Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

هنوز هم شرایط پیشین در بازار پلیمرها جریان دارد تا جایی که باز هم روند کاهشی قیمت ها در کنار جرقه های رشد قیمتی چهره غالب در این بازار را ایجاد می کند. در بورس کالا نیز التهاب به معاملات گریدهای سبک فیلم نیز افزوده شده گویی کدهای معاف از مالیات تمایل دارند تا به هر قیمتی این کالا را خریداری کرده و البته قیمت های بازار را نیز افزایش دهند. این شرایط در کنار التهاب در بازار پلی پروپیلن های شیمیایی ، گریدهای لوله و سنگین اکستروژن و همچنین PVC موجب شده تا آرامش کمتری در این بازار حاکم باشد. به نظر می رسد تعطیلات پیش رو هم نتوانسته است به بهبود این بازار منجر شود اگرچه میل به کاهش قیمت ها در بدنه این بازار خودنمایی می کند و احتمالاً جرقه های رشد قیمتی نخواهند توانست تا به جریان غالب در بازار پلیمرها بدل شوند...

جرقه های متناوب در بازارهای کالایی

بورس24 : بازارهای کالایی به آرامی تغییر فاز پیدا می کنند تا شاید بتوانند با برخی از جرقه های رشد قیمتی ، مسیر خود را در ماه رمضان بازگشایی کرده و از افت انتظاری قیمت ها عبور کنند. بازار فولاد حالت تعجب برانگیری را تجربه می کند تا جایی در برابر چند روز تعطیلی و کاهش نسبی تقاضا ، باز هم جرقه های رشد قیمتی افزایش یافته اگرچه افزایش بهای شمش می تواند در این خصوص مهم و موثر باشد.به نظر می رسد بازار فولاد وارد یک فاز جدید از نوسان غیرمنطقی قیمت ها شده است اگرچه رشد بهای شمش در کنار افزایش قیمت های جهانی مخصوصاً از مبدأ چین می تواند سیگنالی حمایتی از این بازار تلقی شود. به نظر می رسد این بار جرقه رشد قیمتی در بازار فولاد جدی تر از قبل باشد.

هنوز هم شرایط پیشین در بازار پلیمرها جریان دارد تا جایی که باز هم روند کاهشی قیمت ها در کنار جرقه های رشد قیمتی چهره غالب در این بازار را ایجاد می کند. در بورس کالا نیز التهاب به معاملات گریدهای سبک فیلم نیز افزوده شده گویی کدهای معاف از مالیات تمایل دارند تا به هر قیمتی این کالا را خریداری کرده و البته قیمت های بازار را نیز افزایش دهند. این شرایط در کنار التهاب در بازار پلی پروپیلن های شیمیایی ، گریدهای لوله و سنگین اکستروژن و همچنین PVC موجب شده تا آرامش کمتری در این بازار حاکم باشد. به نظر می رسد تعطیلات پیش رو هم نتوانسته است به بهبود این بازار منجر شود اگرچه میل به کاهش قیمت ها در بدنه این بازار خودنمایی می کند و احتمالاً جرقه های رشد قیمتی نخواهند توانست تا به جریان غالب در بازار پلیمرها بدل شوند.

معاملات روز سه شنبه موجب شد تا حجم معاملات پلیمرها در هفته جاری به بیش از 50 هزار تن برسد که رقم قابل توجه و مطلوبی است. همین حجم داد و ستد می تواند سرنوشت بازار را در هفته آینده به سمت افت قیمت ها سوق دهد هرچند که احتمال تقویت جرقه های رشد قیمتی در پایان هفته پیش رو وجود دارد. نگاهی به حجم معاملات روز گذشته و تلاش برای خرید با رشد تقاضا نشان می دهد که این بازار پتانسیل جهش های قیمتی را داراست و شاید منتظر یک رخداد جدید باشد تا بتواند چهره دیگری از خود را به نمایش بگذارد. ثبت 7000 تن تقاضا در برابر 1000 تن عرضه پلی اتیلن سبک فیلم 0075 و یا ثبت 5060 تن تقاضا در برابر عرضه 110 تن پلی وینیل کلراید E6834 مطلبی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن ها عبور کرد.

