Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

از همه این ها که بگذریم ، در مورد بازار امروز باید گفت که بعید است اتفاق خاصی را در بازار شاهد باشیم. فعالان بازار خود را آماده تعطیلات پیش روی می کنند...

«بازار» تعطیل می شود...

آنچه گذشت...

نتیجه معاملات روز گذشته چیزی نبود جز ریزش قیمت ها و در نتیجه افت شاخص کل! در جریان معاملات روز سه شنبه شاخص تیپکس با عقب نشینی 96 واحدی در محدوده 80511 واحد به کار خود پایان داد. پارسان با 22 واحد ، تاپیکو با 20 واحد و شفن با 14 واحد مانع از ریزش سه رقمی شاخص شدند و در طرف مقابل شبندر با 16 واحد ، شتران و وبشهر هر کدام با 15 واحد بیشترین تاثیر منفی را به روی شاخص کل داشتند. ارزش معاملات خرد رقمی در حدود 130 میلیارد تومان بود. فارس با رقمی در حدود 7 میلیارد تومان ، ولبهمن با 5 و فولاد با 3 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

در گروه فولادی معاملات فولای قابل تامل بود. پس از شفاف سازی اخیر شرکت انتظار داشتیم که کمی از تب و تاب خرید کاسته شود. تقریبا همین طور هم شد و فولای کار خود را از محدوده منفی آغاز کرد به گونه ای که روند معاملات حاکی از این بود که شاید 2 – 3 روزی اصلاح داشته باشیم. با این حال خیلی زود شاهد رنج های مثبت و پیشروی قیمت بودیم. به گونه ای که پس از گرفته شدن فشار فروش خریداران برای خرید سهم به صف نشستند. به لحاظ نموداری قیمت عملا بالای محدوده تراکمی نفوذ کرد و در صورت تثبیت بر روی این محدوده ادامه روند رو به رشد قیمت دور از ذهن نیست. اگر از قیمت های پایین فولای دارید توصیه می کنیم در فروش عجله نکنید و اگر سهامدار شرکت هستید بی گدار به آب نزنید. شناور سهم بالاست و به احتمال زیاد از محدوده 300 تومان یک پولبک تا 270 – 280 تومان خواهیم داشت. پولبک احتمالی می تواند سطح مطمئنتری برای خرید باشد.

در گروه انبوه سازی  ابلاغیه ی قانون جدید مالیات های املاک منتشر شد. بنابراین قانون، نقل و انتقال ساختمان های ساخته شده توسط اشخاص در شهرهایی با جمعیت یک صد هزار نفر و بالاتر، علاوه بر مالیات نفل و انتقال ماده 59، مشمول مالیات علی الحساب به نرخ 10% به ماخذ ارزش معاملاتی ملک می باشد ، شمول این مقررات در خصوص ساخت و فروش ساختمان توسط اشخاص حقیقی منوط به آن است که بیش از سه سال از تاریخ صدور گواهی پایان کار آن نگذشته باشد. در این گروه ثاباد هم پرتقاضا بود و عرضه های قطره چکانی را در سهم شاهد بودیم.

حپارسا که اخیرا بودجه خود را با تعدیل منفی 38 درصدی از سطوح 2.672 ریالی به 1.644 ریال کاهش داده بود ، با فشار عرضه و افت حدود 10 درصدی به تابلوی معاملات بازگشت ! این شرکت سهامداران خود را برای تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه در 22 خرداد فراخوانده و به نظر نمی رسد تا آن زمان تغییر محسوسی در قیمت سهم شاهد باشیم. در حریل، توریل و حسیر جو معاملات بهتر بود. روز دوشنبه در این 3 نماد شاهد جابجایی سهامداران از حقوقی به حقیقی بودیم. گویا حریل و حسیر بلوک هایی در راه دارند و سهامدار عمده تا زمان انجام بلوک ، قصد معاملات کنترلی در این سهم ها را دارد. آن چه مشخص است درجا زدن هردو سهم در یک ماه اخیر در یک محدوده قیمتی مشخص می باشد که احتمال تحقق یافتن این قبیل شایعات را بیشتر می کند. در این گروه توریل نیز مثبت بود. این شرکت افزایش نرخ خدمات و حمل کالا با توافق مجتمع فولاد مبارکه را در برنامه دارد.

پیش بینی بازار امروز

بورس تهران این روزها در حالی کار خود را دنبال می کند که با رکود خاصی دست و پنجه نرم می کنیم. چند روزی است که حجم معاملات به طور محسوسی کاهش یافته و نسبت به 3 – 4 هفته اخیر بیش از 50 درصد افت داشته. طبیعی است وقتی طرف تقاضا ضعیف می شود و از قدرت خریدار در محدوده مثبت کاسته می شود ، کفه عرضه و تقاضا بهم می خورد و شرایط تغییر می کند. وقتی فروشنده می بیند در محدوده مثبت نمی تواند سهام تحت تملک خود را بفروشد ، به ناچار مجبور می شود رو به پایین سهم خود را بفروشد. البته خوشبختانه فشار فروش در منفی ها بالا نیست. گویا سهامداران همچنان نسبت به آینده بازار خوشبین هستند و حاضر نیستند به هر قیمتی دارایی تحت مالکیت خود را روی میز فروش بگذارند. با این حال این نکته را باید یادآور شویم که صبر فروشنده ها هم حدی دارد و اگر چنین روندی ادامه داشته باشد ممکن است شاهد تشکیل صفوف فروش هم باشیم! از همه این ها که بگذریم ، در مورد بازار امروز باید گفت که بعید است اتفاق خاصی را در بازار شاهد باشیم. فعالان بازار خود را آماده تعطیلات پیش روی می کنند اگر از شنبه فاکتور بگیریم ، 4 – 5 روز بازار تعطیل خواهد بود. به هر ترتیب بسیاری از نمادها به سطوح حمایتی خوبی رسیدند و اصلاح قابل قبولی داشتند. شاید اگر تعطیلات نبود انتظار داشتیم یک برگشت موقت را شاهد باشیم. شاید این برگشت به هفته بعد موکول شود!

