هر چه بیشتر پرسنل در ارتقاء عملکرد شرکت
  • دریافت گواهینامه های سیستم مدیریت کیفیت از شرکتTUV INTERCERTآلمان ( ISO 9001 ,ISO 14001 ,OHSAS18001 )
  • چابک سازی و کوچک سازی سازمان از طریق توسعه برنامه های برون سپاری
  • تدوین استراتژی سازمان
  • بهبود و انجام اقدامات اصلاحی فرآیند صادرات علیرغم مشکلات جدید ایجاد شده در زمینه تامین کاتد با نرخ بالاتر از نرخ های جهانی
  • بازاریابی و تحقیق و تولید آلیاژهای مسی که ارزش افزوده بیشتری دارند (لوله های آلیاژی و برنجی)
  • بازارسازی برای محصولات جدید از جمله قطعه سازی از باسبار
  • مطالعات بازار و نیاز سنجی و نیازسازی محصولات در بازار
  • ﮐﺎﻫﺶزﻣﺎنﻣﺎﻧﺪﮔﺎریﻣﻮاداوﻟﯿﻪازﻃﺮﯾﻖﻣﺪﯾﺮﯾﺖﺧﺮﯾﺪ
  • خارج کردن محصولات مشابه تولیدی توسط شرکت از فهرست کالاهای صادراتی مشمول تخصیص ارز مبادله ای
  • مطالعات و بررسی تکمیل زنجیره ارزش در صنایع بالا دستی و پایین دستی
  • اعلام شرکت بعنوان صنعت سبز توسط سازمان محیط زیست کشور و دریافت لوح مربوطه با تایید سازمان مذکور و دو نهاد بین ­المللی
  • بهبود سیستم های انگیزشی و ارتقاء سطح رفاه و معیشتی پرسنل
  • افزایش آموزش مهارت های خاص برای کارکنان
  • مشارکت شرکت در فعالیت های اجتماعی

سود خالص شرکت طی ده سال گذشته

  • چشم انداز

حفظ و توسعه جایگاه رقابتی و رهبری بازار محصولات نیمه تمام مس و آلیاژهای مسی با توسعه فناوری، ارتقاء بهره وری، نوآوری، مشتری گرایی، بهبود مستمر فرآیندها و تنوع بخشی محصولات، بر اساس خرد جمعی و مشارکت کارکنان در تصمیم سازی ها در یک فرایند سیستمی مبتنی بر بهینه کاوی در یک سازمان یاد گیرنده

  • اهداف کلان

1-حفظ و ارتقای مستمرسود دهی شرکت

2-توسعه و ارتقای توانمندی

صورتحساب سود و زیان

ترازنامه مقایسه ای

منبع خبر: به سفارش مس باهنر

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24