بورس انرژی: عرضه هزار تن پروپیلن پالایش نفت شازند در رینگ داخلی

در جریان معاملات روز جاری (سه‌شنبه 9 خرداد 96)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای متانول پتروشیمی شیراز، حلال 402 پالایش نفت شیراز و تهران، پنتان پلاس پتروشیمی پارس، برش سه کربنه و سنگینتر شرکت آریاساسول، حلال 410 پالایش نفت شیراز و میعانات گازی پالایش گاز ایلام رینگ داخلی و حلال 402 پالایش نفت تبریز در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی عرضه شدند که کل معاملات صورت‌گرفته معادل 8،455 تن به ارزش بیش از 92 میلیارد و 120 میلیون ریال می‌باشد.

در جلسه معاملاتی روز چهار‌شنبه، (10 خرداد 96)، کالاهای برش سنگین پتروشیمی جم، آیزوفید، آیزوریسایکل، حلال 402، حلال 404، حلال 410، نفتای سنگین تصفیه نشده، بلندینگ نفتا حلال 410 پالایش نفت شیراز و پروپیلن پالایش نفت شازند در رینگ داخلی و گاز مایع پالایش نفت آبادان و گاز مایع سرخون و قشم در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی عرضه خواهند شد. از نکان مهم عرضه های فردا می‌‌توان به عرضه 1000 تن پروپیلن پالایش نفت شازند در رینگ داخلی اشاره نمود.

معامله 5,571 قرارداد سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه

در جریان معاملات روز جاری بورس انرژی ایران (سه‌شنبه 9 خرداد ماه 96)، تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در نماد سنندج 961، 5366 قرارداد با ارزشی بالغ بر 22 میلیارد و 737 میلیون ریال و در نماد ستاره 961، 205 قرارداد با ارزشی بالغ بر 506 میلیون ریال معامله گردید. مجموعاً در این بازار 5,571 قرارداد با ارزشی بالغ بر 23 میلیارد و 243 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

لازم به ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی امروز، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 96/04/08 گشایش یافتند و همچنین نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 96/03/13 و بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی 96/03/13 در پایان جلسه معاملاتی امروز متوقف شده و فرآیند تحویل آنها آغاز گردید.

ثبت معامله ۶ محصول بر تابلوی تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران امروز میزبان دادوستد ۶ محصول بود.امروز تالار کشاورزی با فروش۳ هزار و ۶۰۰ تن شکر سفید ، ۶ هزار تن گندم خوراکی ، ۱۰۰ تن ذرت دانه ای، ۴۰۰ تن روغن پالم، روغن خام آفتابگردان و روغن خام سویا به کار خود پایان داد.

در همین حال تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران معامله ۳۹ هزار و ۲۲۵ تن مواد پلیمری را تجربه کرد. همچنین در این تالار ۴۶۰ تن اسلاک واکس سنگین و ۳ هزار و ۳۲۱ تن قیر نیز در این تالار داد و ستد شد.

از سوی دیگر فروش ۶۳ تن پودر نارگیل، ۱۵۰ تن رب گوجه فرنگی، ۸۸ تن شیر خشک و ۳۵ تن قند خرد شده و کله از داد و ستد های امروز بازار فرعی بود. همچنین ۴۵۰ تن شمش هزار پوندی آلومینیوم نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی نیز به فروش رفت و ۳۰۰ تن عایق رطوبتی و ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن قیر نیز از طریق بورس کالا صادر شد.

استفاده از ظرفیت های بورس کالا در خرید گندم از کشاورزان

با عرضه گندم در بورس کالا زمینه برای پرداخت سریع تر مطالبات گندمکاران صورت خواهد گرفت که امیدواریم این طرح نیز همانند سایر طرح ها با موفقیعت انجام شود.

سخنگوی دولت صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به اجرای طرح قیمت تضمینی گندم در بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: امسال به منظور رشد تولید و تحکیم خود کفایی گندم چند مسیر را برای خرید گندم کشاورزان انتخاب کردیم که خرید گندم درمسیر نخست از سوی شرکت بازرگانی دولتی، مسیر دوم از طریق بورس کالای ایران و مسیر بعدی از سوی کارخانجات آرد است.