حواشی بازار

*برخلاف برخی شایعات کم عمق مبنی بر به تعویق افتادن نظر شورای نگهبان درباره انتخابات، سخنگوی وزارت کشور از وصول نامه شورای نگهبان مبنی بر تایید صحت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خبر داد و اعلام کرد: دبیر محترم شورای نگهبان در این نامه اعلام کرده اند که پس از بررسی گزارش ها و شکایات واصله در جلسات شورای نگهبان، این شورا بر اساس ماده ۷۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجموع صحت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را مورد تایید قرار داده است. وی در پاسخ به این سوال که با تایید صحت انتخابات شکایاتی که نسبت به برگزاری انتخابات به شورای نگهبان ارائه شده، چه سرنوشتی پیدا کرده؟ گفت: طبق اعلام شورای نگهبان، شکایات و گزارشاتی راجع به فعالیتهای انتخاباتی قبل از روز رای گیری و در روز رای گیری به آن شورا واصل شده بود که برخی از آنها پس از بررسی به مراجع قضایی ارسال شده است.

*درحالی گمانه زنی ها برای تغییر و تحولات اعضاء هیات دولت از روزها پیش شروع شده که ابوالفضل سروش با انتشار مطلبی با عنوان « فهرست احتمالی بعضی از اعضای کابینه دوازدهم» در کانال تلگرامی خود بر اساس شنیده‌ها، برخی گزینه‌های کابینه دوازدهم را به این شرح پیش بینی کرد:

محمدجواد ظریف: گزینه احتمالی وزارت خارجه/علی اکبر صالحی: گزینه احتمالی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی/محمدعلی نجفی: گزینه احتمالی وزیر آموزش و پرورش/اسحاق جهانگیری: گزینه اصلی - احتمالی معاون اولی رئیس‌جمهور/مسعود پزشکیان: گزینه دوم احتمالی معاون اولی رئیس‌جمهور/طهماسب مظاهری و مسعود نیلی: گزینه های احتمالی وزارت امور اقتصادی و دارایی/فرجی دانا و ستاری و میرزاده: گزینه های احتمالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری/محمود واعظی و جمشید انصاری: گزینه های احتمالی رئیس دفتر رئیس‌جمهور/میرزاده: گزینه احتمالی معاون اجرایی رئیس‌جمهور/امیری، مجید انصاری و رحمانی فضلی: گزینه های احتمالی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور

گفته می‌شود تاکنون حضور ۲ عضو دولت یازدهم در دولت آینده قطعی شده، از محمدجواد ظریف به‌عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه و علی‌اکبر صالحی به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی نام برده می‌شود. همچنین با انتقادهایی که در زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت آموزش‌وپرورش مطرح می‌شد برخی منابع نزدیک به دولت از تغییر وزیر آموزش‌ و پرورش در دولت آینده خبر می‌دهند و «محمدعلی نجفی» را گزینه مورد اعتماد رئیس‌جمهور معرفی می‌کنند. گزینه اصلی معاون اول «اسحاق جهانگیری» است، علاوه بر او از «مسعود پزشکیان» هم به‌عنوان گزینه دوم این سِمت نام برده می‌شود اما بر اساس آخرین اخبار و تحرکات صورت گرفته، رئیس‌جمهور تمایلی برای تغییر معاون اول خود ندارد. طهماسب مظاهری «رئیس اسبق بانک مرکزی» و همچنین مسعود نیلی «مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور» نیز از گزینه‌های احتمالی برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی محسوب می‌شوند. گزینه‌های احتمالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عبارت‌اند از «فرجی دانا، ستاری و میرزاده» که شنیده‌ها حاکی است کمیته رئیس‌جمهور بر معرفی فرجی دانا به‌عنوان وزیر پیشنهادی تأکید دارد. «محمود واعظی» و «جمشید انصاری» هم گزینه‌های احتمالی برای تصدی رئیس دفتر رئیس‌جمهور هستند. گویا کمیته رئیس‌جمهور بر معرفی میرزاده «رئیس سابق دانشگاه آزاد» به‌عنوان عضو جدید کابینه تأکید دارد ازاین‌رو گفته می‌شود او نامزد معاونت اجرایی رئیس‌جمهور هم شده است. سه گزینه نیز برای معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور مطرح شده‌اند. امیری، مجید انصاری و رحمانی فضلی گزینه‌های احتمالی معاونت پارلمانی هستند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24