محمد باقر نوبخت در ادامه اجرای طرح قیمت تضمینی در بورس کالای ایران را برای کشاورزان مفید دانست و اظهار داشت: با عرضه گندم در بورس کالا زمینه برای پرداخت سریع تر مطالبات گندمکاران صورت خواهد گرفت که امیدواریم این طرح همانند سایر طرح ها در این بازار مالی با موفقیعت انجام شود.

سخنگوی دولت همچنین عنوان کرد: بر اساس پیش بینی ها در سال جاری نیز در تولید گندم خودکفا خواهیم شد و نسبت به صادرات گندم مازاد اقدام می کنیم.

به این ترتیب صحبت های سخنگوی دولت صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در شرایطی انجام شد که طی جلسه یکشنه گذشته هیات وزیران نیز دولت مقرر کرده بود محصول گندم استان‌های مرکزی، خراسان شمالی، اردبیل و زنجان در قالب سیاست قیمت تضمینی از طریق بورس کالای ایران برای مصارف صنف و صنعت معامله شود.

در این جلسه دولت، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران را به عنوان بازارساز مکلف کرد حداکثر تا دو هفته پس از اولین عرضه هر محموله گندم در تابلوی بورس کالا، در صورت عدم خرید از سوی متقاضیان، نسبت به خرید آن اقدام کند.

همچنین کارخانجات آردسازی نیز موظفند در صورت خرید مستقیم از کشاورزان، نسبت به پرداخت مرحله اول بهای گندم خریداری شده از طریق سامانه خرید تضمینی بانک کشاورزی اقدام کنند. مابه‌التفاوت قیمت پرداختی توسط کارخانجات آردسازی تا قیمت خرید تضمینی گندم از محل اعتبارات قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور پرداخت خواهد شد.

در این طرح، کشاورز به جای فروش محصول خود به دولت، کالایش را در بورس کالا عرضه می کند اگر قیمت فروخته شده در بورس کمتر از قیمت حمایتی و مشخص در دولت بود در این جا دولت مبلغ ما به التفاوت را به کشاورز می پردازد. در این بین وجه فروش محصول کشاورزان در بورس کالا در کوتاه ترین زمان به حسابشان واریز شده و ما به التفاوت نیز از سوی دولت پرداخت می شود. با این تفاسیر دیگر لازم نیست دولت مبالغ زیادی را صرف خرید، کنترل کیفیت و هزینه های جانبی محصولات کشاورزی کند و در طرف مقابل علاوه بر رسیدن سریع تر کشاورزان به پولشان، آمارهای و قیمت محصولات شفاف و منطقی و انگیزه کشاورزان برای تولید محصولات با حجم و کیفیت بیشتر دوچندان می شود چراکه هر محصولی برای فروش در بورس کالا باید دارای یکسری استانداردها باشد.

جزئیات اجرای طرح قیمت تضمینی گندم در ۴ استان

مدیرعامل بورس کالای ایران با بیان اینکه طرح قیمت تضمینی گندم در ۴ استان اردبیل، زنجان، مرکزی و خراسان شمالی از طریق بورس کالا انجام می‌شود، گفت: برای نخستین بار سیاست فروش و قیمت خودرو در سیستم مبتنی بر عرضه و تقاضا اعمال می‌شود.

به گزارش فارس، حامد سلطانی‌نژاد با اشاره به مصوبه هیات دولت برای اجرای سیاست قیمت تضمینی گندم در ۴ استان کشور گفت: عرضه مستقیم گندم بر اساس ماده ۳۳ قانون افزایش بهره‌وروی محصولات کشاورزی است که به جای خرید مستقیم گندم کشاورزان از سوی دولت، در ۴ استان کشور از طریق عرضه در بورس کالا حمایت می‌شوند. مدیر عامل بورس کالای ایران با اشاره به سازوکار طرح قیمت تضمینی گندم در بورس کالا با بیان اینکه اگر قیمت گندم بر روی تابلوی معاملات بورس کالا پایین تر از نرخ خرید تضمینی شود، دولت مابه التفاوت آن را به کشاورز پرداخت می‌کند، عنوان کرد: قبل از این طرح قیمت تضمینی برای محصولات ذرت ، جو و برنج اجرا و اکنون با نظر مثبت دولت محصول گندم نیز به این سبد اضافه شده است. این مقام مسئول با این عنوان که توجه ویژه‌ای با اجرای قیمت تضمینی از سوی دولت به کیفی سازی و بازاری شدن محصولات کشاورزی شده است، افزود: این موضوع گامی مهم برای حرکت اقتصاد به سمت بازار مستمر و متشکل محصولات کشاورزی است، تا بتوان به تدریج از حمایت خرید محصولات به سمت حمایت‌های قیمتی بر اساس قانون مصوب مجلس حرکت کرد.

سلطانی نژاد با اشاره به جزییات اجرای طرح قیمت تضمینی گندم در سال جاری گفت: این طرح در ۴ استان به طور آزمایشی در اردبیل ، زنجان، مرکزی و خراسان شمالی به عنوان استان‌های مطرح در تولید گندم اجرا می‌شود و بخشی از گندم که قرار است برای صنوف و صنایع مصرف شود و در عین حال طرف فروش آن در کشور، نظام یارانه‌ای نیست، از طریق بورس کالا انجام می‌شود. وی درباره نحوه تعیین استانداردها و کیفی سازی محصول گندمکاران شرکت کننده در این طرح گفت: ارزیابی‌های کیفی توسط بورس کالا با همکاری بازرگانی دولتی و وزارت جهادکشاورزی نظارت می‌شود و استانداردها مواردی است که توسط وزارت جهاد برای گندمکاران این استان‌ها اعلام می‌شود. در این فرآیند اگر قابلیت انبار برای دپوی گندم وجود داشته باشد، از آن استفاده می‌شود و الا اجرای طرح از طریق عرضه فیزیکی انجام می‌شود. به گفته این مقام مسئول ۴ استان انتخاب شده برای اجرای آزمایشی طرح قیمت تضمینی باید امسال فقط از طریق بورس کالا گندم تولیدی خود را به فروش رسانند. سلطانی نژاد ادامه داد: نرخ تضمینی خرید گندم از سوی دولت برای امسال به ازای هر کیلو ۱۳۰۰ تومان اعلام شده، اما قیمتی که در بورس کالا بر اساس طرح قیمت تضمینی معامله می‌شود، بر اساس عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد.

امکان فروش حواله خودرو در تالار نقره‌ای

مدیر عامل بورس کالا با اشاره به موفقیت نخستین معامله ۵۰ دستگاه خودرو در بورس کالا نیز گفت: قیمتها در بازار خودرو همواره بطور ثابت در نظر گرفته می شده و شرایط فروش متنوع در نظر گرفته می شد. هم اکنون بنا است سیاست فروش و قیمت با هم در یک سیستم مبتنی بر عرضه و تقاضا و فارغ از یک جانبه گرایی اعمال شود تا به این ترتیب خریدار و فروشنده بتوانند نقش آفرینی کنند.

به باور وی نخستین عرضه نقدی خودرو در بورس کالادر حالی روز دوشنبه ۸ خرداد ۹۶ با موفقیت انجام شد که انتظار می‌رود در آینده ای نزدیک عرضه های مدت دار خودرو را نیز در بورس کالا شاهد باشیم، تا بازار از بابت تامین خودرو در آینده خیال راحتی داشته باشد و قیمت های متعادل در بازار به نفع فروشنده و خریدار تعیین شوند.
وی افزود: هم اکنون چارچوب فروش حواله در کنار فروش نقدی محصولات خودرویی فراهم شده، به طوری که اشخاص می‌توانند خودرویی که هنوز تحویل نگرفته‌اند را در سیستم عرضه و تقاضای مطمئن بفروشند و خریداران هم اطمینان کنند که خودرو را می توانند در زمان و مکان مشخص تحویل بگیرند. وی افزود: با توجه به پیش قدم شدن دو خودروساز کشور هم اکنون محصولات سایپا برای عرضه در بورس کالا پذیرش شده و محصولات ایران خودرو نیز به زودی در هیات پذیرش موافقت می‌شود، اما بطور کلی هر خودرو سازی که تیراژ تولید قابل قبولی به تشخیص هیات پذیرش داشته باشد، می توانند از طریق بازار متشکل بورس کالا آن را عرضه کنند.

کدام محصولات پلیمری با رقابت معامله شدند؟

حجم معاملات محصولات پلیمری امروز ۳۹ هزار و ۲۲۵ تومان رقم خورد. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، عرضه محصولات ۶۴ هزار و ۱۷۵ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۶۹ هزار و ۴۶۴ تن بود.

در گروه محصولات پلیمری، پلی پروپیلن های نساجی و شیمیایی، پلی اتیلن سنگین لولهCRP۱۰۰N، برخی از گریدهای پی وی سی و پلی اتیلن های ترفتالات بطری و همچنین گریدهای پلی اتیلن سبک فیلم با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند.

به این ترتیب پلی اتیلن ترفتالات بطریBG۷۸۱پتروشیمی تندگویان با ۱۰۱۲ تن عرضه ۳۶۸۵ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۵۲۱ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۷۳۸۸ تومان رقم خورد.

در گروه پلی پروپیلن ها هم پلی پروپیلن نساجیHP۵۱۰Lجم با عرضه ۷۴۸ تنی به میزان ۱۳۶۴ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۸۲۴ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۸۶۲۲ تومان بود.

پلی پروپیلن نساجیHP۵۵۲Rاین مجتمع هم با ۱۷۶ تن عرضه ۱۰۱۲ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کال ۳ هزار و ۸۲۴ تومان بود. معامله گران این کالا را با میانگین قیمت ۳ هزار و ۹۸۵۵ تومان خریداری کردند. البته با توجه به افزایش حجم عرضه پلی پروپیلن ها، میزان رقابت برای این کالاها کاهش یافته است.

همچنین در گروه پی وی سی ها، پلی وینیل کلرایدS۶۵پتروشیمی غدیر با یک هزارتن عرضه ۱۱۸۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۱۱۶ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۱۲۱۱ تومان بود.

پلی وینیل کلرایدS۶۵پتروشیمی بندرامام هم با ۲۹۹۲ تن عرضه ۴۲۰۲ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۳ هزار و ۱۱۶ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۱۵۱۱ تومان رقم خورد.

در گروه پلی اتیلن ها، پلی اتیلن سبک فیلم ۰۱۹۰ آریاساسول با ۱۱۴۴ تن عرضه ۱۲۵۴ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۱۸۰ تومان بود و معامله گران این کالا را با میانگین قیمت ۴ هزار و ۱۸۵ تومان معامله کردند.

در همین حال پلی پروپیلن شیمیاییRP۳۴۰Rجم، پلی اتیلن ترفتالات نساجیTG۶۴۵پتروشیمی تندگویان، پلی اتیلن سنگین فیلمHF۵۱۱۰آریاساسول، پلی اتیلن سبک فیلم ۲۱۰۲TX۰۰پتروشیمی لاله و پلی اتیلن سبک خطی ۲۲۵۰۱AAپتروشیمی جم وارد سیستم مچینگ شدند.

برخی از مهمترین معاملات محصولات پلیمری در بورس کالای ایران

نام کالا

تولید کننده

نوع قرارداد

قیمت پایه عرضه ریال

قیمت پایانی میانگین ریال

عرضه تن

تقاضا تن

حجم معامله تن

پلی اتیلن سبک فیلم 0075

پتروشیمی بندرامام

نقدی

41,803

45,983

1000

7050

1000

پلی وینیل کلراید E6834

پتروشیمی اروند

سلف

33,660

40,392

110

5060

110

پلی اتیلن ترفتالات بطری BG785

پتروشیمی تندگویان

سلف

34,160

36,822

2002

4477

2002

پلی اتیلن سنگین لوله CRP100N

پتروشیمی مارون

نقدی

42,089

44,268

2200

4444

2200

پلی وینیل کلراید S65

پتروشیمی بندرامام

نقدی

31,167

31,512

2992

4202

2992

پلی اتیلن ترفتالات بطری BG821

پتروشیمی تندگویان

سلف

36,955

37,747

2002

4026

2002

پلی اتیلن سنگین اکستروژن EX3

پتروشیمی امیرکبیر

سلف

42,089

42,589

3000

3850

3000

پلی اتیلن ترفتالات بطری BG781

پتروشیمی تندگویان

سلف

35,217

37,386

1012

3685

1012

پلی اتیلن سبک فیلم 0200

پتروشیمی بندرامام

نقدی

41,803

43,155

1500

3220

1500

پلی اتیلن ترفتالات بطری BG825

پتروشیمی تندگویان

سلف

35,864

36,803

1012

2904

1012

پلی اتیلن ترفتالات نساجی TG645

پتروشیمی تندگویان

سلف

31,942

31,942

3014

2310

2310

پلی وینیل کلراید S65

پتروشیمی اروند

نقدی

31,167

31,409

1496

1936

1496

پلی اتیلن ترفتالات نساجی TG641

پتروشیمی تندگویان

سلف

32,930

32,930

2002

1650

1650

پلی پروپیلن نساجی HP510L

پلی پروپیلن جم

نقدی

38,242

38,625

748

1364

748

پلی اتیلن سبک فیلم 0190

پتروشیمی آریا ساسول

نقدی

41,803

41,853

1144

1254

1144

پلی وینیل کلراید S65

پتروشیمی غدیر

نقدی

31,167

31,217

1000

1180

1000

پلی پروپیلن فیلم HP525J

پلی پروپیلن جم

نقدی

38,596

42,455

550

1100

550

پلی پروپیلن نساجی HP552R

پلی پروپیلن جم

نقدی

38,242

39,854

176

1012

176

پلی اتیلن سبک فیلم 2100TN00

پتروشیمی لاله

نقدی

45,983

48,537

302/4

972

302/4

آرامش نسبی فولادی ها

جرقه های رشد قیمتی در بازار فولاد اگرچه هنوز بدنه اصلی این بازار را با خود همراه نکرده ولی اما و اگرهای بسیاری را از دورنمای نوسان نرخ ها پدید آورده است هرچند که گفتمان غالب در بازار هنوز به سمت کاهش نرخ ها تمایل دارد. به نظر می رسد واقعیت های بازار را باید در اواخر هفته آینده مورد بررسی قرار داد.

اصفهانی گزارشگر بازار فولاد عنوان کرد: در خصوص بازار تیرآهن ذوبی اصفهان در بازار غیر رسمی؛ در حالیکه از " خط کارخانه" تغییرات محسوس و قابل توجه ای دیده نمیشود؛ از " انبار تهران" و " انبار اصفهان " در خصوص سایزهای 12 الی 18 امروز کمی افزایش قیمت از برخی مبادی شنیده میشود که بیشترین افزایش مربوط به سایز 18 و حدود 8 الی 10 هزار تومان بوده است. این در حالی است که تیرآهن 14 اصفهان در " انبار تهران" ظاهرا با محدودیت عرضه مواجه شده است.

وی نوسان بهای پروفیل را این گونه ترسیم کرده است؛ گزارش تغییرات نرخ رسمی امروز مبادی تولیدکننده قوطی و پروفیل بر مبنای قوطی ضخامت ۲ میلیمتر بر اساس مقایسه با دیروز :

- فولاد پروفیل مشهد : 2330 - تغییرات : ثابت

- علویجه : 2300 - تغییرات : ثابت

- تهران شرق : 2290 - تغییرات : ثابت

- یاران : 2300 - تغییرات : ثابت

- صابری " 2300 - تغییرات : ثابت

- یزد : 2290 - تغییرات : ثابت

- نورد میلاد یزد : 2290 - تغییرات : ثابت

- امید البرز : 2280 - تغییرات : 5 -

- صدرا : 2300 - تغییرات : ثابت

- صبح پارسیان : 2295 - تغییرات : ثابت

- هیربد : 2260 - تغییرات : 10 -

- پرشین فولاد : 2260 - تغییرات : ثابت

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24